Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VI, štev. 12, december 2016 Bogata jesenska bera izobraževanj Brezplačno usposabljanje mentorjev Pavlu Vidmarju v slovo Osem desetletij Mizarstva Krže Logatec Postojna Vrhnika kazalo Stiki ............................................................................................. 2 Aktualno ............................................................................ 3 OOZ Logatec ........................................................... 4 OOZ Postojna ........................................................ 6 OOZ Vrhnika ............................................................ 8 Sekcije ...............................................................................10 Napotila .........................................................................12 Prispevki, dajatve ...........................................14 Oglasno sporočilo .........................................16 december 2016 Krpanov glas Stiki 2 Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 – 12.00 sre 14.00 – 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Šraml Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € ½ strani (A5) 150 € 90 € ¼ strani (A6) 100 € 60 € manjše od ¼ A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika Izdajatelj: OOZ Logatec Uredniški odbor: Dejan Šraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. Naklada: 2000 izvodov Prelom in tisk: Grafika 2000 d.o.o. Oblikovanje naslovnice: Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. CIP številka: ISSN 2232-3104 Fotografija na naslovnici: OZS s prenovo portala MojObrtnik.com nudi članom zbornice možnost spletne predstavitve in hitrega dostopa do ponudbe Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Šraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 – 11.00, ter 13.00 – 15.00 Predsednik: Janez Marinčič Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 – 13.00 sre 15.00 – 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar december 2016 Krpanov glas Aktualno 3 Nazdravimo novemu Hoteli ali ne, letošnje leto se poslavlja. Z njim odhaja vse dobro, manj dobro, pa tudi vse, kar se ni zgodilo. Leto je bilo razglašeno za leto usmiljenja. Usmilje- nje, kaj je že to? SSKJ ta pojem razlaga sila skromno: »čustvena prizadetost, ža- lost ob nesreči, trpljenju koga, ki se kaže v dobrohotnem, prizanesljivem odnosu do prizadetega«. Usmiljenje zajema, se- veda, še vse kaj drugega. Predvsem bolj- še, spravljivejše ravnanje do drugih od ravnanja, ki je prizadelo nas. Smo vsaj malo usmiljeni s tistimi, ki nam pov- zročajo težave in gorje, ki nam jemljejo dobro ime, nas onemogočajo in nam je- mljejo, kar je naše? Saj ne, da bi morali vse prenesti, vse sprejeti, vendar pa tudi ne vsega poprek obsojati, se pakedrati nad ravnanjem drugih, omalovaževati sleherno potezo drugih. A smo s takim ravnanjem sami kaj na boljšem ali si le dajemo duška? Vrhniška in logaška zbornica sta letos obeležili 40-letnico delovanja. Poslovili smo se od dveh nekdanjih predsedni- kov: Postojnci od Franca Šemrla, Vrh- ničani od Pavla Vidmarja. Zbornični sistem je uspel omiliti, obrzdati napove- dane in nekatere že sprejete ukrepe, ki bi sicer poslabšali položaj malih podje- tnikov. Še vedno pa zbornica na državo naslavlja zajeten sveženj predlogov za zboljšanje poslovnega okolja. Vlada pra- vi, da dela zelo uspešno. Pa gospodar- stvo čuti to uspešnost? Prej bi rekli, da vlada čuti uspešnost gospodarstva. Res, nakopičenih problemov je mnogo, vseh ni mogoče rešiti hkrati. Vprašanje pa je, če se reševanja sploh zares lotevamo in če smo temu kos. Konec meseca bo prazničen. Dan po božiču se bo zasvetil dan samostojnosti in enotnosti, isti teden tudi silvestrovo, novo leto bo zasijalo na nedeljo. Petin- dvajset let mineva, odkar imamo svojo, samostojno državo. Zaželimo njej in sebi, da bi nam bila prijazna mati, kot domovina, in da bi se v njej dobro po- čutili. Naredimo za to vse, kar vsak od nas zmore. Skupaj bomo zmogli marsi- kaj dobrega, za druge in zase. Urednik Delavnica: predstavitev JR za podjetnike Program aktivnosti »Soustvarjaj program« bo 8. 12. 2016 od 10. do 12. ure v DPlacu, Linhartova 13, Ljubljana, 1. nadstropje, popestrila delavnica z vsebinami, ki se nanašajo na razpise. Tjaša Milošič Kovačič iz podjetja TIKO PRO, ki je uveljavljeno, uspešno sve- tovalno podjetje, ki pomaga različnim podjetjem in organizacijam pri prido- bivanju nepovratnih in povratnih sredstev iz EU skladov bo skozi delavnico predstavila naslednje teme: - koraki do prijave na razpis, - kaj je pomembno pred prijavo in kako preprečimo napake med prijavo, - slovenski razpisi v letu 2016–2017 - kmetijstvo, investicije, raziskave in razvoj, - start up, - razlika med slovenskimi in evropskimi razpisi. Pojasnila - čezmejna napotitev delavcev v Italijo 22. julija 2016 je v Italiji stopil v veljavo zakonodajni odlok št. 136/2016, ki obravnava problematiko čezmejne napotitve delavcev v Italijo. Zakon določa minimalne pogoje, ki jih je treba obvezno nuditi napotenim delavcem (minimalna plača, delovni urnik, letni dopust, zaščita nosečnic in delavcev z majhnimi otroki, itd.), ki so sicer predvideni samo za dela, ki tra- jajo več kot 8 dni; izjema je gradbeništvo, kjer je treba predpise spoštovati ne glede na trajanje del. V primeru, da napotitev ni legitimna, določa zakon posledice nepravilnega ravnanja. Podjetje, ki napoti delavce na delo v tujino, ter naročnik bosta lahko kaznovana z globo 50 evrov za vsakega delavca in za vsak dan dela, z minimalno 5.000 evri in maksimalno 50.000 evri. Zakon določa tudi nove administrativne obveznosti. Za dodatne podrobnosti in informacije se lahko obrnete na SDGZ v Trstu +3904067248, kjer dobite potrebna pojasnila. Predstavite se v središču Ljubljane Izkoristite atraktivno zunanjo oglasno površino, ki se nahaja na južni fasadi naše poslovne stavbe na Celovški 71 v Ljubljani. Gre za enega največjih in najmodernejših digitalnih zaslonov pri nas. Viden je v smeri iz centra Ljubljane in velik skoraj 6 x 5 metrov. Objavljati je možno tako video spote kot stoječe slike. Več na www.ozs.si/zaslon. Voščilo Bralcem voščimo ponosno praznovanje dneva državnosti in samostojnosti, v novem letu pa trdno in uspešno poslovanje, z obiljem vsega, kar je za to potrebno. Uredništvo december 2016 4 Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec Bogata jesenska bera izobraževanj Jeseni smo na logaški zbornici organizirali štiri strokovne seminarje z najaktualnejših in koristnih področij. Seminar- jev se je skupno udeležilo sto članov, kar kaže na to, da se zavedajo pomena vseživljenjskega izobraževanja za uspe- šno delovanje in poslovanje vsakega posameznika. Strateška komunikacija za uspešno poslovanje Vsako podjetje ali organizacija bo dosegala boljše rezul- tate, če bo med udeleženimi potekala jasna in odprta ko- munikacija. Zavestna komunikacija je vir dobrih odnosov in boljših delovnih uspehov medtem, ko je nezavestna komunikacija lahko vir nesoglasij, ne-dela in stagnacije v podjetju. Dobra, zavestna komunikacija pomeni jasno iz- ražanje svojih misli, zahtev, potreb, pričakovanj in seveda in predvsem tudi jasno postavljanje vizije podjetja in po- stavljanje prioritet. Bistvenega pomena je, da