SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE upravnica MAG. TINA KOSI svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN telefon +386 (0)3 4264 208 e-naslov blagajna@slg-ce.si Blagajna je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. lektor JOŽE VOLK TAJNIŠTVO tehnični vodja MIHA PEPERKO vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND telefon +386 (0)3 4264 214 telefaks +386 (0)3 4264 206 e-naslov jerneja.volfand@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e-naslov barbara.petrovic@slg-ce.si koordinatorka in organizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK telefon +386 (0)31 670 957 telefon +386 (0)3 4264 202 telefaks +386 (0)3 4264 220 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si Ustanovitelj gledališča je Mestna občina Celje. Program finančno omogoča Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. svet Gledališča Celje BRIGITA ČOKL (namestnica predsednice) ANITA OVČAR DUŠANKA SAFRAN (predsednica) JOŽE VOLK informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK strokovni svet Gledališča Celje MATIJA GOLNER DENIS KRESNIK URBAN KUNTARIČ MOJCA MAJCEN SIMON MLAKAR (predsednik) DR. ANTON ŠEPETAVC (namestnik predsednika) strokovna administrativna delavka JERICA VITEZ WWW.SLG-CE.SI e-naslov urska.vouk@slg-ce.si BLAGAJNA 3 UVODNIKI 8 STROKOVNA ŽIRIJA IN NAGRADE 14 FESTIVALSKI PROGRAM 28 VSTOPNICE 30 ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO 34 NAGRAJENCI 28. FESTIVALA DNEVI KOMEDIJE Drage obiskovalke in obiskovalci Dnevov komedije, razglasitev epidemije in zaprtje gledališč sta nas prvič v zgodovini prisilila v odpoved 29. festivala Dnevi komedije marca 2020. V dogovoru z Mestno občino Celje smo festival prestavili za leto dni, a so bila gledališča tudi marca 2021 še vedno zaprta. Zdaj bo festival potekal konec junija 2021, a žal v okrnjeni izvedbi. MAG. TINA KOSI upravnica Gledališča Celje Zaradi protokolov NIJZ za gledališča smo ukinili abonmaje. Hkrati smo uvedli popuste za vse, ki se boste odločili za nakup vstopnic za tri ali več različnih festivalskih uprizoritev. V upanju, da se konec junija vidimo na najbolj priljubljenem slovenskem gledališkem festivalu, vas vljudno vabim, da se nam pridružite! UVODNIKI 3 Dobrodošli v knežjem mestu! BOJAN ŠROT župan Mestne občine Celje Leto je naokoli in s pomladjo v Celje znova prihajajo Dnevi komedije, ki so zagotovo najbolj prepoznaven in najbolj priljubljen kulturni dogodek v knežjem mestu in širši regiji. Festival, ki je iz lokalnega z leti prerasel v pomemben slovenski gledališki dogodek, je odlična priložnost, da se vsaj za kratek čas sprostimo in od srca nasmejimo izvirnim gledališkim uprizoritvam, ki na komičen način kritizirajo človekove napake, družbene razmere in medosebne odnose. Verjamem, da bodo vrhunski gledališki ustvarjalci iz vse Slovenije z najboljšimi komedijami preteklega koledarskega leta tudi letos napolnili dvorano, ki smo jo lani poleg obeh preddverij obnovili, in da bo občinstvo zadovoljno. Mestna občina Celje že od leta 1998 kot pokroviteljica podpira Dneve komedije in v sodelovanju z Gledališčem Celje bienalno razpisuje javni natečaj za izvirno slovensko komedijo. Delovanje in ustvarjanje našega gledališča, ki bo konec letošnjega leta praznovalo 70-letnico profesionalnega delovanja in je ves čas močno vpeto v širšo lokalno skupnost, bomo z veseljem podpirali tudi v prihodnje. Vodstvu in celotni ekipi Gledališča Celje, ki v organizacijo Dnevov komedije in pripravo raznolikega ter pestrega programa vloži veliko truda in energije, izrekam iskreno priznanje, gostujočim gledališkim skupinam pa želim prijetno počutje v našem lepem knežjem mestu. * Uvodnik je bil napisan februarja 2020. 