Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci, Juša Kramarja 10, 9232 Črenšovci Tel.: 02 57 35 800; fax: 02 57 35 810 o-fpcrensovci.ms@guest.arnes.si http://www.osfpcrensovci.si Številka: 6006-5/2023 PUBLIKACIJA ŠOLSKO LETO 2023/2024 Ime in priimek: Naslov: Razred: Razrednik: Domači telefon: Službeni telefon matere/skrbnice: Službeni telefon očeta/skrbnika: Drage učenke in učenci, spoštovani starši, cenjeni sodelavci! Ljudje imamo različne talente, danosti in sposobnosti. Pogoji za razvoj so ključni, kar še posebej velja za učence v osnovni šoli. Fullan (2004) navaja, da je vloga ravnatelja pri vpeljevanju sprememb v današnjem času pomembnejša kakor kadar koli doslej. Priporoča vzpostavljanje vodstvenih timov na šolah in deljeno vodenje. Izhajajoč iz tega, da naj bi bil ravnatelj odličen poznavalec učnih stilov svojih zaposlenih in da naj bi pozitivno vplival na izboljšanje njihovih učnih stilov, je nujno pomembno, da je kot oseba dober organizator in analitik, ki zna celotni razvoj šole izpeljati skozi posamezne etape delitve različnih nalog in odgovornosti. Za doseganje še boljših rezultatov pa mu lahko pomaga dobro poznavanje timskega dela. Kot naravoslovec gledam skozi prizmo zakonitosti narave. OŠ Franceta Prešerna Črenšovci ima velik naravni potencial. Že do sedaj je šola kot takšna zelo poznana v širši regiji po svojih dejavnostih. Dodatni potencial ima še v učencih, starših in okolju. Ima naravne danosti, ljudi, ki čutijo pripadnost današnjemu času, zgodovini in prihodnosti. Ljudje želimo usvajati znanje tukaj, v tej šoli, in ga internacionalizirati tako, da bomo produkte le-tega pustili tukaj. Doma v Prekmurju, doma v Sloveniji. Z velikimi koraki vstopamo v novo šolsko leto, okrepljeni z novo energijo, pripravljeni na nova znanja in izzive. Prav slednji so ob zavedanju pomembnosti etike in vrednot gonilo razvoja in napredka vsakega posameznika ter nasploh človeške družbe. Okoliščine, v katerih smo se znašli zaradi virusa COVID-19, od vseh nas zahtevajo odgovorno prilagajanje tudi na področju učenja (in poučevanja). Tako delo od vseh, ki smo vključeni v ta proces, zahteva nova znanja, nove veščine, uporabo novih strategij ter pridobivanja novih kompetenc. Vse to bomo udejanjali skozi reden pouk v šoli in izven nje, kjer bomo poudarek dali aktivnemu učenju in usvajanju prečnih veščin, doseganju ciljev višjih taksonomskih stopenj, skrbi za trajnostni razvoj, bralni in digitalni pismenosti, … V ta namen ostajajo že vpeljani projekti, ki jih vgrajujemo v pouk: Pogum, Objem, Varno in spodbudno učno okolje (VSUO), Erasmus Learn for health, Večnamenski romski centri kot inovativna učna okolja (VNRC), Vključevanje romskih učencev v vzgojo in izobraževanje (VRVOV), KULko (Razvoj kulturnega kapitala romskih učencev) … Največ dela in znanja pa bomo letos vložili v zaključek poskusa izvajanja razširjenega programa in obveznega prvega tujega jezika v prvem razredu in drugega tujega jezika v sedmem razredu. Vzgojno-izobraževalno delo in načrtovane dejavnosti bomo lahko kakovostno izpeljali le in zgolj ob pomoči staršev oziroma skrbnikov otrok in učencev ter sodelavcev iz bližnjega in širšega okolja, ki jih prav vse vabimo k sodelovanju in podpori ter spremljanju našega skupnega dela. Naj bo OŠ Franceta Prešerna Črenšovci tudi v novem šolskem letu vključujoča šola, torej enaka za vse. Predvsem pa naj bo spodbudno, aktivno in varno učno okolje, v katerem je po besedah Marka Juhanta vsak otrok več kot le šolar, zato vam želim obilo uspeha, predvsem pa neusahljive radovednosti, znanja, ustvarjalnosti in veselja. mag. Stanko Čerpnjak Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 1 VIZIJA ŠOLE: Z znanjem in odgovornim ravnanjem gradimo varno in ustvarjalno šolo. NAŠE POSLANSTVO: Smo vzgojno-izobraževalni zavod, prepoznaven v domačem in mednarodnem prostoru. Naše poslanstvo je razvijati radovedne, samokritične, odgovorne in strpne posameznike s širokim znanjem, ki so vljudni, pošteni, spoštljivi in pravični. Skrbimo za varen in vsestranski razvoj posameznika. PREŠEREN IN MI (šolska himna) Na ravnini naša šola stoji, vsem prešerno se smeji. Znanje med nas, učence deli, za našo prihodnost vneto skrbi. Naša šola, šala mala, veliko vragolij je naših prestala. naša šola, šola mala, goro znanja nam je dala. Mi od Prešernovega smo Franceta, v šoli mirno tečejo nam mlada let. Ljubimo zabave, znanje in ples, saj vemo, da šola ni zmeraj zares. Naša šola, šala mala, veliko vragolij je naših prestala. naša šola, šola mala, goro znanja nam je dala. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 2 PODATKI O ŠOLI Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci Juša Kramarja 10 9232 ČRENŠOVCI Ravnatelj: mag. Stanko Čerpnjak Tajnica: Maja Kranjec (nad. Maja Pollick) Računovodkinja: Metka Gönc Pomočnica ravnatelja: mag. Metka Husar Černjavič Svetovalna služba: Tadeja Prša in mag. Metka Husar Černjavič Vodja šolske prehrane: Sara Fekonja (nad. Petra Smej) ROID: Zdenko Temlin Ustanoviteljica OŠ Franceta Prešerna Črenšovci: Občina Črenšovci Šolski okoliš: Črenšovci, Žižki, Trnje Svet zavoda: Predstavniki ustanovitelja: Urška Cigan, Metka Sobočan Sarjaš, Jožica Vaupotič Predstavniki staršev: Anja Tivadar, Matej Dervarič, Nuša Hozjan Predstavniki zaposlenih: Renata Gabor, Romana Glavač, Mirjana Graj Slana, Doroteja Omar Horvat, Petra Peischl Šolo obiskuje 202 učencev, ki so razporejeni v 14 oddelkov rednega pouka. V šoli bomo izvajali razširjeni program, ki vključuje tudi dosedanje jutranje varstvo učencev in podaljšano bivanje. TELEFONSKE ŠTEVILKE Ravnateljstvo: 02-573-58-02 Tajništvo: 02-573-58-00 Faks: 02-573-58-10 Elektronska pošta: o-fpcrensovci.ms@guest.arnes.si Spletna stran šole: http://www.osfpcrensovci.si Številka transakcijskega računa: 01215-6030647649 Davčna številka: 16814487 Matična številka: 5089697 Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 3 ŠOLSKI KOLEDAR Ocenjevalni obdobji I. obdobje II. obdobje Počitnice jesenske novoletne zimske prvomajske Nacionalno preverjanje znanja 7. 5. 2024 torek 9. 5. 2024 četrtek 13. 5. 2024 ponedeljek 3. 6. 2024 ponedeljek 7. 6. 2024 petek 1. 9. 2023–31. 1. 2024 1. 2. 2024–24. 6. 2024 30. oktober 2023–3. november 2023 25. december 2023–2. januar 2024 26. februar 2024–1. marec 2024 27. april 2024–2. maj 2024 6. razred SLJ MAT TJA 9. razred SLJ MAT ZGO Seznanitev z rezultati Seznanitev z rezultati Predmetni, razredni in popravni izpiti Od 1. rok za učence 9. razredov 17. 6. 2024 za učence ostalih razredov 26. 6. 2024 2. rok za učence od 1. do 9. razreda 19. 8. 2024 Do 1. 7. 2024 9. 7. 2024 30. 8. 2024 Roki za ocenjevanje znanja učencev, ki se izobražujejo na domu. Od Do 1. rok za učence 9. razredov 3. 5. 2024 14. 6. 2024 za učence ostalih razredov 3. 5. 2024 24. 6. 2024 2. rok za učence od 1. do 9. razreda 19. 8. 