v podjetju vzpostavimo načelo vzajemnega spoštovanja in zaupanja kar je ključnega pomena za doseganje odličnosti posame- znega podjetja, ne glede na panogo. Vodja delavnice Nata- ša Kogoj, NLP trener in coach, nas je oktobra naprej seznanila kako komunikacija sploh po- teka in da imamo vsi svoje komunikacijske vzorce, ki pa se veliko- krat razlikujejo od vzor- cev našega sogovornika in če tega nismo zave- stni, lahko to pripelje v nesoglasja, konflikte, nerazumevanja, kar lah- ko posledično pripelje do ne doseganja želenih rezultatov. Spoznali smo kako ustvarjati dober stik s sogovornikom in kako prepozna- vati različne tipe ljudi – glede na njihov jezik, ki ga upora- bljajo in neverbalno komunikacijo; kar sta temelj strateške komunikacije. Delavnica je bila obogatena tudi z vajami, s pomočjo katerih smo lahko dobili direktno lastno iz- kušnjo npr. za ustvarjanje dobrega stika s sogovornikom. Dobili pa smo tudi jasno predstavo in navodilo kako dajati povratno informacijo na način, da delavca/sogovornika motiviramo in ne kritiziramo. Ranljivost družinskih podjetij Družinska podjetja v Sloveniji zaposlujejo kar 70 % de- lovne sile ter prispevajo 67 % dodane vrednosti sloven- skih podjetij. Odgovor, kaj žene slovensko gospodarstvo, je zato jasen: družinsko podjetništvo! Družinska podjetja pa so najbolj ranljiva pri prehodu generacij. Zato smo ok- tobra na seminarju predstavili posebnosti in postopke pri prenosu družinskega podjetja na naslednika, ki postane univerzalni pravni naslednik in vstopi v vsa pravna raz- merja v zvezi s prenesenim podjetjem podjetnika. Pozornost smo name- nili tako sociološkemu in davčnemu vidiku. Svetovalec Uroš Kavs je na oktobrskem se- minarju opozoril na najpogostejše napake prenosnikov podjetja, in sicer: tudi večja pod- jetja izvedejo prenos le s pomočjo računovodje; odlašanje z odločitvami – prenosom podjetja; nehoteno dopuščanje velikih razlik med nasle- dniki; kdor noče delati v podjetju, se ga avtomatsko izloči iz obravnave; naslednika ne pripravimo dovolj za nada- ljevanje družinskega posla; vmešavanje v poslovne odlo- čitve; opozoril pa je še na mnoge, tudi majhne, pasti, na katere pri izvedbi prenosa podjetniki (obrtniki) pozabijo. Dobro voditi in motivirati zaposlene V začetku novembra smo gostili domačina, predavatelja Andreja Plevnika, ki je predaval o vodenju zaposlenih. Tema je izrednega pomena za vsakega vodja ali lastnika podjetja z zaposlenimi, ki želi razvijati svoje podjetje. Mednarodni raziskovalni institut Gallup dolga leta spremlja zavzetost (mo- tiviranost) zaposlenih v različnih državah sveta. Po raziskavah je v ZDA zares zavzetih delavcev za delo samo 30 %. V Sloveniji smo povprečni s 15 % zavzetih. Vsak vodja je soočen z dile- mo, kako motivirati za- poslene in kako obdržati tiste, ki so že motivirani. Ukazovalno, direktivno vodenje se umika razvojnemu vodenju. V kriznih situaci- jah je takšno vodenje sicer potrebno. Žal je še vedno veli- ko »šefov«, ki imajo univerzalni recept, enak za vse enak. Vselej vedo, kaj je treba narediti. Včasih je bilo to dovolj. Konkurenčno okolje in trg pa nas silita v timsko delo, so- Nataša Kogoj Foto: osebni arhiv Uroš Kavs Andrej Plevnik Foto: D. Š. Foto: osebni arhiv december 2016 5 Pripravlja Dejan Šraml Koda EU 95 za 2017 Prevoznike obveščamo, da bo redno usposabljanje voz- nikov za prevoz potnikov in/ali blaga v cestnem prome- tu po predpisanem programu za leto 2017, t.i. »koda EU 95«, na OOZ Logatec v soboto, 17. decembra 2016, s pričetkom ob 7. uri zjutraj. Prijave so še možne, ven- dar pohitite s prijavo in tako že v letošnjem letu opravite obveznost za leto 2017! Vnaprejšnja prijava je obvezna. Tečaj risanja z AutoCAD AutoCAD je programski paket za računalniško podpr- to konstruiranje. Obsega 2D in 3D risanje in je upora- ben na področjih strojništva, lesarstva, gradbeništva, arhitekture, geodezije in elektrotehnike. Na tečaju boste spoznali osnove tehničnega risanja na računalni- ku, kako si lahko pomagate s programom AutoCAD pri pripravi risbe nato risanje elementov v 2D pogledu – ravninskem koordinatnem sistemu, opremljanje in iz- risovanje risbe. S pridobljenim znanjem boste lahko sa- mostojno upravljali s spodaj navedenimi postopki in jih učinkovito uporabljali v praksi. 30-urni tečaj bo na OOZ Logatec od 10. do 26. 1. 2017, TOR/ČET, ob 16.00 (šest srečanj po pet šolskih ur). Strojno in programsko opremo zagotovi izvajalec tečaja. Člani tehničnih strok, izkoristite posebno ponudbo za izobraževanje – verjetno najugodnejša cena tečaja na trgu – 6,63 evrov/uro dalje (199,00 evrov + DDV; člani drugih OOZ plačajo dodatnih 10 %, nečlani pa 30 % več). Program in dodatne informacije na ooz-logatec.si. Na smučanje v Avstrijo Smučarski zanesenjaki, rezervirajte si soboto, 14. janu- ar 2017 za tradicionalni smučarski izlet OOZ Loga- tec. Več informacij boste prejeli na soj e-naslov. Če naše e-pošte ne prejemate, potem nimamo vašega e-naslova, zato nam ga, prosimo, sporočite na info@ooz-logatec.si. Dobri možje pred vrati V prejšnjem KG smo vas povabili na obdaritev dobrih mož. Prijave so sicer že zaključene, a se kljub temu še lahko prijavite, če to storite nemudoma, na telefon OOZ Logatec 051 651 538. Obisk Miklavža, Božička in Dedka Mraza pri otrocih podjetnikov, obrtnikov in pri njih zaposlenih delavcev ter zabavna predstava Škrat Lenko in njegova darila bo v Narodnem domu v Logatcu v četrtek, 15. decembra 2016, ob 17.30. delovanje in skupni razvoj. Slovenski pregovor pove vse: »Več glav več ve«. Aktivno sodelovanje vseh je danes po- goj za uspeh. Dolgoročno »ukazovanje« pri sodelavcih ubija motivacijo in voljo po sodelovanju. Ne razvijajo se, ne učijo se. Še bolj zaskrbljujoče je, da niso več inovativni, ne dajejo več predlogov. V skrajnem primeru zato celo podjetje sloni na ramenih ene osebe. Pravilno vodenje zaposlenih je pravo mero pohvale in graje, situacijskega vodenja, ciljnega vodenja, iskanja po- tencialov v posamezniku in coachinga. Predvsem je treba vsakega posameznika obravnavati posebej. Metode, kako spremeniti način vodenja in kaj je pomembno pri učin- kovitem vodenju, nam je v predavanju ne samo povedal, temveč tudi prikazal Andrej Plevnik, strojni inženir ter 12 že let poslovni trener in coach. Zdaj znam obračunavati osebne dohodke! Novembra smo člane na strokovnem seminarju informirali o obračuna- vanju osebnih dohod- kov fizičnih oseb ter ob- računu potnih nalogov. Od davčne svetovalke dr. Lidije Robnik smo med drugim izvedeli, da se ugodnosti zaposle- nim, ki so manjše vre- dnosti, kot so pogostitev in rekreacija, ne štejejo več za boniteto. Prav tako tudi ne aktivnosti povezane z varnostjo in zdravjem pri delu; pa darilo do vrednosti 42 evrov delavčevemu otroku starosti do 15 let ; ugodnosti iz delovnega razmerja do zneska 13 evrov ipd. Izvedeli smo tudi, da v primeru, ko fizična ali pravna ose- ba nakaže večji znesek v gotovini, kot je določen z zako- nom, je ona, kot plačnik, v prekršku. Trenutno je omejitev 5.000 evrov. Torej to pomeni, da kot potrošniki z gotovi- no ne moremo kupiti npr. osebnega avtomobila v vredno- sti nad 5.000 evrov, ampak zgolj negotovinsko, prek TRR, ter da je iznos gotovine iz držav EU omejen na 10.000 evrov. Če gre za večjo vrednost, je to treba