U čitelji o priro čniku Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi – Matematika Zbrala in uredila: Jerneja Bone V okviru zbirke Posodo- bitve pouka v osnovnošolski praksi je izšla publikacija z zgoščenko za matematiko, ki je namenjena predvsem strokovni podpori učiteljev razrednega pouka in učite- ljem matematike pri uvajanju novosti iz učnega načrta za matematiko v prakso. Priročnik smo svetoval- ke za matematiko na ZRSŠ predstavile na študijskih skupinah učiteljev matema- tike v osnovni šoli. Nekatere učitelje in učiteljice smo poprosile, da svoja mnenja o celotnem priročniku oz. o njegovih posameznih sklopih zapišejo in jih de- lijo z vami. Prijazno so se odzvali povabilu, za kar se jim iskreno zahvaljujemo. Vas, učitelje, vabimo, da preberete mnenja kolegov. Naj vas njihovi zapisi spodbudijo, da boste še z večjim zanimanjem po- segli po priročniku, prebrali posamezne sklope in zapisano upo- rabljali pri svojem pedagoškem delu. Pridružujemo se mnenju ene izmed učiteljic, ki je zapisala, da bo vesela komentarjev po uporabi priročnika. V uredništvu α Matematika v šoli ∞ XIX. [2013] ∞ 86-93 87 se veselimo vaših odzivov, kako vam je zapi- sano v priročniku uspelo prenesti v prakso: Katero vsebino ste uporabili pri svojem delu? Kaj vam je uspelo? Kako ste predlagano gra- divo, vsebino uporabili? Ste kaj pogrešali? Ste ugotovili kakšno pomanjkljivost? Kako so se odzvali učenci? … Pričakujemo tudi zapise učiteljev in učiteljic 1. in 2. triletja, ki jim je priroč- nik tudi namenjen, kako ste vi doživeli priročnik, kaj je za vas novega, uporabne- ga. Če boste katero od predlaganih dejav- nosti uporabili pri pouku, nam to opišite. Vaše zapise pošljite na: jerneja.bone@zrss.si . α O celotnem priro čniku Tatjana Kerin Osnovna šola Leskovec pri Krškem Kaj je za vas v priročniku novega? Delno sem se že srečala z vsemi vsebina- mi, z večino preko študijske skupine in sre- čanj, ki jih organizirate preko ZRSŠ. Manj znano mi je 6. poglavje (Vrednotenje in sa- movrednotenje …). Kaj vas je pritegnilo? Predvsem številni primeri učnih ur, pre- verjeni v praksi, z refleksijami. Super je CD priloga, saj lahko direktno uporabimo posa- mezne UL oz. si jih še po svoje kreiramo. Kaj vas je navdušilo? Predvsem številni primeri učnih ur, pre- verjeni v praksi, z refleksijami. Super je CD priloga, saj lahko direktno uporabimo posa- mezne UL, oz. si jih še po svoje kreiramo. Kaj boste uporabili in preizkusili v praksi? Zagotovo najprej zanimive primere pro- blemskih nalog. Kaj ni izpolnilo vaših pričakovanj? Pričakovanj nisem imela, saj nisem vede- la, da bo priročnik sploh izdan. Poln je in- formacij, tako poglobljeno teoretičnih, kar je primerno za vsakega novinca in za tiste, ki mislimo, da po 15 letih že kaj vemo in se še vedno mnogo novega naučimo. Česa niste razumeli v priročniku? Moja izkušnja je, da se priročnika ne da kar malo prelistati, ampak ga je treba poglo- bljeno predelati, saj le tako lažje razumemo teorijo in jo preko primerov prenašamo v prakso. Ja, najde se tudi kakšna problemska naloga, ki je še sama ne znam začet reševati. Super, da so zraven napotki, rešitve. Kaj pogrešate? Več barve!!!, kar se oblikovno tiče. Vse- binsko pa je tako bogato, da imam dela do- volj … Kako boste priročnik uporabljali pri svojem strokovnem delu? Škoda, ker ni izšel na začetku počitnic. Kar nekaj zanimivih konkretnih vsebin in nalog sem si že označila, da jih bom takoj, ko bo šlo v kontekst učne snovi, uporabila. Mar- sikatero vsebino bom vnesla v dodatni pouk in k matematični delavnici. Igro s slamicami sem danes obravnavala pri