Smučarski tečaj za ljudskošolske učitelje Gorjuše, v februarju 1940. Kakor lani, tako se je zbralo tudi letos v romantičnem, gorskem, 976 m visokem naselju triglavskega predgorja Gorjušah 10 idealnih prosvetnih delavcev, da si pridabe onih spretnosti, predvsem metodičnih, ki so potrebne za uspešen pouk smučan.ja v ljudski šoli. Da je ta pouk potreben, je najlepši dokaz škofjeloški okraj. Šolski obisk teh šol, ki ležc večinoma visoko med hribi, sc je kljub visokemu snegu močno dvignil, odkar prireja naš znani propagator smučanja, učitelj Janko Sicherl, nedeljske smučarske tečajc po gorskih nascljih škofjeloškega okraja. Smučanje naj bi se uvedlo kot šolski predmet zlasti tam, kjer naj bi smuči služile kot p.rometno sredstvo in to naj bi bil glavni namen tega pouka. V to stran je bil tudi usmerjen načrt pouka v našem tečaju. Ni torej čudno, da ie dal pobudo za naš tečaj baš Janko Sicherl, ki je važnost in potrebo takih tcčajev že zdavnaj uvidel. To njegovo prizadevanje sta s svojo naklonjenostjt> podprla kr. banska uprava, ki je dovolila potrebne dopuste ter v glavnem finansirala tečai in pa J. Z. S. S., ki ga ie organiziral. Tečaj je trajal teden dni ter ie svoj namen popolnoma dosegel. Tečajniki smo sc zbrali iz škofjeloškega, logaškega, kamniškega, gornjegrajskega, laškega, kočevskega, novomeškega in slovenjgrajskeaa srcza. Pod streho so nas vzeli pri Torkarju, nekaj pa pri sosedu. Hrano smo pa imeli vsi pri prvem. Izborna kuhinja je nedvomno tudi mnogo prispevala k dobremu uspehu in židani volji. Vreme nam ni bilo posebno naklonjeno, kar pa nam ni kvarilo vesclja do dela. MarIjivo smo bili na tcrenu od ranega jutra do poznega večera. Po zajtrku ob 7. uri malo smučarske gimnastike, nato na terišče k praktičnim vajam, pred kosilom malo debate o predelanem gradivu, po kosilu počitek do pol 2. ure, zopet na teriščc do pol 17. ure, slede predavanja do večcrje in nato še prosta debata do 20. urc. To je bil program vsakdanjeUa dela. Vse predvideno gradivo se je smotreno obdelalo, pri čemer sc je prvenstveno upoštevala metodična stran obdelave posameznih prvin in likov. To je bilo tem lažje, kcr so bili v tcčaj sprejeti lc učitelji - smučarji, ki so že 6bvladali osnovne pojmc v smučanju. Imeli smo tudi praktične nastope s šolsko mladino gorjuške dvorazrednice. Tu je vsak pokazal, kako jc doumel pridobljeno gradivo. Nastopom je sledila kritika s strani tečajnikov samih, kakor tudi vodje tečaja. Da se ni pozabilo tudi na organizatorično stran raznih smučarskih prireditev, je bilo poskrbljcno tudi s tekmami v teku, smuku in slalomu. Tu smo bili vsc, funkcionarji in tekmovalci. Priredili smo dva izleta in sicer na Koprivnih in na Podkljuko. Vodji tečaja. Janku Sicherlu jc pomagal savezni smučarski učitel.j Danilo Korče, ki je obenem skrbel za administrativno in ckonomsko stran tečaia. Prava tovariška prisrčnost in dobra voIja sta nas prevevali ves čas. Ustanovili smo celo svoj pevski zbor, ki je zapel pri maši na Koprivniku. Težko je bilo slovo od gostoljubnih Gorjušcev. Vsak si je za spomin vzcl s seboj srček ali pristno gorjuško čedro. — Mnogo znanja smo s\ pridobili v tečaju in to znanje bomo skušali uporabiti na terenu med mladino ter s tem najbolje pokazali svojo hvaležnost vsem onim. ki so kakor koli r>ripomogli k teča.iu. Smuk! R—r, ,-