4 29. DNEVI KOMEDIJE Spoštovani bralci programske knjižice, MIHA KLANČAR direktor za področje marketinga in prodaje časnika Večer pri Večeru smo tudi letos z veseljem podprli festival, ki med redkimi v državi namenja pozornost pretežno domači komedijski produkciji. Domači seveda zgolj po izvajalcih, medtem ko besedila prihajajo iz različnih koncev sveta in so nastala v različnih obdobjih. To pa priča tudi o tem, da je komedija ne le kot umetniški žanr, temveč kot prvina duha in izraz človeške ustvarjalnosti nesmrtna in neuničljiva. Res je, da različne kulture različno dojemajo komičnost in humor izražajo na različne načine. Vsem pa je skupno, da je smeh tisti ventil, ki sprošča napetosti v družbi in tudi pri posamezniku. In čeprav so časi resni in marsikdo ne vidi veliko razlogov za smeh, se moramo vsi skupaj truditi, da komedijo, samosvojo sestro vzvišene tragedije, ohranjamo pri življenju in v dobri kondiciji. Če bi se nehali smejati tako tujim kot svojim napakam, bi namreč izgubili pomembno plat svoje človeškosti. In to bi bilo tragično. * Uvodnik je bil napisan februarja 2020. UVODNIKI 5 HA HA HA HA – NO, JA … ALJA PREDAN selektorica 29. Dnevov komedije 6 Epidemija nam je prekrižala vse načrte. Tudi načrte za smeh, ki je v teh časih bolj kisel kot sladek. Veseli smo, da smo lahko vsaj v okrnjeni obliki izvedli 29. Dneve komedije; okrnjeni v programskem smislu, ker Mestno gledališče ljubljansko, ki bi moralo po prvotnem načrtu nastopiti s slovitim muzikalom Addamsovi in komedijo Odhodi vlakov, ter ljubljanska Drama z Razbitim vrčem žal svojih predstav ne bosta mogla odigrati pri nas; okrnjeni pa tudi glede festivalske dostopnosti, saj boste vi, drage gledalke in gledalci, ki boste prišli do vstopnice, med srečneži, ki bodo po dolgem času sedli v našo obnovljeno dvorano. Pet komedij, ki po novem se­ stavljajo tekmovalni program, priča, da imamo kljub vsemu odlične komičarke in komike, da imamo dobre domače avtorice in avtorje, ki še pišejo komedije, in gledališča, ki nekaj prostora vendarle še namenjajo temu žlahtnemu žanru. Letošnji izbor je bil zastavljen kot raznoroden, tako tematsko kot žanrsko: komedije, ki smešijo medčloveške odnose, težave med partnerji, seksistične izpade, družbene in politične prekucije, komedije, ki so iskale navdih v klasiki, pravljicah, stripih in filmih. Posebna zanimivost pa je, da je veliko predstav ne le dramskih, temveč tudi glasbenih. Imamo igro s petjem, namizni muzikal in celo družinski mijauzikl. 29. DNEVI KOMEDIJE Vsekakor so hvalevredne kar tri izvirne domače komedije. Vsak glas šteje mlade dramatičarke Ize Strehar, s katero se predstavlja naše gledališče, je edina komedija oziroma, bolje rečeno, satira, ki tematizira aktualno politično dogajanje pri nas. Dotakne se naše plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je z zvezami mogoče vse: spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika in vplivati na vsak medij. Tutošomato je nova glasbena komedija Iztoka Mlakarja, napisana v verzih in primorskem narečju. Znani igralec, kantavtor, komik in komediograf je motive za svojo novo stvaritev poiskal pri Shakespearu, jih pregnetel z italijansko mafijo in jih formalno upesnil v slogu commedie dell'arte. Ob tem seveda tudi odigra in odpoje vlogo glavnega mafijca ter očeta treh godnih hčera. Tudi tretja slovenska komedija je glasbena. Obuti maček je pravzaprav muzikal oziroma, kot ga duhovito podnaslavlja avtor Andrej Rozman Roza, družinski mijauzikl. Predstave bodo veseli otroci in njihovi starši. »Roza se je oprl na znano pravljico, vendar jo je razširil, zrimal in posodobil … V pravljičnosti in dinamičnosti bodo uživali otroci, v duhovitih besednih domislicah in družbenokritičnih osteh odrasli, v veselju do življenja, glasbi in plesu pa vsi skupaj.