dodatnem pouku v 9. razredu. Učenci so bili aktivni, obenem so zelo razmišljali, pa vendar se tudi zabavali. Kaj še želite sporočiti? Vsekakor si moram nekako zagotoviti osebni izvod priročnika. Še vedno sem člo- vek, ki si mora v knjigi vse označiti, podčrtati .. in jo imeti pri sebi, ne na polici kabineta. U čitelji o priro čniku Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi – Matematika 88 Barbara Fir Osnovna šola Belokranjskega odreda Semi č Kaj je za vas v priročniku novega? Vzorci, ki sicer niso čisto novi, saj smo se z njimi ukvarjali že na študijskih skupinah, tudi sama sem že kaj poiskala, zato sem zelo vesela tako obsežnega gradiva. Ena- ko velja za modeliranje. Kaj vas je pritegnilo? Poglavje 1.2 sem z veseljem prebrala, saj se pri svojem delu srečujem tudi z učen- ci, ki imajo težave z osnovnimi računski- mi operacijami. Primerno za vse učitelje. Poglavje 1.6 Proporcionalno razmišljanje mi je prineslo nekaj nove teorije in kopico uporabnih primerov. Tudi poglavje 2.1 Problemske naloge nudi uporabna teoretična znanja in primere. Kaj vas je navdušilo? Poglavje 1.1 zelo uporabno, saj so vse no- vosti in posodobitve pregledno zbrane na enem mestu in imamo takojšnji vpogled, zla- sti za tiste učitelje, ki učnega načrta niso brali podrobno. V poglavju 1.2 didaktična pot in strategije seštevanja in odštevanja. Zelo po- membno za učitelje razredne stopnje, zlasti začetnike. Vzorci - super gradivo in dobri primeri, zelo uporabno. Kaj boste uporabili in preizkusili v praksi? Problemske naloge za predmetno stopnjo so zanimive in bom kakšno preizkusila, za- gotovo pa: Zanimiva trimestna števila, 7. razred Koza, naloge iz poglavja Vzorci in Modeliranje. Kako bom priročnik uporabljala pri svojem strokovnem delu? Zagotovo bo priročnik gradivo, ki ga bom redno prebirala, tako za obnavljanje in do- polnjevanje teoretičnega znanja, predvsem pa bo zame zakladnica idej, rešenih prime- rov in nalog, ki so zbrane na enem mestu, opremljene s cilji in standardi ter taksonom- skimi stopnjami. Poiščeš, umestiš, prirediš in uporabiš. Kaj želite sporočiti? Priročnik je bogata zbirka teoretičnega znanja, zanimivih primerov, uporabnih na- log in namigov za sodobno in uspešno pou- čevanje. Čestitam avtorjem. β O sklopu NOVOSTI V POSODOBLJENEM U ČNEM NA ČRTU Mojca Pev Osnovna šola Draga Bajca Vipava Priročnik bom najverjetneje brala po delih oziroma poglavjih, ki me bodo zani- mala. Priročnik je namreč zelo obširen. S prebranim sem zadovoljna. Dokler nisem prebrala kazala, sem imela občutek, da mi manjkajo konkretni primeri, vendar sem se uštela. Opazila sem, da so posamezne posodobitve zapisane po konkretnih po- glavjih (vzorci, modeliranje ipd.). Prvo po- glavje nas uvede v snov priročnika, torej v novosti novega učnega načrta. Opisane so novosti, za vsako novost pa je zapisana tudi utemeljitev vpeljave. Pisec bralca usmerja v načine obravnave nove snovi pri pouku. Najpomembnejše novosti so: premik ciljev in vsebin po vertikali, opredelitev obveznih in izbirnih ciljev in vsebin, vzorci, cilji za razvoj bralne pismenosti, v vseh razredih je dodan sklop matematični problemi in problemi z življenjskimi situacijami, medpredmetno 89 povezovanje, matematične kompetence in vpeljava informacijsko-komunikacijske teh- nologije. Velik del prvega poglavja je namenjen obravnavi novih vsebin v prvem in deloma v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju (seštevanje in odštevanje s prehodom, racio- nalna števila, kot, merjenje dolžine in mase, denarne enote). Prikazani so tudi konkretni primeri dejavnosti obravnave snovi. Všeč