prijaviti FURS. Ne nazadnje pa smo še zvedeli, da bodo delodajalci lah- ko po novem zaposlenim pod določenimi pogoji izplačali neobdavčene »nagrade« za poslovno uspešnost. Seveda gre tukaj samo za davčno razbremenitev z vidika obdav- čitve z dohodnino; predlagana sprememba pa ne predvi- deva oprostitev obračuna obveznih socialnih prispevkov (22,1 % in 16,1 %). dr. Lidija Robnik Foto: D. Š. december 2016 6 Krpanov glas Obvestila OOZ Postojna Brezplačno usposabljanje mentorjev Srednja gozdarska in lesarska šola Postojna vas vabi, da se jim pridružite na brezplačnem usposabljanju mentorjev dijakom oz. študentom za izvajanje praktične- ga usposabljanja z delom oz. praktičnega izobraževanja. Zakaj se prijaviti na usposabljanje? Posameznik z usposabljanjem pridobi pedagoško-andra- goško usposobljenost za delo z dijaki in/ali študenti na delovnem mestu ter hkrati izboljša svoje kompetence na področju mentorstva. Projekt podjetjem omogoča usposobiti kader, ki bodo primerni mentorji dijakom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol, ki se praktično usposabljajo z delom (PUD), in študentom višjih strokovnih šol, ki se praktično izobražujejo pri delodajalcih (PRI). Podjetja in ustanove, ki se želijo vpisati v register učnih mest, morajo izpolnjevati kriterij primerne usposobljeno- sti zaposlenih za mentorstvo dijakom in/ali študentom na delovnem mestu. Projekt Usposabljanje mentorjev 2016– 2021 bo poskrbel, da bodo njihovi bodoči mentorji prido- bili primerno in kvalitetno pedagoško-andragoško usposo- bljenost za delo z dijaki in/ali študenti na delovnem mestu. Kako usposabljanje poteka? • Program usposabljanja mentorjev za praktično uspo- sabljanje dijakov pri delodajalcu (PUD) traja 24 kon- taktnih ur in 26 ur samostojnega dela – skupno 50 ur kandidatovega dela. • Program usposabljanja mentorjev za praktično izobra- ževanje (PRI) študentom traja 24 kontaktnih ur in 36 ur samostojnega dela – skupno 60 ur kandidatovega dela. Kdo se lahko prijavi? V program usposabljanja za mentorje dijakom na PUD se lahko vključi, kdor ima: • poklicno ali srednjo strokovno izobrazbo in vsaj pet let ustreznih delovnih izkušenj ali • višjo izobrazbo in vsaj dve leti ustreznih delovnih izku- šenj. V program usposabljanja za mentorje študentom na PRI se lahko vključi, kdor ima: • najmanj višjo izobrazbo in vsaj dve leti ustreznih delov- nih izkušenj. Informacije: Na spletni strani: http://www.usposabljanje- -mentorjev.si ali po e-pošti: rotfranc@gmail.com Prijava: Na spletni strani: http://www.usposabljanje-men- torjev.si, po pošti: Srednja gozdarska in lesarska šola Postoj- na, Tržaška 36, 6230 Postojna, ali skenirano po e-pošti: rotfranc@gmail.com Usposabljanje v Postojni 1. četrtek, 12. 1., petek, 13. 1., petek, 27. 1. 2017 SGLŠ Postojna 2. četrtek, 6. 4., petek, 7. 4., petek, 21. 4. 2017 SGLŠ Postojna Usposabljanje v Kopru 1. četrtek, 19. 1., petek, 20. 1., petek, 3. 2. 2017 Srednja Tehniška Šola Koper, Šmarska cesta 4 2. četrtek, 9. 3., petek, 10. 3., petek, 24. 3. 2017 Srednja Tehniška Šola Koper, Šmarska cesta 4 Davčni obračun 2016 in novosti 2017 Letos smo v Postoj- no znova povabili predavateljico dr. Lidijo Robnik, ki je tudi sama samo- stojna podjetnica in zasebna višja preda- vateljica s področja financ, računovod- stva in davkov na višjih in visokih strokovnih šolah in fakultetah, izvajalka mnogih strokovnih seminarjev in de- lavnic in še bi lahko naštevali. Seveda je nismo povabili samo zaradi njenih referenc, ampak predvsem zato, ker so bile slušateljice z njenim predavanjem v preteklosti zelo zadovoljne. Udeleženkam je osvetlila davčni obračun za iztekajoče se leto. Opozorila jih je, na kaj morajo biti pozorne, ko pripravljajo davčni obračun, in predstavila nekatere novosti, ki bodo začele veljati šele v letu 2017. Kaj bo na področju davkov novega v prihodnjem letu, je udeleženkam semi- narja povedala predavateljica dr. Lidija Robnik Foto: I.D. Foto: I.D. Dr. Robnikova med predavanjem december 2016 7 Pripravlja Irena Dolgan Prisotnim je nazorno predstavil sistematično skrb podje- tja za razvoj zaposlenih na vseh delovnih mestih. S svo- jima prispevkoma sta dogodek obogatili še gospa Vera Mlinar, predstavnica Andragoškega centra Slovenije, ki skrbi za strokovno zaledje omenjenih projektov, in mag. Saša Ogrizek. Slednja je kot strokovnjakinja za ravnanje z zaposlenimi spregovorila o pomenu razvoja mehkih znanj zaposlenih. Veseli nas, da so se povabilu odzvali predstavniki neka- terih vodilnih podjetij v naši regiji ter pokazali interes za sodelovanje. Žal so bili manj odzivni v javnih podjetjih, kjer bi priložnost brezplačnega izobraževanja svojih zapo- slenih gotovo lahko smiselno izkoristili. Posebno veseli pa smo bili prisotnosti in podpore župana občine Postojna Igorja Marentiča, ki je izrazil zadovoljstvo nad pridoblje- nimi projektnimi sredstvi in spregovoril o pomenu pove- zovanja izobraževanja in podjetništva za nadaljnji razvoj naše občine. O dogodku si lahko več preberete na spletni strani Ljud- ske univerze Postojna. Pripravila: Erika Švara Uspešnost podjetja - zaposleni in njihove kompetence Ljudska univerza Postojna je v novembru na Smrekarjevi domačiji organizirala izobraževalni posvet, ki je bil predno- stno namenjen delodajalcem v Primorsko-notranjski regiji. Temelj posveta je bila predstavitev dveh pomembnih pro- jektov, ki bodo v naslednjih letih omogočala brezplačno svetovanje ter izobraževanje in usposabljanje zaposlenih prebivalcev naše regije. Na posvetu je bilo večkrat izposta- vljeno, da sodobna podjetja svojo konkurenčno prednost lahko gradijo le s svojimi zaposlenimi. Oprema, stroji in tehnologija so vsakomur naprodaj po enaki ceni; uspo- sobljenost zaposlenih, njihove kompetence, medosebni odnosi na delovnem mestu in delovna klima pa so tisti dejavniki, ki lahko podjetju zagotavljajo prednost pred konkurenco. To dejstvo je potrdil tudi direktor kadrovske službe v vse bolj uspešni Steklarni Hrastnik gospod Soniboj Knežak. Gostinci na Ptuju Postojnski in okoliški gostinci, med njimi člani OOZ Postojna, so se, kakor smo napovedali v prejšnjem Krpanovem glasu, podali na dvodnev- ni izlet na Ptuj in na Hrvaško. Doživetja odsevajo tudi s fotografij Darje Hrvatič. Arhiv v Ptujski kleti Arhiva Ptujske kleti Pred Toplakovo domačijo, kjer se je porodila zamisel o vinski kraljici; od 1996 imajo na domačiji tudi kraljičino sobo Spominski portret ene od kraljic vina; vsako leto vlada nova! Starožitnost – včasih so vinske kleti kazale takšno podobo december 2016 8 Krpanov glas Obvestila OOZ Vrhnika Visoki jubilej Mizarstva Krže Vsak podjetnik je vesel in pričakuje zadoščenje, če dela in obenem vzgoji domačega naslednika. Vendar, vsakdo nima te sreče. Pri Kr- žetovih pa je tako. Osemdeset let je že pri hiši mizarska dejavnost. Zdaj v drugi generaciji, obeta se naslednja. O zgodovini, današnjem vsakdanu in obetih se je s Frančiškom Kržetom pogovarjal urednik. G. Krže, vrhniška zbornica vam je podelila platinasto plaketo za 40 let dela v obrti, ki je pri hiši že polnih osemdeset let. Na okroglo: moj oče štirideset let, jaz šti- rideset let. Mizarstvo Krže deluje brez prekinitve od leta 1936. In upam, da bo pri hiši še dolgo tako, saj se moj naj- mlajši sin izobražuje za lesnega