Poštnina plačana v gotovini. 92. V Ljubljani, dne 1. oktobra 1925. Letnik VII. Kraljevina Srbov, Hrvatov in Slovencev. URADNI UST ljubljanske in mariborske oblasti. Vselbi na.: 307. Uredba o prevozu potnikov in blaga na železnicah kraljevine Srbov, Hrvatov in Slovencev. Razglasi drugih uradov in oblastev. — Razne objave. 2. če ni prevoz prepovedan z zakonskim predpisom ali iz razlogov javnega reda; 3. če so moro izvršiti prevoz z rednimi prevoznimi sredstvi; 4. če prevoza ne preprečujejo okolnosti, ki se smatrajo za višjo silo. 2) Predmetov, ki po gradbenem ustroju ali obratu udeleženih železnic niso pripravni za prevoz, železnica ni dolžna sprejemati v prevoz. 3) Predmete, za katerih natovarjanje ali raztovarjanje je treba posebnih naprav, mora sprejemati železnica v prevoz samo na onih postajah in za one postaje, kjer so take naprave. § 4. Vlaki. 1) Za prevoz služijo vlaki, ki vozijo redno po določenem voznem redu, in vlaki, ki vozijo po potrebi. 2) Posebne vožnje po naročbi izvršuje železnica po svojem preudarku. § 5. Odgovornost železnice za svoje osebje. Železnica je odgovorna za svoje osebje in za druge osebe, ki jih uporablja za izvrševanje prevoza. § 6. Tarife. 1) Železnica je dolžna, izdati tarife, ki obsezajo vse odredbe, odločilne za prevozno pogodbo, prevozne cene in ostale pristojbine (takse). Tarife veljajo samo, če so objavljene. Cc so pogoji, navedeni v tarifah, izpolnjeni, se uporabljajo tarife za vsakogar enako. Neveljaven je vsak dogovor, s katerim bi se enemu ali več pošiljateljem dovolil popust v tarifni ceni. 2) Prevozne cene morajo biti odrejene po znesku. 3) Zviški tarif ali druge otežitve prevoznih pogojev stopijo v veljavo najraneje čez dva meseca od dne, ko se objavijo, razen če se uvedejo po poteku tarife samo za določen čas. § 7. Pritožbe. 1) Pritožbe se lahko priglašajo ustno ali pismeno. 2) O pritožbah jc treba po možnosti čimprej izdati rešitev. § 8. Spori. Spore med občinstvom in železniškim osebjem razsoja na postajah pristojni uslužbenec, med vožnjo pa vlakovodja. § 9. Plačilna sredstva. III. Prevoz potnikov. § io. Vozni redi. Vozni redi se objavijo, preden stopijo v veljavo, ter se o pravem času nabijejo na postajah. V voznih redih je treba označiti: vrsto vlaka, vozovni razred in čas odhoda, na večjih prehodnih in končnih postajah pa tudi čas, kdaj prihajajo vlaki, in važnejše vlakovne zveze. Vozni redi, ki so prestali veljati, se morajo takoj odstraniti. § 11- Osebe, ki so izključene od vožnje ali se prevažajo samo pogojno. 1) Osebe, ki se ne ravnajo po predpisanem redu, ki se ne pokoravajo naredbam uslužbencev ali se vedejo nedostojno, zlasti pijane osebe, se smejo od vožnje izključiti. 2) Osebe, ki bi bile zaradi bolezni ali iz drugih razlogov sopotnikom očividno nadležne, se izključijo od vožnje, če se jim ne more dati poseben vozovni oddelek. Spotoma obolele osebe pa se morajo prepeljati do najbližje postaje, kjer utegnejo dobiti oskrbo. Vozna cena in prtljažnina se jim povrneta po odbitku zneska za prepotovano progo. 3) Osebe, ki imajo kugo, se ne smejo prevažati. Osebe, ki bolujejo za gobavostjo (lepro), kolero (azijsko), pegavico, rumeno mrzlico ali kozami ali o katerih se sumi, da so okužene z eno izmed teh bolezni, se smejo prevažati samo, če potrdi uradni zdravnik, ki je pristojen za vstopno postajo, da se prevoz lahko dopusti. Osebe, ki bolujejo ali so sumljive, da bolujejo za gobavostjo, se morajo prevažati v zaprtem oddelku s posebnim straniščem, ostale tukaj naštete osebe pa v posebnih vozovih. 4) Osebo, ki bolujejo za tifuzom (trebušnim tifu-zom), difterijo, grižo (disenterijo), škrlatinko, ošpicami, dušljivim kašljem ali vnetjem ušesnih žlez (mumpsom), se morajo prevažati v zaprtem oddelku s posebnim straniščem. Ce je kdo sumljiv, da boluje za takšno boleznijo, sme zahtevati železnica zdravniško izpričevalo, iz katerega je razvidna vrsta bolezni. 5) Za posebni voz ali posebni vozovni oddelek se pobira tarifna pristojbina. 6) O povratku potniške prtljage glej § 34., odstavka 4) in 5). § 12. Vozne cene. Olajšava za otroke. 1) Na vsaki postaji mora biti nabit izpisek iz tarife, ki obseza cone vozovnic (voznih kart), katere se prodajajo na tej postaji. 2) Otroci do dovršenega četrtega leta, za katere se ne zahteva poseben sedež, se prevažajo brezplačno. Otroci od dovršenega četrtega do dovršenega desetega leta kakor tudi mlajši otroci, za katere se zahteva poseben sedež, se prevažajo po znižani ceni. Uredbe osrednje vlade. 307. Na podstavi pooblastitve v členu 38. zakona o proračunskih dvanajstinah za mesece april, maj, junij in julij 1925. in v zvezi z drugim odstavkom člena 94. ustave predpisujem z veljavnostjo izza dne 1. septembra 1925.* nastopno Uredbo o prevozu potnikov in blaga na železnicah kraljevine Srbov, Hrvatov in Slovencev, ki ima po gorenji pooblastitvi moč zakona.** I. Uvodne odredbe. § I- Območje, za katero velja uredba. Železniško-prometna uredba (skrajšano Ž. p. u.) velja za vse železnice v kraljevini Srbov, Hrvatov in Slovencev, ki služijo javnemu prometu. Za mednarodni promet velja uredba samo, kolikor ni urejen ta promet s posebnimi odredbami. § 2. Izvršne odredbe. Odstopki. Začasne ali prehodne izpremembe. 1) Izvršne odredbe sme izdajati železnica z odobritvijo ministrstva za promet. 2) Odstopke sme odobravati ministrstvo za promet glede na 'posebne razmere za poedine železniške proge, postaje, vozila, vlake ali vrste vlakov kakor tudi za izvestne načine odpravljanja. 3) Da take izvršne odredbe in tald odstopki veljajo, se morajo uvrstiti v tarifo. Odobritev mora biti v tarifi navedena. 4) Začasne ali prehodne izpremembe poedinih predpisov te uredbe sme odrediti ministrstvo za promet bodisi vobče, bodisi za izvestne železniške proge, postaje ali prometne odnošaje. Take naredbe se morajo objavljati. II. Obče odredbe. § 3- Obveznost prevažanja. 1) Prevoz se ne sme odreči: 1 če se izpolnijo prevozni pogoji in ostali obči železniški predpisi; * Ta rok je bil z odločbo ministra za promet z dne 9. avgusta 1925., M. S. br. 22.469/25 (Uradni list z dne 10. septembra 1925., št. 285/85), podaljšan do dne 1. oktobra 1925. ** Ta uvod je natisnjen po popravku v «Službenih Novinah kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca» z dne 12. septembra 1925., št. 208 (XLVHI. —1925.), — Celotna uredba s 5 prilogami vred je natisnjena v «Službenih Novinah kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca» z dne 15. avgusta 1925., št. 185 (XL. —1925.). Razen zakonskih plačilnih sredstev se sprejema, kjer je to potrebno, tudi zlati in srebrni denar, ki ima v sosednjih državah zakonski tečaj. Menjalni tečaj mora železnica določiti ter ga pri odprav-ništvu objaviti z razglasom. § 13. . Vozovnice. 1) Potnik mora kupiti, preden nastopi potovanje, vozovnico; tarifa sme dopuščati izjeme. 2) Na vozovnici mora biti označeno to-lC: a) vstopna in izstopna postaja; b) eventualni provozni pot; če je dopuščena upo- raba raznih potov ali prevoznih sredstev, mora biti to posebe označeno; c) vrsta vlaka in vozovni razred; č) vozna cena; d) prvi dan veljavnosti in e) rok veljavnosti. 3) Rok veljavnosti se mora določiti v tarifi. § 14. Prodajanje vozovnic. 1) Potniške blagajne morajo biti odprte na postajah z manjšim prometom vsaj pol ure, na postajah z večjim prometom pa vsaj eno uro pred odhodnim časom vlaka. 2) Pet minut pred odhodnim časom vlaka prestane potnikova pravica zahtevati, da bi se mu izdala vozovnica. 3) Železnica sme zahtevati, da se denar za vozovnico pripravi in prešteje. . § 15. Naročanje oddelkov ali poedinih sedežev. 1) Celi oddelki se dajo na zahtevo potnikom na razpolago za tarifno ceno, če to dopušča eksploatacija ali promet. Oddelki se morajo naročiti vsaj 30 minut pred odhodnim časom vlaka. 2) Za oddelek se plača največ toliko vozovnic, kolikor je v njem sedežev. V oddelek se ne sme sprejeti več oseb, nego je plačanih vozovnic. 3) Naročeni oddelki se morajo označiti z napisom. 4) Ali se morejo pri izvestnih vlakih naročiti določeni sedeži, odreja tarifa. § 16. Pregledovanje vozovnic. Doplačila na vozno ceno. Peronske vstopnice. 1) Potnik mora na zahtevo pokazati vozovnico ob vstopu v čakalnico, vstopu na peron in izstopu z njega, ob vstopu v voz kakor tudi vsak čas med vožnjo in, kakor je pač predpisano za poslednji del proge, oddati vozovnico malo pred dovršitvijo ali po dovršitvi svojega potovanja. 2) Potnik, ki ne more pokazati veljavne vozovnice, plača razen vozne cene od vstopne do izstopne postaje še vozno ceno za prepotovano progo,, a najmanj 20 dinarjev. Če pa se vstopna postaja takoj nedvomno ne dokaže, se zaračunita obe vozni ceni od odhodne postaje vlaka. Znesek 20 dinarjev plača potnik tudi, če se vlak niti še ni premaknil. Kdor nepozvan prijavi sprevodniku ali vlakovodji, da ni mogel kupiti vozovnice, plača poleg redne vozne cene doplačilo 10 dinarjev, vendar pa največ dvakratno vozno ceno. 3) Potnik, ki se brani, takoj plačati, se sme izključiti od potovanja. Izključeni potnik nima pravice zahtevati, da bi se mu dala potniška prtljaga na razpolago na drugi nego na namembni postaji. 4) Na postajah z zaprtim peronom morajo osebe, ki nimajo veljavne vozovnice, pred vstopom v zaprte postajne prostore kupiti peronsko vstopnico. Ta se mora ob vstopu pokazati, ob izstopu iz zaprtih prostorov pa oddati. Kdor vstopi v zaprte prostore brez veljavne izkaznice (legitimacije), plača 2 dinarja. 5) Kdor vstopi, ne da bi namerjal odpotovati, v vlak, pripravljen za odhod, plača 20 dinarjev. 6) Železnica sme določiti z odobritvijo ministrstva za promet v tarifi, kdaj se zneski, označeni v odstavkih 2), 4) in 5), iz razlogov pravičnosti vobče ne pobirajo ali se pobirajo samo deloma. 7) Vselej, kadar potnik kaj doplača, se mu mora izdati potrdilo. § 17. Čakalnice. 1) Čakalnice je treba odpreti vsaj eno uro pred odhodnim časom vlaka. 2) Na prehodnih postajah je prispelim potnikom dovoljeno, bivati do odhoda njih vlaka v čakalnici železnice, s katero namerjajo nadaljevati potovanje. Vendar pa ne smejo potniki zahtevati, da bi bila čakalnica zaradi njih odprta v času od 23. do 6. ure. Samo če je čas od prihoda poslednjega vlaka do odhoda prvega vlaka krajši od štirih ur, morajo biti na prehodnih postajah ali na takih postajah, kjer ostajajo vlaki čez noč, čakalnice odprte za prispele potnike, ki namerjajo nadaljevati potovanje. 3) Osebam, omenjenim v § 11., se sme prepove-! dati, da bi se mudile v čakalnicah. 4) Kajenje se sme v čakalnicah prepovedati. § 18. Oddelki za ženske in nekadilce. 1) V vsakem vlaku mora biti najmanj po en oddelek za ženske v II. in III. razredu, če ima vlak tri ali več oddelkov dotičnega razreda. 