2024 30. 8. 2024 Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 4 STROKOVNI DELAVCI Razred Učitelj/razrednik Poučuje predmete Poučuje razrede 1. a Stanka Zver RP, RaP 1. a 1. b Vida Dugar RP, RaP 1. b 1. r Samira Horvat druga učiteljica v 1. razredu, RaP, DSP-R 1. a, 1. b 2. a Karmen Zadravec RP, RaP 2. a 2. b Romana Glavač RP, RaP 2. b 3. a mag. Sonja Gjerkeš Ščančar RP, RaP 3. a 4. a Nataša Čeh RP, RaP 4. a 4. b Renata Gabor RP, RaP 4. b 5.a Gabrijela Novak RP, RaP 5. a 5. b Elvir Denić RP, RaP 5. b 6.a Metka Sabo GUM, RaP, PZ 3.–9. r. 7. a Mitja Gomboc ŠPO, IPŠ,ŠZS, ŠZZ, RaP, GIZ 1.–9. r. 7. b Janja Vučkič NAR, BIO, KEM, RAP, GOS, POK, OV1, lab. 6.–9. r 8. a Nataša Novak TJA, AN2, RaP 6.–9. r. 9. a Nataša Litrop DKE, ŠK, RaP, DSP-R 1.–9. r. mag. Metka Husar Černjavič SD, DSP, DSP-R, RaP, pomočnica ravnatelja 1.–9. r. Karmen Škafar MAT, RaP 6.–9. r. Zdenko Temlin ROID, MAT, EZR, MME, RaP, lab. 1.–9. r. Andreja Sever SLJ, DSP, RaP 6.–9. r. Nina Pasarič SLJ, RaP 6.–7. r. David Lukač LUM, LS1, LS2, LS3, RaP, JV 1.–9. r. Vladimir Žalik TIT, FIZ, OGL, RaP 6.–9. r. Elizabeta Potočnik TJN, NE2, RaP 4.–9. r. Saša Utroša TJN, NE2, RaP 4.–9. r. Nuša Lašič ŠPO, RaP, GIZ 4.–9. r. Tanja Karlovčec DSP, RaP 1.–4. r. Doroteja Omar Horvat DSP, DSP-R 1.–9. r. Tadeja Vogrinčič RaP 1.–5. r. Matejka Koštric Podporna zaposlitev; pomoč učencem 1.–9. r. Valerija Šijanec TJN, RaP 1.–3. r. Tadeja Prša SD, DSP, DSP-R 1.–9. r. Sara Fekonja (porod.) / 6.–9. r. Petra Šobak TJA, RaP 1.–2. r. Petra Smej DSP, RaP, DSP-R, org. šolske prehrane 1.–9. r. Alma Novak RaP, AN2 1.–5.r mag. Stanko Čerpnjak KEM, BIO, ravnatelj 8. r, 9. r. Tajda Kokaš Romska pomočnica 1.–9. r. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 5 Ostali zaposleni: - hišnik: Štefan Hozjan - snažilke: Marija Kohek, Anica Gornjec, Olga Kolenko, Suzana Kustec - kuhar: Roland Sobočan Seznam okrajšav Predmet Slovenščina Matematika Tuji jezik: Angleščina Tuji jezik: Nemščina Drugi tuji jezik: Angleščina Drugi tuji jezik: Nemščina Likovna umetnost Glasbena umetnost Geografija Zgodovina Domovinska in državljanska kultura in etika Fizika Kemija Biologija Naravoslovje Naravoslovje in tehnika Tehnika in tehnologija Gospodinjstvo Šport Oznaka predmeta SLJ MAT TJA TJN AN2 NE2 LUM GUM GEO ZGO DKE FIZ KEM BIO NAR NIT TIT GOS ŠPO Področje Dodatna strokovna pomoč Dodatna strokovna pomoč za učence Rome Razširjeni program Gibaje in zdravje Svetovalno delo Šolska knjižnica Jutranje varstvo Oznaka DSP DSP-R RaP GIZ SD ŠK JV Izbirni predmeti Elektronika z robotiko Izbrani šport Šport za zdravje Šport za sprostitev Likovno snovanje Multimedija Obdelava gradiv: les Okoljska vzgoja Poskusi v kemiji Oznaka predmeta EZR IŠP ŠZZ ŠZS LS1, LS2, LS3 MME OGL OV1 POK Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 6 ŠOLSKI ZVONEC Razred Ura PREDURA 1. ura 2. ura 3. ura 4. ura 5. ura 1.– 3. razred 4. – 5. razred 6. – 9. razred 7.10–7.55 8.00–8.45 MALICA* (8.45–9.05) 9.05–9.50 AKTIVNI ODMOR (9.50–10.10) 10.10–10.55 11.00–11.45 KOSILO (11.45–12.15) 7.10–7.55 8.00–8.45 MALICA* (8.45–9.05) 9.05–9.50 AKTIVNI ODMOR (9.50–10.10) 10.10–10.55 11.00–11.45 KOSILO (11.45–12.15) ali (12.35–13.05) 11.50–12.35 ali 12.15–13.00 7.10– 7.55 8.00–8.45 AKTIVNI ODMOR (8.45–9.05) 9.05–9.50 MALICA (9.50–10.10) 10.10–10.55 11.00–11.45 12.15–13.00 6. ura 7. ura 8. ura Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 11.50–12.35 KOSILO (12.35–13.05) 13.05–13.50 RAP 13.05–13.50 RAP 13.55–14.40 RAP 14.45–15.30 13.55–14.40 14.45–15.30 7 PREDMETNIK Predmeti Slovenščina Matematika Tuji jezik Likovna umetnost Glasbena umetnost Družba Geografija Zgodovina Državljanska in domovinska vzgoja ter etika Spoznavanje okolja Fizika Kemija Biologija Naravoslovje Naravoslovje in tehnika Tehnika in tehnologija Gospodinjstvo Šport Izbirni predmet 1 Izbirni predmet 2 izbirni predmet 3 Oddelčna skupnost Neobvezni IP (1. TJ) Neobvezni IP (2. TJ) OBVEZNI PROGRAM V 9-LETNI OSNOVNI ŠOLI Število ur tedensko v razredih 1 2 3 4 5 6 7 8 6 7 7 5 5 5 4 3,5 4 4 5 5 4 4 4 4 2 3 4 4 3 2 2 2 2 2 1 1 1 2 2 2 1,5 1,5 1 1 1 2 3 1 2 1,5 1 2 2 1 3 3 3 3 2 2 2 3 3 315,0 134,0 134,0 116,5 175,0 210,0 3 1 3 2 1,5 3 1 1 0,5 0,5 0,5 2 2/1 1 1 0,5 2 2 2 140,0 2 2/1 1 1 0,5 0,57 2 2/1 1 1 0,5 2 2 2 2 Število predmetov Število ur tedensko Število tednov 6 20 35 2 Skupaj vseh ur 6 6 8 21 22 24 35 35 35 9 26 35 11 26 35 14 29,5 35 16 30 35 14 30 32 Kulturni dnevi Naravoslovni dnevi Tehniški dnevi Športni dnevi 4 3 3 5 4 3 3 5 3 3 4 5 3 3 4 5 3 3 4 5 3 3 4 5 3 3 4 5 Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci Skupaj ur predmeta 1631,5 1318,0 656,0 487,0 452,0 175,0 221,5 239,0 70,0 3 2 3 2 2 1 2 2 1,5 3 9 4,5 4 3 1 1 834,0 204,0 102,0 102,0 103,5 2 4 3 3 5 3 3 4 5 7907,5 8 150 135 165 225 DODATNI IN RAZŠIRJENI PROGRAM 1. Plavalni tečaj 2. Šola v naravi 3. Razširjeni program 4. Izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela v CŠOD 5. Vključevanje v tekmovanja Z učenci bomo sodelovali na naslednjih tekmovanjih: • Cankarjevo priznanje iz slovenščine, • Vegovo priznanje iz matematike, • Stefanovo priznanje iz fizike, • Preglovo priznanje iz kemije, • Proteusovo priznanje iz biologije, • bralna značka, • znanje angleškega in nemškega jezika, • nemška in angleška bralna značka, • znanje iz zgodovine, • poznavanje flore, • športna tekmovanja, • revija pevskih zborov, • Računanje je igra, • tekmovanje iz logike, • Male sive celice, • Prvaki znanja, • modelarstvo, • razni natečaji, • konstruktorstvo, • srečanje gledaliških skupin, • Evropski matematični kenguru, • matematično tekmovanje Genius Logicus, • Ekokviz, • različna športna tekmovanja, • raziskovalne naloge, • srečanje plesnih skupin, • Zlati sonček, Krpan, • Razvedrilna matematika, • računalništvo, • športna značka, • Kaj veš o prometu, • tekmovanje Bober, • tekmovanje iz računalništva, • Lego dacta, • tekmovanje z Lili in Binetom za 1., 2. in 3. razred, • FIT, • Pokal LOGO, • Kresnička (naravoslovje), • Matemček, • Festival filmskih animacij, • Slovenska glasbena olimpijada, ... Z učenci bomo sodelovali na različnih razpisih, natečajih, sejmih, srečanjih in drugih prireditvah na šolskem, regijskem, državnem in mednarodnem nivoju. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 9 DEJAVNOSTI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA Naša šola tudi v šolskem letu 2023/2024 poskusno uvaja razširjeni program šole in obvezni prvi tuji jezik v prvem razredu ter obvezni drugi tuji jezik v sedmem, osmem in devetem razredu. Dejavnosti bodo potekale v treh sklopih: 1. Gibanje, zdravje, dobro psihično in fizično počutje otrok; 2. Kultura in tradicija; 3. Druge dejavnosti šole. DRUGE DEJANOSTI ŠOLE PROJEKTI Strokovni delavci iščejo nove poti in načine dela z učenci. V šolskem letu 2023/2024 bomo nadaljevali tekoče delo v projektih, ki so že postali del življenja in dela šole: • Ekošola kot način življenja, • Zdrava šola, • Unesco šola, • Simbioza šola, • Evropa v šoli, • fleksibilni predmetnik in fleksibilna organizacija dela, • POGUM, • OBJEM, • Formativno spremljanje, • Trajnostna mobilnost, • Spirit, • Learn for earth, • Vključevanje romskih učencev v vzgojo in izobraževanje – VROV, • Večnamenski romski centri kot inovativna učna okolja – VNRC, • razvojna naloga Varno in spodbudno učno okolje – VSUO, • Znanje za digitalne kompetence – ZOTKS. V šolskem letu 2023/2024 bomo v sodelovanju z Ministrstvom za vzgojo in izobraževanje za učence Rome izvajali dopolnilni pouk maternega jezika. Nadaljevali bomo že utečena sodelovanja s šolo iz Surčina v Srbiji, Prešernovimi šolami v Sloveniji in Beogradu ter z OŠ Sveti Martin na Muri na Hrvaškem. EKOŠOLA (mag. Sonja Gjerkeš Ščančar) V okviru programa Ekošola bomo tudi v šolskem letu 2023/2024 izvedli vsebine in projekte, usklajene z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje), in mednarodni program Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov. Z delom po sedmih korakih v okviru programa Ekošola bomo izvajali dejavnosti za ohranjanje mednarodno uveljavljenega okoljskega znaka ZELENA ZASTAVA. Koraki zajemajo vzpostavitev in delovanje ekoodbora, okoljski pregled, na podlagi katerega bo pripravljen ekoakcijski načrt, ki zajema vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt. Za potrebe potrjevanja ekozastave bo izvedenih 5 projektov in sedem korakov Ekošole. Ob obveznih projektih bodo izvedene tudi druge dejavnosti: ločevanje odpadkov v učilnicah in kuhinji, zbiranje tonerjev in kartuš, papirja ter odpadnih baterij, tedensko čiščenje šolske okolice, varčevanje z električno energijo in vodo. Učence bomo usmerjali v trajnostne načine prihoda v šolo. V šolski prehrani bo zagotovljena raznovrstna, lokalno pridelana hrana. Učencem bo Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 10 zagotovljeno sadje iz sheme šolskega sadja. Če bo možno, bomo za pripravo obrokov uporabili ekološko pridelane surovine. Izveden bo tradicionalni slovenski zajtrk. Porcije bodo ustrezno prilagojene, da bo zavržene hrane čim manj. Izvajali bomo dejavnosti, ki vplivajo na boljše zdravje in dobro počutje: minute za zdravje, aktivni odmori. V spomladanskem času bomo izvedli eko dan z očiščevalno akcijo. O svojih dejavnostih bomo poročali na šolski spletni strani in v šolskem ekokotičku. ZDRAVA ŠOLA (Petra Smej) V šolskem letu 2023/2024 je rdeča nit dejavnosti zdrave šole: Lepa beseda lepe odnose najde. V okviru tega naslova bomo vključili vse teme, povezane z zdravim življenjskim slogom (duševno zdravje – obvladovanje stresa, izboljšanje komunikacije, čuječnost …). Učenci »zdravošolci« bodo vzor ostalim učencem pri kulturi prehranjevanja, zdravem načinu prehranjevanja in ozaveščanja o pomenu zdravega življenjskega sloga. Prizadevali si bomo za dobre odnose in pozitivno samopodobo učencev. V tem šolskem letu načrtujemo raznolike aktivnosti na področju hrane in prehranjevanja: spodbujanje kulture prehranjevanja, zmanjšanje odpadkov hrane, praznovanje rojstnih dni brez sladkarij in odsvetovanih živil, tradicionalni slovenski zajtrk. Še naprej bomo izvajali Šolsko shemo, načrtujemo medgeneracijsko sodelovanje Simbioza delavnice, podelili bomo priznanja »human učenec«. Izvajali bomo preventivne delavnice v okviru razrednih ur in srečanj predstavnikov Zdrave in Ekošole. Posebno pozornost bomo namenili vključevanju vsebin vzgoje za zdravje, učence spodbujali k vključevanju v natečaje, predvsem pa jih bomo usmerjali v športne dejavnosti (aktivni odmori, športni dnevi, dejavnosti, RaP) ter skrbeli za izvedbo minut za zdravje v času pouka. Vključevali se bomo v dejavnost Simbioza giba. SIMBIOZA ŠOLA (Nuša Lašič) Zavedamo se pomena zdravega življenjskega sloga in medgeneracijskega sodelovanja, zato bomo tudi v šolskem letu 2023/2024 izvajali medgeneracijske dejavnosti Simbioza šole. Ob upoštevanju okoliščin ter prilagajanju epidemiološki situaciji in razmeram bomo ustvarjali medgeneracijske spomine. Načrtujemo sodelovanje v: • vseslovenski akciji Simbioza Giba (10 ur) in • medgeneracijske aktivnosti v lastni režiji tekom šolskega leta (20 ur). V projektu medgeneracijskega sodelovanja promoviramo vrednote prostovoljstva, krepimo sodelovanje in prenos znanj med generacijami. UNESCO ŠOLA (Tadeja Vogrinčič) Naša šola ima nacionalni status UNESCO ASPnet šole. Vključeni smo v središče Pomurja. UNESCO poslanstvo je prispevati k miru in varnosti s spodbujanjem, sodelovanjem med narodi v izobraževanju, znanosti in kulturi, in k uresničevanju splošnega spoštovanja, pravičnosti, vladavine prava in temeljnih svoboščin za narode sveta, ne glede na rasno pripadnost, spol, jezik ali vero. To si prizadevamo uresničevati skozi sledeče korake: učiti se, da bi vedeli, učiti se, da bi znali delati, učiti se, da bi znali živeti skupaj, učiti se biti. V tem šolskem letu se bomo vključili v UNESCO projekte, sodelovali bomo v dejavnostih v okviru središča ? in na nacionalnih srečanjih UNESCO šol. Na različne načine bomo obeležili tudi mednarodne dneve: mednarodni dan miru (21. septembra 2023), svetovni dan učiteljev (5. oktobra 2023), mednarodni dan strpnosti (16. novembra 2023), svetovni dan boja proti AIDS-u (1. decembra 2023), dan človekovih pravic (10. decembra 2023), svetovni dan spomina na žrtve holokavsta (27. januarja 2024), mednarodni dan žena (8. marec 2024), svetovni dan knjige in avtorskih pravic (23. marec 2024), svetovni dan voda (22. april 2024). Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 11 VARNO IN SPODBUDNO UČNO OKOLJE (mag. Sonja Gjerkeš Ščančar) NAMEN: • sistematično delovanje, usklajeno na ravni vrtca in šole, na področju razvijanja nenasilnega ravnanja. CILJ: • udejanjanje strategije za razvijanje preprečevanja neželenega vedenja (usklajena strategija krepitve VSUO). Dejavnosti v okviru razvojne naloge se letos izvajajo s celotnim kolektivom. Delo bo potekalo v okviru pouka, razširjenega programa, v okviru razrednih ur, v odmorih in pri urah dodatne strokovne pomoči. Izvajale se bodo vaje s področja čustvenega in socialnega učenja, razvijanja dobre klime, vaje sproščanja, vaje za razvijanje pozitivnega samovrednotenja, krepitve samozavesti. V začetku šolskega leta bodo izvedeni vprašalniki o razredni klimi, učenci in učitelji bodo pri urah skupaj oblikovali pravila obnašanja. Nato bodo potekale dejavnosti z učenci in s kolektivom. Ob koncu leta se bo z vprašalnikom o razredni klimi preverilo, če in kakšni bodo učinki sistematičnega delovanja na področju krepitve varnega in spodbudnega učnega okolja. VEČNAMENSKI ROMSKI CENTRI KOT INOVATIVNA UČNA OKOLJA (VNRC) Projekt poteka v sodelovanju s CŠOD in izvajalci učne pomoči v romskem naselju Kamenci. Cilji: • • • krepitev