tehnika. Ste se izučili za mi- zarja? V očetovi delavni- ci sem bil od malih nog. In še zmeraj sem, čeprav je za menoj že več kot 40 delovnih let. Pa bom moral še nekaj let potegniti, da bo lahko delavnico prevzel sin. Če bo le zdravje dopuščalo in bo trg še sprejemal naše izdelke. Kaj pa izdeluje Mizarstvo Krže? Spočetka je oče izdeloval pohištvo in opremo za lokale. Po vojni pa ga je mojster Nace Grom, ki je svojo delav- nico predal javnemu sektorju nekako nagovoril, da je pre- vzel izdelovanje panjev. Delo je bilo zanimivo, panji so se dobro prodajali. Tako so postali naš proizvodni program. Torej ste se osredinili na panje? Res je. Izdelujemo slovenske, AŽ panje različnih izvedb. Drugih tipov panjev ne izdelujemo, čeprav jih znamo na- rediti. Slovenski AŽ so bili vgrajeni tudi v čebelnjak, ki ga je naša država podarila princu Charlesu. Poslovno verjetno sodelujete vsaj z žagarji? Celoten proizvodni proces opravimo doma. Rabimo smrekov in lipov les. Hlode razžagamo, deske posušimo, jih razrežemo, zlepimo, izdelamo končne izdelke in jih temeljno površinsko zaščitimo. Vso strojno opremo smo izbrali prav za to proizvodnjo. Kako pa se znajdete na trgu s tako specifičnimi izdel- ki? Tudi izvažate? V slovo PAVEL VIDMAR 1934 - 2016 Novica o smrti Pavla Vidmarja, dolgoletnega člana OOZ Vrhnika, predsednika od 1986. do 1990. ter od 1990 njenega častnega člana, je vse globoko pretresla. Življenjska pot Pavla Vidmarja se je začela leta 1934, obrtniška pa 1978. Začel je v mizarski delavnici na Logu pri Brezovici, zaradi razširitve dejavnosti pa pro- izvodnjo pohištva preselil v nove, sodobno opremlje- ne poslovne prostore v Sinjo Gorico pri Vrhniki. Že v začetku se je vključil v delo obrtnega združenja, saj je vedel, da posameznik ne more storiti tistega, kar pove- zana skupina ljudi lahko stori. Zaradi svoje poštenosti, pripravljenosti trdo delati, za- radi svojih pogledov na obrtništvo in na moč združeva- nja enako mislečih, zaradi aktivnosti v organih zbornice (skupščini, izvršilnem odboru), so mu stanovski kolegi zaupali in ga izvolili za svojega vodjo – predsednika. Funkcijo predsednika je opravljal v mandatu 1986 – 1990 in bil pri tem zelo uspešen. Zato so mu člani leta 1990 podelili naziv častni član. Podeljeni naziv je lahko le skromna zahvala za njegov prispevek obrtništvu. Poleg dela je imel rad tudi kulturo, kar se je izkazalo pri njegovi podpori Obrtniškemu mešanemu pevskemu zboru Notranjska, še posebej pri organizaciji 8. revije obrtniških pevskih zborov Slovenije. V spomin Pavlu Vidmarju je bila v sredo, 23. novem- bra na sedežu OOZ Vrhnika žalna seja, slovo pa dan zatem na ljubljanskih Žalah. Na zbornici se ga bomo spominjali kot poštenega in delovnega človeka, odgovornega za svoja dejanja. Nanj bomo ohranili spoštljiv spomin. Vodstvo OOZ Vrhnika F. Krže ob 60-letnici skozi oči karikatu- rista Z žalne seje za pokojnim Pavlom Vidmarjem na OOZ Vrhnika Foto: A. C. december 2016 9 Pripravlja Adela Cankar Varstvo pri delu – ponovno v januarju 2017 Za člane in zaposlene delavce bomo usposabljanje in iz- pit iz varstva pri delu in varstva pred požarom ponovno organizirali januarja 2017. O podrobnostih boste obve- ščeni v naslednji številki glasila, ki izide v začetki januarja. Če bi želeli svoje zaposlene usposobiti še v letošnjem let, nas pokličite, da se s predavateljem dogovorimo za termin. Prireditev za otroke – 17. 12. Za vse otroke, prijavljene na prireditev, boste delodajalci v za- četku decembra prejeli vabila in tudi račun za plačilo vaše obveznosti. Prosim, da vabila vročite staršem otrok, da jih bodo pripeljali na dogodek. Smučarski dan– Katschberg, 28. januar 2017 Vrhniška zbornica januarja pripravlja tradicionalni smu- čarski dan. To sezono bomo zamenjali smčišče. Gremo sicer v Avstrijo, vendar na Katschberg, ki smučarjem nudi 16 smučarskih naprav (kabinske žičnice, sedežnice, vlečnice) in 70 km smučarskih prog različnih težavno- stnih stopenj. Prav tako so ob smučišču koče, gostilne in restavracije z različno ponudbo hrane (pice, burgerji, domača hrana, slaščice….), da ne boste lačni. Smučanje bo v soboto, 28. januarja 2017. Cene smučarskih vozovnic so naslednje: odrasli - 33 €; otroci – 16,50 € (letnik 2002 - 2010); mladina – 26,50 € (letnik 1998 - 2001) in seniorji 26,50 € (letnik 1951 in starejši). Za plačilo vozovnice vam bomo izstavili račun. Zbornica za svoje člane in njihove družinske člane po- krije stroške avtobusnega prevoza, zunanji udeleženci za prevoz prispevajo 10 €. Prijave sprejemamo po telefonu ali na mail, do zase- denosti prostih mest na avtobusu. Priporočilo Preberite tudi skupne strani glasila, da se seznanite z no- vostmi, pa tudi logaške in postojnske strani, da izveste, kje in kaj zanimivega se dogaja. Zaradi proizvodnje slovenskih panjev smo pravzaprav omejeni na slovenski trg. Saj pridejo kupci tudi iz inozem- stva, pa zaradi nostalgije – če so slovenskih korenin – ali zaradi ekskluzivnosti kupijo nekaj panjev, vendar tega ni veliko. Naši kupci so slovenski čebelarji. Proizvodnja je bolj kot ne sezonska, povpraševanje odvisno od več dejav- nikov. Če je donos medu dober, je povpraševanja večje, če ne, je manjše. Precej nam konkurirajo cenejši proizvajalci iz BiH, a so njihovi izdelki težko primerljivi z našimi. Neposredno ne izvažam. AŽ panji so namenjeni vgradnji v čebelnjake, odpirajo se z zadnje strani, kar je slovenska posebnost.. V tujini so panji pretežno prosto stoječi, zato tudi drugače zasnovani. Vrhniška zbornica letos tudi obeležuje svojo štiride- setletnico. Ste njen član od začetka? Bil sem na ustanovnem zboru vrhniškega društva obrtni- kov, ki se je kasneje prelevilo v združenje, zbornico… Ta- krat smo bili obrtniki medsebojnega sodelovanja iskreno veseli. Nepozabne so bile prve športne igre v Ljutomeru. Koliko veselja je bilo! Obrtnike iz tistega časa, zdaj že upo- kojene, še vedno veže obrtniška zavest, hotenje po druže- nju, po sodelovanju in tudi po pomoči. Z mnogo oseb- nega, udarniškega dela članov je bil zgrajen vrhniški dom obrtnikov. Povezanost pa se pokaže tudi v težkih trenut- kih; ko mi je pred nekaj leti pogorela delavnica, sem sam občutil, kako močna je ta povezanost. Presegla je meje, ki si jih človek postavi v pričakovanjih. Zdi se, da med mlaj- šimi te povezanosti in želja po sodelovanju ni več toliko, kot je je med starejšimi. G. Krže, hvala za pogovor. In naj se zgodi, da bo šla dejavnost v tretji rod! F. Krže ob svojih panjih Foto: zasebni arhiv december 2016 Krpanov glas Sekcije 10 Prevozniki Kabotaža v Italiji – nove zahteve Italijanske stanovske organizacije prevoznikov čakajo na uradno okrožnico Ministrstva za promet (to je v italijanšči- ni »Ministero dei Trasporti«), ki bo utemeljila, kako se bodo novi predpisi o čezmejni napotitvi delavcev izvajali v sek- torju prevoznikov. Zakonodajni odlok št. 136/2016 določa namreč, da se glede prevoznikov predpisi aplicirajo tudi za primere kabotaže (v italijanščini »cabotaggio«) v skladu s tretjim poglavjem Uredbe ES št. 1072/2009 (tovorni pro- met) in petim poglavjem Uredbe ES št. 1073/2009 (prevoz potnikov). Člen št. 1, peti odstavek, zakonodajnega odloka št. 136/2016 se v italijanščini glasi tako: »Nel settore del trasporto su strada, il presente decreto si applica