Stokrat pet minut za razvedrilo Nadvse uporabna knjižica, namenjena vzgojiteljem Dve osnovnd znadilnosti slehernega otroštva sta igra in delo. Ne glede na razpra-ve, ki govorijo o meji med igro in delom pori otroku in ne glede na ocenjevanje vse-ga kar spada v ta okvir, lah-ko trdimo, da sta zabava in raev«driio neiaogibni prvim otroške dejavnostl oziroma celotnega otroštva; obenern pomenita eno izmed sestavln dloveškega fcvljenja. Zdrav otrok čuti naravno potrebo po igri in zabavi, to je bistvena prvina njegove rasti in razvoja, njegov vsak-dan, osnovna oblika otroške ustvarjalnosta. In razvedrilo in zabava otrok se ne začne-ta šele takrat, ko preneha organiairana vzgoja. Na-sprotno, biti mora ena izmed oblik v vagojnoizobraževal-nem procesu. Zato je nujno, da se tako kot vse druge pr-vine tudd zabava in razvedri-k> aavestno in na6rtno, po-stopno ln premiSIijraio vnaSa-ta v otrokovo aivljenje. Seveda pa ne moremo po-stavita igre in zabave proti ufienju in delu — kot da si nasprotujeta. Dobro organizi-rana zabava ni izgubljanje časa, pa tucli uspehu pri uče-nju ne škoduje. Nasprotno — osvežuje mlad organizem, tako, da je otrok bolj aado-voljen in obenem UkU spo-sobnejSi, da lažje obvlada Solsko delo. Zivljenje re6 od zgolj brets-skrbnost, ni mogoče, pa tudi prav ne bi bilo, če bi ga se-stavljala le zabava. Vendar m, .bo. jmoraio. -bati d«uaLnje otrčštm' t>ot) propMteiio 4" igro in delom, z uOpiijem in zabavo. Tako nekako so razmiSljaU tudi pri Zvezd prijateljev mla-dine Slovenij«, zlasti sriaj.ko si vsa naSa pedagoSka in družbenopolitična javnostprl-zadeva za uvajanje šole s ce-lodnevnim Sm podaJj&unijn bivanjem. Tako je v sodelovanju • strokovnimi sodelavoi hrva-ške »NaSe djece«, tudi pri nas nastala knjižica — pri-rodnik: »Stokrat pet minut za razvedrilo«. Namenjen je vzgojiteljem, učiteljem, men-torjem, organdzatorjem po-daljšanega bivanja in celo-dnevnega bivanja uSencev » Soli, pionirskim in stare&in-skim svetom in DPM, tabor-nlkom in drugdm organiza-torjem letovanj, izletov, po-hodov, veselih TOfierov "m uric, novoletnlh ln flrugih priložnostnih praanovani), in razumljivo staršem. Vsako poglavje ima svojo posebnosti. »Drobne spretno-sta in vešdine« resnifino zah-tevajo spretnost, zanesljdvost in hitrost, kar je mogoče do-se6i le z dolgotrajno vajo, poglavje »Naloge za domisel-ne« zahteva kombinaiforiko, zbranost in sposobnost rav-nanja z danimi geometrijski-mi deli; »Neverjefcna ugiba-nja« zahtevajo posebne pri-pomočke, kd jlh lahko issdela-jo pionirji sami, tetnelj pa je uporaba matematiCnih za-konitosti, precej znanja iz matematike terjajo tudd »Ba-Sunske poslastice«, »Zgodbe za bistroumne«, denimo, nva-jajo pionirje v pronicljdvo razsojanje o vlogl malih pre-iskovalcev, »Nedolžne ukane« ustvarjajo v zdravem kolek-tivu razpoloženje, skrivajo pa nevarnost, da ob alabi iz-vedbi izzovejo ]eso in uža-Ijenost. Tu pa 90 Se mate-matične zanke to podobno. Knjižico je iluetriral Božo Kos, stane pa 50 ddnarjOT. B.D.