2) Moški ne smejo zasedati prostorov v ženskem oddelku, niti ne, če to dopuste ženske, ki potujejo v oddelku. Vendar pa smejo dečki do dovršenega desetega leta potovati v ženskem oddelku. 3) V prvem razredu se sme kaditi samo s pristankom vseh potnikov istega oddelka, če niso odrejeni posebni oddelki za kadilce in nekadilce. V II. in III. razredu se morajo, kolikor to dopušča kon-(■crukcija voz, odrediti oddelki za nekadilce. V ostalih oddelkih teh razredov in v IV. razredu je dovoljeno kaditi, če niso tudi v IV. razredu odrejeni oddelki za nekadilce. 4) Oddelki za ženske in nekadilce morajo biti označeni z napisom. 5) V oddelkih za ženske in nekadilce ni dovoljeno kaditi niti. s pristankom sopotnikov. Prav tako je prepovedano, vstopati v te oddelke s prižgano smotko, cigareto ali pipo. 6) V vlakih, ki nimajo voz s posebnimi oddelki, je treba po možnosti skrbeti, da se porazmeščajo ženske in nekadilci posebe. § 19- Vstopanje v vozove in odrejanje sedežev. 1) Na večjih postajah je treba potnike v čakalnicah pozvati, naj vstopijo v vlak. 2) Uslužbenci so upravičeni, na zahtevo potnikov pa tudi dolžni, da jim odrejajo sedeže. 3) Do praznih sedežev imajo pravico v prvi vrsti oni potniki, ki pokažejo vozovnico za dotični razred. 4) Potniki, ki so prispeli z direktnimi vozovnicami, imajo prednost pred potniki, ki šele začenjajo potovanje. 5) Potnik ima pravico, ob vstopu v voz zasesti po en sedež za se in za vsako osebo, ki potuje z njim. Kdor zapusti svoj sedež, ne da bi ga označil za zasedenega, izgubi pravico do tega sedeža (primeri pa § 15., odstavek 4)). § 20. Vračanje in zamenjavanje vozovnic. 1) Potnik ima pravico, potovati v voznem razredu, za katerega velja njegova vozovnica, samo, če se mu more v tem razredu odrediti sedež. Ce potnik v razredu, za katerega velja njegova vozovnica, ne more dobiti sedeža, sme ali zahtevati, da potuje v onem nižjem razredu, kjer še niso zasedeni vsi sedeži, in da se mu povrne razlika v vozni ceni, ali pa sme povsem opustiti potovanje in zahtevati, da se mu povrne vsa vozna cena in prtljažnina. Do odškodnine nima pravice. 2) Na vstopni postaji sme potnik pet minut pred odhodnim časom vlaka zamenjati svojo vozovnico, če ni še preluknjana ali če je dokazano, da je bila uporabljena samo za vstop na peron, za drugo vozovnico; poravnati pa mora razliko v vozni ceni. 3) Na poedinih delih proge smejo potniki, kolikor ne odreja tarifa drugače, proti tarifnemu doplačilu uporabljati višji razred ali vlak z višjimi voznimi cenami. § 21. Odhod. Zamude potnikov. 1) Ko se da odhodni znak, se ne dopusti nikomur več, vstopiti v vlak. 2) Kdor zamudi vlak, nima pravice do povračila vozne cene ali do odškodnine. 3) Ce hoče potovati potnik s poznejšim vlakom, za katerega ne velja njegova vozovnica sama po sebi, mora takoj predložiti vozovnico pristojnemu uslužbencu, da mu overovi njeno veljavnost za izbrani vlak. Rok veljavnosti vozovnice so s tem ne podaljša. Če se uporabi vlak z višjimi ali nižjimi cenami, je treba razliko doplačati ali povrniti. • 4) Za vrnitev potniške prtljage (odstavek 2)) veljajo zmiselno predpisi § 34., odstavkov 4) in 5). § 22. Odpiranje oken. Okna smejo biti istočasno odprta na obeh straneh samo s pristankom vseh oseb, ki potiyejo v istem oddelku. Sicer pa odloči sprevodnik o nesoglasjih med potniki, ali naj bodo okna odprta ali zaprta. § 23. Poškodba voza ali vozovnih opremkov. Zloraba alarmnega signala (zasilne zavore). 1) Stroški, provzročeni s poškodbo ali onesna-žitvijo opremkov, se morajo železnici povrniti. Železnica ima pravico zahtevati, da se plača odškodnina takoj ali da se dä jamstvo. Če je odredila železnica za odškodnino stalne postavke, se odmeri odškodnina po teh postavkih. 2) Potnik, ki brez potrebe uporabi alarmni signal na steni železniškega voza, mora takoj plačati 500 dinarjev v korist železnice, ne glede na posledice po občem kazenskem zakonu in posebnih policijskih predpisih. § 24. Postopanje na vmesnih postajah. Postanek na odprti progi. 1) Ko prispe vlak na postajo, se glasno izkliče ime te postaje, eventualna izpremena voz in razen tega čas postanka, če je daljši od štirih minut. Cim se vlak ustavi, morajo uslužbenci odpreti vrata onih voz, iz katerih hočejo potniki izstopiti. 2) Če stoji vlak izjemoma dalje časa zunaj postaje, smejo izstopiti potniki iz voz samo z izrečno dovolitvijo vlakovodjevo. Potniki morajo takoj oditi s tira, na prvi vlakovodjev znak pa zopet zasesti svoje prostore. § 25. Prekinitev vožnje na vmesnih postajah. Tarifa mora odrediti, kolikokrat, za koliko časa in ob kakšnih pogojih sme potnik na vmesnih postajah prekiniti vožnjo. § 26. Zamude in izostanki vlakov. Obratne ovire. 1) Če odide ali prispe vlak prepozno ali če izostane, ne daje to nobene pravice do odškodnine- 2) Če se zaradi zamude vlaka izgubi zveza z drugim vlakom ali če vlak popolnoma ali deloma izostane, sme zahtevati potnik povračilo vozne cene in prtljažnine za neprepotovano progo. V tem primeru se povrne razlika med vozno ceno ali prtljaž-nino, ki je plačana, in ono, ki odpada na prepotovano progo. 3) Ce potnik v takem primeru opusti nadaljnje potovanje ter se vrne s prvim najugodnejšim vlakom brez prekinitve na vstopno postajo, se mu povrne vozna cena in prtljažnina ter dovoli brezplačen povratek v vozovnem razredu, ki ga je plačal za prihod, če pa tega razreda v vlaku ni, v neposredno višjem razredu. Potnik mora takoj, ko prispe na postajo, kjer opusti potovanje, in ko se vrne na vstopno postajo, prijaviti svoje zahteve pristojnemu uslužbencu ter mu pri tem pokazati vozovnico; drugače izgubi svojo pravico. Na teh postajah se potniku prijava potrdi. 4) Potnika, ki se odreče povračilu vozne cene in brezplačnemu povratku, mora prepeljati železnica brez doplačila z njegovo prtljago vred s prvim najugodnejšim vlakom, s katerim se prevažajo potniki in ki vozi po isti ali drugi progi na isto izstopno postajo, če more potnik tako prej dospeti na to postajo. Medsebojni regres železnic ostane s tem nedotaknjen. 5) Železnica je upravičena, izvzeti v tarifi po-edine vlake ali vrste vlakov od pomožne službe. 6) Če preprečijo elementarni dogodki ali druge nujne okolnosti vožnjo na eni ali drugi progi, mora železnica po možnosti drugače poskrbeti za nadaljnji prevoz do proge, na kateri je vožnja po železnici zopet mogoča. 7) Železnicam se dovoljuje, določiti z odobritvijo ministrstva za promet nadaljnje olajšave v tarifi. 8) Zamude vlakov nad 15 minut in obratne ovire se morajo objaviti z razglasom. • § 27. Jemanje živali v potniške vlake. 1) Prepovedano je, jemati živali v potniške vlake. 2) Izjema so majhni psi in druge male živali, ki jih nosijo potniki v naročju, če sopotniki ne ugovarjajo, da jih vzamejo v oddelek. Psi kakršnekoli velikosti se smejo jemati v vlak, če je mogoče dati njih lastnikom na razpolago poseben oddelek. Vendar pa se sme v tarifi prepovedati, da bi se jemale te živali v posebno prirejene potniške vozove (salonske, spalne itd.), v izvestne vlake ali razrede. 3) Sicer pa veljajo za pse, ki jih jemljejo potniki s seboj, nastopni predpisi: 1. Pse v zadosti varnih zatvorih (shrambah) sme prevažati železnica v prtljažnih ali tovornih vozovih. 2. Psi, ki niso spravljeni v zatvore, se prevažajo v ločenih vozovnih prostorih (predelih). Ce takih prostorov ni ali če so že polni, se prevoz ne more zahtevati. • 3. Za natovoritev in raztovoritev psov, ki niso spravljeni v zatvore, kakor tudi za njih pretovo-ritev na prehodnih postajah mora skrbeti potnik sam. 4. Železnica ni dolžna, čuvati psov, ki se ne odvedejo takoj, ko prispejo na namembno postajo. 5. Za,varovanje redne izročitve (označba dostavnega interesa) ni dopustno. 4) V tarifi je treba odrediti, ali in za katere živali mora potnik plačati voznino. O plačani voznini se izda potrdilo. 0) Za vsako žival, ki se ne prevaža brezplačno in ki jo vodi potnik brez takega potrdila s seboj, se mora plačati: če se o pravem času prijavi, doplačilo 10 dinarjev na tarifno ceno, toda največ dvakratna voznina; brez take prijave pa dvakratna voznina, toda najmanj 20 dinarjev. V drugih primerih, ki niso omenjeni v odstavku 2), se žival odstrani iz potniškega voza. Predpis v § 16., odstavku 6), velja zmiselno. 6) 0 prevozu živali na drug način glej §§ 40. do 52. in 48. do 52. § 28. Jemanje ročne prtljage v potniške vozove. 1) Predmeti, ki sc lahko nosijo (ročna prtljaga), se smejo jemati s seboj v potniške vozove, če niso v nadlego sopotnikom, če temu no nasprotujejo carinski, davčni ali policijski predpisi in če ne poškodujejo voz. ■ 2) V L, II. in III. vozovnem razredu pripada pot- niku za ročno prtljago samo prostor nad njegovim sedežem in pod njim. Prepovedano je, polagati ročno prtljago na sedeže. 3) V IV. razred smejo jemati potniki s seboj orodje, torbe, mala bremena v košarah, vrečah ali koših in podobne predmete, ki jih more pešec lahko nositi. 4) Potnik mora sam paziti na stvari, ki jih nosi s seboj. Železnica je odgovorna zanje samo, če je sama kriva. § 29. Predmeti, ki se ne smejo jemati v potniške vozove. 1) Eksplozivnih predmetov in predmetov, ki se vžigajo sami od sebe (zlasti nabitega strelnega orožja), zapalnih tekočin, strupenih, jedkih materij in materij, ki rade gnijejo, vobče nevarnih ali smrdljivih predmetov, ne smejo potniki jemati s seboj. 2) Kdor prekrši to prepoved, tega zadenejo posledice, določene v § 60. 3) Uslužbenci so upravičeni, da se uvm-ijo vpričo potnika, kakšni so predmeti, kijih nosi s seboj. 4) Osebe, ki nosijo, izvrševaje javno službo, s seboj strelno orožje, nadalje lovci in strelci smejo jemati s seboj ročno strelivo, toda orožje ne sme biti nabito. Spremljevalcem jetnikov, če potujejo s temi v posebnih vozovih ali v posebnih vozovnih oddelkih, je dovoljeno, nositi s seboj nabito strelno orožje. IV. Prevoz potniške prtljage. § 30. Pojem. 1) Potnik sme predmete, ki so mu potrebni na potovanju, predati v prevoz kot potniško prtljago. 2) Potniška prtljaga se mora kot taka razpoznati po vkladu v kovčege, potniške košare, škatle za klobuke, ročne zaboje ali v podobne vklade (zavoje, omote). 3) Ali in ob katerih pogojih se sprejemajo kot potniška prtljaga predmeti, ki se ne morejo smatrati za stvari, potrebne na vožnji, potem živali v zadosti močnih zatvorih in vozila, odreja tarifa. 4) Predmeti, ki spadajo pod prisilni poštni prevoz ali pod državno trošarino, potem predmeti, navedeni v § 29., odstavku 1), se ne smejo predajati kot potniška prtljaga. Kdor prekrši to prepoved, trpi posledice, določene v § 60. 5) Tarifa odreja, ali in ob katerih pogojih se sprejemajo kot potniška prtljaga predmeti, navedeni v § 54., odstavku 2), B, št. 1. 6) Uslužbenci so upravičeni, da se vpričo potnika uverijo o naravi predanih predmetov. 