kompetenc, veščin in znanj otrok Romov skozi izboljšanja njihove vključenosti in uspešnosti v vzgojno-izobraževalnem sistemu; ozaveščanje staršev; vključevanje in krepitev kompetenc strokovnih delavcev. Učenci bodo aktivno vključeni v načrtovanje dela (oblikovanje individualiziranega programa), želimo okrepiti sodelovanje s starši romskih učencev (višji delež staršev na roditeljskih sestankih, pogovornih urah). VKLJUČEVANJE ROMSKIH OTROK V VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE (VROV) V šolskem letu 2021/22 smo se vključili v projekt z naslovom Vključevanje romskih otrok v vzgojo in izobraževanje. Projekt deluje pod okriljem Sveta Evrope. Vključene so tri države: Grčija, Slovaška in Slovenija. Na področju Slovenije sodelujejo štiri šole, med njimi tudi naša. V prvem šolskem letu smo se seznanjali s teoretičnimi podlagami za naše raziskovalno delo, v prejšnjem šolskem letu smo temeljito načrtovali ter začeli izvajati naloge, ki smo si jih zastavili za 1. krog akcijskega načrta. V začetku šolskega leta 2023/2024 nadaljujemo po zastavljenem planu, od januarja do junija 2024 pa bomo izvedli 2. krog akcije. Z USTVARJALNOSTJO IN INOVATIVNOSTJO DO PODJETNOSTI – SPIRIT Slovenija Z učenci predmetne stopnje bomo tudi v šolskem letu 2023/2024 izvajali aktivnosti po metodologij Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti. Aktivnost je namenjena predvsem spoznavanju temeljnih mehkih veščin podjetnosti, kot so timsko delo, izkustveno učenje, ustvarjalnost, inovativnost pri uporabi virov, javno nastopanje ter reševanje problemov. V okviru dejavnosti sodelujemo s strokovno sodelavko Razvojnega centra Murska Sobota, RRA za Pomurje, go. Iris Lanščak. DRUGO MEDNARODNI SIMPOZIJ V aprilu (19. in 20. aprila 2024) načrtujemo izvedbo mednarodnega simpozija s tematiko spodbudnega učnega okolja in učenja za trajnost. FESTIVAL TALENTOV V okviru obogatitvenih dejavnosti za nadarjene oz. talentirane učence bomo v mesecu aprilu/maju 2024 organizirali festival talentov, na katerem se bodo učenci predstavili s svojimi talenti in Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 12 dejavnostmi s področja glasbe, plesa, športa, naravoslovja, tehnike, robotike, gledališča, … in pri katerih so še posebej uspešni in so njihova posebnost. K sodelovanju bomo povabili tudi učence šol v okviru Evropskih talent točk. KNJIŽNIČNA DEJAVNOST Prednostne naloge knjižnične dejavnosti v šoli bodo usmerjene v pridobivanje knjižničnih in digitalnih/informacijskih znanj ter v vzgojo za knjigo v povezavi s sodobnimi oziroma aktivnimi metodami učenja v okviru ur KIZ. Cilj je uporabnike navajati na razreševanje informacijskega problema ob upoštevanju vseh elementov/orodij učenja v postopku razreševanja (razmišljanje, iskanje, uporaba, zapisovanje, komunikacija, vrednotenje) ter jih usposobiti za uporabo programa COBISS. Krepili bomo bralno-učne strategije, vzgajali za branje z razumevanjem in za medpredmetno povezovanje znanj uporabnikov ter izboljševali funkcionalno pismenost. Prednostna naloga bo tudi učinkovita raba IKT za uporabnike. Posebno pozornost bomo namenili usvajanju prečnih veščin, podjetnosti ter skozi posamezne knjižnične vsebine in cilje tudi premagovali nezaželeno vedenje. Po potrebi se bomo vključevali v vse dejavnosti vzgojnoizobraževalnega procesa na nivoju šole. BRALNA ZNAČKA – Trajno(st) Cilj letošnje bralne značke bo usmerjen v raziskovanje različnih književnih zvrsti, različnih knjižnih in neknjižnih virov, s poudarkom na umetnostnih besedilih ter kritičnem vrednotenju le-teh, razvoju strategij za uspešno in kakovostno branje, kjer bo v ospredju razvoj bralne pismenosti in formativno spremljanje. Z namenom raziskovanja in ozaveščanja o naravnih pojavih, vremenu in podnebnih spremembah, nenavadnih pojavih, »zelenem« življenju, solidarnosti in pomoči drugemu, bomo bralce spodbujali k branju sovpadajoče literature. Romski učenci imajo možnost branja literature in deklamiranja v svojem maternem jeziku. Učenci bodo opravili še eno manjše dobro delo. Pri mlajših učencih bomo še naprej spodbujali govorno zmožnost (pripoved o prebranem ter kritično vrednotenje) ter razvijali kompetence rabe maternega jezika ter kritičnega mišljenja. Pri starejših učencih (5.–9. r.) pa poleg govorne še pisno zmožnost (ustvarjalno besedilo) ter razvijanje različnih kompetenc – digitalne, ustvarjalnosti, samovrednotenja, podjetnosti. Še naprej bomo bralce spodbujali k deklamiranju poezije. K branju bomo poleg zaposlenih povabili tudi starše. Z učenci 7. razreda se bomo vključili v republiški projekt Rastem s knjigo, s prvošolci pa v projekt Knjige za prvošolce. Poglabljali bomo strokovno sodelovanje z vsemi zaposlenimi tako v vrtcu kot v šoli. Tudi v tem šolskem letu bomo zagotavljali vsem učencem učbenike iz učbeniškega sklada, učencem prvega triletja pa učna gradiva, financirana s strani MIZŠ. ŠOLSKO SVETOVALNO DELO Šolska svetovalna služba spodbuja in koordinira vse vidike vzgojnega in izobraževalnega dela v šoli: svetuje učencem, učiteljem in staršem, sodeluje z učitelji in vodstvom šole pri načrtovanju in uresničevanju ciljev sodobne šole. Svetovalna služba deluje na različnih področjih strokovne pomoči, svetovanja in razvojno-preventivnih dejavnosti. Temeljni cilj šolske svetovalne službe je sodelovati pri zagotavljanju pogojev za optimalni razvoj vsakega učenca v šoli. Na podlagi strokovnega znanja se skozi svetovalni odnos, na strokovno avtonomni način, vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno-izobraževalnega dela v šoli. Sodeluje z vsemi udeleženci in po potrebi tudi z ustreznimi zunanjimi ustanovami. Delo svetovalne delavke je vezano na posamezna delovna področja. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 13 Področje učenja zajema odkrivanje in evidentiranje učencev z učnimi težavami, svetovanje o učenju učenja, razgovori s starši, ugotavljanje vzrokov za učno neuspešnost, neposredno pomoč učencem ter individualno svetovanje. Področje učenja zajema tudi odkrivanje in delo z nadarjenimi. Področje šolske kulture in klime zajema merjenje šolske klime, pomoč učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami ter delo z oddelčnimi skupnostmi kot tudi evalvacijo udejanja vzgojnega načrta šole. Področje telesnega, osebnega in socialnega razvoja zajema pomoč in svetovanje pri odkrivanju in evidentiranju učencev s težavami v telesnem, osebnem in socialnem razvoju. Delovno področje šolanja zajema naslednje naloge: vpis in sprejem šolskih novincev, identifikacija otrok s posebnimi potrebami, učna pomoč, prijave NPZ. Delovno področje karierne orientacije zajema svetovalno delo z učenci od 5. do 9. razreda. ŠSS informira starše in učence v zvezi s prijavo na razpis o štipendijah, opravi razgovore s starši, pomaga učencem z informiranjem o nadaljnjem izobraževanju in zaposlovanju. Delovno področje socialno-ekonomske stiske zajema pripravo in zbiranje izjav staršev za subvencionirano prehrano, šolo v naravi, skrb za učence, zbiranje prijav in opravljanje razgovorov za vključitev v razširjeni program, sodelovanje z zunanjimi institucijami. Pri vsakem delovnem področju je delo svetovalne delavke razdeljeno na pomoč, razvojno preventivno dejavnost ter načrtovanje in evalvacijo dela z učenci, učitelji, s starši ter z vodstvom šole in zunanjimi institucijami. Delo z učenci: socialne igre, interakcijske vaje, vaje za razvijanje zdravega občutka lastne vrednosti, vaje za razvijanje pozitivne samopodobe, samovrednotenja in samozavedanja, metode uspešnega učenja, poklicna orientacija, razreševanje problemov in iskanje rešitev. Program preventivnih dejavnosti svetovalne službe v šolskem letu 2023/2024 1. triletje: vaje za razvijanje zdravega občutka lastne vrednosti, samozavedanje, prepoznavanje čustev pri sebi in drugih, obvladovanje čustvenih reakcij. 