« Tudi komedija Živela vulva! je na­ stala po izvirnem stripu in je prav tako podnaslovljena kot muzikal, in sicer kot namizni muzikal po motivih risoromana UVODNIKI Prepovedani sad švedske striparke Liv Strömquist. Že sam naslov je žgečkljiv. A predstava pogumno odstira tabuje, povezane z žensko seksualnostjo. Zabavno se sprehodi skozi njeno zgodovino, razgali in osmeši njene zatiralce, »nagajivo in humorno spregovori o zamolčanem, slavi zaničevano in odpira javni prostor za razmislek o najintimnejšem«. Mlada hrvaška režiserka Tamara Damjanović je po scenariju uspešnega italijanskega filma Popolni tujci na odru mariborske Drame zrežirala istoimensko komično dramo, ki se sprašuje o tem, kako dobro poznamo svoje bližnje. Sedem prijateljev med skupno večerjo položi svoj prenosni telefon na mizo in privoli razkriti vse klice in sporočila kot dokaz, da nihče nima nobenih skrivnosti. Sprva se zdi vse zabavno in obvladljivo, a stvari se kmalu nepričakovano zapletejo. Letošnja poslastica, ki bo sledila podelitvi nagrad, pa bo nastop zimzelenega komika štajerske provenience Tadeja Toša, ki ga naša publika zmerom z užitkom gleda in posluša, saj je vselej aktualen, duhovit in satirično začinjen – in v teh časih ima še posebej veliko vsakodnevnega gradiva za navdih. Prihodnji Dnevi komedije bodo jubilejni. Upam, da bodo. Upam, da bodo v svojem starem marčevskem terminu. In upam, da gledališča že zdaj intenzivno mislijo tudi na smeh. Ki je pol zdravja. Vsi navedki so s spletnih strani gledališč. 7 STROKOVNA ŽIRIJA IN NAGRADE Jera Ivanc pedagoginja in vsestranska gledališka ustvarjalka Jera Ivanc je pedagoginja in vsestranska gledališka ustvarjalka z diplomo Oddelka za klasično filologijo FF UL, ki se je preizkusila tudi na drugi strani – med letoma 2010 in 2013 je umetniško vodila Lutkovno gledališče Ljubljana, eno sezono celo kot vršilka dolžnosti direktorice. Iz stare grščine je prevedla sedem Evripidovih tragedij, iz latinščine pa Plavtovo komedijo, zgodovinsko dramo neznanega avtorja in dve Senekovi tragediji. Večina prevodov je bila uprizorjena bodisi bralno v ciklu Replike iz antike v ljubljanski Drami bodisi celostno na odrih vseh SNG in Mini teatra. Podpisuje tudi več kot trideset dramaturgij, nekaj asistenc režije, precej uglasbenih songov in devet uprizorjenih dramskih besedil. Komedija Prevare (MGL, 2014) je bila absolutna zmagovalka na celjskih Dnevih komedije 2015, dve leti pozneje pa so Še vedno mame (Siti Teater, 2016) po izboru občinstva zasedle drugo mesto. Najraje piše komedije, glasbene drame in igre za otroke ter vodi krožek Antične zgodbe za prvo triado OŠ. 10 29. DNEVI KOMEDIJE Mateja Kokol režiserka in gledališka pedagoginja Mateja Kokol sodi v najmlajšo generacijo gledaliških režiserk. Dodiplomski študij je zaključila leta 2014 z režijo Ionescovih Stolov, za katero je prejela tudi akademijsko Prešernovo nagrado. Predstava je gostovala na mednarodnih festivalih v Rusiji, Mehiki in na Slovaš­ kem. Na sanktpeterburškem gledališ­ kem festivalu ArtOkraina je prejela nagrado Art Centra Most za najbolj perspektivno mlado režiserko. Režirala je med drugim v MGL (Bella Figura, 2015), Drami SNG Maribor (Razlogi za srečo, 2016, Fant, dekle in gospod, Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa, 2018), v Lutkovnem gledališču Maribor (24 UR, 2015, Polž na potepu na kitovem repu, 2018) in v Mehiki (avtorski projekt 3.600 sekund hrepenenj Los Cosmicomicos, Zacatecas Mexica, 2015). Leta 2019 se je ponovno predstavila mehiškemu občinstvu v Guadalajari, kjer je skupaj z mehiško igralsko skupino Tetro Zona de Accion zrežirala avtorski projekt Svet – moj svet, ki je bil izbran na prestižno nacionalno gledališko revijo Muestra Estatal de Teatro 2019. Veliko in uspešno deluje kot gledališka pedagoginja in je stalna sodelavka projekta Prvi prizor: gledališče kot prostor učenja simbolnih jezikov. STROKOVNA ŽIRJA 11 Luka Martin Škof gledališki režiser Luka Martin Škof je gledališki ustvarjalec, primarno režiser, sekundarno reporter, nastopač, nergač, scenski, video-lučni in kostumski oblikovalec, mentor soboške ljubiteljske gledališ­ ke skupine ter avtor treh uprizorjenih dramskih del in nazadnje član projekt­ nega kolektiva Abonma. V slovenskem gledališkem prostoru ustvarja od leta 2007, ko je izstopil iz študijskega zavetja dramske akademije v Ljubljani z odmevno inscenacijo radijske igre Driada Gregorja Strniše. Od takrat je ustvaril vsebinsko in stilno zelo