Krepijo se vse oblike samozaščite Ohraniti pridobitve naše re-volucije je bil vseskozi cilj na-ših občanov. Ustava in zakon o družbeni samozaščiti pa sta to postavila kot njihovo sa-moupravno pravico in dolž-nost. V krajevnih skupnostih so se dobro zavedali, kaj pomeni varno počutje občanov pri nji-hovem delu in življenju. Za-vedajoč se, da je ohranitev na-šega samoupravnega sistema pravica in dolžnost sleherne-ga občana in delovnega člove-ka, so pristopili k uresničeva-nju te samoupravne pravice. Najprej so uskladili svoje sa-moupravne akte skozi široko javno razpravo in vnesli dolo-čila, ki omogočajo občanom in delovnim ljudem, da te sa-moupravne pravice tudi de-jansko lahko uresničujeio. Po sprejemu samoupravnih aktov pa so na osnovi tradicij NOB pripravili program, ki omogoča slehernemu občanu, da se neposredno vključi v obrambo našega samouprav-1 nega sistema. Občani v kra-jevnih skupnostih se dobro zavedajo, da ima naš samou-pravni sistem mnogo sovraž-nikov, ki skušajo na razne le-galne in ilegalne načine iz-podkopavati in zrušiti naš si-stem, zato morajo biti v sle-hernem trenutku pripravljeni za njegovo obrambo. Da bi' zagotovili vsakemu občanu in delovnemu člove-ku, da lahko v popolnosti ure-sničuje to samoupravno pra-vico in dolžnost, v krajevnih skupnostih načrtujejo vzgojo, ki bo omoeočala, da se sleher-ni seznani, kako lahko naj-bolj koristno uveljavi to svojo samoupravno pravico. Sa-moupravni organi v krajevnih skupnostih so tudi že postavi-li organizacijske oblike, ki omogočajo neposredno sode-lovanje krajanov v akcijah. Najpomembnejša oblika družbene samozaščite se kaže v tem, da odklanjajo vse nega-tivne tendence, ki zavirajo ra-zvoj samoupravnih odnosov, po drugi strani pa tudi posku-si vdora sovražnih vplivov, ki skušajo vnesti nezaupanje v naš sistem. Ravno tu pa naše krajevne skupnosti skozi širo-ko akcijo družbenopolitičnih organizacij in drugih samou-pravnih oblik seznanjajo ob-čane, da bi lahko spoznali v raznih oblikah vpliv sovražni-ka, na osnovi tega pa tudi po-tem podvzeli ustrezne ukre-pe, da se prepreči njegov na-men. V tem konceptu družbene samozaščite ima zelo po-membno mesto narodna za-ščita. Ta dejavnik, ki črpa moč za svoje delo v tradicijah, ki so jih pridobili naši ljudje med NOV, ko so bili hrbteni-ca varnosti naše revolucije. Prav to pa tudi kaže, da imajo pomembno vlogo v tem kon-ceptu priprav ,. pripadnikov narodne zaščite borci NOV, ki lahko najbolje prenesejo te tradicije na mlajše rodove. Ta povezava pa je tudi temelj vzgoje pripadnikov narodne zaščite v krajevnih skupno-stih. Da so ha najboljši poti, so pokazale že prve priprave, kajti njihovo neposredno vključevanje y konkretno de-lo se je pokazalo kot zelo uspešno. Občani v krajevnih skupno-stih se dobro zavedajo, da var-nost, mirno, varno življenje in delo ni samo za posvečene lju-di, temveč je to dolžnost sle-hernega občana naše samo-upravne skupnosti, zato jih še toliko bolj obvezuje, da so predano vključujejo v delo narodne zaščite in s tem omo-gočajo uresničevanje nalog družbene samozaščite. France Tomše