Izvajanje novih predpisov o organizaciji in pristojnosti Ijudskih odborov fn njihovih orgmiov Razširitev kroga zadev, ki so po novih predpisih prešle v pristojnost občinskili Ijudskih odborov, bo nedvomno vplivala na nadaljnji način njiliovcga tlela in njihovo notranjo organi-zacijsko strvikturo. 1'ustili bonio ol> strani vprašauja o novein načinii dela občinskili Ijudskih odborov na sejali glede na nieslo in viogo zbora proizvajalcev kot občinskemu zboru enakoprav-nega doma in se kratko ozrli na fiste organizacijske spremembc. ki so posebno pomcnibne za naclaljnjc delo občinskih ljudskih odborov Ze sauio dejstvo, da so bile lani izvršene vcčjc spremembc glede ustvaritvc vcčjih področij občin in da je bi! znatno raz-širjen krog njihovih pravic ln dolžnosti, oj)ozarja na to. da bo iinela sedanja notranja organizacija številmh občinskih Ijudskih odborov težave, kako izpolniti no\e naloge Ijudskih odborov. V večini pnmerov prejšnja orgaiiizacija ne bo spo^nbna prcvzcti tudi nove naloge. Zato bodo inorali težiti ne samo /a širšo orga-nizacijsko mrežo v okviru sedanjih npravnih organov. tcmveč tudi za ustanavljanjem novih upravnili organov. Tako je na primer za izvajanje novih predpisov s področja notranjih zadev (izdajaiijc osebnih izkaznic, sprejemanje prijav in odjav stal-nega in občasnega bivanja kakor tudi spremembe stanovanja ii^ pod.) za številne občinskc Ijudskc odlK>re nujno potrebno, da ustanovijo posobue upravne orguno ali da vsaj razširijo notra-njo organizaeijo tistili organov, ki so že dosiej opravljali te zadeve. Popolnoma razumljivo je, da bo te zadeve in zadeve splošne uprave opravljal pravjloma en organ, t. j. upravni organ pristojen za notranje zadeve iji zadeve splošne uprave. Ali kar \€ še bolj izrazito — krog zadev z gospodarskega področja se je zelo povečal gjede na močnejšc iti bolj čvrsto angažiranje in povezovanje občinskih Ijudskih odborov z gospodarskimi orga-nizacijaini in raznimi gospodarskimi organi na občinskem pod-ročju. Nadzorstvo na področju kmetijstva V okviru teh vprašanj jc posebno vprašanje opravljanje nadzorstva po občinskih ljudskih odborih na kmetijškem pod-ročju. Kajti organi občinske uprave bodo razen drugih inšpek-cijskih zadcv opravljali vse inšpekcijskc zadeve na področju varstva rastilin (inšpekeija za varslvo rastlin), prometa s semeni (inšpekcija za scmensko blago), promota in proizvodnje vina (vinarska inšpekcija) in varstva živine (veterinarska inšpekcija). ' To samo že priča, da bo za številne občin&ke ljudske odbore problcm, kako organizacijsko rešiti ta in številna druga vpra-šunja. Ko je že govora o inšpckcijah. je trcba upoštcvati po eni strani potrebo občiaskih Ijudskih odborov po finančni inšpek-ciji — zaradi uresničenja čimbolj ncposrednega nadzorstva nad delom oziroma poslovanjein gospodarskili organizacii, po drugi strani pa tudi težave, na katere bodo občinski ljudski odbori pogosto naleteli ob organiziranju teh inšpekcij. Ni dvoina ,da bi bilo zgrešeno izhajafi iz tega, da bi moral vsak občinski ljudski odbor organiziruti široko omrežje svojih upravnih organov. Pri tem pa velja kot dejstvo, da bo treba iudi v organizaciji najmanjših oziroma gospodarsko nerazvitih občinaii izvršiti vsaj najbolj minitnalne spremembe v sedanji notranji organizacijski struKturi. Potrcbc po znatnejšib spre-membali pa bodo vsekakor izdatnejše pri vcčjih ali gospodarsko bolj razvilib. občinah. Orsaniziranjc inšpekcijskih slnžb V zvezi z vprašanjem organizacijskih sprememb v občinskih Ijiulskih odborih je posebno važno vprašanje, kakšne možnosti gledc organizirauja inšpekcijskc službc po občinskih ljudskih odborili ntidijo novi zveziii predpisi o pristojnosti ljudskih od-borov. To. kar je za te predpise posebno značilno, je, da ne uaročajo za vsako ceno. da jo treba v okviru občinskega Ijud-skega odl>ora formirali vsakn inšpokcijsko službo. Po1 teh pred-pisili namreč ni občinski ljudski (Klbor obvezno dolžan sam zase nrganizirati to službo. l'i predpisi nasprolno omogočajo, da lah-ko občinski Ijudski odbor opravljanje te službe organizira izven samega ljudskega odbora. Občinski Ijudski odbor. ki zaradi kakršnih koli vzrokov ne more sam organizirali kakšnc inšpckcijske siužbe, lahko sklene sporazum s pooblaščeuim zastopnikom občinskega ljudskega od-bora druge občine ali pooblaščenim zastopnikom svojega okraj-nega ljudskega odbora, da njegov uslužbenec, ki izpolnjuje po-gojc za inšpektorja. opravlja ustrcznc inšpekcijske zadeve iz pristojnosti občinskega ljudskega odbora na področju te občine. V lakem primeru inin tak iislužbenec (inšpektor) vse pravice in poobla.stila. ki jih ima tak nsli/žbenec. če ga neposredno postavi občinski ljudski odbor zn opravljanje teh inšpekcijskih zadev. Razumljivo jc. da se je tak uslužbcnec dolžan ravnati pri oprav-ljanju inšpekcijskih zadev po smernicah in navodilih občinskega ljudskoga odbora, njegovega sveia in pristojnega starešine upravucga organa, v katerega pristojnost spadajo tiste inšpek-cijskc zadcve. Spremembe, o kaicrih govorimo, bodo občinski Ijudski od-bcvri izvršili na dva načina. Ce gre za ustanovitev, odpravo ali združtlev temeljnih npravnili organov (sekretariatov, oddelkov, samostojnili odsokov). je mogoče take spremeinbc izvršiti s sta-tutom. to je bodisi z neposrcdno spremembo setlanjih določil statuta bodisi s statutarnini odlokom (z odlokom, ki se sprejme po postopku, po katcrem se sprejme stain-t) o spremembi in do-polnitvi statuta. Kolikor gre za spremembo v notranji organi-zaciji osnovnili upravnih organov in ustanov, se take spremembe izvršijo 7. odlokom občinskega Ijuclskega odbora, glcde na to, da se tudi notranja organizacija teh organov predpiše z odlokom občinskega ljudskega odbora in nc z občinskim statutom. P. A