7) Poškodovana prtljaga se sme odkloniti. Če se taka prtljaga sprejme v prevoz, ima železnica pravico, postaviti na prtljažnico ustrezno pripombo. Sprejem prtljažne priznanice s pripombo velja za priznanje tega stanja. § 31. Vklad (zavoj, omot). Odstranitev starih prevoznih znakov. 1) Potniška prtljaga mora imeti trden in trpežen vklad. Neomotana ali nezadostno omotana prtljaga se sme odkloniti, če se vendarle sprejme v prevoz, je železnica upravičena, postaviti na prtljažnico ustrezno pripombo. Sprejem prtljažne priznanice s pripombo velja za priznanje tega stanja. 2) Na vsakem poedinem prtljažnem tovorku mora biti točno, čitno in trpežno označen potnikov naslov (ime, stanovališče, stanovanje) kakor tudi predajna in namembna postaja. Prtljažne pošiljke, ki niso označene na ta način, se smejo odkloniti. 3) Stari znaki (železniški prevozni znaki, poštni prevozni znaki ali drugi znaki, ki bi se utegnili smatrati za železniške prevozne znake) morajo biti s prtljage odstranjeni. Za škodo, ki nastane, če se ne izpolni ta predpis, železnica ni odgovorna. § 32. . Predajanje. Prtljažnica. 1) Potniška prtljaga se mora predati pri odprav-ništvu v roku, določenem za prodajanje vozovnic; toda sprejem prtljage se sme odkloniti, če se ne preda prtljaga najkesneje 15 minut pred odhodnim časom vlaka. Tarifa odreja, ali je treba ob predaji prtljage pokazati vozovnico. 2) Če hoče potnik zavarovati redno izročitev, mora to storiti z vplačilom tarifne pristojbine najkesneje pol ure pred odhodnim časom vlaka (§ 92.). Ce je odgovornost železnice po § 35., odstavku 2), omejena na najvišjo vsoto, ni dopustno zavarovanje redne izročitve preko te vsoto. 3) Vozila, ki se ne smejo prevažati kot potniška prtljaga, a se ne morejo spraviti v prtljažni voz, se morajo prijaviti na odhodni postaji vlaka najmanj dve uri, na drugih postajah najmanj 24 ur, predati pa najkesneje eno uro pred odhodnim časom vlaka. 4) Prtljažnina (voznina za prtljago) se mora plačati ob predaji. 5) Ob sprejemu prtljage se mora izdati potniku prtljažna priznanica. Na prtljažni priznanici mora biti označeno to-le": a) predajna in namembna postaja; b) eventualni prevozni pot; c) dan predaje in vlak, za katerega se je prtljaga predala; č) število in teža prtljažnih tovorkov; d) prtljažnina in druge eventualne pristojbine; in e) eventualno zavarovanje redne izročitve; če zavarovanje redne izročitve ni zapisano na prtljažni priznanici, nima pravnega učinka. Potniku se izda na zahtevo razen prtljažne priznanice posebno potrdilo o plačani prtljažnim. 6) Če se prtljaga v nujnih primerih izjemoma prevzame, da se odpravi naknadno, ali če se sprejme na postajah, ki ne odpravljajo prtljage, se vendarle smatra, da je bila s časom predaje sprejeta v prevoz. 7) Za prevoz velocipedov (koles) se smejo uvesti s tarifo posebni predpisi. § 33. Carinski, davčni in policijski predpisi. Potniki morajo prisostvovati carinskemu, davčnemu ali policijskemu pregledu svoje prtljage. Če se prekorači dostavni rok (§ 37.) kakor vobče za škodo, provzročeno s prekršitvijo te odredbe, se ne daje nobena odškodnina. § 34. Izdajanje. 1) Prtljaga se izdaja proti vrnitvi prtljažne priznanice. Železnica ni dolžna, preizkušati upravičenosti onega, ki prinese priznanico. 2) Kdor prinese prtljažno priznanico, ima pravico, na namembni postaji zahtevati, da se mu izda prtljaga na izdajališču takoj, ko prispe vlak, za katerega je bila prtljaga predana, in sicer ko poteče čas, potreben za pripravo kakor tudi za eventualno carinsko, davčno ali policijsko manipulacijo. Ce se morajo vozila, ki se ne morejo spraviti v prtljažni voz, spotoma pretovoriti v drug vlak, se sme zahtevati njih nadaljnji prevoz šele s prihodnjim potniškim vlakom. 3) Če se prtljaga ne vzame v 24 urah, vozila pa ne odpeljejo v dveh urah, ko je vlak prispel, se mora plačati ležnina. Če prispe vozilo po 18. uri, se računi rok za odvoz od 8. ure prihodnjega dne. 4) Praviloma se mora izdati prtljaga samo na postaji, za katero je bila odpravljena. Vendar pa se sme na potnikovo zahtevo prtljaga vrniti tudi na prodajni postaji ali izdati na vmesni postaji, če to dopuščajo čas in razmere in tega ne zabranjujejo carinski, davčni ali policijski predpisi. Tedaj so mora prtljažna priznanica vrniti in vozovnica pokazati. 5) Če se priznanica ne vrne, je železnica dolžna, izdati prtljago samo, ako potnik nedvomno dokaže, da jo upravičen, prevzeti prtljago. Tedaj se sme zahtevati tudi jamstvo. 6) Potnik, ki se mu prtljaga ne izda o pravem času, sme zahtevati, da se mu potrdi na prtljažni priznanici dan in ura, ko je zahteval izdajo prtljage. § 35. Odgovornost železnice za izgubo, manjek in poškodbo. 1) Za potniško prtljago je železnica odgovorna po predpisih o jamčenju za blago, kolikor niso določeni v tem oddelku odstopki. 2) V izrednih prometnih razmerah sme omejiti železnica z odobritvijo ministrstva za promet' v tarifi odškodnino za izgubo, manjek ali poškodbo potniške prtljage na izvestno najvišjo vsoto. Če se je učinila škoda namenoma ali če je nastala zaradi velike malomarnosti železnice, se železnica ne more sklicevati na to omejitev. O omejitvi odškodnin-Sivega zneska pri predmetih, navedenih v § 54., odstavku 2), B, št. 1, velja § 89., odstavek 2). 3) Za izgubo, manjek in poškodbo predmetov, ki se puste v prepeljanih vozilih (§ 30., odstavek 3)), je železnica odgovorna samo, če je sama kriva. § 36. Izguba potniške prtljage. 1) Za izgubo potniške prtljage je železnica odgovorna samo, če se zahteva prtljaga na namembni postaji v 14 dneh, ko je prispel vlak, za katerega je bila predana. 2) Nedostajajoča prtljaga se smatra za izgubljeno, ko minejo trije dnevi, odkar je prispel vlak, za katerega je bila predana. 3) Če sc prtljaga naknadno najde, se potnik o tem obvesti, ako je mogoče zvedeti za njegovo bivališče. Potnik ima pravico, v 30 dneh, ko prejme obvestilo, zahtevati, da se mu prtljaga brezplačno izda na katerikoli postaji v kraljevini. Tedaj mora vrniti prejeto odškodnino po odbitku odškodnine, ki mu pripada po § 37. zato, ker se je prekoračil dostavni rok, kakor tudi prtljažnino. § 37. Odgovornost železnice za to, da se je prekoračil rok za izročitev (dostavni rok). 1) Če se prekorači dostavni rok, mora železnica povrniti dokazano škodo: a) ako zavarovanje redne izročitve ni označeno, za vsakih začetih 24 ur prekoračenega roka — vendar pa največ za tri dni — do 100 par za vsak kilogram zakesnele prtljage, pri vozilih pa do 150 dinarjev za vsako zakesnelo vozilo; b) ako je zavarovanje redne izročitve označeno, do označenega zneska. Ce je ta znesek manjši nego odškodnina, odrejena pod a), se smo zahtevati ta odškodnina. 2) Če škoda ni nastala ali če ni dokazana, plača železnica: a) ako zavarovanje redne izročitve ni označeno, za vsakih začetih 24 ur prekoračenega roka — vendar pa največ za tri dni — 50 par za vsak kilogram zakesnelo prtljage, pri vozilih pa 75 dinarjev za vsako zakesnelo vozilo; b) ako je zavarovanje redne izročitve označeno, za vsakih začetih 24 ur prekoračenega roka • vendar pa največ za tri dni — 100 par za vsak kilogram zakesnele prtljage, pri vozilih pa 150 dinarjev za vsako zakesnelo vozilo, toda ne več od označenega zneska. Če je ta znesek manjši nego odškodnina, odrejena pod a), se sme zahtevati ta odškodnina. 3) Železnica ni odgovorna, če dokaže, da prekoračitve roka ni mogla odvrniti niti s skrbnostj i rednega trgovca. 4) Če se je učinila Skoda namenoma ali če je nastala zaradi velike malomarnosti železnice, se mora vselej povrniti celokupna škoda. § 38. Nosači. 1) Na postajah, kjer se pokaže potreba, se postavijo nosači, ki odnašajo potniško in ročno prtljago v okolišu postaje do kraja, ki ga jim označijo potniki. 2) Nosači morajo biti opremljeni s službenim znakom ter morajo imeti pri sebi natisnjeno uradno navodilo z nosaško tarifo. Na zahtevo morajo pokazati svojo tarifo. 3) Nosaška tarifa mora biti nabita na prtljažnih predajališčih in izdajališčih, kakor tudi v prostorih, ki služijo za čuvanje (hranjenje) prtljage. 4) Za prtljago, predano nosačem po odstavku 1), je železnica odgovorna kakor za potniško prtljago, predano v prevoz. § 39. Čuvanje prtljage. Na postajah, kjer se odpravlja potniška prtljaga, se morajo po možnosti uvesti naprave (garderobe), kjer potniki lahko začasno puščajo svojo prtljago v čuvanje za pristojbino, ki se objavi z razglasom. Tedaj je železnica odgovorna kot čuvar. V. Prevoz ekspresnega blaga (malih tovorkov). § 40. Sprejemanje. 1) Predmeti, pripravni za prevoz v prtljažnem vozu, se sprejemajo po odredbah tarife kot ekspres no blago. 2) Na vsakem kosu ekspresnega blaga mora biti trpežno pritrjen točni in čitni prejemnikov naslov. Če ni treba pošiljke dostaviti na dom, mora biti naslovu vsakega kosa dodana pripomba: «Ostane na postaji» («Postaja restante»). 3) Voznina za ekspresno blago se mora plačati ob predaji; povzetja in predjemi niso dopustni. 4.) Ekspresno blago se odpravlja na podstavi ekspresne prevoznice. Ob predaji mora pošiljatelj označiti svoje ime in svoj točni naslov, nadalje točni naslov prejemnikov kakor tudi število in vsebino kosov, da se vse to zapiše na prevoznico. Kot potrdilo o sprejemu ekspresnega blaga v prevoz se izda pošiljatelju ekspresna priznanica. Sprejem priznanice brez pripombe velja za priznanje navedb, obseženih v njej. 5) Ekspresno blago se mora predajati pri odprav-ništvih, ki jih odredi železnica, med uradnimi urami, ki jih je treba objaviti z razglasom. 6) Železnica mora, ko sprejme pošiljko, brezplačno ugotoviti njeno težo. Pošiljatelj ali njegov pooblaščenec sme prisostvovati temu ugotavljanja. § 41. Prevoz. 1) Ekspresno blago se prevaža kot potniška prtljaga. Če se prevoz pri poedinih vlakih omeji ali izključi, se mora to objaviti. 2) Če pošiljatelj ob predaji ne označi vlaka, s katerim naj se blago prepelje, se prepelje s prvim pripravnim vlakom. § 42. Izdajanje. 1) Prejemnik je upravičen, zahtevati na namembni postaji, da se mu izda ekspresno blago pri od-pravništvu takoj, ko prispe vlak, s katerim se je moralo blago pripeljati, vendar pa šele, ko poteče čas, ki je potreben za manipulacijo. 2) Če prejemnik po prihodu vlaka ne pride po blago, a se blago ni poslalo s pripombo «Ostane na postaji», se obvesti prejemnik po tarifi namembne železnice, da je blago prispelo, ali pa se mu dostavi blago na dom. O prihodu blaga, poslanega s pripombo «Ostane na postaji», se obvesti prejemnik samo, če je to na pošiljateljevo izrečno zahtevo predpisano na prevoznici. Obvestitev o prihodu blaga ali dostava ekspresnega blaga na dom se mora izvršiti v rokih, določenih za brzovozno blago. § 43. Nadaljnji predpisi. Tarifa mora določiti, ali in koliko veljajo za ekspresno blago — razen posebnih predpisov, ki se iz- dado zanje — odredbe za potniško prtljago ali odredbe za blago. VI. Prevoz mrličev. § 44. Predajanje. 