Začetni uk. Po kterem učilu ima začetni uk najboljši vspeh, se težko odloči, kajti v pni šoli ugaja to, v drugi ono učilo bolje; v eni šoli se doseže po tem, v drugi po drugem vodilu boljši napredek. Vedeti je Ireba, da nobeno učilo (metoda) ne daje dobrega vspeba sama od sebe, ampak dober vspeh izbaja od prizadevnosti učiteljeve, od tega, kako učitelj učilo vodi in oživlja, in slednjič pride dober vspeh od rednega šolskega obiskovanja. Po mojih mislih dosegel bi se pri pervencib po pisobralnem učilu najboljši vspeh, ako bi ne imelo to učilo, posebno na deželi preobilo ovir. Učenei morajo pri (em učilu imeti koj pisalno orodje t. j., tablico in čertalnik, da morejo to, kar se učijo, pisati. Kako pa je na deželi s pisalnitn orodjem, posebno pri pervencih? Tudi je na deželi še vedno slaba navada, da učenci ne začnejo vsi ob enem v šolo hoditi, kar dela učitelju obilo sitnosti. Nadalje starši nočejo otrokom kupiti pisalnega orodja, raisleči, da, dokler otrok brati ne zna, pisalnpga orodja ne potrebuje. Nahajajo se pogosto celd taki starši, kteri nočejo, da bi se njihovi olroci pisali učili, kajti mislijo, da je pisanje posebno pri dekletib nepotrebna reč. Na deželi se ne manjka takib abotnežev, ki mislijo, da pisati učiti se, je nepotrebno in nespametno. Vidi se, da pri takib okolščinab .se tudi lo učilo ne more spešno rabiti. Po svoji skušnji niislim, da je za šole na deželi glaskovalno učilo (Lautierraethode) ravno tolikošne važnosti, in da se po njem zarad omenjenih ovir, ki se pri pisobralnem učilu naliajajn, več doseže, nego po pisobralnem. #3 *) Menirao, da sc le po pisobralnem učilu polaga prava podlaga začetnemn uku, in učence tudi najbolj zanimiva. Učitelj naj tedaj po otrocih zbuja pri starših podporo do šole. Vredn. Pri poduku pismenk, zlogovanja in branja, služi posebno izverstno g. Cibinov premični ,,Abc". Za podučevanje v poštevanji pa posebno dobro služi rusovska računska niašina. Uciteljem naj bi ne manjkalo potrebnih učnih pomočkov, in šolsko obiskovanje naj bi bilo bolj redno, potem bo ložeje soditi, po ktereni učilu ima začetni uk boljši vspeh. n. Kovšca.