GLASBENA ŠOLA MOSTE-POLJE Več možnosti za razvoj Nekaj časa je že od tega, ko so imdi učenci glasbene šole Moste-Polje v svoji šolski dvorani v Mostah zelo uspešen nastop. Nastopili so učenci od prvega do sedmegs razreda na različnih inštrumenlih s skladbami raznih komponistov. S svojim izvajanjem so navdušiii poslušalce. Ni bilo prvic in niti ne zadnjič. PaSe dovek tudi malo razgovori in zamisli. Glasbena šola-Moste-Polje delujc po združitvi z glasbeno šolo Polje v dveh oddelkih. Prvi oddelek je v Mo-stah, drugi pa v Polju v bivšem kul-turncm domu, ki je sedaj lasfSatur-nusa. Tako sedaj tretjina dejavnosti te šole poteka v Polju, dve tretjini pa v Mostah. To razmerje se občasno nekoliko spreminja, tako da je ta čas že več kot tret jina dejavnosti v Polju. V glasbeni šoli poučujejo klavir, ki je trenutno najbolj popularen, goda-ja, brenkala. harmoniko, pihala in trobila. Pri pihalih je zelo priljubljen inštrument kljunasta flavta, ki se je prično otroci učiti s šfstimi ali sed-^ mimi leti. Malo glasbeno šolo — prej so jo imenovali »pripravnica« — pa obiskujejo otroci od petega do sed-mega leta. Ima tri letnike. Ob igricah, petju, plesu in igranju na Orffoye inštrumente otroci pridobivajo osnove glasbe. Ta čas šola, glede na denar, ki ji je na voljo, lahko sprejme okoli 500 učencev. Med učenci je za vse inš-trumente dovolj zanimanja. V repu-bliškein merilu pa je ugotovljeno, da slovenski orkestri pogrešajo godalce — kar pri naši šoli ni opaziti. V zad-njih letih jim je i\amreč uspelo dobiti vrsto učencev za godala, ki niso bila tako popularen inštrument, saj za-htevajo mnogo dela. Primanjkuje tudi pevcev. * Glede na prostor bi šola lahko sprejela še okoli 200 učencev. Te-žava pa je v tem. ker so prostori, ki so sicer ugodni za glasbeni pouk, po-trebhi obnove, pa tudi opremo. ki je že stara. bi bilo treba nadomestiti s sodobnejšo. Inštrumcnti pa so dan-danes zelo dragi. Vpis v glasbeno šolo je vsako leto že ob koncu šolskega leta. Najprej vpisujejo dotedanje učence. ugoto-vijo nato proste zmogljivosti in za te razpišejo mesta na oglasni deski v šoli. Po sprejemnem izpitu se učitelji posvetujejo s starši in se dogovorijo. kateri inštrifment naj bi se otrok učil. Svetujejo tisti inštrument, za kate-rega menijo, da ga bo učenec najbo-Ije obvladal. Težave pa so v tem, ker seprijavimnogoveč učencev, kotjih šola.lahko sprejme. Glasbeno šolstvo je sofinancirano, kar pomenj; da del sredstev, potreb-nih ža dejavnost, prispeva družba, del pa jih prispevajq starši v obliki šolnine. M.G.