stva, zanj smo postavljeni na svoja mcsta in pTi tem delu nam je potrebna samo pomoč vsakogar, ki ga je rodila slovenska mati, ki stopa po jugoslovanski zcmlji! Res je, da so v vsakem stanu izjeme, a še nikomur ni prišlo na misel, da bi zaradi njih napadel vse stanove. Vsakemu pregrcšku naj sledi posledica, a če je kdo dal vsega za dosego zastavljenega si cilja in mora čutiti udarce zahrbtnih napadov, nc more biti odgovoren za uspehe svojega delovanja! V zadnjem času gre zares večina krivičnih obtožb v koše, kajti tudi oblast se je večnih podtikanj in podlih obrekovanj naveličala, in nujno potrebno je, da tudi primerno obračuna z nizkotnimi značaji zahrbtnih napadalcev. Ne moremo in ne smemo več pustiti, da nam kratijo naš ugled z najbolj nizkotnimi falsifikati. Danes nam je bolj ncgo kdaj koli potreben ugled in avtoriteta. Imamo se boriti proti močnim in skrajno škodljivim strujam, ki pretijo uničiti naš narod. Delajmo torej vsi za naše narodno in svpbodno življenje. In prav pri tem delu nam je potrebcn ugled. Potrebno je tudi skupno delo učitelja in duhovnika in ob tem delu naj se krhajo rezila z dvojno ostrino. Našemu učitelj&tvu se dela krivica z raznimi očitki. Naše mesto in delo je v šoli in med ljudstvom. Toda, kako je z učiteljem, ki ga v njegovcm delu omadežuje krivična dcnunciacija, kako gledajo nanj otroci in starši, ki za to prej ali slej zvedo? Kakšni bodo uspehi njegovega nadaljnjega dela, če zgubi ugled zaradi brezvestnega natolcevanja, ki ga nc more parirati, ker ne pozna iniciatorja. Kako naj še vzgaja značaje? —• Kako vpliva na našo mladino, ko čita v časopisju napade na uči-teljstvo, kje more biti potem še govora o moralnih uspehih vzgoje? Kaj rcs ni uvidevnosti? Kam pelje taka pot? Ali so še taki, ki bi se v teh težkih časih ne zavedali visokega poslanstva učitcljevega, ki naj pomaga s starši in veroučiteljem oblikovati mlade duše? — Kdor v svojem poklicnem delu, bodisi v šoli ali izven nje stori nekaj, kar ni v skladu z njegovim poklicem, kar ni v skladu glede vzgoje mladine v današnjih časih, naj za posledice odgovarja pred disciplinskim sodiščem. Stanu kot celoti pa ne jemljite ugleda, ki mu je zelo potreben, ker danes je treba vzgajati močne, zelo močne značaje Slovencev in Jugoslovanov, ki bodo mogli res uspešno kljubovati vsem ostrim strujam, ki brijejo okoli nas! — Ali ni to prvo delo nas vseh? — Če ne bomo močni, ne bomo uspeli, ne bomo zdržali! Š. Ljubo. Kaj pa bodoči • • .? Gospod urednik, slovensko učheljstvo je zadnje čase deležno najraznovrstnejših napadov. Od mnpgih strani padajo očitki, da se naše učiteljstvo brati z vsem in vsakomer, da je protikatoliško itd. Težke so obtožbe, težke kot kladivo, a učitelj mora biti vedno pripravljen nanje, ker jih je vajen. Toda naglasiti je treba krivičnost obsodb! Na eni strani ogromno delovanje učiteljstva med narodom, na drugi strani blatenje, na eni strani delo v šoli, kmetsko in gospodinjskp nadaljevalne šole, mladinski zbori, zadruge, društva, knjižnice in nešteto različnih tihih delavnic, kjer uporablja učitelj ves svoj prosti čas, da pomaga ljudstvu, med katerim živi, kateremu bi rad koristil in se z njim raztimel kakor z brati v rpdni hiši. Koliko je storilo učiteljstvo na polju zadružništva, sadjarstva in kmetijstva! Koliko prošenj gre skozi roke učitelja, koliko nasvetov med ljudi! Namesto priznanj ga pa napadajo. Toda ne vsi. Ljudstvo priznava uči- teljevo delo, in prav zaradi tega ga nekateri blatijo. Pred kratkim sem govoril z neko ženico od Sv. Marka niže Ptuja in mi pravi, da ljudstvo ne more pozabiti kako marljivega in dobrega gospodaso imeli. Njegovo delo je zapustilo trajen sppmin med ljustvom! Ne radi zahteve »učitelj delaj tudi izven šole«, nego iz lastne volje delamo, saj nešteto društev, kulturnih, socialnih in gospodarskih ustanov stoji in pade z učiteljem. Pri vsem tem pa posebno danes vsak učitelj najbolje ve, da stoji pred nalogo, ki je večja in višja od te, — vzgojiti naTod z delom v šoli in izven nje, da bo vsak Slovenec in Slovenka s svojo zavestjo trdnejši od betonskih zgradb! Na eni strani na straži pred mrzlimi vetrovi, na drugi vzgajati krepke in močne značaje, a za plačilo napadi in kratenje ugleda. Na naših mejah je potrebna avtoriteta učitelja bolj nego kjer koli. Zavedamp se svojega poslan-