IZ TAL KLIJE NOVO ŽIVLJENJE Težnja k boljši in bolj zanimivi šoli ter miselnosti, ki prevladuje v vzgoji in izobrateva-nju, da je nekatere stare oblike dela v šoli treba posodobiti, je bila napotilo, da se je v občini Grosuplje rodila ideja po raziskovalnih - naravoslovnih taborih. Tako je bila že tretje Jetopo vrsti organizirana tridnevna oblika dela vnaraviz učencisedmih razredov, ki to zmorejo in hočejo. Tokrat na podruinični šoli v Temenici od 23. do 25. maja 1991 v organizaciji Osnovnešole »Ferda Vesela« ŠentvidpriStični, obpomoči vsehšol izobčine. Štiriindrajset udeležencev je preživelo tri prijetne dneve, ko so lahko ustvarjalno, domi-selno, v naravi, stran od šolskih klopi, togosti pouka in spraševanja, osmišljeno pridob-Ijeno znanje vnašali v prakso. Program dela ni bil nič drugega kot nadaljevanje dela vnaravoslovnih krožkih in prejšnjih taborih, ko so raziskovali vodo in zrak, letospa tla kot ostali del ekosistema. Udeleženci tabora so bili učenci, ki se po interesu in nadarjenosti malo ločijo od ostalih; ti hoiejo biti pri svojem delu svojski in zmeraj vedoželjni za nova spoznanja in znanja. Sproščenost, kije bila vzpostavljena zmentorji - učitelji naravoslov-nih predmetov, pa je bila tisti del vrha, ki manjka na naših storilnostno naravnanih šolah ob posredovanju absolutnih resnic brez moinosti enakopravnega dialoga. Tudi učitelji so povedali, da bodo marsikaj od tega znali uporabiti v vsakdanjipraksipri pouku, čeprav bi se moraio v šoli še marsikaj spremeniti, da bi bili pogoji v razredu tako optimalni kot na taboru. Letošnji slogan tabora IZ TAL KLIJE NOVO ŽIVLJE\JE naj velja tudi y prenesenem pomenu za naš šolski sistem, ko naj bi vzklilo še veliko takib srečanj, ne samo na nara voslovnih področjih, ampak tudi drugje, kjer se naj bi združilo znanje in zaba va, ne da bi bili mladi za isti učinek vedno preobremenjeni. V imenu mladih raziskovalcev se zahvaljujemo vsem, ki so učencem omogočili nepozabne dneve in s tem prispevali delček raziskovalnemu razmišljanju ter mlade spodbudili k pravemu raziskovalnemu delu.