anche alle ipotesi di cabotaggio di cui al capo III del regolamento (CE) n. 1072/2009 del 21 ottobre 2009 e al capo V del re- golamento (CE) n. 1073/2009 del 21 ottobre 2009«. Novi predpisi in obveznosti pridejo torej v poštev v prime- ru kabotaže. Skratka, v tem primeru morajo prevozniki spoštovati predpise in izpolniti administrativne obveznosti kot vsako drugo podjetje, ki napoti delavce v Italijo. Če na kratko povzamemo so to: 1. minimalni pogoji, ki jih mora podjetje nuditi napotenemu delavcu in ki so, na primer, mi- nimalna plača, delovni urnik, letni dopust itd. (le ti pridejo v poštev samo za dela, ki trajajo več kot osem dni z izjemo gradbeništva); 2. obvezno sporočilo o napotitvi Ministrstvu za delo, ki bo treba javiti vsaj 24 ur pred začetkom vsakega dela (od 26. decembra dalje); 3. hranjenje dokumentacije o napotitvi (obvezno prevedene v italijanščino) za vsaj dve leti od zaključka del; 4. obvezno imenovanje referenta v Italiji. Kar se tiče predpisa o hranjenju dokumentacije o napoti- tvi (npr.: pogodbe o zaposlitvi, plačilne listine, potrdilo o dejanskem plačilu plač, potrdila o vpisu delavca v ZSSS, obrazec A1 itd.), bo ta omogočila, da bodo lahko inšpek- torji v primeru kontrole preverili, ali je podjetje spoštova- lo minimalno plačo, delovni urnik, letni dopust in druge minimalne pogoje, ki jih predvideva zakonodajni odlok št. 136/2016 za napotene delavce. Vir: OZS Mentorji, nova brezplačna usposabljanja Z januarjem 2017 OZS nadaljuje z izvajanjem brezplačnih Pedagoško andragoških seminarjev za mentorje, deloda- jalce in njihove zaposlene v sodelovanju z OOZ Ravne na Koroškem ter na OOZ Škofja Loka, februarja sledi tudi OOZ Črnomelj. OZS želi tako čim večjemu številu men- torjev omogočiti zahtevano usposobljenost, ki je eden od pogojev za verifikacijo učnega mesta in sodelovanje delo- dajalcev s praktičnim usposabljanjem in izobraževanjem v srednjem poklicnem, strokovnem in višjem strokovnem izobraževanju. Posvet Avtomatizacija strege in montaže 7. decembra 2016 vabljeni na posvet ASM16, ki se bo odvijal na GZS v Ljubljani. Na posvetu ASM '16 bo obravnavano aktualno stanje in novosti na področju avtomatizacije, strege in montaže s poudarkom na inteligentnih in inovativnih rešitvah, robo- tizaciji in povečanju učinkovitosti proizvodnih procesov z uvajanjem principov vitke proizvodnje. Ravno tako bomo govorili o prihajajočih izzivih na področju Industrije 4.0, kar je vedno bolj aktualna tema tudi v Sloveniji. Prido- bljena nova spoznanja bodo v pomoč strokovnjakom in vodilnim delavcem pri vsakodnevnem delu v podjetjih. Program posveta je objavljen na spletni strani www.po- svet-asm.si. Letošnji tradicionalni posvet ASM'16, ki ga redno organi- zira Laboratorij LASIM, Fakulteta za strojništvo Univerze v Ljubljani v so-organizaciji z GZS, je že trinajsti po vrsti. Je tudi edini strokovni posvet s področja avtomatizacije strege in montaže v Sloveniji, ki se ga, glede na izkušnje iz preteklih let, udeleži okrog 120 strokovnjakov - večina iz Slovenije in tudi posamezniki iz tujine. Ker sekcijsko ocenjujemo, da je dogodek v interesu večje- ga števila naših članov, smo za vse vas, ki bi se želeli po- sveta udeležiti, tudi letos uredili, da imate kot člani OZS 30% popusta na ceno kotizacije. Pomembno je le, da se prijavite kot član OZS na link: http://www.posvet-asm.si/index.php?page=prijava-ozs. V kolikor se vaše podjetje želi pridružiti na posvetu tudi kot razstavljavec, se predstaviti s promocijskim materia- lom, se javite na naslov: asm.lasim@fs.uni-lj.si Januarja na Inštitut Jožef Stefan Vabimo vas, da se v torek, 17. januarja 2017, udeležite srečanja med člani OZS in raziskovalci IJS pod okriljem njihovega Centra za prenos tehnologij in inovacij. Sreča- nje, katerega cilj je okrepiti sodelovanje in odgovoriti na konkretne izzive s katerimi se srečujejo mala podjetja in obrtniki, bo potekalo v skladu z usmeritvami in poslan- stvom Odbora za znanost in tehnologijo pri OZS in ob sodelovanju z našim največjim znanstveno raziskovalnim institutom IJS. Raziskovalci bodo v plenarnem delu obi- ska udeležencem najprej predstavili delovanje in organizi- ranost instituta. Sledili bodo članom naših različnih stro- kovnih sekcij prilagojeni ogledi izbranih laboratorijev ter individualni pogovori z raziskovalci. Več na spletni strani Odbora za znanost in tehnologijo www.ozs.si. december 2016 Sekcije 11 Krpanov glas Dimnikarji brez obrtnih dovoljenj! Zakon o dimnikarski dejavnosti je bil dne 4. 11. 2016 obja- vljen v Uradnem listu RS št. 68/2016. Pomembna novost je, da se za opravljanje dimnikarske dejavnosti od uvelja- vitve zakona dalje ne potrebuje več obrtnega dovolje- nja: V 11. alineji 7. člena stoji: »Dimnikarska družba za opravljanje dimnikarskih storitev ne potrebuje obrtnega dovoljenja iz zakona, ki ureja opravljanje obrti.« Zakon je stopil v veljavo 15. dan po objavi, torej 21. 11. 2016. Gostinci sporočajo – pustite nas delat! V okviru 9. strokovnega srečanja gostincev 21. in 22. 11. je v Avditoriju Portorož potekala novinarska konferenca, na kateri so predstavili aktualno problematiko na podro- čju gostinstva in turizma. Med ključnimi problemi so za- poslovanje in pomanjkanje kadra v gostinstvu, nelojalna konkurenca društev in zavodov zaradi izjem pri uporabi davčnih blagajn, nove ovire gostincem pa prinaša tudi nov tobačni zakon. »Naša zbornica je opozarjala na problem definicije zapr- tega prostora že leta 2007. Zahtevamo, da se ta definici- ja spremeni in da se gostom omogoči, da si lahko sami nesejo pijačo v kadilnico,« je uvodoma dejal predsednik OZS Branko Meh. Sicer je OZS dosegla, da gostincem ne bo treba plačevati tako visokih licenčnin, kot je bilo sprva predvideno. Glede predloga zakona o vajeništvu pa je Meh dejal, da so v OZS dosegli, kar so želeli, tako da vajeništvo ne bo v breme delodajalcem. Gostinci se vsako leto soočajo z dodatnimi ovirami in predpisi, ki jih oddaljujejo od osnovnega cilja, to je biti gostinec. Poleg tega prinaša vsak predpis tudi finančne obremenitve. »Vse, kar si želimo, je, da bi nam pustili de- lati.«. Po ocenah predsednika Sekcije za gostinstvo in tu- rizem pri OZS Mateja Matjaža je na robu preživetja že 60 odstotkov gostincev. Gostinci si želijo tudi fleksibilnejši obratovalni čas, ki bi bil prilagojen zahtevam gostov. Pro- blem gostincev pa je tudi pomanjkanje kadra, zaradi česar so gostinci primorani pogosto zaposliti študente. Podpredsednik sekcije Drago Delalut pa je izpostavil pro- blem nelojalne konkurence, ki jo predstavljajo društva in zavodi, ki se po novem ukvarjajo z gostinsko dejavnostjo. Njim namreč ni treba uporabljati davčnih blagajn Da kadilci niso drugorazredni državljani in da bi moral biti kadilski zakon prijaznejši do njih, pa je menil predse- dnik Združenja gostinskih in turističnih delavcev pri Hr- vaški obrtni zbornici Nenad Šepak. Na Hrvaškem so to področje uredili tako, da se lahko t.i. kava bari, kjer točijo samo pijače, opredelijo za kadilske ali nekadilske, če imajo ustrezno ventilacijo. Tudi na okrogli mizi z naslovom »Pustite nam delati« so predstavniki gostincev izpostavili problem zaposlovanja kadrov, težave na področju nelojalne konkurence, govorili so o nesmiselni obdavčitvi napitnin, neenakem