raznolike gledališke predstave. Doslej se je morda celo največ ukvarjal z »domačo« komedijo, pravzaprav s prvo – Županovo Micko in njenim avtorjem Linhartom (uprizoril jo je na odru Gledališča Celje in SNG Drama Ljubljana ter tudi v eksperimentalnejši obliki v gledališču Glej in na intim­ nem odru GT22 Maribor) ter z drugimi slovenskimi avtorji (Jesih, Strniša, Levstik, Vilčnik, kontekst moderne …), ki so in še vedno pomembno zaznamujejo slovensko komediografsko pokrajino. Ob tem je režiser Luka posegel tudi po svetovni antični, renesančni, klasični in razsvetljenski komediji Aristofana, Molièra, Goldonija, Lopeja de Vege. Z nekaterimi produkti svojega komedio­ grafskega opusa se je med drugim uvrstil tudi na festival Dnevi komedije v Celju. 12 29. DNEVI KOMEDIJE Nagrade po presoji strokovne žirije ŽLAHTNA KOMEDIJANTKA ŽLAHTNI KOMEDIJANT ŽLAHTNI REŽISER ŽLAHTNA KOMEDIJA Nagrade po izboru občinstva Občinstvo bo vsak večer izbralo komedijantko ali komedijanta večera. Z ocenami od 1 do 5 bo vsak večer ocenjevalo predstave v tekmovalnem programu. Predstava, ki bo imela na koncu festivala najvišjo oceno, bo razglašena kot najboljša predstava. NAGRADE KOMEDIJANT_KA VEČERA NAJBOLJŠA PREDSTAVA 13 FESTIVALSKI PROGRAM otvoritev festivala torek Iztok Mlakar 20.00 SNG Nova Gorica, Gledališče Koper režiser Vito Taufer 22. junij TUTOŠOMATO sreda po motivih Liv Strömquist 20.00 Zavod Imaginarni, Mini teater režiser Primož Ekart četrtek Iza Strehar 20.00 Gledališče Celje režiserka Ajda Valcl nedelja Andrej Rozman Roza 20.00 Slovensko mladinsko gledališče, Gledališče Koper režiser Vito Taufer torek Tamara Damjanović po motivih filma 20.00 Drama SNG Maribor režiserka Tamara Damjanović sreda TADEJ TOŠ V ŽIVO 23. junij 24. junij 27. junij 29. junij 30. junij 20.00 ŽIVELA VULVA! VSAK GLAS ŠTEJE OBUTI MAČEK POPOLNI TUJCI zaključek festivala in podelitev nagrad 22. junij 20.00 Iztok Mlakar SNG NOVA GORICA GLEDALIŠČE KOPER torek TUTOŠOMATO 1 ura 45 minut krstna uprizoritev Iztok Mlakar 16 29. DNEVI KOMEDIJE Ubrisan ta svjet je, da, tutošomato, je pameten samo še norc, ja, je pameten samo še norc …* režiser VITO TAUFER avtor besedil in glasbe songov IZTOK MLAKAR scenograf VORANC KUMAR kostumograf MATIC HROVAT oblikovalec svetlobe IGOR REMETA oblikovalec zvoka BORUT ČELIK asistentka režiserja TEREZA GREGORIČ nastopajo Chiara URŠKA TAUFER Bianca TJAŠA HROVAT Katarina PATRIZIA JURINČIČ FINŽGAR Petruchio LUKA CIMPRIČ Hortensio ŽIGA UDIR Tranio ROK MATEK Lucentio MATIJA RUPEL Baptista Minola IZTOK MLAKAR instrumentalni trio MATJAŽ ŠVAGELJ DAVID ŠULIGOJ ROMAN KOBAL Ustvarjalci predstave Tutošomato označujejo kot »zabavno mafijsko-emancipacijsko-transspolno veseloigro s petjem in živo glasbo«. Naslov je italijanska popačenka in bi jo lahko prevedli kot vse v vsem ali konec koncev … Iztok Mlakar je navdih za zgodbo našel v Shakespearovi Ukročeni trmoglavki, nekoliko tudi v Kralju Learu, jo začinil z italijansko mafijo, ji pridal nekaj transspolnosti, jo zabelil z elementi commedie dell’arte in seveda duhovitimi songi. Tutošomato, ni pameti prave. Duo vje, kam se je skrila an kdaj? Tutošomato, ta svjet je šou prou ven z glave an nima namjena se vrnt nazaj. An vsem nam se močno pozna tuo, da ni zdrave pameti niti za vzorc. Ubrisan ta svjet je, da, tutošomato, je pameten samo še norc, ja, je pameten samo še norc … – Iztok Mlakar vir: www.sng-ng.si/repertoar/premiere/2019061209215829 * Iztok Mlakar TEKMOVALNI PROGRAM 17 23. junij 20.00 po motivih risoromana Prepovedani sad Liv Strömquist ZAVOD IMAGINARNI MINI TEATER sreda ŽIVELA VULVA! 1 ura namizni muzikal Barbara Krajnc Avdić, Iva Lazar, Maja Kunšič, Zala Ana Štiglic 18 29. DNEVI KOMEDIJE Namizni muzikal dobi razsežnosti zabavne in nekonvencionalne radijske igre, o kateri bi bilo dobro, da bi jo slišalo 49 % ženske populacije, še bolj pa preostalih 51 % moške.