Kako je s petletninami na Goriškem. Tovariš y ni zadovoljen s koncem niojega dopisa v eni prejšnjih številk tega cenjenega lista, ker sem zapisal, da ne morem odgovoriti na apostrofiranje delovanja u.iteljskih zastopnikov v zadevi petletniu. Konstatujem, da ni sam, ampak so še drugi, ki so me priatno vprašali, kaj mislim. Tudi jaz sem ne.adovoljen, da ne morem odgovoriti kakor . i h o t e 1 , zato je bolje, ako rie odgovorim, ži.imo v času obče nezadovoljnosti. Ne mislim ni od daleč, kar sluti tovarišy, da bi se iie smeli tovariši obračati na svojega .astopnika, ne, ravno nasprotno sem često poudarjal pri raznih u.iteljskih sestankih, a reči treba, da nam še precej rnanjka do one odkrite zaupnosti. V vsaki sporni zadevi, ki je v interesu posameznikov, seveda toliko bolj, ako gre za vse učiteljstvo, je d o 1 ž n o 8 t , da se oklenemo in ramo ob rami bojujemo. Zato odobrujem izvajanja tovariša y, ki priporo.a to, po čemer tudi jaz težim, sicer ni mogoee vršiti naloge, ki jo ueiteljstvo poveri zastopDiku. Vprašanje petletnin je za nas vitalnega pomena Te so nam izpremenjene y 71etnine in 81etnine. Glede te krivice se je oglasil mnogi tovariš, pa le posamezno, žalujoč, da mu je usoda to novo gorje naklonila, do skupoega nastopa pa ni prišlo. Posameznik ne uživa nikdar onega ugleda, in zaraditega so uspehi minimalni in največkrat uičevi. V 6. odstavku svojega dopisa piše tovariš y: B. . . saj učiteljski zastopniki niso vsegamogočni, in izid glasovanja v okr. šolskih svetih še ne zavisi od načina njih prizadevanja in glasovanja". Tu tiči zajec, tovariš y! Naj «e o tem na primernem mestu razpravlja in složno sklene, da b o d i član okr. šolskega sveta •e oni, ki je šoli vsestransko Baklonjen. Končno še pripominjam tov. y, da je odbor našega učit. društva že sklenil sestaviti spomenico glede draginske doklade, ki bo pred'ožena due 5. oktobra t. l. na zborovanju učiteljskega društva v pretres. Upam, da bo to sborovanje polnoštevilno obiskano. Josip Štrekelj.