inšpek- cijskem nadzoru, odpravi previsokih glob, novi tobač- ni zakonodaji in drugi problematiki. Na okrogli mizi je sodelovala tudi Jana Ahčin, direktorica Finančne uprave RS, ki je obljubila, da bodo pomagali pri odpravi nelojalne konkurence gostincem. Obiščite naše cvetličarne in razstave Pred nami so letošnje adventne nedelje, ko prižigamo svečke na adventnem venčku. Za tiste, ki si svojega še izbirate, na spletni strani sekcije cvetličarjev in vrtnarjev pri OZS objavljamo številne namige in vam priporočamo obisk ene od teh razstav ali vam bližje cvetličarne, kjer vam bodo zagotovo znali ponuditi ustrezno rešitev za pra- znično okrasitev vašega doma ali poslovnega prostora. Iz ljubezni do narave in soljudi smo ustvarili popol- noma naravne izdelke iz slovenskih ekološko certi- ficiranih sestavin za celovito nego kože na osnovi zelišč, oljčnega olja in čebeljega voska. Naša ponudba obsega izdelke za: • olja, hidrolati, mazila čiščenje in nego obraza • olja, hidrolati, mazila in mila za nego telesa • mazila za lajšanje raznih težav • milniki Izdelki so primerni tudi za darila in jih po vaši želji opremimo z vašim logotipom. Izpolnimo tudi mala naročila in smo fleksibilni pri velikosti pakiranj. Kontakt: sonja.vavken@gmail.com, 031 760 694, 041 414 919 december 2016 Krpanov glas Napotila 12 Prenovljeni portal MojObrtnik.com Obrtno podjetniška zbornica Slovenije želi članom želimo pomagati tudi pri pospešitvi prodaje in njihovi promo- ciji! Zato je prenovila spletni portal Moj Obrtnik.com. Ob tem članom sporoča: »Na OZS smo novembra prenovili in nadgradili največji slovenski obrtniški portal MojObrtnik.com www.mojobrtnik.com, s katerim vam – članom omo- gočamo dodatno spletno predstavitev. Tistim, ki nimate svoje spletne strani, je to lahko vaša glav- na in dobra spletna predstavitev. Za tiste, ki pa spletno stran imate, pa je to še dodatni promocijski kanal oziroma vaša izložba do vaših kupcev. Portal MojObrtnik.com se lahko pohvali z modernim izgledom, kakor tudi sodobno ponudbo. Ta na eni strani vključuje slovenske obrtnike kot izvajalce, na drugi stra- ni pa uporabnike, ki so večinoma fizične osebe. Slednji bodo portal uporabljali za iskanje izvajalca in pridobitev ponudb za obrtniška dela ipd. OZS bo imela pri tem zgolj vlogo posrednika. Člani OZS bodo deležni brezplačnih ter cenejših storitev. Na portalu MojObrtnik.com je že sedaj živahno, obisk je že zdaj dober. Z novimi vsebinami in aktivno vključi- tvijo članov bomo v prihodnjih mesecih skupaj uspešnost še povečali. Posodobljen portal kupcu omogoča iskanje primernega obrtnika, obrtnikom pa prejem povpraševanj kupcev. Skupaj s »SOS obrtnik« in z »Obrtniški groš« so to trije novi načini pospeševanja prodaje. Iskanje obrtnikov. Naj vas kupci najdejo! Vsak član OZS ima v okviru portala tudi svojo spletno predstavitev, ki vključuje vse bistvene elemente samostoj- ne spletne strani. Vaša stran je že aktivna in prikazuje zna- ne podatke o podjetju. Če pa naj vam MojObrtnik.com pomaga pri prodaji, moramo dodati še kakšen podatek ali fotografijo o vaši ponudbi. Da vam bo MojObrtnik.com lahko maksimalno pomagal, izpolnite tudi elektronski na- slov. Urejanje je zelo enostavno in je prikazano v prilogi. Povpraševanje. Omogočimo kupcem pridobivanje več konkurenčnih ponudb! »Povpraševanje« je moderna spletna oblika prodaje, ki kupcem prihrani veliko časa, saj z eno potezo pridobijo več ponudb. Ponudniki – obrtniki pa si odprejo nov pro- dajni kanal – nov način prodaje! Gre za nov, zelo popula- ren in dobro sprejet način iskanja proizvodov in storitev. SOS Obrtnik. Bodimo koristni v svoji sredini! Hitra 24/7 pomoč pri nepredvidenih škodnih dogodkih. Dežurstvo je namenjeno podjetjem, ki se ukvarjajo s hitri- mi popravili, ko je potrebno preprečiti nadaljnje nastaja- nje škode, na primer izliv vode, izpad električne energije, okvara gretja ali hlajenja ipd. Obrtnik mora biti dosegljiv tudi izven uradnega delovnega časa. Obrtniški groš. Naj kupci vidijo vas, vaše storitve in izdelke! Obrtniški groš je novost na našem trgu. Gre v bistvu za darilni bon, ki ga uporabnik kupi na http://MojObrtnik. com/gros in ga podari. Groš bo možno unovčiti pri vseh, ki boste vstopili v sistem. To je dodaten način za oglaševa- nje in posredno prodajo proizvodov in storitev. Pojdimo v korak s časom in si zagotovimo nove pro- dajne priložnosti! MojObrtnik.com je zaživel v novi podobi in z novimi vsebinami. To je hkrati tudi čas, ki je namenjen za dopol- nitev podatkov o vašem podjetju in vaši ponudbi. Za vsa pojasnila smo vam na razpolago, da vam pomagamo pri oblikovanju in vsebini vaše predstavitve. Oblikovanja in postavitve se lahko lotite sami. Lahko pa vam pri tem pomagamo tudi mi. Vendar pa od vas rabimo informacije, predvsem od tistih, ki nimate spletnih strani. Prosimo, pošljite nam naslednje podatke in slikovni material ter vam bomo mi uredili vašo spletno predstavi- tveno stran na MojObrtnik.com: - kratka predstavitev podjetja oz podjetnika/obrtnika »O nas« (vsaj v treh stavkih, lahko pa je predstavitev tudi daljša) - logotip podjetja (če ga imate) - dejavnosti/proizvodi/storitve (navedite vsaj glavne) - fotografije vaših proizvodov/storitev, zgradbe ali prodajnih prostorov, vas obrtnikov/podjetnikov in druge fotografije po želji (vsaj kakšno fotografijo) - fotografije vaših referenc (vsaj kakšno fotografijo) Vse skupaj pošljite na e-naslov vaše območne zbor- nice, mi vam bomo uredili predstavitveno stran na MojObrtnik.com.« Dogodki, seminarji, izobraževanja Koledar vseh dogodkov OZS in območnih zbornic – izo- braževanja, strokovni poslovni dogodki Oglejte si podroben seznam izobraževanj in drugih do- godkov OZS na www.ozs.si/dogodki. Izpostavljamo le nekatere strokovne seminarje OZS: • Obračunavanje in knjiženje osebnih prejemkov: strokovno izobraževanje v ponedeljek, 5. 12. 2016. • Refundacija boleznin po novem v portalu e-vem: delavnica na OZS v torek, 6. 12. 2016. • STAND UP! Poučno zabavni nastop znanega Pre- kmurca Saše Županka – Zadrega nikoli ne počiva. december 2016 Napotila 13 Krpanov glas Predstavitev zunanjega videza, bontona in javnega na- stopanja »malo drugače« bo v sredo 7. 12. 2016 v OZS. • Letni dopust in regres: zgledi in natančna praktična po- jasnila zakonskih določb, na OZS, četrtek, 8. 12. 2016. • Kako s čim nižjimi stroški preoblikovati/prenesti s.p.? na OZS, petek, 9. 12. 2016. • Usposabljanje iz higiene živil in HACCP sistema ter označevanje alergenov s pisnim preizkusom: torek, 13. 12. 2016 na OZS. • Poenostavljena prisilna poravnava: na OZS, četrtek 15. 12. 2016. Novosti na področju obdavčitev Obveščamo vas o novostih na področju obdavčitve z dav- kom od dohodkov pravnih oseb na podlagi novele ZDD- PO-2N in novele ZDavP-2J. V Ur. l. 68/16 z dne 4. 11. 