mi je, da so prikazani primeri izpeljani iz življenjskih situacij in da imajo učenci pred sabo konkreten material (modele ulomkov, listki za primerjanje količin). Zdi se mi do- bro, da učitelj pozna vsebine in način obrav- nave snovi tudi v nižjih razredih, saj lahko tako lažje načrtuje pouk predvsem v 6. razre- du osnovne šole. Najbolj me je k branju pritegnilo poglavje 1.2, v katerem dr. Alenka Lipovec na zelo za- nimiv način opiše načela pouka na razredni stopnji, ki zagotovo veljajo tudi za predme- tno stopnjo. Mogoče nekoliko pogrešam le usmeritev v programe in aplikacije, ki jih lahko učitelj uporabi pri pouku matematike. Pri prebira- nju kazala nisem zasledila, da bi bila infor- macijsko-komunikacijska tehnologija kasne- je kaj omenjena. Za preizkus nalog v razredu bom morala prebrati ostala poglavja v priročniku, kjer so opisani tudi primeri uporabe. Najverjetneje bom najprej prebrala poglavje o vzorcih in matematičnem modeliranju, saj je v učbe- nikih, ki jih uporabljam pri pouku, premalo oziroma skoraj ni nalog o zapisani vsebini. Prav zato se mi zdi priročnik smiseln, saj bo pomagal učiteljem pri pripravi na pouk no- vih vsebin. δ O sklopu PREOBLEMSKE NALOGE Bojan Maljevac Osnovna šola Koper Problemske naloge imajo zelo pomemben delež pri matematiki, saj nekako pomenijo nadgradnjo proceduralnega znanja. Največ- krat so to tudi naloge vzete iz življenjskih situacij, kjer učenci lahko vidijo tudi smisel uporabnosti matematike. V priročniku je strokovno lepo razložen uvod v pomen pro- blemskih nalog, kjer avtor razloži, da je po- udarek na reševanju le-teh učenčeva samo- stojnost. Pri dejavnikih uspešnega reševanja nalog je poudarjen pomen bralne pismenosti oziroma bralnega razumevanja, ki je težava pri vseh predmetih in se kaže tudi pri mate- matiki. Sam opažam, da so prenekateri učen- ci sposobni rešiti problemsko nalogo, a imajo težave pri razumevanju samega besedila. Ko se jim besedilo razloži v njim bolj razumlji- vem besedišču, nalogo dostikrat tudi rešijo. Poleg ostalih zadev je lepo razložen tudi pomen problemskih nalog v različnih fazah pouka in kako le-te umestimo v različne vsebine in standarde znanja ter pomen ta- ksonomij pri ocenjevanju znanja, kar je zelo koristen vodič pri ocenjevanju. Na koncu je (meni osebno) najbolj pomembno poglavje, in sicer nabor problemskih nalog, učnih ur iz prakse. V njih najdem ogromno dobrih idej, uporabnosti konkretnih nalog in jih bom z veseljem vključil tudi v svojo prakso. Želim si še več takšnih primerov in mogoče tudi kakšno izdano zbirko le-teh v prihodnosti. 90 ε O sklopu VZORCI Anica Zabukovec Osnovna šola Toneta Šraja Aljoše Nova vas O prebranem tematskem sklopu imam pozitivno mnenje in veliko idej o uporabi prebranega v razredu. Vzorci so zares upo- rabno orodje pri mnogih matematičnih vse- binah, pa jih ne opazimo takoj oz. hvala za vzpodbudo k iskanju vzorcev v našem vsak- danjiku. Kar sem pričakovala, sem v priroč- niku našla oz. če sem poštena, sem našla še več. Vse je razumljivo zapisano in predsta- vljeno na primerih. Uporabila bom veliko idej iz priročnika, npr.: – pri srečanju Aktiva matematikov naše šole bom predstavila priročnik učitelji- cam razredne stopnje, – pri pripravah na Vegova tekmovanja, – pri izbirnem predmetu Matematične delavnice 9 - Pitagorejsko drevo, Triko- tnik Sierpinskega ... – pri transformacijah 7.r., – obsegi, ploščine 6. r., – zaporedje ulomkov 7. r., – krog in vzorci, zaporedja celih števil (s prištevanjem, odštevanjem) 8.r., – nekatere naloge bom uporabila tudi v pisnih preizkusih znanja, skupaj z zapi- sanimi navodili