1) Mrliči se predajajo v prevoz s tovornimi listi. Mrliči, predani z brzovoznimi tovornimi listi, se prevažajo z vlaki, ki služijo za potniški promet. Prevoz z brzimi vlaki se sme odreči. 2) Pošiljke mrličev je treba prijaviti na odhodni postaji vlaka najmanj šest ur, na drugih postajah pa 12 ur pred odhodnim časom vlaka. 3) Vsak mrlič mora biti hermetično zaprt v močno kovinsko krsto in položen v leseno krsto tako, da se v njej ne more premikati. 4) Ko se mrlič preda, se mora predati železnici sprovodnica za mrliča (mrliški potni list), izdan po pristojnem oblastvu; ta sprevodnica se izroči prejemniku, ko se mu preda mrlič. Sprevodnica velja za ves prevozni pot. Pri pošiljkah mrličev iz tujih držav, s katerimi je sklenjen sporazum o medsebojnem priznavanju sprevodnic, zadošča sprevodnica za mrliča, ki jo je izdalo pristojno inozemsko oblastvo. 5) Natovoritev mora opraviti pošiljatelj. 6) Voznina se mora plačati ob predaji. Kdor preda mrliča z nepravilno označbo, plača poleg razlike v voznini od predajne do namembne postaje kot voz-ninski dodatek še štirikratni znesek vse voznine. § 45. Prevoz. 1) Mrliči se morajo prevažati v pokritih vozovih. Prepovedano je, dotovarjati blago, ki ne pripada k mrliču. Več mrličev se sme natovoriti skupaj v en voz, če se predado istočasno na isti predajni postaji za isto namembno postajo. Mrliči, ki so predado v popolnoma zaprtih mrliških vozilih, se smejo prevažati v odkritih vozovih. 2) Vsaka pošiljka mora imeti spremljevalca, ki mora kupiti vozovnico in potovati z istim vlakom. Spremljevalca ni treba, če je namembni kraj železniška postaja in če položi pošiljatelj na predajni postaji prejemnikovo pismeno ali brzojavno izjavo, da odpelje pošiljko takoj, ko prejme obvestilo o njenem prihodu. Če se pošiljajo mrliči pogrebnim zavodom ali zavodom za sežiganje mrličev, te izjave ni treba. 3) Mrliči se spotoma ne smejo pretovarjati brez potrebe. Prevoz jo treba izvršiti kar najhitreje in brez prekinitve. Če na postaji ni mogoče preprečiti daljšega postanka, se mora postaviti voz z mrličem kolikor moči na oddaljen stranski tir. Če ni mogoče prepeljati nespremljanega mrliča z vlaki, ki so obljubljeni za to, mora postaja, kjer nastane ovira, prejemnika brezplačno brzojavno obvestiti, s katerim vlakom se bo prevoz nadaljeval. § 46. Izdajanje. 1) O prihodu nespremljanega mrliča na namembno postajo je treba prejemnika ob njegovih stroških takoj obvestiti po brzojavu, telefonu ali po posebnem slu. 2) Izdajanje mrličev, ki se prevažajo s potniškimi vlaki, se sme zahtevati v roku, odrejenem v § 34., odstavku 2). 3) Prejemnik mora pošiljko raztovoriti in odpeljati v šestih urah, ko je prispel vlak na namembno postajo. Drugače se sme predati mrlič krajevnemu policijskemu oblastvu. Če prispe mrlič po 16. uri, teče rok šele drugi dan od 8. ure. Ko poteče rok za odvoz, ima železnica pravico, pobirati stojnino. § 47. Izjemne odredbe. 1) Glede prevoza mrličev na pokopališče prodajnega kraja sme izdati železnica z odobritvijo ministrstva za promet odredbe, ki odstopajo od pravila. 2) Spremljevalcev ni treba pri mrličih, ki jih pošiljajo policijska oblastva, kaznilnice, bolnice ali podobni zavodi javnim višjim šolam ali ki jih te šole pošiljajo dalje. Taki mrliči se smejo predajati v neprebojno zaprtih zabojih ter prevažati s tovornimi vlaki v odkritih vozovih. Dovoljeno je, dotovarjati trdno blago (les, kovine ali podobne predmete) ali blago v trdnem vkladu (zabojih, sodih ali podobnih posodah); vendar pa je treba paziti, da se zaboji z mrliči ne poškodujejo. Z mrličem vred se ne smejo tovoriti: življenske potrebščine in njih sirovine, potem predmeti, navedeni v prilogi H. Ministrstvo za promet sme dovoliti, da sprovodnice za mrliča ni treba predati železnici. vn. Prevoz živih živali. § 48. Predajanje. 1) Železnica mora objavljati, s katerimi vlaki prevaža živali. Prevoz poedinih živali se sme odreči, če ni v vlaku pripravnih prostorov, razen če so bile živali prijavljene 24 ur prej. 2) Ob nedeljah in praznikih se živali ne sprejemajo. Izjeme je treba objaviti z razglasom pri od-pravništvu. 3) Prevoz bolnih živali se sme odreči. 4) Divje živali (zveri) mora prevažati železnica samo, če so izpolnjeni pogoji, ki jih predpiše sama zaradi varnosti. 5) Živali se morajo spraviti na postajo o pravem času, poedine živali vsaj eno uro pred odhodom vlaka. 6) Pošiljatelj mora živali natovoriti in varno spraviti v voz ter tudi dobaviti potrebna vezila. 7) Železnica je upravičena, zahtevati spremljevalce za pošiljke živali. Toda za male živali, ki se predado v prenosnih, dobro zaprtih koših ali kletkah, ne sme zahtevati spremljevalca. 8) Spremljevalci morajo med prevozom skrbeti-za živali. Na zahtevo odredi pristojni uslužbenec spremljevalcem prostor v prtljažnem ali potniškem vozu. Če pa je treba prisotnosti spremljevalcev v živalskih vozovih zato, da se odpravijo nevarnosti za promet, morajo potovati spremljevalci v teh vozovih, ako to zahteva pristojni uslužbenec ali vlakovodja. 9) Pošiljke živali se predajajo s tovornimi listi kot brzovozno ali sporovozno blago. Tovorni listi, s katerimi se predajajo pošiljke živali, ne smejo ob-sozati drugih predmetov. Železnica sme zahtevati, da se plača voznina naprej. § 49. Prevoz. Natančnejše odredbe o prevozu živih živali so navedene v prilogi I. § 60. Izdajanje. 1) Ko prispejo pošiljke živali na namembno postajo, jih je treba po možnosti kar najhitreje pripraviti, da se morejo odpeljati. Če se, ko prispejo ne-spremljane pošiljke živali na namembno postajo, ne javi oseba, ki jih jo upravičena prevzeti, se obvesti prejemnik o njih prihodu takoj, vsekakor pa še v roku, odrejenem za brzovozno blago (§ 79., odstavek 2)). 2) Prejemnik mora živali raztovoriti in odpeljati najkesneje v dveh urah, ko so pripravljene, če se mora prejemnik obvestiti o njih prihodu, začne teči rok najraneje dve uri po obvestilu (§ 79., odstavek 3.)). Ko rok poteče, sme oddati železnica živali v prehrano na odgovornost in ob stroških onega, ki ima pravico razpolaganja. Če pa železnica dovoli, da ostanejo živali še nadalje v vozu ali na postaji, je upravičena, pobirati stojnino, ležnino ali oborino. 3) Rok ne teče med časom carinske, davčne ali policijske manipulacije, kolikor pošiljatelj ali spremljevalec te manipulacije ne zadržuje; vendar pa se podaljša s tem rok največ za en dan. § 61- Rok za izročitev (dostavni rok). 1) Rok za izročitev (§ 75.) je varovan, če so živali, preden poteče, na namembni postaji pripravljene za odvoz. 2) Razen v primerih § 75., odstavka 7), ne teče dostavni rok niti v času postanka na napajalnih postajah niti v času zdravniškega pregleda. § 62. Nadaljnji predpisi V ostalem veljajo za prevoz živali zmiselno predpisi oddelka Vin. vin. Prevoz blaga. § 53. Neposrednji prevoz. Železnica mora sprejemati blago v prevoz z vseh postaj in stranskih odpravništev blaga, urejenih za promet blaga, in za vse take postaje in vsa taka od-pravništva. Za prehod blaga z ene železnice na drugo ni treba nobenega posredovalnega naslova. § 54. Predmeti, ki so izključeni od prevoza ali ki se sprejemajo v prevoz samo ob izvestnih pogojih. 1) Od prevoza so izključeni: A. predmeti, ki spadajo pod prisilni poštni prevoz; B. nastopni predmeti, kolikor niso v odstavku 2) A, št. 1, dopuščene izjeme: 1. eksplozivni predmeti:* a) sredstva za streljanje in raznesila**; b) municija (strelivo); c) vžigala in ognjemetni predmeti; č) zgoščeni plini in plini, pretvorjeni v tekočino; d) materije, ki razvijajo v dotiki z vodo zapalne pline ali pline, ki podpirajo zgorevanje; 2. materije, ki se vžigajo same od sebe (samo-zapalne materije). 2) Ob izvestnih pogojih se sprejemajo v prevoz: A. po predpisih, obseženih v prilogi II.: 1. eksplozivni predmeti in materije, ki se vžigajo same od sebe (odstavek 1), B), kolikor so navedeni v prilogi II. pod I. in II.; 2. zapalne tekočine, strupene, jedke in hitro gnijoče materije, navedene v prilogi II. pod III. do VI. Taki predmeti se smejo vkladati drug z drugim ali skupaj z drugimi predmeti samo, če to dopušča priloga H. B. Razen tega: 1. Zlate in srebrne palice (šibike), platina, kovani denar, bankovci, vrednostni papirji, listine (dokumenti), dragi kameni, pravi biseri, posebno dragocene čipke in posebno dragocene vezenine, rožno olje, rožna esenca kakor tudi ostale dragocenosti, potem umetnine, kakor slike, kipi, predmeti iz litih kovin, umetniške starine. Tarifa mora odrediti pogoje, ob katerih se prevažajo ti predmeti. Za vrednostne papirje se ne smatrajo poštne znamke, kolki in podobni uradni papirji (vrednotnice). 2. Predmeti, katerih tovorjenje ali prevažanje bi prizadevalo izredne težkoče glede na priprave in prometne razmere ene izmed udeleženih železnic. Pri teh predmetih sme zahtevati železnica predhoden sporazum o pogojih, ob katerih naj se vrši njih prevoz. 3. Železniška vozila, ki naj se prevažajo na svojih kolesih. Vozila morajo biti sposobna za vožnjo. Lokomotive (stroji), zalogovniki (tenderji), parni in motorni vozovi morajo imeti strokovnega spremljevalca. § 55. Tovorni list; njegova oblika. 1) Vsaki pošiljki mora biti priložen tovorni list, ki se mora za sporovozno blago ujemati z obrazcem priloge III., za brzovozno blago pa z obrazcem priloge TV. 2) Za tovorne liste se uporablja bel pisni papir. Kakovost papirja odredi ministrstvo za promet. Vsa odpravništva blaga morajo prodajati tovorne liste po predpisani ceni. 3) Tovorne liste tiska država. 4) Deli obrazca, ki so obrobljeni z debelo črto, so določeni za vpise železnice, ostali pa za vpise pošiljateljeve (primeri pa § 56., odstavek 1), e)). 5) Za pošiljke, ki se med izvestnimi kraji redno ponavljajo, kakor tudi za pošiljke, ki so določene za daljši prevoz čez morje, sme odobriti ministrstvo za promet odstopke od gorenjih odredb. * Po tem paragrafu spadajo semkaj vse substan-/ ce, ki morejo eksplodirati. Primeri pa pripombo **• ** Substance, ki morejo eksplodirati, se ne štejejo med sredstva za streljanje in raznesila po tem paragrafu, če ne služijo za streljanje in razstreljevanje, ße ne eksplodirajo v dotiki s plamenom in če niso na udarec občutljivejše nego dinitrobencol. § 56. Vsebina tovornega lista,. 