2. triletje: vaje za razvijanje zdravega občutka lastne vrednosti, sprejemanje odgovornosti za svoja čustva oz. dejanja, spodbujanje pripadnosti, nenasilne komunikacije (npr. poslušanje, sodelovanje, strpnost, empatija ...), učenje učenja. 7.–9. razred: vaje za razvijanje zdravega občutka lastne vrednosti, prepoznavanje in odpravljanje napak v svojem vedenju, krepitev pripadnosti (sodelovanje, iskanje skupnih rešitev, empatija ...), spodbujanje nenasilne komunikacije. Dejavnosti se v sodelovanju z razrednikom prilagajajo glede na potrebe učencev. Svetovalno delo v šolskem letu 2023/2024 opravljata Tadeja Prša in mag. Metka Husar Černjavič. ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV IN DELO Z NJIMI SEPTEMBER in OKTOBER 2023: • Izdelava IP za nadarjene učence 5. razreda, dopolnitev IP za učence 6., 7., 8. in 9. razreda, za kar so zadolženi vsi učitelji, ki poučujejo nadarjene učence, programe zbira razrednik, arhivira jih šolska svetovalna delavka. • Razgovori s starši in učenci o IP in podpis programa za učence 5. razreda. • Pregled in dopolnjevanje IP: razrednik, učenec, starši. JANUAR 2024: • Dopolnitev evidentiranih možnih nadarjenih učencev v 4. razredu in v vseh ostalih razredih, za kar so zadolženi razredniki, ostali učitelji, ki poučujejo v oddelku in šolska svetovalna delavka. • Razgovor s starši evidentiranih možnih nadarjenih učencev – priprava postopka za identifikacijo nadarjenih učencev. Opravi šolska svetovalna delavka. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 14 MAREC, APRIL 2024: • Identifikacija možnih nadarjenih učencev z ocenjevalno lestvico (učitelji) ter testi sposobnosti in ustvarjalnosti (psiholog) MAREC 2024: • Razgovori s starši učencev, kjer je bila opravljena identifikacija. Seznanitev o nadarjenosti otroka in pridobitev mnenja staršev o izdelavi IP. Opravi šolska svetovalna delavka, psiholog in razredniki. JUNIJ 2024: • Evidentiranje možnih nadarjenih učencev v 3. in v višjih razredih. Zadolženi razredniki, šolska svetovalna delavka. • Evalvacija IP, za kar so zadolženi razredniki, razredni UZ, šolska svetovalna delavka. • Spodbujanje učencev za udeležbo na počitniških dejavnostih, za kar so zadolženi razredniki in šolska svetovalna delavka ter koordinator za nadarjene učence. Nadarjeni učenci: • se vključujejo v različna predmetna tekmovanja, natečaje, raziskovalne naloge, interesne dejavnosti v okviru razširjenega programa …; • imajo izdelan individualiziran in personaliziran program dela pri rednem pouku in vseh drugih dejavnostih na šoli; • se vključujejo v delavnice po programu obogatitvenih dejavnosti. Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci poteka v skladu s Konceptom odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli. SKRB ZA ZDRAVJE OTROK Zdravstvena služba sodeluje s šolo na področju preventivnih zobozdravstvenih pregledov in izvajanju praktičnega učenja zobne in ustne nege. Šolska zobozdravstvena dejavnost za otroke in mladino vključuje sistematske in preventivne preglede, v katere se bodo vključevali učenci. Učenci obiskujejo tudi šolsko zobozdravstveno ordinacijo v ZD Črenšovci za pregled in sanacijo zobovja. Ordinacijo za šolsko zobozdravstveno preventivo v ZD Črenšovci vodi zobozdravnica Mojca Zver, dr. dentalne medicine. V dogovoru z oddelčnimi skupnostmi bo zdravstvena služba z učenci izvajala predavanja ob različnih dnevih dejavnosti. Na šoli si bo vsaka oddelčna skupnost zastavila poseben program dela in ozaveščala starše na področju zdravja zob in zobne higiene. Šola organizira tudi udeležbo učencev na sistematskih zdravniških pregledih in cepljenjih v pediatrični ambulanti v Lendavi. Z namenom skrbeti za čim bolj varno in zdravo življenje naših šolarjev se šola poslužuje tudi različnih predavanj in aktivnosti Zavoda za zdravstveno varstvo, ZD Lendava, Rdečega križa, Inštituta za zdravje in drugih institucij, ki skrbijo za telesno in duševno zdravje ob tednu boja proti kajenju, alkoholu, preventivnem tednu, mednarodnem dnevu RK, proti različnim vrstam zasvojenosti in bolezni. Vsaka oddelčna skupnost ima izdelan program skrbi za telesno in duševno zdravje učencev. Za koordinacijo izvedbe programov na predmetni stopnji skrbi učiteljica Janja Vučkič, na razredni stopnji pa mag. Sonja Gjerkeš Ščančar. Naše stalne naloge, v skladu s priporočili NIJZ, so izvajanje rekreativnih odmorov, vsakodnevno ščetkanje zob, skrb za zdravo in kakovostno prehrano, kultura prehranjevanja, organizirane športne aktivnosti, sprostitvene dejavnosti med poukom, stalno osveščanje učencev in njihovih staršev o skrbi za lastno zdravje. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 15 SKRB ZA ZDRAVO PREHRANO Prehrana otrok in odraščajoče mladine ima veliko posebnosti in zato ji je potrebno posvečati veliko pozornosti v vseh družbenih sistemih. Temelj zdravega prehranjevanja za otroke in mladostnike je pestra, kakovostna in raznolika hrana. Prav zaradi tega je dobro sistemsko urejena šolska prehrana najučinkovitejši in najracionalnejši način za omogočanje dostopnosti obrokov vsem učencem ter vplivanje na njihov zdrav način življenja in zdrave prehranjevalne navade. Šolska prehrana v osnovnih in srednjih šolah je urejena v skladu z veljavno zakonodajo in pomeni organizirano prehrano učencev in dijakov v dneh, ko poteka pouk v skladu s šolskim koledarjem in je potrebna za izvajanje vzgojno-izobraževalne dejavnosti ter jo šole opravljajo kot javno službo. Prehrana otrok in odraščajoče mladine ima več posebnosti in prav zato ji je potrebno posvečati mnogo pozornosti. Prizadevali si bomo za najučinkovitejši in najracionalnejši način omogočanja dostopnosti obrokov vsem učencem ter tako vplivati na njihov zdrav način življenja in zdrave prehranjevalne navade. Pripravljamo dietno prehrano za vse otroke, katerih starši prinesejo zdravniško potrdilo otrokovega pediatra z navedbo dietne prehrane ali priporočila zdravnika specialista. O obliki diete se organizatorica prehrane dogovarja s starši in šolskim kuharjem. V šolski kuhinji bomo v šolskem letu 2023/2024 pripravljali naslednje obroke: dopoldansko malico, kosilo in popoldansko malico. Tudi v letošnjem šolskem letu sodelujemo v projektu »ŠOLSKA SHEMA«, v okviru katere razdeljujemo sadje, zelenjavo in mleko. Namen projekta je ustaviti trend zmanjševanja porabe sadja, zelenjave ter mleka in hkrati omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže pri otrocih, ki povečuje tveganje za razne bolezni. Prav tako bomo nadaljevali z vključevanjem ekoloških in lokalno pridelanih živil (jajca, krompir, jabolka, razne kaše in testenine). Stroške prehrane je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici. Starše, ki bi imeli s plačevanjem šolske prehrane težave, prosimo, da se o tem pravočasno pogovorijo s svetovalno delavko. Cena šolske prehrane na dan 1. 