2016, je bil objavljen Zakon o spremembah in dopolni- tvah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (novela ZDDPO-2N), ki prinaša naslednje novosti. Zvišanje splošne stopnje davka Splošna stopnja davka od dohodkov pravnih oseb, dolo- čena v 60. členu ZDDPO-2, se zvišuje s 17 % na 19 %. Del plače za poslovno uspešnost S spremembo Zakona o dohodnini se uvaja posebna davčna obravnava dela plače za poslovno uspešnost. Več na FURS https://goo.gl/bI6S1m (pdf). Ukinitev olajšave za donacije političnim strankam V okviru ureditve olajšav za donacije v 59. členu ZDD- PO-2 se ukinja olajšava za donacije političnim strankam, in sicer zaradi uskladitve davčne obravnave donacij z ma- tično zakonodajo. Spremembe ugodnosti v zvezi z družbami tveganega kapitala in naložbami v družbe tveganega kapitala S črtanjem določbe četrtega odstavka 61. člena ZDDPO-2 se ukinja posebna (ničelna) stopnja obdavčitve za družbe tveganega kapitala. Poleg tega se za zavezance, ki so času veljavnosti sheme državne pomoči za tvegan kapital vstopili v to shemo, ureja prehodni režim za izvzem dobičkov iz odsvojitve lastniških deležev v družbah tveganega kapitala. Navedene spremembe so vezane na prenehanje veljavnosti Smernic Skupnosti o državni pomoči za spodbujanje na- ložb tveganega kapitala v mala in srednje velika podjetja. Amortizacija dobrega imena Ureditev amortizacije za davčne namene je dopolnjena z določbo novega osmega odstavka v 33. členu ZDDPO-2, da se amortizacija dobrega imena ne prizna kot odhodek, četudi je po računovodskih pravnih podlagah obračunana za poslovne namene. Začetek veljavnosti in uporabe sprememb na podlagi novele ZDDPO-2N Spremembe na podlagi novele ZDDPO-2N se začnejo uporabljati 1. januarja 2017. Novosti na podlagi novele ZDavP-2J Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku (novela ZDavP-2J), Ur. l. 63/16 z dne 7. 10. 2016, prinaša spremembo roka za plačilo davčnega odte- gljaja po ZDDPO-2, in sicer lahko plačnik davka davčno obveznost plača v petih dneh od izplačila dohodka. Spre- memba se začne uporabljati 1. januarja 2017. Spremembe pri postopku poenostavljene prisilne po- ravnave po noveli ZFPPIPP-G Dne 26. 4. 2016 je stopila v veljavo novela Zakona o fi- nančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (novela ZFPPIPP-G, objavljena v UL RS, št. 27/16). V skladu z novim petim odstavkom 221.b člena ZFPPIPP poenostavljena prisilna poravnava ne učinkuje na terjatve iz 213. člena ZFPPIPP in tudi ne na terjatve za plačilo davkov, kot jih določa zakon, ki ureja davčni postopek. Prestrukturiranje davkov lahko davč- ni zavezanec kljub vsemu doseže v skladu z določbami Zakona o davčnem postopku. V primeru drugih terjatev Republike Slovenije je potrebno v posodobljenem seza- mu terjatev natančno navesti identifikacijske podatke o državnem organu, ki je nosilec te terjatve, o višini njegove terjatve, o pravnem temelju njenega nastanka ter podatke o povezanosti družb. Več na spletni strani FURS https:// goo.gl/YMlCyu (pdf). Povzeto po FURS Preverite, kaj podpisujete! EU Business register sedaj svoj poziv, da izpolnite njihov formular, pošilja že po elektronski pošti. Njihovo e-pošto je prejelo že veliko slovenskih podjetij in drugih subjektov. V pozivu piše, da le vpišite svoje podatke v njihov formular in da je posodabljanje podatkov brezplačno, v drobnem tisku pa jasno piše, da z izpolnitvijo formularja dejansko naročate njihovo plačljivo storitev vpisa v njihov poslovni register, ki stane 995 EUR na leto, hkrati pa se obvežete tudi za tri leta v naprej. Način pisanja je vsekakor zavajajoč, zato vedno pazite, kaj izpolnjujete in podpisujete. Opozarja tudi FURS FU RS opozarja na goljufive poslovne prakse. Zaznala je dva taka poskusa. V prvem gre za sumljive pisne ponudbe slovenskega pod- jetja, ki davčnim dolžnikom pošilja zavajajoče ponudbe in v zameno za vnaprejšnje plačilo sto evrov obljublja usta- vitev izvršbe. Ponuja jim, da bo pripravilo ugovor, ker RS ne more biti upnik. V drugem pa gre za sumljive telefonske klice, v katerih se osebe lažno predstavljajo za uradne uslužbence FURS in obljubljajo visoke denarne zneske proti vnaprejšnjemu plačilu na roke. Povzeto po FURS december 2016 Krpanov glas Prispevki, dajatve 14 PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic – »popoldanci«, ste obvez- no zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškod- be pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino pla- čate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega po- slovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2016 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2015 znaša 1.540,58 €). Od januarja 2016 do vključno decembra 2016 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2015 oz. 0,53 % od 1.540,58 €, kar znaša 8,17 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2014 oz. 6,36 % od 385,15 €, kar znaša 24,50 €. Od 1. 4. 2016 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 32,43 € (Ur. list RS, št. 21/2016). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za november 2016: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ – 44008 32,43 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2015 – 1.540,58 € 8,17 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2015 – 385,15 € 24,50 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ – 45004 32,67 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ ¾ pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj ¼ delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj ¼ minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri – za november je izračun naslednji: 44 ur november: PIZ 53,04 €, ZZ 31,39 €, zaposlovanje in star- ševsko varstvo 0,87 €, skupaj torej 85,30 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. – 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v novembru 2016: redno delo: 21 dni: 168 ur; praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2016 – lestvice veljajo od 1.1.2016 oz. za vsa izplačila v letu 2016. Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2016 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je od- visna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 905,53 543,32 905,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) – ZA IZPLAČILA V LETU 2016 V letu 2016 je sprememba v tretjem davčnem razredu, ki se začne pri 1.700 € (prej pri 1580,02 €) Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 5.908,93 385,47 + 41 % nad 1.700,00 5.908,93 2.111,13 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2016 znaša 790,73 € (Ur. list RS, št. 6/2016) in je, glede na leto 2015, nespremenjena. Definicija minimalne plače (uporablja se pri obračunih za plačilo dela opravljenega od 1. 1. 2016 dalje): Zakon določa, da je minimalna plača mesečna plača za delo opravljeno v polnem delovnem času. Iz tega izhaja, da v minimalno plačo sodijo vsi elementi plače, ki jih navaja Zakon o delovnih razmerjih, torej osnovna plača delavca za določen mesec in dodatki, ki mu pripadajo, razen dodatka za delo preko polnega delovnega časa, dodatka za nočno delo, dodatka za delo v nedeljo, dodatka za delo na praznik in dela prost dan po zakonu. Zaposleni, ki za delo v polnem delovnem času v skladu s pogodbo o za- poslitvi oziroma zakonom prejema minimalno plačo, mora v primeru, da opravlja delo preko polnega delovnega časa, poleg minimalne plače prejeti še plačilo in dodatek za delo preko polnega delovnega časa. V minimalno plačo se ne vštevajo prejemki, ki imajo naravo povračil stro- škov v zvezi z delom, kot so npr. dnevnice, terenski dodatki, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, povračilo stroškov za prehrano med delom. Prav tako se v minimalno plačo ne všteva regres za letni dopust. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obra- čunati od zneska, ki v letu 2016 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2016 do 29.2.2016 se upo- rablja povprečna plača za leto 2014 (1.540,25 €; 52% znaša 800,93 €), za izplačila po 1.3.2016 se uporablja povprečna plača za leto 2015, ki znaša 1.555,89 €, osnova za prispevke je 52% in znaša 809,06 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70 % cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delo- dajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgor- nji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30 % cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov…Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2016: najmanj v višini minimalne plače (790,73 €) povečane za 1% znaša 798,64 €. Izplačan bi moral biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasne- je do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici december 2016 Prispevki, dajatve DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec plača prispevke do 15. 12. 2016; v enakem roku mora davčnemu organu pre- dložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu, ki se odda prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki.poslovanja FURS eDavki. PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB – POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za januar 2016 prispevke od najmanj 70% povprečne plače 2014 (1.540,25 €; 70% je 1.078,18 €), za obračun prispevkov od februarja 2016 dalje pa uporabljate najmanj 70% povprečne plače za leto 2015. Povprečna plača za leto 2015 je 1.555,89, osnova za obračun v višini 70% te plače je 1.089,12 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 265,20 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 146,49 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,36 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 416,05 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2016 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 28%). Za obračun prispevkov za januar 2016 je minimalna osnova 56% povprečne plače iz leta 2014 (1.540,25 €; 56% je 862,54 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2014 (1.540,25 €; 60% je 924,15 €). Od februarja 2016 dalje je minimalna osnova 56% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 56% je 871,30 €), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Zavezanci boste s strani DURS-a obveščeni o višini vaše zavarovalne osnove po oddaji davčnega obračuna za leto 2015 in bo ostala pravi- loma nespremenjena do naslednjega obdobja določanja ZO, oz. do odločitve o morebitnem znižanju ali zvišanju ZO, oz. do morebitne ugotovitve davčnega organa o nepravilni ZO. Če vplačujete prispevke od višje ZO, kot je po izračunu, o tem ni potrebno obveščati DURS, oddate le mesečni obračun na predpisanem obrazcu. Seveda pa ZO ne more biti višja, kot je najvišja določena (3,5-kratnik PP , ki znaša 5.445,62 €) VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika – 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ – 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ – 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe…se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek ne- plačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umet- nostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine do- datne informacije pokličite svojo OOZ. Krpanov glas 15 56 % PP** 3,5 PP*** 871,30 5.445,62 933,53 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 135,05 844,07 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 77,11 481,94 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 212,16 1.326,01 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 59,37 346,34 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 61,24 357,23 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 4,95 28,86 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 125,56 732,43 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,87 5,45 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,87 5,45 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,74 10,90 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,22 7,62 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,52 3,27 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,74 10,89 Skupaj drugi prisp. 3,48 21,79 PRISPEVKI SKUPAJ 341,20 2.080,23 * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2015 (PP): 1.555,89 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.555,89 x 3,5 = 5.445,62 EUR Zavezanec plača prispevke do 15. 12. 2016; v enakem roku mora davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu, ki se odda prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki.    DŠ pomeni davčna številka zavezanca Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - NOVEMBER 2016 Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR Prehodni davčni podračun Referenca Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.555,89 EUR* december 2016 16 Krpanov glas V NOVO POSLOVNO LETO Z NAJUGODNEJŠIM RAČUNOM SPOŠTOVANI ČLANI OBRTNO PODJETNIŠKE ZBORNICE, KO NAS BOSTE IZBRALI, BOSTE SPOZNALI, DA SMO LAHKO VAŠA CENOVNO NAJUGODNEJŠA BANČNA INSTITUCIJA NA SLOVENSKEM BANČNEM TRGU. Kot članu zbornice vam nudimo:  brezplačno vodenje transakcijskega računa 24 mesecev, nato pa za obrtnike in samostojne podjetnike 2,00 EUR/mesec, za podjetja pa 4,00 EUR/mesec,  elektronsko banko DH-Net 1,10 EUR/mesec, brez stroškov nadomestila za prvo leto,  brezplačna poslovna kartica Maestro za lažje in varno poslovanje,  kreditna kartica MasterCard brez letnega nadomestila za prvo leto, nato le 22,50 EUR letno,  odobritev negativnega limita na transakcijskem računu: o brez stroškov odobritve, o znesek limita: v višini povprečnih mesečnih prilivov na TRR, o letna obrestna mera: 7,50%,  izvajanje plačilnega prometa z najnižjimi zneski provizij, virman plačan prek spletne banke le 0,30 EUR, brezplačna nakazila na transakcijske račune odprte pri Delavski hranilnici,  možnost najetja POS terminalov,  brezplačni polog (le v primeru edinega TRR v DH, drugače 0,20 % od zneska) in dvig gotovine na bančnem okencu, brezplačni prilivi na račun,  zelo ugodne kredite: - do 5 let, z obrestno mero 6-mesečni euribor + 3,00 %, - do 10 let, z obrestno mero 6-mesečni euribor + 3,30 %, - do 15 let, z obrestno mero 6-mesečni euribor + 3,50 %, - do 20 let, z obrestno mero 6-mesečni euribor + 3,80 %, - strošek odobritve kredita 1% od glavnice, maksimalno 800,00 EUR, - strošek vodenja kredita 5,00 EUR/mesec,  garancijsko poslovanje,  zavarovanje kreditov, garancij in limitov: hipoteka, solidarno poroštvo, depozit, odstop terjatev,  odkup terjatev,  ugoden računovodski servis,  depozitno vezavo prostih sredstev na TRR z donosno obrestno mero po dogovoru,  donosno pokojninsko varčevanje z obrestno mero 3,00 % za vas in vaše zaposlene,  in še mnoge druge ugodnosti, katere vam bomo z veseljem predstavili in ponudili v naši podružnici v Postojni, Titov trg 3, vsak delovni dan od 8.30 do 17.00 ure, tel. 05/620 35 45. ODLOČITEV JE NA VAŠI STRANI, PRIČAKUJEMO VAS V NAŠI POSLOVNI ENOTI POSTOJNA. Spletna stran: www.delavska-hranilnica.si E. pošta: postojna@delavska-hranilnica.si