1) Pošiljatelj mora vpisati v tovorni list: a) ime in stanovališče prejemnikovo (t. j. osebe, ki naj se ji izda blago); b) železniško postajo ali stransko odpravništvo blaga, do kamor je treba prepeljati blago (namembno postajo); c) namembni kraj, če je različen od namembne postaje; č) vsebino pošiljke, pri kosovnem blagu še število kosoV, način vklada in naslov (ali namesto naslova znak in številko). Železnica ima pravico zahtevati, da se tudi pri vozovnih tovorih označi število kosov in način vklada, če je to po naravi blaga mogoče. Predmeti, navedeni v prilogi II., se morajo imenovati tako, kakor so označeni v tej prilogi. Če se preda blago v poškodovanem stanju, je treba v tovornem listu zabeležiti poškodbo j n njene zunanje znake; d) težo pošiljke (primeri pa § 58., odstavka 2) in 3)) ali namesto teže podatek, ki se ujema s predpisi predajne železnice; e) pri blagu, Id ga je natovoril pošiljatelj sam, številko in lastninske znake voza; f) če se plača voznina naprej, svobodni zaznamek («beležka o plačilu v naprej»); g) eventualno zavarovanje redne izročitve in eventualno povzetje, ki obremenja blago; h) eventualno zahtevo, da mora ostati blago na postaji. Taka zahteva ni dopustna pri predmetih, navedenih v prilogi II.; i) točno označbo spremnih listin, priloženih zaradi izpolnitve carinskih, davčnih ali policijskih predpisov (§ 65., odstavek 1)); j) pri pošiljkah, podložnih carinskemu ali davčnemu postopanju, odpravništvo, kjer je treba izvršiti manipulacijo, če želi pošiljatelj to od-1 pravništvo označiti (§ 67., odstavek 2)); k kraj in dan izdaje tovornega lista; 1) podpis imena ali firme z označbo stanovanja. Dopuščeno je, dodati brzojavni naslov in telefonsko številko. 2) Če izpolni tovorni list na pošiljateljevo zahtevo izjemoma železniški uslužbenec, se smatra pri tem za pošiljateljevega pooblaščenca. 3) Železnica sme zahtevati, da se sestavi za vsak vozovni tovor poseben tovorni list. 4) Več predmetov se sme vpisati v isti tovorni list, če se morejo po svoji naravi brez škodljivih posledic natovoriti skupaj drug z drugim in če temu ne nasprotujejo carinski, davčni ali policijski predpisi. 5) Za blago, ki ga mora pošiljatelj natovoriti ali prejemnik raztovoriti, kakor tudi za blago, ki se sprejema po § 54., odstavku 2), v prevoz samo pogojno, se morajo sestaviti posebni tovorni listi, ki ne ob-sezajo drugih predmetov. Od tega pravila so izvzeti samo predmeti priloge H., če se predado vloženi skupaj z drugim blagom po predpisih te priloge. Vendar pa je treba vtem primeru v skupnem tovornem listu blago, sprejeto samo pogojno v prevoz, navesti posebe in označiti z besedo «pogojno». 6) Če prostor, določen za popis blaga na prednji strani tovornega lista, ne zadošča, se uporabi zadnja stran tovornega lista, če bi tudi zadnja stran ne zadoščala, je treba tovornemu listu pridodati liste v isti velikosti in podpisati vsakega posebe. V tovornem listu je treba opozoriti na te vložke, če so označi celokupna teža take pošiljke, se vpiše v tovornem listu v razpredelok, ki je določen za to. Cc se zahteva za blago raznih tarifnih razredov izračun voznine po razredih, se mora označiti teža za vsak tarifni razred posebe. 7) Pošiljatelj sme v tovornem listu predpisati, da se mora blago na namembni postaji prešteti in stehtati (primeri pa § 77., odstavek 2)). Za štetje in tehtanje se plačuje tarifna pristojbina. 8) Če se odda blago za namembni kraj, kjer ni železniške postaje, urejene za blagovni promet, niti stranskega odpravništva blaga, sme predpisati pošiljatelj v tovornem listu odredbo o nadaljnjem prevozu od namembne postaje do namembnega kraja (primeri pa § 76., odstavek 10)). 9) Na zadnji strani tovornega lista je dovoljeno, natisniti pošiljateljevo firmo. Semkaj se smejo tudi vpisovati za prejemnika priobčila o pošiljki, kakor n. pr.: «iz pošiljke N. N.-a», «po nalogu N. N.-a», «na razpolago N. N.-u», «v daljnji prevoz N. N.-u», «za parnik N. N.», zavarovano pri N. N.-u», «za izvoz v N. N.». Za železnico ta priobčila niso obvezna. 10) Dovoljeno ni, vpisovati drugih izjav v tovorni list in tudi ne prilagati drugih listin, kolikor ni to predpisano ali dopuščeno v tej uredbi ali z odobritvijo ministrstva za promet v tarifi. Izjave in listine se smejo nanašati samo na vozninski posel. 11) Tovorni listi se smejo izpolnjevati samo v srbsko-hrvatskem ali slovenskem jeziku in samo s cirilico ali latinico. Namesto z roko se smejo izpolnjevati tovorni listi tudi s tiskom, pisalnim strojem ali žigom. 12) Kdor prinese (pripelje) blago, se smatra, da ga je pošiljatelj pooblastil, v njegovem imenu izpre-meniti ali dopolniti tovorni list, dajati izjave, vobče storiti vse, kar se nanaša na sklenitev vozninske pogodbe. § 57. Odgovornost za navedbe v tovornem listu. Pošiljatelj je železnici odgovoren za pravilnost in popolnost navedb in izjav, obseženih v tovornem listu, in trpi vse posledice, ki izvirajo iz nepravilnih, netočnih ali nepopolnih vpisov. § 58. Pregled vsebine pošiljke. Ugotovitev števila kosov in teže. 1) Železnica ima pravico, ob vsakem času pregledati pošiljko, da ugotovi, ali se po številu kosov, teži in vsebini ujema s'tovornim listom. Za ta pregled so ne sme pobirati nobena pristojbina. Kdor ima pravico razpolaganja, tega je treba pozvati, naj prisostvuje pregledu vsebine, razen če se vrši pregled na podstavi policijskih ukrepov, ki jih je država upravičena odrejati zaradi varnosti ali javnega reda. Vselej, kadar se vrši pregled v odsotnosti pooblaščene osebe, se pozoveta dve priči. Če se ugotovi, da so navedbe tovornega lista nepravilne, se morajo železnici povrniti eventualno provzročeni stroški. 2) Pri kosovnem blagu, ki ga tovori železnica (§ 59., odstavek 1)), mora ugotoviti železnica ob predaji število kosov in težo. Tarifa mora odrediti, ali naj se pobira za to pristojbina. Pošiljatelju ali njegovemu pooblaščencu je na izvolji, prisostvovati štetju in tehtanju. 3) Pri vseh drugih pošiljkah je železnica dolžna, na pošiljateljevo zahtevo, zapisano v tovornem listu, ugotoviti težo in število kosov, razen če to ni mogočo glede na priprave za tehtanje, ki so na razpolago, ali na naravo blaga ali na prometne razmere. Težo mora ugotoviti železnica tudi brez zahteve, če ni označena v tovornem listu. Za ta tehtanja se pitu čuje tarifna pristojbina. Če se teža ne dä, ugotoviti na prodajni postaji, se stehta blago na drugi postaji. 4) Pošiljatelj sme ob predaji zahtevati, da se mu dä prilika, prisostvovati ugotavljanju števila kosov in teže, če se vrši to na predajni postaji. Če pošiljatelj tega ne zahteva ali če opusti priliko, ki se mu je. dala, mora plačati tarifno pristojbino če enkrat, ako se ponovi štetje ali tehtanje na njegovo zahtevo. 5) Železnica sme blago vozovnih tovorov stehtati na mostni tehtnici in vzeti ob izračunavanju teže za osnovo težo voza (taro), ki je označena na njem. Na zahtevo onega, ki ima pravico razpolaganja, mora železnica stehtati prazni voz, če to dopuščajo prometne razmere. Ali in kolika pristojbina se pobira za to, odredi tarifa. 6) Železnica mora potrditi v tovornem listu, da je blago stehtala in kose preštela. Če se ugotovi teža in število kosov na predajni postaji, se mora dati potrdilo tudi na duplikatu tovornega lista. §59. Tovorjenje voz. Tovorna teža. Nosilnost. 1) Tarifa odreja, ali mora tovoriti blago železnica ali pošiljatelj, če nima že ta uredba predpisov o tem ali če ni med pošiljateljem in železnico izrečne pogodbe v tovornem listu. 2) Za natovarjanje voz je odločilna tovorna teža, zabeležena na njih. Vendar pa je dopustno, natovoriti voz do nosilnosti, ki je zabeležena na vozu, če se po naravni lastnosti blaga ni treba bati, da bi obremenitev zaradi vremenskega vpliva med prevozom presegla mejo nosilnosti. Obremenitev voza čez mejo nosilnosti — preobremenitev — ni nikakor dopustna. Pri vozu, na katerem je samo en napis, ki označuje dopustno obremenitev in ki se ujema z nosilnostjo, se sme zabeležena teža prekoračiti do pet odstotkov. 3) Pošiljatelj ali prejemnik je odgovoren za škodo, ki nastane med prevozom zato, ker je pošiljatelj voz pogrešno natovoril ali preobremenil, ali pa zato, ker je drugače porazmestil tovor voza, ki ga je natovoril pošiljatelj. Prav to velja za škodo, ki se pri- zadene železnici s pošiljateljevo ali prejemnikovo natovoritvijo, pretovoritvijo ali raztovoritvijo ali pri tej priliki na vozilih, sredstvih za tovorjenje ali v drugem oziru. 4) Če izvrši železnica na pošiljateljevo ali prejemnikovo zahtevo natovoritev ali raztovoritev, ki spada v njiju dolžnost, se smatrajo delavci, ki se dado na razpolago, za pošiljateljeve ali prejemnikove pooblaščence, ne pa za železniško osebje. Odgovornost železnice po § 5. je izključena. § 60. Vozninski dodatki. 1) Če se nepravilno označi vsebina pošiljke ali navede manjša teža ali manjše število kosov, če se preobremeni voz, ki ga je natovoril pošiljatelj, ali če se zanemarijo varnostne odredbe, navedene v prilogi II., se pobirajo vozninski dodatki, ne glede na to, ali je pošiljatelj kriv ali ne, po nastopnih odredbah: a) Če se predado v prevoz predmeti, navedeni v § 54., odstavku 1), B, in odstavku 2), A, z nepravilno označbo vsebine ali če se zanemarijo varnostne odredbe, navedene v prilogi II., znaša vozninski dodatek za vsak kilogram nečiste teže vsakega kosa, ki ima v sebi tak predmet: 200 dinarjev pri predmetih, izključenih od prevoza po § 54., odstavku 1), B, kakor tudi pri eksplozivnih predmetih in predmetih, ki se vžigajo sami od sebe, navedenih v prilogi II. pod I. in II., 50 dinarjev pri zapalnih tekočinah, strupenih in jedkih materijah, navedenih v prilogi II. pod III., IV. in V., in 10 dinarjev pri hitro gnijočih materijah, navedenih v prilogi II. pod VI. bj V drugih primerih, ko se nepravilno označi vsebina, če ne more imeti nepravilna označba za posledico plačila manjše voznine, znaša vozninski dodatek 15 dinarjev od tovornega lista, drugače pa dvakratno razliko med voznino za označeno in voznino za ugotovljeno vsebino, ra-čunjeno od predajne do namembne postaje. Če je pošiljka sestavljena iz predmetov raznih tarifnih razredov in če se dä teža teh predmetov posamično ugotoviti brez posebnih težkoč, se izračuni vozninski dodatek na podstavi voznine, računjene posebo za vsak tarifni razred, ako je to ceneje. Najmanj se pobere 15 dinarjev. c) Če se označi pri pošiljki, ki jo je natovoril pošiljatelj, manjše število kosov ali manjša teža in če more imeti ta označba za posledico plačilo manjše voznine, znaša vozninski dodatek dvakratno razliko med voznino za označeno število kosov ali označeno težo in voznino za ugotovljeno število kosov ali ugotovljeno težo, raču-njeno od predajne do namembne postaje. č) Če se voz, ki ga je natovoril pošiljatelj, preobremeni, znaša vozninski dodatek šestkratno voznino od predajne do namembne postaje za težo, ki preseza meje obremenitve, določene v § 59., odstavku 2). Ta odredba velja zmiselno tudi za predmete, za katere se voznina ne računi po teži. Če se mora n. pr. računiti voznina po tovorni površini, se izračuni vozninski dodatek tako, da se smatra voznina, računjena po tovorni površini uporabljenega voza, za voznino za največjo dopustno težo obremenitve; po tem se izračuni voznina za pretežo, dobljena vsota pa se vzame šestkrat. d) Vozninski dodatki, določeni pod a) do č), se pobirajo vzporedno, če se istočasno prekrši več teh predpisov. Razen tega se mora naknadno plačati razlika voznine ter povrniti nastala škoda; prav tako zadenejo pošiljatelja kazni, določene z drugimi zakonskimi ali policijskimi predpisi. 