* režiser PRIMOŽ EKART avtorica besedil songov ANA DUŠA dramaturginja SIMONA HAMER scenograf PRIMOŽ EKART nastopajo BARBARA KRAJNC AVDIĆ MAJA KUNŠIČ ZALA ANA ŠTIGLIC IVA LAZAR kostumografka GORDANA BOBOJEVIĆ (obleke Bobo) avtor glasbe DAVOR HERCEG korepetitorja ANA DUŠA DAVOR HERCEG lektorica MAJA CERAR oblikovalec svetlobe JANKO OVEN tehnična podpora MATEJ PRIMEC Ženska seksualnost zaposluje (moško) domišljijo od začetkov človeštva. Vsaka večja družbeno-politična sprememba je imela za svoje poslanstvo redefinirati pozicijo žensk: od čaščenja boginj plodnosti, izgona iz raja, čarovniških procesov, klitoridektomij in drugih oblik zdravljenj ženske spolne sle, do objektifikacije ženskega telesa v kapitalistični današnjosti. Vendar se – navkljub tisočletjem obsesivnega ukvarjanja z ženskim spolnim organom – postavlja vprašanje, koliko ga dejansko poznamo? Živela vulva! nagajivo in humorno spregovori o nadvse resnih in pomem­ bnih temah. V predstavi tako slovesno razglasimo lestvico zaslužnih zatiralcev ženske seksualnosti, razvozlavamo večstoletno misteriozno izginotje ščegetavčka in ponavljamo besedo vagina, dokler se ta ne čuti več kot tabu, ampak kot izrekanje svobode. vir: www.mini-teater.si/si/articles/3631/zivela-vulva * Andreja Kopač, Delo TEKMOVALNI PROGRAM 19 24. junij 20.00 Iza Strehar SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE četrtek VSAK GLAS ŠTEJE 1 ura 10 minut komedija žlahtno komedijsko pero 2018 krstna uprizoritev Renato Jenček, Aljoša Koltak, Andrej Murenc 20 29. DNEVI KOMEDIJE Duhovita politična satira, ki se dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. režiserka AJDA VALCL dramaturginja ALJA PREDAN scenografka URŠA VIDIC kostumografka JELENA PROKOVIĆ koreografka SANJA GRCIĆ avtorica glasbe POLONA JANEŽIČ lektor JOŽE VOLK oblikovalec svetlobe JAKA VARMUŽ asistentka kostumografke MAŠA KNEZ nastopajo Lesjak, Martin ANDREJ MURENC Hren, Robert, predsedniški kandidat ALJOŠA KOLTAK Sandra, Lesjakova tajnica MAŠA GROŠELJ Novak, Danilo RENATO JENČEK Andreja, Hrenova hči ŽIVA SELAN k. g. Jež, predsednik v odhajanju RASTKO KROŠL Bizjak, Jasmina, novinarka TANJA POTOČNIK Moder, novinar TAREK RASHID Mlada dramatičarka in scenaristka Iza Strehar si je za temo komedije Vsak glas šteje izbrala predvolilno politično zakulisje. Ta duhovita politična satira, kakršnih pri nas ni v izobilju, se dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij. Igra se norčuje tako iz lobističnih mrež, medijev, vplivnih povezav, kratkotrajnega uspeha in slave, ki ju omogočajo mediji, starih stricev iz ozadja in tako imenovanih novih obrazov, seksizma in celo zagledanosti v odrešitev new age receptov o zdravem življenju. Klub dejstvu, s katerim se tako radi pohvalimo, da je slovenska dramatika utemeljena na Cankarjevi politični komediji, pa se poklicni dediči malokdaj spoprijemajo z enako ali podobno temo. Zato je tolikanj hvalevredneje, da smo po dolgem času spet dobili aktualno politično satiro, ki kritično in humorno govori o našem kontekstu, o družbi in okolju, ki nas zaznamujeta in nemalokrat tudi usodno določata. TEKMOVALNI PROGRAM 21 27. junij 20.00 Andrej Rozman Roza SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE GLEDALIŠČE KOPER nedelja OBUTI MAČEK 1 ura 5 minut družinski mijauzikl priporočena starost 7–107 Maruša Oblak, Luka Cimprič, Anja Drnovšek, Ivan Rupnik, Rok Matek 22 29. DNEVI KOMEDIJE Kjer ni pravice in ni resnice, tam svetu vlada pravljica.* režiser VITO TAUFER nastopajo avtorja glasbe NANA FORTE JURE IVANUŠIČ Maček, človekoliki maček v škornjih, Lutkamuc (glas – video) ROK MATEK dramaturg DUBRAVKO MIHANOVIĆ Matic, mlad in simpatičen (takisto na videu) LUKA CIMPRIČ scenografka in kostumografka BARBARA STUPICA Marjetica, mlada in simpatična kraljična ANJA DRNOVŠEK avtorja projekcij BARBARA STUPICA NEJC SAJE Kralj, njen sitni in nervozni oče IVAN RUPNIK avtor videa NEJC SAJE Kraljica, njena tečna in razvajena mama MARUŠA OBLAK video programiranje in mapiranje DUŠAN OJDANIČ korepetitor DIEGO BARRIOS ROSS koreografka NATALIJA MANOJLOVIĆ VARGA lektorica MATEJA DERMELJ oblikovalec svetlobe