za vrednotenje. Andreja Klan čar Osnovna šola Lucija Kaj vas je najbolj pritegnilo pri prebiranju izbranega sklopa? Pritegnila me je podrobna obravnava vsebin o vzorcih in pogled na to tematiko z različnih vidikov. Razlage v priročniku teme- ljijo na konkretnih primerih, ki so podrobno razloženi, zato je priročnik uporaben tako pri obravnavi vsebin pri rednem pouku ma- tematike, kot tudi pri izbirnih predmetih in dodatnem pouku ali interesnih dejavnostih, povezanih z matematiko. Obravnavani kon- kretni primeri v priročniku so povezani z ži- vljenjskimi situacijami, uporabljeni in razlo- ženi so primeri, ki so se pojavljali v različnih mednarodnih raziskavah. Poudarjen razvoj mišljenja od konkretne- ga k abstraktnemu - obravnava temelji na rokovanju s konkretnim materialom (pou- darek), izpostavljena je pomembnost vklju- čevanja slikovnega gradiva (in tudi pomanj- kljivosti) ter prehod na abstraktno raven in simbolni zapis. Izpostavila bi predstavitev vzorcev v raz- iskavi TIMSS 2011, kjer je predstavljena analiza nalog, interpretacija dosežkov ter nadgradnja nalog z vprašanjem ali analogno različico naloge, ki spodbuja možnost kom- pleksnega razvijanja ciljev, povezanih z vzor- ci in matematičnimi vsebinami. Pripravlje- nih je veliko primerov (dodatnih) vprašanj, ki spodbujajo učenca k iskanju ustreznih rešitev, kar k razmišljanju spodbudi tako uči- telja pri pripravi učne ure, kot tudi učenca v procesu učenja. Velik poudarek je na po- stopnosti razvoja mišljenja, možnosti indivi- dualizacije in diferenciacije učnega procesa. V priročniku so izpostavljeni tudi problemi oziroma težave, na katere pri obravnavi lah- ko naleti učitelj – npr. trajanje prehoda na abstraktno raven mišljenja (iskanje relacij) ter predlogi za rešitev. Pri iskanju relacij je potrebno kar nekaj eksperimentiranja. Po mnenju snovalcev priročnika učitelj ne sme postati vznemirjen in izgubiti vere v sposob- nosti svojih učencev. Iskanje relacij je treba spodbujati, četudi traja dlje kot predvideno U čitelji o priro čniku Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi – Matematika 91 eno šolsko uro, kajti gre za temeljno idejo, ki se razvija dalj časa. Moj pomislek: Ali je smiselna obravnava za vse učence ali se omejimo na uspešnejše? V za- dnjih letih je bil velik poudarek na vključevanju otrok s posebnimi potrebami in snovanju in- dividualiziranih programov zanje, kjer smo se pogosto osredotočali na učno šibkejše učence in nekako spregledali učence z višjimi kognitivni- mi sposobnostmi, torej uspešnejše učence. Za konkretno uporabo pri pouku bi iz- postavila prvi dve poglavji, 3.1 Vzorci in 3.2 Vzorci v raziskavi TIMSS, peto in šesto po- glavje o vpeljevanju zaporedij in vzorcev v pouk matematike v osmem razredu, kjer je učitelju na razpolago veliko učnih gradiv, pov- zete in navedene literature ter primerov dobre prakse. Prav tako vsebuje veliko konkretnih primerov zadnje poglavje, kjer so predstavlje- ni različni načini reševanja nalog z vzorci. Pomembno je tretje poglavje o jeziku in različnem nivoju razumevanja besedil med učencem in učiteljem. Izpostavljena je ustrezna raba terminologije, posebno ker je na področju vzorcev v našem učnem okolju še neuhojena. Temu primerno so zapisani kriteriji izbire izrazov pri snovanju navo- dil oziroma besedil nalog ter terminologije, ki jo uporabljamo v pogovoru z učenci, kar učitelju predstavlja določene okvire in mu s tem olajša delo, posebno ko se z vsebinami o vzorcih spopade prvič. Pogosto se učitelji vrtimo v začaranem krogu, ko preverjamo in ocenjujemo znanje učencev, predvsem takrat, ko se