2) Tarifa mora določiti načela, po katerih se zaradi pravičnosti eventualno opusti pobiranje voz-ninskih dodatkov, določenih v odstavku 1), ali pa se pobirajo manjši dodatki. 3) Vozninski dodatek se ne sme pobirati: a) za nepravilno označbo teže, ki jo je bila železnica dolžna ugotoviti; b) za nepravilno označbo teže ali za preobremenitev, če je zahteval pošiljatelj v tovornem listu, naj izvrši železnica tehtanje; c) če se med prevozom teža poveča, a ne nastane preobremenitev, ako pošiljatelj dokaže, da se mora pripisovati večja teža vremenskemu vplivu; č) če nastopi med prevozom preobremenitev po vremenskem vplivu, ako pošiljatelj dokaže, da ob natovoritvi voza ni prekoračil tovorne teže, ki je zabeležena na vozu. 4) Vozninski dodatek se mora plačati, čim se sklone vozninska pogodba (§ 61.). Vozninski dodatek mora plačati pošiljatelj. Ako je prejemnik sprejel tovorni list in blago, jamči za dodatek po § 76., odstavku 4), poleg pošiljatelja kot solidarni dolžnik samo, če je dodatek zabeležen v obvestilu (§ 79.) in v tovornem listu. 5) Pravica, zahtevati plačilo ali povračilo v in «Premikaj pazljivo (Pažljivo razmeštati [manevri-sati])!»; b) poedini kosi se morajo varno vložiti v voz. Odprte košare jn vedrice se morajo pritrditi na voz ter se ne smejo postavljati druga na drugo; c) posode, ki se med prevozom poškodujejo, se morajo takoj raztovoriti ter se smejo, če jih ni mogoče hitro popraviti, prodati z zaostalo vsebino na pošiljateljev račun brez vsakih formalnosti; č) neprebojno zaprte prazne pločevinaste posode, v katerih so bilo take materije, se smejo prevažati v pokritih vozovih, druge posode pa se smejo prevažati v odkritih vozovih. Prejšnja uporaba posod se mora v tovornem listu navesti. 6) Za kotelne vozove in njih posode veljajo predpisi pod A, odstavkom 1), in B, odstavkoma 3) in 5), a). 7) Tekočine pod številkami od, 1 do 9 se ne smejo prevažati v vozovih ali vozovnih oddelkih, v katerih so električne priprave, kakor elektromotorji ali generatorji pod tokom, transformatorji, strelovodne plošče, odporniki, varovala, elektromagnetne zavore, kurilne priprave. Toda v vozovih ali vozovnih oddelkih smejo biti žarnice, če so zaprte v posebno močne zaščitne okrove iz stekla in če so njih prekinjala (iztikala) in varovala na zunanji strani voz ali vozovnih oddelkov; potem izolirani žični vodi, ki so dobro zaščiteni zoper mehanično poškodbo. IV. Strupene materije. Nastopni predmeti so podložni posebnim pogojem: 1. Trdne (netekoče) arzenikalije, zlasti arzenasta kislina, rumeni arzenik (mišnica, avri-pigmont), rdeči arzenik (rcalgar), nativni arzen (črepni kobalt, akontit, danait) itd. 2. Ferosilicij, dobljen po električni poti. 3. Cianov kalij in cianov natrij v trdnem stanju. 4. Tekoče arzenikalije, zlasti arzenova kislina. 5. Cianokalijev in ciano n atrijev lug. 6. Strupeni kovinski preparati: a) sublimat, beli ali rdeči precipitat, barve iz bakra, zlasti bakrena rja (zeleni volk), zeleni in modri pigmenti iz bakra; svinčev sladkor; b) drugi svinčevi preparati, zlasti svinčev glaj (masikot), minij, svinčevo belilo in druge barve iz svinca; ostanki svinca in drugi odpadki, če jo svinec v njih. 7. Modra galica (bakrov vitriol) in zmesi modre galice z apnom, sodo ali podobnimi materijami (prah za narejanje bordelaiske zmesi ali temu podobno). 8. Hlorovokisle soli. Prevozni predpisi. A. V k 1 a d a n j e. 1) Za vklad se morajo uporabljati trpežne, neprebojne in tako zaprte posode, da se vsebina ne more razsuti, izprašiti in da tudi ne more izkapati. 2) Materije pod številkama 1 in 3 se morajo vkladati: a) v močne železne sode s privrtanim pokrovom in z obroči ali b) v dvojne sode iz trdnega, suhega lesa z vloženimi obroči ali v take dvojne zaboje z oklepnimi trakovi. Notranje posode se morajo obložiti z neprebojno materijo. Namesto notranjih lesenih posod se smejo jemati tudi zavarjene pločevinaste posode ali posode iz stekla ali gline. Posode iz stekla ali gline se morajo s pripravnim vkladnim materialom trdno vložiti v zunanje posode (košare, vedrice, zaboje). Ob teh pogojih se sme tudi več takih posod združiti v en tovorek; c) materije pod številko 4 se smejo vkladati tudi v vreče iz pokatranjenega platna, ki se vlože v navaden sod iz močnega, suhega lesa. 3) Ferosilicij (številka 2) se mora vkladati v močne lesene ali kovinske posode, ki ne prepuščajo vode. 4) Materije pod številko 4 se vkladajo: a) v posode iz kovine, lesa ali gume z dobrimi zaporami ali b) v posode iz stekla ali gline, ki so vstavljene s pripravnim vkladnim materialom v močne zunanje posode (košare iz vrbovega prot ja ali iz kovine, vedrice ali zaboje). Zunanje posode (razen zabojev) morajo imeti dobre držaje. 5) Materije pod številko 5 se vkladajo: a) v dobro zaprte železne posode, ki so z infuzo-rijsko prstjo, žagovino ali drugimi vsrkavajočimi materijami trdno vložene v trdne lesene ali kovinske posode, ali b) v kotelne vozove. Kotli ne smejo imeti za-kovnih šivov ali pa morajo imeti dvojne stene. Na spodnjih delih ne sme biti otvorov (pip, ventilov itd.). Otvori se morajo hermetično zamašiti in zaščititi s trdno privrtanimi kovinskimi kapicami. 6) Materije pod -številko 6 se morajo vkladati: a) v železne sode ali neprebojne sode iz trdnega, suhega lesa z vloženimi obroči ali v zaboje z oklepnimi trakovi ali b) v železne posode (tako zvane hobbocks) ali c) v posode iz stekla ali gline ali pri količinah do 10 kilogramov v dvojne močne mošnjiče iz papirja. Posode in mošnjiči se morajo s pripravnim vkladnim materialom trdno vložiti v močne, neprebojne, varno zaprto lesene posode; č) pri vseh svinčenih barvah se smejo jemati tudi posode iz bole ali druge železne pločevine; d) pri vseh spojinah svinca in bakra v raztopini, v kateri je voda, se smejo uporabljati tudi neprebojni kotli in kotelni vozovi iz materiala, ki mu spojine ne škodujejo. 7) Materije pod številko 7 se vkladajo v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode (sodo ali zaboje) ali v močne, goste, dobro zaprte vreče. 8) Materije pod številko 8 se morajo vkladati v močne, neprebojne, s papirjem obložene in varno zaprte lesene posode (sode ali zaboje). 9) Na vsakem tovorku in na kotelnih vozovih z materijami pod številkami od 1 do 8 se mora razločno in trpežno označiti njih vsebina. Dopustne so skupne (kumulativne) označbe, kakor: arzenikalije, svinčevi preparati, strupene barve. Razen tega jo treba pri materijah pod številkami 1, 3 do 5 in 6 a) dodati označbo: «Strup (Otrov)», pri ferosiliciju (številka 2) pa napis: «Čuvaj od vlage!», «Ne prevračaj (Ne pr e vrči)!» B. Ostali predpisi. 1) Če se izpolnijo pogoji, navedeni v oddelku A glede posod, se smejo skupaj z drugimi predmeti vkladati v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode: a) do 5 kilogramov materije pod številkami 1, 3 in 8; prepovedano pa je, cianov kalij, cianov natrij in hlorokisle soli skupaj vkladati s kislinami ali kislimi solmi; b) do 10 kilogramov materije pod številko 6 a); c) v kakršnikoli količini materije pod številkami 2, 6 a) in 7. Če so v posodi materijo pod številkami 1, 3, 4, 5 ali 6a), mora imeti posoda napis: «Strupene (otrovne) materije». 2) Materije pod številkami 1, 3, 4, 5 in 6 a) se ne smejo tovoriti skupaj z življenskimi potrebščinami. 3) Materije pod številkami 3, 5 in 8 se ne smejo tovoriti skupaj s kislinami, materiji pod številko 5 pa tudi ne s kislimi solmi. Kotelni vozovi z materijama pod številko 5 se morajo uvrstiti v vlake tako, da jih vsaj en voz loči od voza s tekočimi kislinami. 4) Materiji pod številko 5 se smeta prevažati samo v kotelnih vozovih ali odkritih vozovih. 5) Ferosilicij se mora predajati popolnoma suh in v popolnoma suhih posodah. Če se prevaža v odkritih vozovih, se morajo vozovi pokriti s ponjavami, ki ne prepuščajo vode. 6) Prazne posode, prazne vreče in prazni kotelni vozovi, v katerih so bile strupene materije pod številkami 1, 3, 4, 5 ali 6 a), se morajo popolnoma neprebojno zapreti. Njih prejšnja vsebina se mora označiti na njih in v tovornem listu. Predpis odstavka 2) je treba tudi vpoštevati. V. Jedke materije. Nastopni predmeti so podložni posebnim pogojem: 1. Žveplova kislina, kadeča se žveplova kislina (žveplova kislina z anhidridom, olej, vitriolovo olje, nordhausenska žveplova kislina), dušikova kislina (solitrova kislina, ločnica) in njene zmesi, solna kislina, fluorova kislina in r a z t o p i n e, ki imajo več nego 40 % kisove kisline. 2. Hlorovo žveplo kakor tudi duši-k o v o k i s 1 i (solitrovokisli) in žveplov okisli železov oksid (ferinitrat in ferisulfat, železov lug, železovo močilo). 3. Jedki lug (natrijev hidroksid), lug iz jedke sode (tudi kalijev hidroksid itd.), ostanki pri rafiniranju olja, amoniak, raztopljen v vodi. 4. B r o m. 5. A n h i d r i d žveplove kisline. 6. Acetilov hlorid, antimonov pen-tahlorid, hromilov hlorid, fosforjev o k s i h 1 o r i d, fosforjev pentahlorid (fosforjev superhlorid), fosforjev tri hlorid, sulfurihlorid, t i o n i I o v hlorid in h 1 o -rosulfonova kislina. 7. Vodikov superoksid. 8. Žveplov natrij in natronov koks. Prevozni predpisi. A. V k 1 a d a n j e. 1) Za vkladanje materij pod številkami od 1 do 4 se jemljejo močne, neprebojne, varno zaprte posode, ki jim vsebina ne škoduje. Za fluorovo kislino pod številko 1 glej odstavek 5). Posode morajo biti tako zaprte, da jih ne morejo poškodovati ne pretresi ne vsebina, če se uporabljajo posode iz stekla ali gline, se morajo izpolniti še ti-le pogoji: a) pri materijah pod številkami od 1 do 3 se morajo posode s pripravnim vkladnim materialom trdno vložiti v močne zunanje posode (košare iz vrbovega protja ali iz kovine, vedrice ali zaboje). Zunanje posode (razen zabojev) morajo imeti dobre držaje; b) pri koncentrirani dušikovi kislini, ki ji je specifična teža pri 15° C (46-80 Baumč) najmanj 1-48, in pri rdeči kadeči se dušikovi kislini se morajo posode iz stekla ali gline trdno vložiti v zunanje posode z infuzorijsko prstjo ali drugimi pripravnimi suhimi zemeljskimi materijami, in sicer najmanj v količini, ki ustreza vsebini; b) vkladnega materiala (a) in b)) ni treba, če so steklene posode vložene v železne košare in če jih drže prožne spone, obložene z azbestom, tako, da se v košarah ne morejo premikati; č) pri bromu (številka 4) je treba vložiti posode iz stekla ali gline v močne lesene ali kovinske posode in jih do vratu zasuti s pepelom, peskom ali infuzorijsko prstjo ali s podobnimi nezapalnimi materijami. 