Aljaž PLEVNIK Marjan LEP Pomen notranje integracije javnega potniškega prometa za izboljšanje njegove ponudbe letnik 15, št. 1/04 Prispevek podaja del ugotovitev razislliva na stopnjo regulira-nosti oziroma dereguliranosti sistema JPP. Zaradi opredeljenih jDrioritetnih strateških ciljev se je nabor možnih organizacijskih oblik JPP v RS zožil. Strateški cilji, kot sta doseganje trajnostne mobilnosti v celostni prometni i^olitiki ter integracija sistema JPP, izkazujeta prevlado javnega interesa nad tržnim, zato moramo iskati organizacijsko obliko v višji stopnji reguliranosti sistema. Da se izognemo njegovim pomanjkljivostim, je hkrati treba smiselno regulirani organizacijski model dopolnjevati s tržnimi elementi oziroma del javnih pristojnosti prepustiti tržnim mehanizmom. Povedano drugače, za dvig kakovosti ponudbe JPP je nujen aktivnejši vstop države v načrtovanje, vodenje, financiranje in izvajanje JPP. Proces integracije JPP vključuje niz aktivnosti, ki se lahko uvajajo postopoma, zato je številne ukrepe notranje integracije mogoče izvesti kmalu, brez priprave strateških dokumentov, z dokaj malo stroški in s precej koristmi (npr združitev infonnacij o voznih redih in ceni prevozov za vso državo na enem kraju ter zagotovitev enostavnega in brezplačnega dostopa do njih). Dovolj je le nekaj politične volje in razumevanje problematike pri nosilcih odločanja. Seveda pa zahtevnejši ukrepi integracije zahtevajo celostni pristop, daljše časovno obdobje in te-meljitejse priprave. Upamo, da je prispevek eden od korakov v tej smeri. Dr, Aljaž Plevnik, univ. dipl. geogr., Urbanistični inštitut RS, Ljubljana E-pošta: aljazp@urbinstitut.si Doc. dr. Marjan Lep, univ. dipl, inž. gradb., Univerza v Mariboru, Fal