DAVID CVELBAR oblikovalec zvoka SILVO ZUPANČIČ oblikovalka maske NATHALIE HORVAT asistent režije MITJA LOVŠE asistent kostumografke SLAVKO TRIVKOVIĆ vodja predstave LIAM HLEDE /URŠA ČERV Brdavšek, grof in poosebljena hudoba IVAN GODNIČ glasbeniki JURE IVANUŠIČ k. g. UROŠ MAČEK VASKO ATANASOVSKI k. g. ŽIGA GOLOB k. g. MARJAN STANIĆ k. g. na videu Obuti maček je zgodba o mlinarjevem sinu Maticu, ki po očetovi smrti kot dediščino dobi le »hišnega mačka Fritza«. A ta se kmalu izkaže kot neprecenljiv sopotnik, saj s svojo iznajdljivostjo Maticu pomaga, da osvoji srce lepe kraljične Marjetice, premaga zlobnega grofa Brdavška, ki mu je obljubljena zamož, in na koncu zasede prestol. Andrej Rozman Roza se je oprl na znano pravljico, vendar jo je razširil, zrimal in posodobil v »družinski mijauzikl«, ki ima v svoji večplastnosti ponuditi vsakomur nekaj: pravljičnost in dinamično dogajanje otrokom, duhovite besedne domislice in družbenokritične osti odras­ lim, veselje do življenja, glasbo in ples pa vsem skupaj. vir: mladinsko.com/sl/program/93/obuti-macek Matic LUKA CIMPRIČ Sodnik JURE IVANUŠIČ Pomočnica UROŠ MAČEK (glas) ROK MATEK Lutkamuc (animacija) BARBARA BULATOVIĆ * Andrej Rozman Roza TEKMOVALNI PROGRAM 23 29. junij 20.00 Tamara Damjanović po motivih filma DRAMA SNG MARIBOR Perfetti Sconosciuti komična drama torek POPOLNI TUJCI 1 ura 25 minut Maša Žilavec, Nejc Ropret, Gorazd Žilavec, Ana Urbanc, Tomo Tomšič, Mateja Pucko, Matevž Biber 24 29. DNEVI KOMEDIJE Bi si upali pred prijatelji razkriti vse skrivnosti, ujete v vaš mobilni telefon? prevajalka in lektorica MOJCA MARIČ režiserka TAMARA DAMJANOVIĆ dramaturginja MAJA BORIN scenograf DARJAN MIHAJLOVIĆ CERAR kostumografka MARITA ĆOPO avtor animacije MIHAEL MAHKOVIC oblikovalec svetlobe LUKA MATI skladateljica KATARINA RANKOVIĆ nastopajo Adam KRISTIJAN OSTANEK Eva, njegova žena MAŠA ŽILAVEC Aleksander GORAZD ŽILAVEC Marta, njegova žena MATEJA PUCKO Danijel NEJC ROPRET Blanka, njegova žena EVA KRAŠ Filip MATEVŽ BIBER glasbeniki KATARINA RANKOVIĆ klavir in vokal LJUBICA DAMČEVIĆ violina VLADIMIR JOVANOVIĆ trobenta VOJISLAV SAVIĆ glasbeno-tonski mojster Štirje dolgoletni prijatelji in njihove najdražje, ena je doma obležala z vročino, se zberejo na terasi in opazujejo lunin mrk. Večer mineva v čaru duhovitih zbadljivk, simpatičnih šal in aktualnih pogovorov o družinskih in intimnih zadevah. Ko tema pogovora nanese na informacije, ki jih skrivajo naši nepogrešljivi mobilni telefoni, se zbrana druš­ čina junaško odloči, da ni skrivnosti, ki bi jih tajili pred prijateljskim omizjem. Nedolžna igra, da bo vsak od njih klice, SMS-e in MMS-e, ki bodo prihajali med večerjo, delil z vsemi zbranimi, sproži sprva zabavne reakcije, a lahkotnost igre se začne počasi izgubljati. Skrivnosti, ki bi morale ostati v majhnih glavah pametnih telefonov, spremenijo slike o zakoncih, partnerjih, ljubicah in prijateljih. Ta večer prav vsak od njih razkrije svojo temno plat, ki jo uspešno skriva. A poti nazaj več ni in nihče ne ve, kam bo nedolžna igra usmerila svoj tok. vir: www.sng-mb.si/sporocila-za-javnost/popolni-tujciv-reziji-tamare-damjanovic TEKMOVALNI PROGRAM 25 30. junij sreda • zaključek festivala in podelitev nagrad 20.00 TADEJ TOŠ V ŽIVO Tadej Toš 26 29. DNEVI KOMEDIJE Ste pripravljeni na najhitreje govorečega in gostobesednega Ptujčana, ki vas bo nasmejal do solz?* nastopa TADEJ TOŠ Vedno aktualni Tadej Toš nas bo po dolgih mesecih obsojenosti na epidemične in družbene omejitve namuzal, nasmejal in nakrohotal v živo. Tega smo zdaj najbolj lačni. * https//mg.mojekarte.si/si/tadej-tos-v-zivo/vstopnice-1140171.html SPREMLJEVALNI PROGRAM 27 VSTOPNICE Prodaja vstopnic 14.–30. junij 2021 Vstopnice bodo na voljo od 14. junija naprej. Enotna cena vstopnice je 18 €. Ob nakupu treh ali več vstopnic za različne predstave nudimo 30 % popusta. ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO Žlahtno komedijsko pero 2020 Strokovna žirija je soglasno odločila, da žlahtno komedijskeo pero 2020 prejme Rok Vilčnik rokgre za šarfno komedijo Pravi heroji. Vilčnik je dogajanje Pravih herojev postavil v Maribor, v okolje, ki ga dobro pozna. Ta ostra črna komedija se brez dlake na jeziku in brez zadržkov loti mnogih nevralgičnih točk sodobne slovenske družbe – razprodaje državnega premoženja tujcem, divje privatizacije, nenehne delitve na leve in desne, na naše in vaše, nerazčiščenega odnosa do polpretekle zgodovine, izkoriščanja malega človeka, sumljivih poslov, podivjanega potroš­ ništva, pohlepa po bogastvu in politike. Komedija, napisana v mariborskem pogovornem jeziku, skozi oči malega človeka, ki se bori za preživetje, postavlja ogledalo sodobni slovenski stvarnosti, kjer je vse naprodaj, kjer ni več jasno, kdo so rablji in kdo žrtve, kjer ustvarjanje dobička postaja bistvo našega bivanja in se na človeka gleda le še kot na strošek. Živ človek je breme, mrtvec predstavlja dobiček. V taki družbi lahko cveti ideja o modernem grobarskem resortu, ki nudi popust na pokop otroka, kjer je vsak pogreb piknik. V razčlovečenem svetu brezvestni mali podjetnik bogati s preprodajo trupel in človeških organov. Človek je le še potrošno blago brez dodane vrednosti. V takem svetu je edina uteha malega človeka, da verjame v superheroja, kot je Batman. Lahko je biti junak, če si bogat 32 Rok Vilčnik rokgre PRAVI HEROJI in imaš nad­naravne moči. Kako pa si junak, če vsega tega nimaš? Če si navaden človek, osamljen in zapuščen, če te ljudje izkoriščajo in ne marajo, pa imaš kljub temu še vedno rad ljudi in verjameš, da so dobri? Zato so pravi heroji navadni ljudje, ki kljub krivicam, ki se jim vsakodnevno dogajajo, še vedno verjamejo v sočloveka. Vilčnikovi dialogi so kruti in neznansko smešni, njihova resnica nas straši in hkrati spravlja v smeh. V absurdnih situacijah prepoznamo resničnost našega vsakdana. Njegovi liki so liki iz mesa in krvi, vsak se na svoj način, kot ve in zna, bori za svoj obstanek. Vilčnik je s šarfno komedijo Pravi heroji napisal avtohtono slovensko črno komedijo, ki razgalja vse slabosti sodobne slovenske družbe – hlapčevski odnos do tujcev in manjvrednostni kompleks, ki ostaja ena temeljnih karakternih lastnosti slovenskega naroda, nerazčiščeni odnos do lastne zgodovine, divji kapitalizem, ki brezmejno pustoši, razvrednotenje politične scene do te mere, da je lahko na oblasti vsak, ki si to zaželi, nenehen boj malega človeka, ki mu v krutosti vsakdana preostane le še, da verjame v superheroja. In ob vsem tem mu uspe, da nas do solz nasmeji. Strokovna žirija: mag. Tina Kosi (predsednica), Tatjana Doma, Alja Predan. Na natečaj je prispelo 20 komedij, 3 komedije niso ustrezale formalnim pogojem natečaja. 29. DNEVI KOMEDIJE Natečaj za žlahtno komedijsko pero 2022 Gledališče Celje razpisuje javni anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo z nagrado žlahtno komedijsko pero 2022. POGOJI ŽIRIJA • komedija mora biti napisana v sloven- Tričlansko žirijo imenuje Gledališče Celje. Žirija ne upošteva: • besedil, ki ne ustrezajo pogojem natečaja; • besedil, ki so bila že poslana na kateregakoli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; • nelektoriranih besedil. • • • • • • skem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; avtor_ica mora poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven priložiti zaprto kuverto, označeno z isto šifro, v katero vloži list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonska številka in elektronski naslov); pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima Gledališče Celje; nagrada ne pogojuje uprizarjanja; nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; za izvirnost komedije moralno in pravno jamči avtor_ica. Prejetih besedil ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. Nagrada bo podeljena na 31. Dnevih komedije 2022. ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO NAGRADA Avtor_ica najboljše izvirne komedije prejme nagrado žlahtno komedijsko pero v višini 6.000,00 evrov bruto, ki jo podeljuje Mestna občina Celje. ROK ZA ODDAJO 30. SEPTEMBER 2021 poštni žig Svoje komedije pošljite na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5, 3000 Celje s pripisom »Za natečaj«. 33 NAGRAJENCI 28. FESTIVALA DNEVI KOMEDIJE Žlahtna komedijantka 2019 VESNA PERNARČIČ Vesna Pernarčič v vlogi Wande v komični drami Venera v krznu Davida Ivesa v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj blesti od začetka do konca – najprej kot naivna, gobezdava, nadebudna igralka, ki se skozi predstavo osupljivo spreminja v inteligentno, preračunljivo zapeljivko, ne da bi za trenutek izgubila bistvo lika ali pozabila na to, kako zelo talentirana je za komedijo. Žlahtni komedijant 2019 MATEJ ZEMLJIČ Matej Zemljič je v vlogi Maksa v komediji Predstava, ki gre narobe Henryja Lewisa, Jonathana Sayerja in Henryja Shieldsa v izvedbi TMK d. o. o. v sodelovanju z Mischief Worldwide Ltd. spektakularno smešen – naj bo to zaradi izjemne natančnosti podajanja komičnih poudarkov, ki je pri tako mladem igralcu resnično impresivna, naj bo to zaradi skoraj »Jim Carreyjevske« gestikulacije in okončinskega opletanja ali pa zaradi čudovito bizarne dikcije, ki še dodatno začini že tako zelo dobro izdelan lik. 36 Matej Zemljič vsak trenutek na odru ve, kako pričakovanja gledalca hkrati izpolniti, hkrati pa postaviti na glavo. V tej vlogi resnično ni šlo prav nič narobe. Žlahtna režiserka 2019 TIJANA ZINAJIĆ Tijana Zinajić v režiji kabareta za pet igralcev, pijanca in občinstvo Realisti v izvedbi SNG Nova Gorica vidno uživa in igralci ter gledalci skupaj z njo – vsak prizor je precizno peljan, atmosfera predstave se spretno giblje med realizmom, absurdom, celo grotesko, z minimalnimi sredstvi skozi spretno režiserkino odrsko postavitev vsem dobro znana forma kabareta zaživi v novi luči. Žlahtna komedija po presoji strokovne žirije 2019 REALISTI Realisti Jureta Karasa, kabaret za pet igralcev, pijanca in občinstvo v izvedbi 29. DNEVI KOMEDIJE SNG Nova Gorica so predstava, ki v poplavi izvrstnih domislic, izvirnih komičnih situacij, odličnih songov in natančnih igralskih kreacij brez pridiganja in nevsiljivo spregovori o Sloveniji tukaj in zdaj. V slovenskem gledališču je družbena kritika vse prevečkrat omejena na resnobno podajanje fatalističnih podatkov z atmosfero konca sveta; Realisti pa se jemljejo ravno prav resno, da so kljub ostrim bodicam v prvi vrsti še vedno predvsem smešna, v vseh pogledih nadrealistično izvirna slovenska komedija. Najboljša predstava po izboru občinstva 2019 REALISTI Realisti Jureta Karasa v izvedbi SNG Nova Gorica so od občinstva prejeli oceno 4,8309. Strokovna žirija je namenila posebno omembo uprizoritvi Predstava, ki gre narobe za obrtniško izjemno učinkovito izpeljano adaptacijo svetovne uspešnice. Vesna Pernarčič, Maja Jerman Bratec, Matej Zemljič, Jure Karas, Žiga Udir, Matija Rupel, Tijana Zinajić, Marko Bratuš NAGRAJENCI 2019 37 Časnik Večer, d.o.o., Ulica slovenske osamosvojitve 2, Maribor www.vecer.com Časopis, ki mi je blizu. SPONZORJI IN PARTNERJI 29. DNEVOV KOMEDIJE častni pokrovitelj glavni medijski pokrovitelj glavni radijski pokrovitelj nagrade je prispevala CVETLIČARNA NOVAK, PEKARNA GERŠAK ALPINA, ARTOPTIKA, BROADWAY NYC FASHION, CAFFE STUDIO, LEKARNA APOTEKA PRI TEATRU, M  LADINSKA KNJIGA CELJE, OSREDNJA KNJIŽNICA CELJE, TURISTIČNO INFORMACIJSKI CENTER CELJE PROGRAMSKA KNJIŽICA 29. FESTIVALA DNEVI KOMEDIJE gledališki list letnik 70, sezona 2020/21 številka 7 izdajatelj SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja MAG. TINA KOSI urednica ALJA PREDAN lektor JOŽE VOLK fotografi JAKA BABNIK (str. 3, 12, 20, 37) ANDRAŽ PURG (str. 4) ANDREJ PETELINŠEK (str. 5) DAMJAN ŠVARC (str. 6, 11, 24) IVAN JAKAC (str. 10) PETER UHAN (str. 16) MATEJ POVŠE (str. 18) MIHA FRAS (str. 22) ŽELJKO ZELENIČIĆ (str. 26) oblikovalca ANJA DELBELLO in ALJAŽ VESEL / AA avtor črkovnih vrst FLORIAN RUNGE Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija junij 2021