URN_NBN_SI_DOC-UWH0NP2R

DELO Z OTROKOM OD PREDŠOLSKEGA OBDOBJA DO 10. LETA M a rja n a K o b e bibliotekarka, pedagoški vodja, C entralna pionirska knjižnica, L jubljana U D K 028.5-053.2:027,625 KOBE M arjana: Delo z otrokom od predšolskega obdobja do 10. leta. Knjižnica, L jubljana, 18(1974)1—2, str. 29—39. Članek obravnava pedagoške naloge sodobne m ladinske knjižni­ ce, katerih cilj je knjižnična vzgoja in knjižna vzgoja otrok. Za vsa­ ko veljajo individualne in skupinske oblike dela glede na različno starostno stopnjo otrok: predbralno obdobje, začetno branje, usm er­ jeno branje. Ob tem se m ladinska knjižnica ne zapira, am pak uskla­ juje svoje delo v stiku s starši, varstvenim i zavodi, malo šolo in zlasti s šolsko knjižnico. U D C 028.5-053.2:027.625 KOBE M arjana: W ork w ith the child from under-schoolage till the tenth year. Knjižnica, Ljubljana, 18(1974)1—2, p. 29—39. This paper describes the pedagogical tasks of the contem porary library for children and young people which purpose is the library- and the literary education. According to the different age of child­ ren there are individual and collective form s of w ork available: underreadingage, rudim ental reading, guided reading. Such a library does not shut off but, it coordinates its w ork in contacting parents, institutions of guardianship, under-elem entary schools, and, above all, the school library. Težnja po sanaciji m ladinskega knjižničarstva — kot jo izra­ žajo norm ativi za šolske knjižnice in norm ativi za javne pionirske knjižnice — ta težnja je po eni strani neposredni izraz in integralni del širšega načrta za radikalno sanacijo naše celotne knjižnične mreže. Po drugi stran i pa se ta težnja po posodabljanju vloge in nalog m ladinske knjižnice povsem organsko vklaplja tudi v sicer postopni, toda nezadržni proces strokovnega posodabljanja celotnega vzgoj­ nega sistema, ki se načrtno u kvarja z m ladino od predšolskega ob­ dobja naprej. V sm eri novih, sodobnejših in učinkovitejših načrtov za pedagoško delo si nam reč prizadevajo tudi drugi profili vzgojnih ustanov, kot so vzgojnovarstveni zavodi, različni športno-, tehnično- in estetsko-vzgojni zavodi, m ala šola in predvsem osem letka tako K n již n ic a 18(1974)1-2 29

RkJQdWJsaXNoZXIy