2) Priprave za gašenje ognja, ki imajo v sebi kisline pod številko 1, morajo biti tako urejene, da kislina ne more izkapati. 3) Električni akumulatorji, napolnjeni z žveplovo kislino (številka 1) ali jedkim lugom (številka 3), sc morajo tako pritrditi v baterijski skrinjici, da se poedine stanice ne morejo premikati. Baterijsko skrinjico je treba z vsrkavajočim vkladnim materialom trdno vložiti v zaboj. Na pokrovih zaboja morajo biti razločni napisi: «A k u m u 1 a t o r j i (A kura u 1 a t o r i)» in «Zgoraj (Gor e)». Če so akumulatorji napolnjeni, se morajo poli zaščititi zoper kratki stik. Ce so narejene stanice iz odpornega materiala, kakor iz lesa s svinčeno oblogo, trde gume ali železne pločevine, in če so na zgornjem delu tako urejene, da se jedka tekočina ne more preliti v opasni količini, akumulatorjev stanic in baterij ni treba vlagati, ako so s primernimi pripravami, kakor s stojali, pregrajami, podporami zaščitene, da se ne morejo prevaliti in tudi ne premikati in da jih ne morejo poškodovati drugi tovorki, ki eventualno padejo nanje. Stanic ali baterij, ki so vdelane v vozila zaradi njih uporabe, prav tako ni treba vkladati posebe, če so vozila v železniških vozovih varno pritrjena. 4) Za svinčevo usedlino iz akumulatorjev in svinčenih stanic, ki ima v sebi žveplovo kislino, se smejo uporabljati lesene posode samo, če kislina iz njih ne more izkapati. 5) Posode za fluorovo kislino (številka 1) morajo biti pri razredčenih kislinah iz svinca ali gutaperče; vendar pa se smejo uporabljati tudi lesene posode, če so znotraj obložene s parafinom. Za fluorovo kislino, koncentrirano vsaj na 70 %, se smejo jemati tudi železne posode z neprebojnimi privrtanimi zamaški. Te železne posode, polne kakor tudi prazne, se smejo predati samo, če je zunaj odstranjen vsak sled kisline. Na polnih in na praznih posodah za koncentrirano fluorovo kislino mora biti razločni in trpežni napis: «Koncentrirana 70odstot-na fluorova kislina (Koncentrisana TOodstotna fluor na kiselin a)». B) Anhidrid žveplove kisline (številka 5) se vklada: a) v močne, počinjene in zavarjene posode iz železne pločevine ali b) v močne železne ali bakrene lagve, katerih otvori so varno in hermetično zaprti. Posode in lagve se morajo z infuzorijsko prstjo ali podobnim nezapalnim materiafbm trdno vkladati v močne posode iz lesa ali železne pločevine. 7) Materije pod številko 6 se morajo vkladati: a) v popolnoma neprebojne in z dobrimi zamaški opremljene posode iz varjenega železa, plavljenega železa, litega jekla, svinca ali bakra ali b) v steklene posode. V tem primeru veljajo ti-le predpisi: a) steklene posode morajo imeti močne stene in biti hermetično zaprte z dobro vbrušenimi steklenimi zamaški, zavarovanimi zoper izpadanje; ß) če je v steklenih posodah več nego 5 kilogramov, se polože v kovinske posode. Lagve z manjšo vsebino se smejo vkladati v močne lesene posode, ki so razdeljene s pregrajami na toliko oddelkov, kolikor lagev se pošilja. Ena posoda ne sme imeti več nego štiri oddelke; y) steklene posode se morajo tako vložiti v zunanje posode, da so vsaj 30 mm oddaljene od sten. Praznine se morajo trdno izpolniti z infuzorijsko prstjo ali podobnim nezapalnim materialom; pri acetilovem hloridu se sme uporabljati tudi žagovina; d) na pokrovih zunanjih posod se mora označiti vsebina ter narisati čaša ali napisati beseda: «Krhko (Lomljiv o)». 8) Za vodikov superoksid (številka 7) se morajo uporabljati lahko zaprte posode. Baloni, lagve ali vrči morajo biti dobro vloženi v močno zaboje ali košare z držaji. 9) Za rafinirani kristalizirani žveplov natrij (številka 8) se morajo jemati posode, ki ne prepuščajo vode, za sirovi nekristalizirani žveplov natrij kakor tudi za natronov koks pa neprebojne pločevinaste posode. B. Ostali predpisi. 1) Ce se izpolnijo predpisi, navedeni v oddelku A glede posod, se smejo skupaj z drugimi predmeti vkladati v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode: a) do 500 gramov brom (številka 4); b) do 2 kilogramov anhidrid žveplove kislino (številka 5); ta anhidrid se sme polniti tudi v močne steklene cevi, ki se zatope in z infuzorijsko prstjo pritrdijo v močne, neprebojno zaprte pločevinaste posode; c) do 5 kilogramov materije pod številko 6; č) do 10 kilogramov materije pod številkami 1, 3 in 3. Te materije se morajo v posodah pritrditi. 2) V tovornih listih se mora navesti ali potrditi: a) pri dušikovi kislini (številka 1) v steklenih posodah specifična teža pri 15° C. Ce specifična teža ni navedena, se smatra kislina za koncentrirano (A, odstavek 1), b) in c)); b) pri svinčevi usedlini iz akumulatorjev in svinčenih stanic, ki ima v sebi žveplovo kislino, da kislina ne more izkapati; c) pri ostankih žveplove kisline iz tvornic nitroglicerina, da so popolnoma denitrirani; drugače se ne smejo prevažati. Pri ostankih kisline iz tvornic za nitrocelulozo takega potrdila ni treba. Neznatna količina nitrocelu-loze v kislini se ne jemlje v poštev. 3) Materije pod številkami od 1 do 5 se prevažajo v odkritih vozovih. Vendar pa se smejo uporabljati tudi pokriti vozovi: a) za materije pod številko 3, če so vložene v močne, neprebojne železne sode, ki smejo biti napolnjeni največ do devet desetin prostornine; b) za blago (številka 4) do 500 gramov, za anhidrid žveplove kisline (številka 5) do 2 kilogramov, za materije pod številkami 1, 2 in 3 do 10 kilogramov, bodisi da so materije vložene same zase, bodisi skupaj z drugimi predmeti, če so posode pritrjene v močnih lesenih posodah. 4) Vodikov superoksid (številka 7) kakor tudi žveplov natrij in natronov koks (številka 8) se prevažajo v pokritih vozovih ali v odkritih vozovih s ponjavo. 5) Ce se predado prazne posode, v katerih so bile materije pod številkami od 1 do 5, kot kosovno blago, morajo biti neprebojno zaprte ali pa popolnoma očiščene. Njih prejšnja vsebina se mora v tovornem listu navesti. 6) Predpisi odstavkov 3) in 5) ne veljajo glede priprav za gašenje ognja in glede akumulatorjev (A, odstavka 2) in 3)). 7) Posode s fluorovo kislino (številka 1) se morajo postaviti tako, da so zamaški zgoraj. 8) Za posode kotclnih voz, v katerih se prevažajo jedke materije, veljajo predpisi oddelka A, odstavka 1), razen odredb pod a) do č). VI. Materije, ki rade gnijejo. Nastopni predmeti šo podložni posebnim pogojem: 1. Sveže kite, nepoapnjena sveža mezdrainodpadkiobehmaterij, sveži rogoviin parklji in sveže kosti kakor tudi druge živalske materije, ki rade gnijejo ali zaudarjajo, kolikor niso navedene v prihodnjih odstavkih. 2. Nenas oljene sveže kože. 3. Očiščene suhe kosti, izcejen loj, suhi rogovi in parklji. 4. Sveži telečji želodci, očiščeni vseh ostankov krme. 5. Izcejeni ostanki pri fabrikaciji m e z d r e (klejno apno, klejni sir ali klejni gnoj). 6. Nei z cejeni ostanki, navedeni pod številko 5. 7. Hlevski gnoj, pomešan s steljo. 8. D r u g e fekalije (izmetki) in 1 a t r i n -ske materije (materije iz stranišč). 9. Hišne smeti. 10. Živalske materije (cela trupla, njih deli in odpadki), ki se odvažajo zato, da se uničijo. Prevozni predpisi. A. V k 1 a d a n j e. 1) Ce se predajajo kot kosovno blago, se morajo vkladati materije tako-le: a) materije pod številkami 1, 5 in 6 v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode (sode, vedrice, zaboje); vsebina ne sme tako zaudarjati, da je smrad nadležen; b) materije pod številko 2 v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode (sode, vedrice, zaboje) ali v močne,'goste, dobro zaprte vreče, ki so toliko namočene s pripravnimi razkužili, kakor s karbolovo kislino, lizolom, da se smrad vsebine ne čuti; vendar pa je uporabljanje takih vreč omejeno na mesece november, december, januar in februar; c) materije pod številko 3 v neprebojne posode (sode ali vedrice) ali v močne vreče; č) telečji želodci (številka 4) v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode (sode ali vedrice). Od dne 1. aprila do dne 30. septembra morajo biti telečji želodci tako nasoljeni, da pride na vsak želodec po 15 do 20 gramov kuhinjske soil. Dno posode kakor tudi zgornja plast želodcev se mora posuti s plastjo soli vsaj 1 cm na debelo. V tovornem listu se mora potrditi, da je ta predpis izpolnjen; d) pasji izmetki (pasjak) (številka 8) v močne, neprebojne, varno zaprte kovinske ali lesene posode; e) golobji gnoj (številka 8) v močne, neprebojne, varno zaprte lesene posode (sode ali vedrice); suh golobji gnoj se sme vkladati tudi v močne, goste vreče. Posode ne smejo imeti zunaj nobenih sledov vsebine. 2) Za vozovne tovore veljajo nastopni predpisi: a) materije pod številkama 1 in 2: 1. Ce se uporabljajo nalašč prirejeni pokriti vozovi, ki so opremljeni s pripravami za zračenje (ventilacijo), vklada ni treba. Materije se. morajo tako namočiti z vsaj 5%no karbolovo kislino ali z drugimi pripravnimi razkužili, da se duh po gnilobi ne more čutiti. 2. Ce se uporabljajo navadni odkriti tovorni vozovi: a) Od dne 1. marca do dne 31. oktobra se vkladajo v močne, goste vreče. Vreče se morajo tako namočiti s pripravnimi razkužili, kakor s karbolovo kislino, lizolom, da se ne čuti slabi duh vsebine. Vsaka pošiljka mora biti popolnoma pokrita s pogrinjalom iz močne tkanine (tako zva-nega hmeljevega platna), napojenega z zgoraj omenjenima razkužiloma, to pogrinjalo pa z veliko nepokatranjeno ponjavo, ki ne prepušča vode. ß) Od meseca novembra do konca meseca februarja vreče niso potrebne. Vendar pa mora biti pošiljka popolnoma pokrita s pogrinjalom iz močne tkanine, to pogrinjalo pa z veliko nepokatranjeno ponjavo, ki ne prepušča vode. Spodnje pogrinjalo se mora, če je treba, tako namočiti z razkužiloma, navedenima pod a), da se duh po gnilobi ne more čutiti. y) Pošiljke, pri katerih se duh po gnilobi ne more odpraviti z razkužili, se vkladajo tako v močne, neprebojne, dobro zaprte sode ali vedrice, da se vsebina posode ne moro čutiti po duhu. b) Materije pod številkami 3, 7 in 9 se ne vkladajo posebe; vendar pa morajo biti, če niso vložene, popolnoma pokrite z neprebojnimi ponjavami. Pri hlevskem gnoju, namešanem s steljo (številka 7), jo dovolj, če se pokrije s tenko plastjo peska ali prsti. Ce je gnoj vlažen, ga vobče ni treba pokrivati. Za hišne smeti (številka 9) ni treba pogrinjala, če se prevažajo v nalašč prirejenih vozovih, ki onomogo-čujejo razpraševanje. c) Telečji želodci (številka 4) se vkladajo po odstavku 1), č). č) Materije pod številko 5 morajo biti popolnoma pokrite z dvema velikima, nepokatranjenima ponjavama, ki ne prepuščata vode. Spodnjo ponjavo je treba tako napojiti s pripravnimi razkužili (karbolovo kislino, formaldehidom, lizolom itd.), da se duh po gnilobi ne more čutiti. Med obe ponjavi je treba nasuti plast suhega ugašenega apna, šotnega drobirja ali uporabljenega čresla. d) Materije pod številko 6 se vkladajo po odstavku 1), a). e) Materije pod številko 8 se vkladajo v močne, neprebojne, varno zaprte posode. Suhi pasjak in suhi golobji gnoj se smeta vkladati tudi v močne, goste vreče. f) Materije pod številko 10 se smejo prevažati samo v nalašč prirejenih vozovih (primeri B, odstavek 9)). B. Ostali predpisi. 