odmaknemo od tradicionalnih preizkusov znanja k dru- gačnim oblikam preverjanja in ocenjevanja. Četrto poglavje priročnika nam daje okvire za spremljanje napredka učenca. Vrednotenje je predstavljeno na konkretnih primerih, izpo- stavljeni so tudi posebni primeri in možne te- žave, na katere lahko naletimo v procesu vre- dnotenja znanja. Učitelj ima pripravljene tudi primere pripomočkov za vrednotenje napred- ka, ki jih lahko uporabi v razredu ali kot okvir za pripravo svojih. Prav tako je podrobno predstavljen način ocenjevanja naloge tudi v petem poglavju. Ti primeri so učitelju v veliko pomoč, dokler ne pridobi lastnih izkušenj in izgradi lastnega občutka za omenjeno obliko preverjanja in ocenjevanja znanja. Omenjene oblike ocenjevanja je enostavneje uporabiti pri ocenjevanju pri izbirnih predmetih, kjer je tudi način poučevanja in učenja drugačen od običajnega dela v razredu, kjer še vedno pre- večkrat prevladuje tradicionalni pristop. Morda je kaj takega, kar ni izpolnilo vaših pričakovanj? Posebnih pričakovanj pred prebiranjem priročnika nisem imela. Umeščanje teh vse- bin iz UN v pouk mi je predstavljajo problem predvsem pri načrtovanju dela, iskanju kon- kretnih primerov in njihovem smiselnem vključevanju v obravnavo. Običajno je po- manjkanje časa razlog, da se učitelj ne more poglobiti v iskanje in preučevanje literature ter posledično snovanje pregledne obravna- ve danih vsebin. Zato so vsebine, ki so zbra- ne v priročniku, uporabne, saj so podrobno razdelane in lahko bi rekli pripravljene za takojšnjo uporabo v razredu. Tematika je podrobno razdelana in zbrana »na enem mestu«. Hkrati je pri vsakem posameznem poglavju navedena tudi literatura, kjer lahko učitelj najde podrobnejše informacije. Boste kaj od tega lahko uporabili, preizku- sili v razredu? Že veste kako, kdaj … Vsebine bom vključila pri izbirnem pred- metu matematične delavnice 7, pri rednem pouku matematike ter pri dodatnem pou- ku, bodisi kot uvodni motivacijski problem ali kot nadgradnjo obravnavanih vsebin pri 92 rednem pouku. Posamezne primere nalog bom uporabila tudi pri pripravah na nacio- nalne preizkuse znanja. Zelo uporabno je po mojem mnenju po- glavje o pristopu k vpeljevanju vzorcev in zaporedij v pouk v osmem razredu, kjer je podrobno predstavljeno iskanje gradiv, nji- hovo umeščanje v pouk, izvedba in evalva- cija le-tega. Veliko je že pripravljenih gradiv za neposredno uporabo pri pouku in pripo- ročila za nadaljnje iskanje gradiv ter celostni pristop pri vpeljevanju vzorcev v pouk (upo- rabnost preglednice pripravljenih primerov oziroma gradiv). Ali ob prebiranju morda česa niste razume- li, kaj pogrešate? Priročnik je zelo jasno napisan, jezik razu- mljiv, primeri podrobno razdelani, tako vse- binskih pomanjkljivosti za enkrat ne morem izpostaviti. Gotovo bo dobrodošel komentar po uporabi priročnika pri poučevanju. γ O sklopu MATEMATI ČNO MODELIRANJE V OSNOVNI ŠOLI Martina Černigoj Osnovna šola Dobravlje V sklopu Matematično modeliranje sem se seznanila z novim pristopom učenja ma- tematike za uporabo v vsakdanjem življenju. Res je, da v sedanjih učbenikih naletimo na naloge iz »vsakdanjega« življenja, ki so nesmi- selne, če jih postavimo v resničnost. Te naloge imajo običajno cilj znan točno po podatkih. Naloge pri modeliranju pa imajo cilj izbran ali pa ne, vedno pa je podan v nematematičnem kontekstu. Pot reševanja ni enolična, noben model ni točen ali povsem pravilen, v bistvu je vsaka pot reševanja pravilna, če je utemeljena. Namen takih nalog je, da učenec razmišlja o mogočih kriterijih, različnih poteh reševanja in