projekti irena hlede mini – sprememba je zakon Dolgo časa je oblika avtomobilov premočrtno sledila usmeritvi v sodobno in le nekateri fanatiki so bolj ali manj ohranjali privrženost oldtajmerjem. Imeti starinski model sočasno pomeni imeti tudi zastarelo tehnologijo, ta pa se danes plačuje z neudobno in s počasno vožnjo, z visoko porabo goriva in vrsto drugih nevšečnosti, od zapletov z registracijo naprej. Ideja, da se zasvojencem z raznimi hrošči, žabami, spački ipd. ponudi sodoben model avtomobila, je živa že dolgo. Ko so z veliko uspeha »od mrtvih obudili« legendi, kot sta spaček in hrošč, so začeli še drugi ljubitelji legendarnih modelov prek svojih združenj »navijati za svoje« in tako je »padla« tudi odločitev za obnovo legendarnega angleškega »športnika« minija. Oblikovalci so ga zastavili izjemno uspešno, tako oblikovno kot tehnično. A tržišče danes ne dovoljuje spanca, potrebne so nenehne prenove in takšno doživlja mini pravkar. Značilnost tretjega tisočletja je, da nas je kot še nobeno obdobje do zdaj zasulo z raznovrstnostjo ponudbe. Ne pomnimo še toliko podjetij, prodajnih verig, predvsem pa ne toliko raznovrstnih izdelkov. Tako je v vrsti industrijskih dejavnosti in tako je seveda tudi v avtomobilski industriji, eni svetovno nedvomno najmočnejših in najpomembnejših vej proizvodnje. Različnih modelov avtomobilov je toliko, da so le redki sposobni, da jih poznajo prav vse. Ob taki konkurenci je treba ob ustvarjanju novega modela domisliti prav vsako podobnost. Pomembna je kakovost, pomembna je cena, predvsem pa je pomembna dobra oblika. Ta pa že dolgo ne pomeni več le privlačnega izgleda in udobja ob vožnji, ostra konkurenca zahteva presežke. Mini je že leta 2001, ko je prišel na tržišče, pome- nil presežek v oblikovnem smislu z obliko, ki je sočasno v celoti povzela obliko izvornega modela, a ob tem uspešno izkoristila napredek tehnologije in prednosti, ki jih je ta prinesel. Ob prenovi modela, ki ga pravkar iz konceptnega modela selijo v proizvodnjo, skladnost oblik ni več zadostna, zato so ji dodali še vrsto funkcionalnosti, ki nadgrajujejo udobje uporabe avtomobila. Naša življenja zahtevajo od nas vedno več mobilnosti in avto vse bolj postaja sredstvo, v katerem preživljamo dobršen del svojega časa na potovanju. Zato so oblikovalci obnovljenega minija iskali presežke v zagotavljanju udobja uporabe na poti. Konceptni model avtomobila so poimenovali traveller in vanj vgradili kar nekaj inovativnih rešitev, ki lajšajo tegobe potovanja. Inspiracijo so ponovno iskali v modelih iz 60. let, travellerju in countrymanu. Obnovljen model tako nudi večjo prostornost, a ob tem ohranja odlike izvornih, predvsem užitek vožnje. Poudarek pa je tokrat na možnostih osebnih prilagajanj avtomobila. To, na primer, za model detroit pomeni 34 oktober projekti oktober 35 projekti karoserijo v barvah ameriške zastave in prtljažnik na strehi, prirejen za prevoz smuči, deske in gorskih koles. Ali za model frakfurt, predstavljen na frankfurtskem avtomobilskem salonu, povečano medosno razdaljo, uporabne rešitve za prtljago in dostopnost ter slogovne dodatke, ki povzemajo značilnosti modela, izdelanega v Oxfordu. Ter na koncu, a ne zadnja -zeleno obarvana notranjost za japonski trg ustvarjenega mode- la, ki je bil predstavljen v Tokiu. Drobne predelave in izboljšave pomenijo poosebitev in poskus bližanja kupcu. Mini je bil od nekdaj prepoznaven po svojih slogovnih detajlih in to tradicijo nadaljuje tudi v obnovljeni različici. Poklopne aluminijaste luči, prezračevalne lopute, ki so lahko v naslednjem trenutku stojala za pločevinke, ali sredinski navigacijski zaslon, ki se zavrti in postane globus sloga Jules Verne, so elementi notranjosti, ki se ohranjajo. Spoštovanje do tradicije se ohranja tudi skozi sicer s tehnologijo 21. stoletja nadgrajen detajl sprednjega stekla, ki se ne odpira navzdol, ampak nazaj, ali naslon sprednjih sedežev, ki se ne poklopi, ampak zavrti. Novinec eksperimentira z rešitvami, ki popotnikom ponudijo udobje neodvisnosti tudi ob postanku. V strehi avtomobila so namreč našli prostor mizica in stola za piknik, pokrov prtljažnika pa se lahko pritrdi na zadek avtomobila in se uporablja kot podstavek za čaj in prigrizke ob postankih. Izvirna rešitev je denimo tudi osvetlitev no tranjosti avtomobila, ki ponuja pet različnih odtenkov svetlobe, od toplo oranžne do hladno modre, ki si jo voznik izbira glede na svoje počutje. Kadar govorimo o tehničnih izdelkih, kar avto nedvomno je, so tehnološke dodelave del celostne prenove. Zato je obnovljen mini opremljen s tehnološko prenovljenim 4-cilindrskim 1.6-litrskim motorjem in vzmetenjem, ki zagotavlja dovolj udobja ob ohranjanju značilne »minijevske gokart« izkušnje. Del te so tudi športno kratki pospeški oziroma: če govorimo o boljšem modelu S, je to le 7,1 sek. do hitrosti 100 km/h in največja hitrost zavidljivih 220 km/h. Motor, konstruiran pod blagovno znamko Hams Halle, ponuja še veliko drugih inovativnih rešitev, ki ob ohranjanju športnih užit kov vožnje dodajajo vse potrebne elemente varnosti in stabilnosti vozila ter sočasno optimizirajo porabo goriva. Oblikovne rešitve najbolje predstavljajo slikovna gradiva, tehnično dovršenost novega modela pa zagotavljajo uveljavljena imena, ki stojijo za rešitvami. Nov mini pravkar vpeljujejo v proizvodnjo, prve modele pa pričakujemo na tržišču v začetku leta 2007. 36 oktober