1) Železnica sme omejiti prevoz na izvestne vlake; razen tega sme odrediti čas in rok za natovarjanje in raztovarjanje kakor tudi za dovažanje in odvažanje. 2) Materije pod številkami 7, 8 (razen pasjaka in golobjega gnoja), 9 in 10 se ne sprejemajo kot kosovno blago. 3) Posode s pasjakom se ne smejo kotaliti; dokler se prevažajo, morajo stati pokončno. 4) Pri vozovnih tovorih sme zahtevati železnica od pošiljateljev ali prejemnikov, da očistijo kraje, kjer se je blago natovarjalo ali raztovarjalo (tovo-rišča). Ob natovarjanju in raztovarjanju hišnih smeti je treba poskrbeti za priprave, ki po možnosti preprečujejo razpraševanje. Železnica sme zahtevati, da pošiljatelji in prejemniki narede te priprave. 5) Železniški vozovi, v katerih so sc prevažali tovori materij pod številkami 1, 2, 3 in 7 nevloženi ali tovori materij pod številko 8, mora železnica po vsaki uporabi razkužiti tako, kakor je predpisano za prevoz živali na železnicah, da se odstranijo kužnine. Z desinfekcijo se morajo povsem odstraniti kužnine, ki se eventualno drže voz. Od tega so izvzeti samo taki vozovi, ki so odrejeni izključno za prevoz teh materij. Stroške za desinfekcijo mora povrniti pošiljatelj ali prejemnik. 6) Če se med prevozom začuti neugoden duh, sme železnica ob pošiljateljevih ali prejemnikovih stroških vsak čas uporabiti pripravna sredstva, da se smrad odpravi. 7) Materije pod številkama 3) in 4) se smejo prevažati v pokritih vozovih. Prepovedano jih je tovoriti skupaj ž življenskimi potrebščnami. Za prevoz hišnih smeti, so morajo uporabljati nalašč za to urejeni vozovi, ki preprečujejo razpraševanje, ali pa neprebojni odprti vozovi s ponjavami, ki se dobro prilegajo. Materije pod številkami 1, 2, 5, 6, 7 in 8 se morajo prevažati v odkritih vozovih. (Primeri pa A, odstavek 2), a), 1)). Za prevoz suhega pasjaka, vloženega po predpisu pod A, odstavkom 2), e), poslednjem stavku, je treba uporabljati pokrite ali odkrite vozove s ponjavami, ki sc dobro prilegajo. 8) Prazne posode in ponjave, ki se vračajo, morajo biti popolnoma očiščene in razkužene s pripravnimi sredstvi, da ne širijo duha po gnilobi. V tovornem listu se mora navesti njih prejšnja uporaba. Prevažati se morajo v odkritih vozovih. 9) Materije pod številko 10 se prevažajo v železnih vozovih, ki ne prepuščajo ne zraka ne vode. Vozovi morajo biti opremljeni z ventili, da ne razpočijo vozovne stene, če bi bil pritisk plinov previsok. Vozovi se morajo razkuževati po predpisih odstavku 5), in sicer takoj po raztovoritvi, če je izvirala njih vsebina od živali, ki so bile okužene z govejo kugo, vraničnim prisadom, steklino, garjami ali slinavko in parkljevko, drugače pa vsake štiri tedne. * Pripomba uredništva: V «Službenih Novinah» so dodane še te-le priloge: priloga III. z obrazcem za sporovozni tovorni list (§ 55. ž. p. u.); priloga IV. z obrazcem za brzovozni tovorni list (§ 55. ž. p. u.); priloga V. z obrazcem obče izjave o vkladanju blaga (§ 62. ž. p. u.). Ta priloga ima naslednje besedilo: S 20/25.—2. '745 Konkurzni oklic. Razglasitev konkurza o imovini Josipa Pohle j a, trgovca v Rajhenburgu. Konkurzni komisar: Dr. Aleksander Poznik, predstojnik okrajnega sodišča v Sevnici. Upravnik mase: Ivan Ušlakar, notar v Sevnici. Prvi zbor upnikov pri imenovanem sodišču v Sevnici dne 2 2. septembra 192 5. ob devetih. Oglasitveni rok do dne 10. oktobra 1925. pri okrajnem sodišču v Sevnici. Ugotovitveni narok pri imenovanem sodišču dne 2 8. oktobra 1 925. ob devetih. Okrožno sodišče v Celju, oddelek L, dne 12. avgusta 1925. S 21/25. 1758 Konkurzni oklic. Razglasitev konkurza o imovini Genovefe W alte r j e v e, šivilje in trgovke v Hrastniku št. 117. Konkurzni komisar: dr. Arnold Pernat, deželno-sodni svetnik okrajnega sodišča v Laškem. Upravnik mase: dr. Fran Prislan, notar v Laškem. Prvo zborovanje upnikov pri okrajnem sodišču v Laškem dne 10. septembra 19 25. ob devetih. Oglasitveni rok do dne 2 0. septembra 192 5. Narok za ugotavljanje pri imenovanem sodišču dne 6. oktobra 192 5. ob devetih. Okrožno sodišče v Celju, oddelek L, dne 17. avgusta 1925. Priloga V. (§ 62. ž. p. u.) Onima nsjaea Opšta izjava Obča izjava OrnpaBHimiTBo po6e..................ateae3HHu,e Otpravništvo robe.....................železnice Odpravništvo robe.....................železnice y.....................npiiMa na moj (nam) saxieB u.....................prima na moj (naš) zahtev v.....................prevzema na moj (našo) CBy Huate oaimeny po6y, Kojy uy on aauac öyaeM(-o) svu niže označenu robu, koju mu od danas budem(-o) zahtevo vso nižje označeno robo, ki mu jo bodom(-o) iipe/iaBao(-jia, -.an) ua npesoa, h to: prcdavao(-Ia, -H) na prevoz, i to: od danes naprej predajal(-la, -li) v prevoz, in sicer: Ako ce y /jotumhom ronapnoM jmery CyACM(-o) Ako se u dotičnom tovarnom listu budem(-o) Ako se bodem(-o) v dotičnem tovornem listu no3Bao(-jia, -jih) na ony uajany, npH3HajeM(o) obhm hs-pozvao(-la, -li) na ovu izjavu, priznajem(o) ovim iz-skliceval(-la, -li) na to izjavo, priznavam(o) s tem iz-pemo, aa ona po At ncMa sasoja. rečno, da ova roba nema zavoja, rečno, da ta roba nima zavoja. HMa aaBoj ca cjieaehHM iie/jocraiiaMa: ima zavoj sa sledečim nedostacima: ima zavoj s sledečimi nedostatki: y..............ane.............19. . U..............dne.............19. . V..............dne..............19 •• * Peuii «ncMa aaBoja» hjih «HMa aasoj ca cjieaehnM ne-aocranHMa» npeuprahe ce iipeMa craity, y komc ce nouiHjbKe npeaajy. Reči «nema zavoja» ili «ima zavoj sa sledečim nedostacima» preertače se prema stanju, u kome se pošiljke predaju. Besede «nima zavoja» ali «ima zavoj s sledečimi nedostatki» je črtati po stanju, v katerem se pošiljke predajo. Cw a 415/25—2. 1746 Oklic. Josipu Kaplanu, trgovcu, sedaj na Dunaju, II., Schüttelstrasse 73, je vročiti v pravdni stvari Ignacija Stuparja, upravitelja namestnika Jugoslavenske banke, d. d., podružnice v Ljubljani, menično tožbo z dne 5. septembra 1925., opr. št. Cw a 415/25—1, zaradi 19.552 Din 16 p s pripadki. Ker je bivališče Josipa Kaplana neznano, se mu postavlja za skrbnika dr. Marko Natlačen, odvetnik v Ljubljani. Deželno kot trgovsko sodišče v Ljubljani, oddelek II., dne 19. septembra 1925. E 688/25—2. 1757 Oklic. Bogdanu Gj. P u š i č u, industrijcu v Celju, sedaj neznanega bivališča, je vročiti v izvršilni stvari Dragoljuba M. Marinkoviča, odvetnika v Beogradu, zastopanega po drju. Ernestu Kalanu, odvetniku v Celju, sklep opr. št. E 688/25—1, s katerim se dovoljuje izvršba na premičnine in terjatve. Ker je sedanje bivališče Bogdana Gj. Pušiča neznano, se mu postavlja za skrbnika Rado Jereb, notar v Konjicah. Okrajno sodišče v Konjicah, oddelek II., dne 23. septembra 1925. E 1318/25—8. 1742 Dražbeni oklic. Dne 9. oktobra 1 925. ob desetih bo pri podpisanem sodišču v sobi št. 15 dražba nepremičnin: zemljiška knjiga za katastralno občino Ježico, vi. št. 79 in 656. Cenilna vrednost: 61.095 Din; vrednost pritek-line: 800 Din; najmanjši ponudek: 31.563 Din 34 p. Pravice, ki ne bi dopuščale dražbe, je oglasiti pri podpisanem sodišču najpozneje pri družbenem naroku pred začetkom dražbe, sicer bi se ne mogle več uveljavljati glede nepremičnin v škodo zdražitelja, ki je ravnal v dobri veri. Drugače pa se opozarja na dražbeni oklic, ki je nabit na uradni deski tega sodišča. Okrajno sodišče v Ljubljani, dne 17. julija 1925. Razne objave. 1760 Razpis službe. Pokojninski zavod za nameščence v Ljubljani razpisuje službo uradnika-strokovnjaka v bančnih in drugih denarnih poslih. Prošnjo za sprejem, opremljene z običajnimi dokazili, osobito o dosedanjem uspešnem službovanju, naj se vlože do dne 2 0. oktobra 192 5. pri ravnateljstvu pokojninskega zavoda v Ljubljani. Pokojninski zavod za nameščence v Ljubljani, dne 1. oktobra 1925. 1753 • Naznanilo. Po predhodnem dogovoru z društvom denarnih zavodov v Zagrebu je sklenilo društvo bančnih zavodov za Slovenijo v Ljubljani v seji z dne 10. septembra 1925. sporazumno z večino hranilnic in posojilnic Slovenije izpremeniti obrestno mero za vloge na vložne knjižice izza dne 1. oktobra 192 5., in sicer tako, da bo znašala pri vlogah a vista 5 % in pri vlogah, vezanih na odpoved preko treh mesecev, največ 7 %. Na podstavi navedenega sklepa vabimo vse naše vlagatelje na vložne knjižice, naj predlože v najkrajšem roku svoje vložne knjižice na naši menjalnici, da se zabeleži nova obrestna mera. Obenem opozarjamo, da bomo pri vseh vlogah, odnosno vložnih knjižicah, ki bi nam ne bile predložene v navedeno svrho, izpremenili obrestno mero sami, in sicer na podstavi eventualno dogovorjenega odpovednega roka in po zgoraj navedenem sklepu, torej pri prostih vlogah 5 % p. a., pri vlogah, vezanih do treh mesecev, 6 % p. a., pri vlogah, vezanih preko treh mesecev, 7 % p. a. Češka industrijalna in gospodarska banka, podružnica v Ljubljani, dne 30. septembra 1925. 1752 Objava. Jugoslavenska banka, d. d., podružnica v Ljubljani, obvešča s tem svoje vlagatelje na knjižice, da zniža po sklepu društva bančnih zavodov v Sloveniji obrestno mero: 1. ) z dnem 1. oktobra 1 925. na 5 % za naslednje vlogo: številke 2,47. 50, 52, 55, 59, 73, 78, 80, 81, 88, 105, 122, 123, 125, 126. 127, 132, 133, 135, 142, 147, 150, 153, 156, 158, 163, 166, 172, 173, 175, 179. 180, 183, 189, 190, 191, 192, 194, 201, 203, 204, 208. 214, 217, 218, 220. 227, 228, 229, 231, 244, 247, 255, 265, 266, 267, 268, 272, 274, 277, 279, 281, 284, 298, 299, 301, 304, 305, 306, 308, 309, 314, 315, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 327, 332, 335, 340, 341, 342, 347, 350, 362, 373, 374, 376, 379, 383; 2. ) z dnem 1. novembra 192 5. na 5 % za naslednje vloge: številke 176, 207, 249, 311; 3. ) z dnem 1. decembra 192 5. na 5 % za naslednje vloge: številke 84, 181, 226, kolikor ne bi ob navedenem terminu vezali svojih vlog na najmanj tri mesece zaradi obrestovanja po tedanji obrestni meri, določeni po sklepu društva bančnih zavodov v Sloveniji za vezane vloge (sedaj 7 %); 4. ) z dnem 1. j a n u a r j a 1 9 2 6. na 7 % za naslednje vloge: številke 144, 157, 159, 182, 193, 195, 206, 211, 212, 213, 251, 256, 261, 270, 287, 297, 300, 336, 337, 338, 339, 334. Jugoslavenska banka, d. d., podružnica v Ljubljani. Razglasi drugih uradov in oblastev. Odgovorni urednik: Anton Funtek v Ljubljani. — Tiska in izdaja: Delniška tiskarna, d. d. v Ljubljani; zanjo odgovarja: Miroslav Ambrožič v Ljubljani.