OBRAZLOŽITEV PREDLOGA Zagotavljanje ustavnega položaja kraj,evnih skupnosti je proces, ki bo nedvomno potekal več let, pri tem po. bodo posamezne faze tega • procesa potekale različno intenzivno in uspešno. Družbeno dogovarjanje in samoupravno sporazumeva-nje o zagotavljanju sredstev za izvajanje programov krajev-nih skupnosti je v tem procesu izredno pomembno. Od uspešnosti le-tega je končno odvisen tudi dejanski polbžaj KS kot družbenoekonomski odnos, kakor tudi njen položaj kot temeljna samoupravna skupnost in asociacija delov-nih Ijudi in občanov. Ob sprejemanju samou-pravnega sporazuma zafinan-ciranje KS za leto 1976 smo upoštevali prav to dinamiko odnosov kot tudi dejstvo, da gre za prav tak proces uveljav-Ijanja KS. Predvidevali smo, da bo že prvo leto takega na-čina financiranja KS pokazalo posamezne pomanjkljivosti in smo zato sporazum sprejeli le za eno leto. Občinska konferenca SZDL je na svoji seji 17. novembra 1976 začela z razpravo o spremembah in dopolnitvah samonpravnega sporazuma. Konferenca je sprejela osnovne usmeritve sprememb in dopolnitev ter zadolžila komisijo za plan in razvoj krajevnih skupnosti pri zboru kraj-evnih skupnosti občine, da izdela konkretni predTog sprememb in dopolnitev. Predlog sprememb in dopolni-tev samoupravnega spora-zuma je bil objavljen v Dele- gatski tribuni (št. 10, november 1976) in dan v javno razpravo. Na podlagi pripomb in raz-prave je komisija na svoji seji 10. januarja 1977 oblikovala dokončni tekst, ki ga dajemo v javno razpravo podpisnikom. Komisija je ob oblikovanju dokončnega predloga ugotovi-la, da gre v bistvu za nov spo-razum, zaio je tekst tudi tako oblikovan. Navajamo glavne značilno-sti novega sporazuma. Skupš-čina občine se zavezuje, da v svojem proračunu zagotovi sredstva za funkcionalno dejavnost krajevnih skupnosti in delovanje delegatskega sistema v krajevnih skupno-stih. Poleg tega je krajevnim skupnostim zagotovljenih 50% prispevka za mestno zemljišče, drugi davki in davš-čine, ki naj bi jih občina odsto-pila krajevnih skupnostim, pa so črtani. Razlog za to je, da skupščina občine s »čišče-njem« proračuna ohranja kot svoj vir dohodka le še davke, iz katerih pa za potrebe KS zago-tavlja potrebna sredstva za funkcionalno dejavnost in delegatski sistem KS (4. člen). V 7. členu je opredeljena namembnost sredstev, zbranih na podlagi tega sporazuma, prav tako pa tudi osnovno načelo delitve, ki pa ne od-stopa od lanskega. V 8., 9., 10. in 11. členu je opredeljen zbor podpisnikov, ki deluje kot samostojni samoupravni organ podpisni-kov sporazuma. Opredeljen je tudi njegov sestav, ugotov-Ijeneso glavne naloge zbora in njegovega izvršnega (opera- tivnega) organa. Sporazum, ki ga tokrat sprejemamo, naj bi po pred-logu komisije veljal do konca srednjeročnega obdobja, podpisniki pa imajo seveda možnost predlagati spre-membe in dopolnitve tudi prej. Akdja za sprejem samou-pravnega sporazuma bo pote-kala po naslednjem načrtu: — javno razpravo in podpi-sovanje samoupravnega spo-razuma bo usmerjala in vodila posebna delovna skupina, kijo imenuje izvršni odbor OK SZDL; — javna razprava se začne takoj po objavi predloga spo-razumd in poteka do 28. fe-bruarja; — o predlogu samouprav-nega sporazuma razpravljajo: a) zbori delovnih Ijudi in občanov v KS, b) zbori delovnih Ijudi v temeljnih in drugih organiza-cijah in skupnostih, c) skupščine samoupravnih interesnih skupnosti, č) krajevne konference SZDL in KS organizirajo razpravo o sporazumu za obrtnike in pri njih zaposlene delavce v krajevni skupnosti, d) vsi trije zbori skupščine občine ter e) predsedstva in drugi ustrezni organi družbenopoli-tičnih organizacij občine; — javno razpravo zaklju-čijo na skupni seji predsedstva občinskega sveta zveze sindi-katov in občinske kpnference SZDL oziroma na seji občin-ska konferenca SZDL. (Nadaljevanje na 12. strani)