Pervi solski dan. Koliko različnih čutil in upov prešinja učitpljevo scrce, kadar pervikrat v šolskem letu stopi med število novincov! Obdaja ga sveta nedolžnost, zročpn mu je naj dražji zaklad staršev in nada prihodnosti. — Ucilelju se zdi, kakor da bi bil oče nied svojimi otroci, in kakor pastir nied svojiini ovčicami, ktere naj bi po dobri paši vodil in jih napajal pri siudencii življenja. Zares, velika čast in sveta naloga! — Kdo pa bi tudi ne pomislil, koliko truda in innogoverstnili ležav čaka učitelja pri njpgovem lepem poklicu! Toda, ne prcstraši se, dragi učitelj! Poniisli, da ima vsaki stan svoje veselje, pa tudi svoje terpljenjp. Spolnuj stanovitno in poterpežljivo svoje dolžnosti; misli, da tudi hrast ne pade na pervi mah, in da je čas zdravnik vseh ran. Kdor se z odrejo in z učenjem otrok peča, ve iz lastne skušnje, kako nepremišljeno ravnajo nekteri starši, kteri, namesto da bi že zgodaj vcepili Ijubezen do šole v mlade serca svojih otrok, jih le šc strašijo, rekoč: ,,Le čakaj, kadar boš liodil v šolo, bo vse drugače; tam bo šiba pela, da bo joj!" Ni toraj čuda, ako se polem tak otrok ne upa v šolo, ali pa da se mu šola zdi strašnejša, kot teinna ječa nedolžno obsojeneiuu. Ako tedaj tak otrok v šoli res zagleda kako šibico, jo pobriše plašno naravnost domu. Da bi pa učitelj tako boječe in ostrašenc otrokc prepričal, da jih ima rad, je treba, da prav prijazno ž njimi ravna. Zatoraj naj novincc prav prijazno sprejenia, se ž njiini Ijubo pogovarja, naj jih kaj poprašuje, kar ve, da mu morejo odgovarjati. Pripoveduje uaj jini, koliko lepega se bodo v šoli ucili, in kako rad da ima on pridne otroke. Kdor ve, kako radi otroci Ippe povesti poslnšajo, jim bo precej pervi dan kaj tacega bral in jim bo pokazal, kako si bojo potem sami laliko z cnakinii povesticanii kratkočasili, kadar se nauče brati. Tudi lepe podobe gledajo otroci kaj radi; saj jim plava, lako rekoč, njili celo življenje v načertanih podobah pred očnii. Toraj naj jini učitelj tudi pokaže kako znano podobo. — Poscbno primcrnc bi bile podobe za kazavni poduk. Ako pa takih nima, naj jim sam kako hišo, drevo ali kaj enacpga narisa na šolsko tablo. Saj vidimo skoraj vsak dan, kako radi otroci čertajo po svojih tablicah in pisnih zvezkili, in naj bolj jih veseli, ako si narisajo kakega možička, liišo, drevo i. t. d. Po takih in enakih potih bo učitelj tedaj že pervi dan otroko modro vodil, da jim šolo priljubi in jih za nauk pripravi. Varovati se mora učitelj posebno pervi dan, da se np obnaša merzlo in tprdo pri svojili pervencili, da jim sebe in šole nc pristudi. Se manj pa sme učitelj pervi dan za šibo prijeti, ako se niu kako svojeglavno dpte ne vede precpj po volji. To bi mu Ie velike sitnosti nakopalo, ker lako ravnanje bi oplašenp otroke še bolj v straliu poterdilo, kpr bi si inislili, da je vender res, kakor so mi donia od šole pravili. Skerbi toraj, dragi unlelj, in prizadevaj si, da si že pervikrat pridobiš Ijubpzen učencov, in da jim šolo priljubiš. Poskušaj vse, kar vcš in znaš, da bi ti prav služilo, in opušaj, kar bi te utegnilo zaderževati na poti do otroških sprc. Ako si si Ijnbpzen otrok pridobil, si vklad postavil, na kterega bo.š lahko naprpj zidal in se bližal pravcmu nanienu. Fr. Gerbic, učilelj.