primernosti uporabe posameznih. Naloge naj bodo iz resnične situacije, da učenec lahko vnaša lastne izkušnje. Pritegnili so me primeri nalog matematič- nega modeliranja. Še posebno primer »Zbi- ranje papirja«. Zanimivo, učencem je blizu, saj jim je situacija znana. Lepo so prikazane različne poti rešitve, kako razdeliti nagrado 1000 €. Verjamem, da se je razvil zanimiv pogovor, veliko predlogov in dejstev. Vsekakor, je treba pri pouku razvijati kri- tično razmišljanje in čut za potrebo po zna- nju matematike. Pri pouku bom uporabila katerega od navedenih primerov matema- tičnega modeliranja ali kak podoben primer. Predvsem pa bom dala poudarek kritični uporabi znanih modelov. Že nekaj let (Pro- jekt bralna pismenost) z učenci pokomenti- ramo pomen besedila, podatkov, predvsem pa smiselnost rešitve. Analiziramo pred- stavljeni model, pojasnjujemo. Pri vsaki be- sedilni nalogi vprašam: zakaj tako, pojasni, utemelji, kaj pa če... Mislim, da so učenci že bolj kritični, da razmišljajo v različne smeri in znajo upora- biti znanje matematike vsaj pri ostalih pred- metih veliko bolje kot pred nekaj leti. η O sklopu OCENJEVANJE Evgenija Godni č Osnovna šola Šturje Ajdovš čina Ob prebiranju gradiva sem marsika- tero vsebino mojih »predalčkov« pospra- vila – uredila, osvežila in tudi popestrila. Če smem komentirati vsak posamezen del, bi to naredila kar po vrsti. U čitelji o priro čniku Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi – Matematika 93 5.1. Preverjanje matematičnega znanja s pisnimi preizkusi. Gospod Magajna je za moje razumeva- nje izredno lepo razdelal ta del in opozoril na problematiko veljavnosti preizkusov. Ce- lotna vsebina je tako zapisana, da ji je mo- goče lepo slediti. Nudi možnost takojšnje uporabe v praksi. Nikjer pa nisem zasledila, kako priti do programa za mrežni diagram. Veliko težo nosita tudi primera iz pra- kse, ob katerih sta učiteljici opozorili tako na pozitivne kot tudi negativne izkušnje ob rabi mrežnega diagrama. Mislim, da bi bilo smiselno, da bi učitelji vsaj tu pa tam sestavili test s pomočjo tega progra- ma. Različni pogledi na isti test lahko po- kažejo na stvari, ki jih sicer ne bi opazili. Jaz bi bila zelo vesela, če bi v priročniku raz- delali tudi ostale možnosti ocenjevanja in ne le preverjanja znanja s pisnimi preizku- si. Vem, da je zelo zahtevno dajati nasvete o ustnem ocenjevanju ali pa ocenjevanju refe- ratov, praktičnega dela, skupinskega dela ... V em pa tudi, da je to tema, o kateri bi bilo tre- ba ravno tako veliko govoriti in razmišljati. 5.2. Naloge na različnih zahtevnostnih rav- neh Izredno jasen in s konkretnimi primeri podkrepljen način je izbran za ponazoritev stopnjevanja težavnosti nalog, ki preverjajo isti cilj. Velikokrat smo v situaciji (predvsem pri ponavljanju ali pri ocenjevanju znanja), ko nam zmanjka idej, kako stopnjevati težavnost določene naloge. Vsak ponazorjen primer je dobrodošel. V eč primerov kot jih bomo videli in doživeli, lažje nam bo pri sestavi takih nalog in pri ugotavljanju, kaj je zahtevnejše. Vsi za- pisani primeri bodo prav gotovo uporabljeni. Jezikoslovci vedno opozarjajo na tri plasti njihovega delovanja: sluh, pisanje in govor. V priročniku je lepo prikazano, da matematiki delujemo tudi na različne načine: opisovanje, oblikovanje postopkov, raba simbolnega je- zika, razlaganje, utemeljevanje, predstavitev – ponazoritev, uporaba strategij za reševanja problemov ... Razvijanje vseh teh oblik delo- vanja je za razvoj matematičnega znanja zelo pomembno. Ne vem, kaj bi še dodala. Pomembno se mi zdi, da ima ta priročnik uporabno moč.