9. 2023: • malica za učence: 1,10 €, • popoldanska malica: 0,45 €, • malica za zaposlene: 1,82 €, • kosilo za učence: 2,75 €, • kosilo za zaposlene: 4,73 €, • kosila za zunanje naročnike: 5,77 €. ORGANIZACIJA PREHRANJEVANJA V JEDILNICI Razširitev šolske kuhinje, v kateri se pripravlja tudi hrana za 7 oddelkov vrtca, je bila nujno potrebna. Dobri delovni pogoji tako omogočajo kakovostno in hitro pripravo ter postrežbo šolske prehrane otrokom, učencem in zaposlenim v vrtcu in šoli. Šolska malica se za učence 1. razredov izvede v matičnih učilnicah, za učence 2.–9. razreda pa v jedilnici v dveh odmorih: 1.–5. razred 8.45–9.05 6.–9. razred 9.50–10.10 Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 16 Odmor za kosilo: 1.–5. razred 11.45–12.15 6.–9. razred 12.35–13.05 Jedilniki z alergeni so nameščeni v jedilnici na oglasni deski ter na šolski spletni strani. Ob jedilnikih so tudi seznami dežurnih učiteljev. POSEBNE AKTIVNOSTI ŠOLE Aktivnost Prvi šolski dan Začetek bralne značke Evropski dan jezikov Teden duhovnosti in kulture Teden mobilnosti – Varčne poti Dan športa Državni praznik dan generala Rudolfa Maistra Teden otroka Srečanje likovnikov Prešernovih šol – Forma Viva Svetovni dan hrane Svetovni dan učiteljev Državni praznik dan reformacije in dan spomina na mrtve Šolski otroški parlament – Duševno zdravje otrok in mladih Datum izvedbe 1. september 2023 17. september 2023 26. september 2023 1. september (nedelja) 16.–22. september 2023 23. september 2023 23. november 2023 2. do 8. oktober 2023 oktober 2023 16. oktober 2023 5. oktober 2023 oktober, november 2023 december 2023 Dan človekovih pravic Prireditev ob dnevu samostojnosti Dobrodelna prireditev z bazarjem Ta veseli dan kulture Proslava ob slovenskem kulturnem prazniku Zaključek BZ (Dan Zemlje, 27.april, 1. maj) Svetovni dan Romov Proslava ob občinskem prazniku občine Črenšovci Festival talentov Valeta Prireditev ob zaključku šole in dnevu državnosti Kleklovo leto (150 letnica rojstva) 10. december 2023 december 2023 3. december 2023 4. december 2023 7. februar 2024 22. april 2024 8. april 2024 maj 2024 april/maj 2024 Junij 2024 21.junij 2024 (celo leto) 2024 Delovne sobote V šolskem letu 2023/2024 je načrtovana ena delovna sobota, in sicer 23. 3. 2024. Pouka prost dan bo 9. 2. 2024. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 17 SODELOVANJE ŠOLE Z OKOLJEM Šola se povezuje z okoljem predvsem zaradi obogatitve učnega procesa. V pouk vključuje razne obiske v delovnih organizacijah, posameznikov, podjetjih, ustanovah, društvih. Vsak učitelj ima na tem področju izdelan podroben program. V neposredno okolje šola vstopa z organizacijo proslav, prireditev, samostojno ali v povezavi s KS, kulturnim in turističnim društvom, z gasilskim društvom in ostalimi društvi v občini, občino Črenšovci, s športnim društvom. Šola se povezuje in sodeluje tudi z drugimi šolami v Pomurski regiji in nasploh v Sloveniji in tujini, Razvojnim centrom v Lendavi, s Policijsko postajo Lendava, s CSD Lendava, ZD Lendava, ZZV Murska Sobota, Centrom za duševno zdravje otrok in mladostnikov v Murski Soboti, Razvojno ambulanto za zgodnjo obravnavo, Društvom za varstvo okolja, Društvom za zaščito živali, Pomurskim ekološkim centrom, Svetovalnim centrom v Mariboru, CŠOD, ZKO Lendava, ZRSŠ, Obrtno zbornico Lendava, MIZŠ … Z vključevanjem učencev v različna tekmovanja (v znanju, športu, raznih natečajih in razpisih) spodbujamo razvoj sposobnejših učencev. Naš cilj je dosegati uspehe tudi na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter se tako promovirati tudi v širši družbeni skupnosti in izven države. V stalnem sodelovanju smo tudi z ZRSŠ OE Murska Sobota, PEF v Mariboru, FF in PEF v Ljubljani, Pedagoškim inštitutom, ZPMS ter MVI. Učitelji se pri načrtovanju in izvajanju svojega dela, predvsem v okviru projektnih nalog, naravoslovnih dni in drugih dni dejavnosti, povezujejo in sodelujejo z okoljem. Program sodelovanja in povezovanja z okoljem ima izdelan vsak učitelj v letni pripravi na delo. S takšnim delom in povezovanjem se šola tudi predstavlja širši skupnosti in tako skrbi za promocijo svojih aktivnosti. Sodelovanje s šolami v okolici Vključevali se bomo v akcije, ki jih organizira ŠD Črenšovci. Člani ŠD Črenšovci, sekcija strelstvo, bodo vodili interesno dejavnost z našimi učenci. Odzvali se bomo tudi na akcije in prireditve, ki jih organizirajo športna in druga društva v občini. Sodelovali bomo z JUDO klubom Lendava in ŽOK Lendava, KK Ljutomer, plesne šole, ki bodo na podlagi interesa učencev na naši šoli izvajali nadstandardne dejavnosti. Sodelujemo tudi z OŠ Surčin, OŠ Sveti Martin na Muri, Prešernovimi šolami v Sloveniji, srednjimi šolami, z Univerzo v Mariboru – katedra za likovno umetnost in razredni pouk, z Evropskimi talent točkami na Hrvaškem (Varaždin). Programi sodelovanj so podrobno opredeljeni v Letnem delovnem načrtu šole. Sodelovanje z vrtcem Vrtec in šola v Črenšovcih sodelujeta vsakodnevno in v simbiozi uresničujeta zadane cilje in poslanstvo vzgojno-izobraževalnega dela. Strokovne delavke vrtca sodelujejo z aktivom učiteljic razredne stopnje in tako izmenjujejo izkušnje in primere dobre prakse. Otroci, ki bodo v prihodnjem šolskem letu obiskovali šolo, se srečujejo z osmošolci in tako tkejo vezi zaupanja in prijateljstva. Vrtec redno tedensko zahaja v šolsko telovadnico, kjer del aktivnosti pripravljajo športni učitelji šole. Starejši otroci zahajajo k računalniškim uricam, kjer se srečujejo z računalniško pismenostjo in krepijo kompetence IKT. Vsi oddelki vrtca tesno sodelujejo tudi s šolsko oziroma vrtčevsko knjižnico. Sodelovanje s šolo poteka tudi skozi neformalna srečanja (ogled predstave, glasbenega nastopa ipd.). Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 18 SODELOVANJE S STARŠI Starši so naši partnerji, zato sodelovanju z njimi posvečamo posebno pozornost. Sodelovanje bo potekalo v obliki formalnih srečanj, kot so skupni in razredni roditeljski sestanki ter govorilne ure, prav tako pa tudi na neformalnih srečanjih, kot so razne prireditve, sodelovanje pri učnih urah, strokovna srečanja s starši, šola za starše, razne oblike športnih in drugih srečanj, delavnic … Starše vabimo, da se vključijo v elektronsko prejemanje sporočil iz e-Asistenta. S tekočim dogajanjem bomo starše informirali preko šolske spletne strani. Sodelovanje s starši v šolskem letu 2023/2024 1. skupni roditeljski sestanek bo 19. septembra 2023. Na sestanku bo podano poročilo o realizaciji programa LDN za šolsko leto 2022/2023 in program dela za šolsko leto 2023/2024. 2. skupno srečanje s starši bo v okviru izobraževanj za starše o težavah, ki jih prinašajo socialna omrežja. Predavanje bo v mesecu februarju 2024. Razredni roditeljski sestanki 1. Razredni roditeljski sestanki bodo v mesecu septembru. Na razrednih roditeljskih sestankih bo staršem predstavljen program dela v posameznem razredu ter finančne obveznosti v tekočem šolskem letu. Učitelji jih bodo seznanili z vsem, kar starše zanima ob začetku šolskega leta. V posameznem oddelku bodo starši izvolili predstavnika v svet staršev. 2. Drugi razredni roditeljski sestanki bodo predvidoma v mesecu marcu ali aprilu. Za bodoči prvi razred bosta za starše izvedeni dve srečanji, namenjeni vpisu in pripravi učencev na bodočo šolo (februarja 2024 in maja 2024). Govorilne ure Govorilne ure za starše bodo organizirane enkrat mesečno v popoldanskem času. V živo bodo govorilne ure organizirane vsak drugi torek v mesecu, in sicer od 16.00 ure do 18.00 ure. Vsak strokovni delavec pa glede na potrebe in problematiko učencev in v skladu z urnikom organizira še dodatne pogovorne ure za starše v dopoldanskem času. Učitelji in starši se za govorilno uro ali pogovorno uro po potrebi predhodno dogovorijo. GOVORILNE URE ZA STARŠE 10. 10. 2023 8. 11. 2023 12. 12. 2023 (po potrebi) 9. 1. 2024 15. 2. 2024 12. 3. 2024 9. 4. 2024 14. 5. 2024 11. 6. 2024 (po potrebi) Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 19 Pogovorne ure za starše in učence v dopoldanskem času Priimek Čeh Čerpnjak Denić Dugar Fekonja Gabor Gjerkeš Ščančar Glavač Gomboc Horvat Husar Černjavič Karlovčec Ladić Lašič Litrop Lukač Novak Novak Novak Omar Horvat Pasarič Potočnik Prša Sabo Sever Šijanec Škafar Šobak Šumak Temlin Utroša Vogrinčič Vučkič Zadravec Zelko Žalik Ime Nataša Stanko Elvir Vida Sara (porod.) Renata Sonja Romana Mitja Samira Metka Tanja Majda Nuša Nataša David Gabrijela Alma Nataša Doroteja Nina Elizabeta Tadeja Metka Andreja Valerija Karmen Petra Blaž Zdenko Saša Tadeja Janja Karmen Darinka Vladimir dan (starši) TOR PET ČET / TOR ČET TOR PON ČET, PET PON ČET SRE PON TOR PON ČET PET ČET SRE TOR PON PON PET PON PON TOR TOR SRE ČET ČET PET PET ura (starši) dan (učenci) SRE 10.10–10.55 Vsak delovni dan PET 10.10–10.55 8.00–8.45 TOR / / SRE 10.10–10.55 PET 10.10–10.55 11.00–11.45 TOR ČET 10.10–10.55 ČET 11.45–12.15 TOR 8.00–8.45 SRE 7.30–7.55 9.05–9.50 PET TOR 10.10–10.55 TOR 7.10–7.55 10:10–10:55 SRE PET 10.10–10.55 PET 11.00–11.45 TOR 11.00–11.45 7.10–7.55 TOR TOR 10.10–10.30 TOR 11.00–11.45 8.00–8.45 TOR PON 9.05–9.50 ČET 11.50–12.30 Po dogovoru ČET 10.10–10.55 Po dogovoru Po dogovoru 7.10–7.55 SRE TOR 10.10–10.55 PON 11.00–11.45 TOR 8.00–8.45 ČET 11.00–11.45 PET 10.10–10.55 PET 9.05–9.55 ura (učenci) 11.00–11.45 7.10–7.55 12.15–13.00 / 13.05–13.50 10.10–10.55 11.00–11.45 8.00–8.45 8.00–8.45 7.10–7.55 7.30–7.55 10:10–10:55 10.10–10.55 8.00–8.45 8:00–8:45 10.10–10.55 12.15–13.00 7.10–7.55 11.00–11.45 10.10–10.30 11.00–11.45 7.10–8.55 9.05–9.50 7.10–7.55 7.10–7.55 7.10–7.55 10.10–10.55 11.00–11.45 8.00–8.45 7.10–7.55 10.10–10.55 11.00–11.45 Izobraževanje za starše V šolskem letu 2023/2024 bomo organizirali izobraževanje za starše otrok vrtca in šole. Letos bomo izobraževali starše na področju varne rabe IKT opreme in odkrivanja zasvojenosti. S starši se bomo srečali tudi v okviru Šole za starše. Predvidena so tri srečanja na teme zdravega življenjskega sloga. Starši bodo o srečanjih predhodno obveščeni. Neformalne oblike srečanj s starši Razredniki načrtujejo različne oblike srečanj s starši skozi razne razredne projekte, skupne športne aktivnosti, družinsko branje, vodenje ID, pomoč pri predstavitvah poklicev, demonstracije različnih aktivnosti, običajev, … Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 20 Če želimo vzpostaviti partnerski odnos s starši, jih moramo povabiti k načrtovanju in izvajanju različnih dejavnosti, jim dati povratne informacije in povedati, kaj si želimo, prav tako pa tudi, kaj od njih pričakujemo. Starše bomo povabili na prireditve ob državnih praznikih oz. občinskem prazniku, 3. decembra bomo organizirali predpraznični bazar, zbrane prispevke bomo namenili za delovanje šolskega sklada. DOLŽNOSTI UČENCA Najpomembnejše dolžnosti učenke oz. učenca so: • • • • • • • • • • • da spoštuje pravice drugih učencev in delavcev šole in ima spoštljiv in strpen odnos do individualnosti, človeškega dostojanstva, etnične pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola; da izpolni osnovnošolsko obveznost; da redno in točno obiskuje pouk in druge vzgojno-izobraževalne dejavnosti; da izpolnjuje svoje učne in druge šolske obveznosti; da drugih učencev in delavcev šole ne ovira in ne moti pri delu; da v šoli in izven nje skrbi za lastno zdravje in varnost ter ne ogroža zdravja in varnosti ter osebnostne integritete drugih učencev in delavcev šole; da spoštuje pravila hišnega reda in ravna po vzgojnem načrtu šole; da varuje in odgovorno ravna s premoženjem šole in z lastnino učencev in delavcev šole ter je namerno ne poškoduje; da se spoštljivo vede do drugih; da sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice, o čemer se dogovor sklene v oddelčni skupnosti ali skupnosti učencev šole; da sodeluje pri dogovorjenih delovnih akcijah šole. STROKOVNI ORGANI ŠOLE STROKOVNI AKTIVI Strokovni aktivi na šoli delujejo na razredni in predmetni stopnji ter po strokovnih področjih. Aktiv Aktiv razredne stopnje Aktiv predmetne stopnje Aktiv RAP-a Jezikovno-umetnostni aktiv Naravoslovno tehniški in družboslovni aktiv Aktiv svetovalne službe in dodatne strokovne pomoči Aktiv športa Vodja mag. Sonja Gjerkeš Ščančar Karmen Škafar Renata Gabor Saša Utroša Janja Vučkič Tadeja Prša Nuša Lašič Strokovni delavci v aktivih obravnavajo problematiko predmetnih področij z vidika uresničevanja kakovostnega in sodobnega pouka, spremljajo posodabljanje UN, načrtujejo metodičnodidaktično razvijanje sodobnih kompetenc in medpredmetno sodelovanje, se strokovno izpopolnjujejo za dogovorjeno temo, razrešujejo strokovna in vzgojna vprašanja, se dogovarjajo o izboljšavah … V vsakem ocenjevalnem obdobju analizirajo tudi učno-vzgojne rezultate dela, načrtujejo timsko sodelovanje in usklajujejo delo z učenci. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 21 UČITELJSKI ZBOR Učiteljski zbor sestavljajo vsi strokovni delavci šole, ki obravnavajo strokovna vprašanja, povezana z vzgojno-izobraževalnim delom šole in o njih odločajo. ODDELČNI UČITELJSKI ZBOR Oddelčne učiteljske zbore sestavljajo strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno-izobraževalno delo v posameznem oddelku. Oddelčni učiteljski zbor vodi razrednik posameznega oddelka. Oddelčni učiteljski zbor obravnava vzgojno-izobraževalno problematiko v oddelku in se sestane najmanj enkrat v ocenjevalnem obdobju. RAZREDNIK Razrednik vodi delo oddelčnega učiteljskega zbora, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši, šolsko svetovalno službo in opravlja druge naloge v skladu z zakonom. VARNOST Zagotavljanje varnosti oseb in premoženja je prva naloga šole. Vendar je vse varnostne ukrepe možno izvajati samo ob doslednem upoštevanju vseh predvidenih ukrepov. Ukrepe so dolžni spoštovati tako zaposleni kot tudi učenci, starši in vsi obiskovalci šole. Za varnost in zaščito objektov šole je urejen zunanji videonadzor. Preko javnih del sta na šoli zaposlena informator in nadzornik objektov. Osnovni ukrepi, ki jih bomo izvajali, so: izdelani ustrezni predpisi, izobraževanje in informiranje, redno vzdrževanje objektov, varnostna služba, tehnični pregledi in nadzor, sodelovanje z zavarovalnico, ureditev prometne varnosti, dežurstvo strokovnega kadra, vidna označitev in zavarovanje objektov šole. Prometna varnost Šola sodeluje s prometno policijo, ki je v prvih dveh tednih zadolžena za varnost prihoda in odhoda učencev. Kljub temu pa naj vam damo nekaj koristnih nasvetov: • Učenec naj se od doma odpravi pravočasno. • Še posebej prvošolčka pospremite do šole in ga poučite o nevarnosti. • Vedno izberite najvarnejšo pot in ne najkrajše poti. • Cesto prečkajte na urejenih prehodih za pešce. • Učenci prvih in drugih razredov naj okoli vratu nosijo rumeno rutico. • Učenci naj nosijo svetla odbojna telesa in pripeto naj imajo kresničko. • Kolesarji si naj glavo zaščitijo s čelado. • Pešci naj hodijo po levi strani ceste, v nasprotni smeri, kot poteka promet. • Bodite previdni pri vstopu v avtobus in izstopu iz njega. • Vožnja s kolesi in z motornimi kolesi po šolskem dvorišču in igrišču ni dovoljena. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 22 NAŠA PRIČAKOVANJA DO UČENCEV Temeljni namen šole je pridobivanje znanja z različnih področij in vzgajanje učencev v smislu splošnih človeških vrednot in humanosti. Vsak učenec ima priložnost pokazati svoje sposobnosti in začutiti občutek lastne vrednosti. Želimo, da bi se v šoli počutili dobro in varno. Da bi bili čim uspešnejši in da ne bi bilo neprijetnega prekinjanja dela in odvečnega opozarjanja, od vas pričakujemo: • da prihajate v šolo točno, brez zamujanja; • da mirno počakate na začetek pouka; • da se med odmori sprostite na sprejemljiv način in se pripravite na naslednjo šolsko uro; • da čim več sodelujete pri pouku in si tako pridobite več znanja; • da vzpostavite in vzdržujete vljudne in spoštljive odnose z učenci, učitelji in drugimi delavci šole; • da ste do svojih osebnih stvari skrbni in spoštujete lastnino drugih; • da boste imeli do šolske lastnine spoštljiv odnos in je ne boste poškodovali; • da bomo skupno skrbeli za čisto okolje v šoli in izven nje, ker se tako vsi počutimo bolje; • da se boste po pouku vključili v ponujene oblike dejavnosti; • da se boste doma pripravili na naslednji dan in tako izpolnili domače obveznosti; • da skupaj z dežurnimi učitelji in učenci poskrbite za red v učilnicah, jedilnici, po hodnikih, v garderobi in okolici šole. RAČUNOVODSTVO Finančno poslovanje zavoda vodi računovodkinja, ga. Metka Gönc. Način plačila stroškov: - mesečno s položnicami, - na dva obroka (dnevi dejavnosti), - na več obrokov (šola v naravi), - po položnici. URADNE URE V TAJNIŠTVU Za učence: vsak dan od 7.00 do 8.30 in od 11.00 do 13.00. Za starše: vsak dan od 7.00 do 13.00. Za zaposlene: v delovnem času tajništva. Starše prosimo, da stroške poravnajo v roku! Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 23 ZLATA PRAVILA HIŠNEGA REDA 1. Prizadevaj si za čim boljše odnose med učenci in delavci šole. 2. Bodi prijazen. 3. Bodi vzor mlajšim. 4. Pozdravljanje naj ti bo lepa navada. 5. Nasmeh te nič ne stane, dela pa čudeže, če je iskren. 6. Spoštuj prizadevnost drugih. 7. Ne skopari s pohvalami. 8. Povej ji/mu, da je dobra/dober. 9. Spoštuj sebe, sošolce, odrasle, živali in rastline. 10. S prijaznimi besedami ne skopari. 11. Ne delaj drugim tistega, česar ne želiš, da bi drugi delali tebi. NAŠ DOGOVOR • • Ravnatelj bo: zagotovil dobre pogoje za delo; • skrbel za nakup ustrezne učne tehnologije; skrbel, da bodo vsi zaposleni na šoli delali strokovno, vestno in kakovostno; skrbel za izpolnjevanje dolžnosti in pravic učencev; skrbel za dobre odnose in sodelovanje med učenci, starši in vsemi zaposlenimi na šoli; skrbel za dobro sodelovanje z lokalno skupnostjo, ZRSŠ ter MŠŠ; • • skrbel za realizacijo LDN; • • skrbel za pravočasno in kakovostno informiranje javnosti o delu na šoli. • • • • • Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci • • Učiteljice in učitelji bodo: poskrbeli za varno in prijazno okolje vseh učencev na šoli; spodbujali učence za doseganje čim boljših rezultatov na učnem in vzgojnem področju; omogočili učencem razvoj v skladu z njihovimi sposobnostmi; spodbujali razvijanje ustvarjalnosti; • vzgajali učence v duhu dobrih medsebojnih odnosov in razvijali čut odgovornosti; • razvijali čim boljše sodelovanje s starši in jih redno obveščali o napredku njihovega otroka; poskušali zagotoviti ničelno toleranco do nasilja na šoli; s svojim delom in pristopom razvijali modrost, vedrino, ljubezen in pripadnost svoji domovini Sloveniji. 24 NAŠ DOGOVOR Starši bomo: • • • • • • • • • Učenka/učenec bom: pri otroku spodbujali razvoj samostojnosti in odgovornosti; skrbeli, da bo naš otrok redno in točno obiskoval šolo; preverjali sprotno učenje in opravljanje domače naloge; prisluhnili otroku in mu pomagali v težavah; • redno prihajali na pogovorne ure, roditeljske sestanke in druga srečanja v šoli; sproti poravnavali vse obveznosti do šole; • spremljali preživljanje prostega časa svojega otroka; spodbujali svojega otroka k spoštovanju šole in znanja kot vrednote; skupaj z učitelji in vsemi zaposlenimi na šoli delali v dobro svojih otrok ter jih vzgajali k delavnosti in odgovornosti. • • vljudna/vljuden do vseh ljudi in vedno pripravljena/pripravljen pomagati; s svojim obnašanjem vzor drugim; • k pouku prihajala/prihajal redno in pravočasno; • v šolo prinašala/prinašal vse potrebne pripomočke, ki jih bom potrebovala/potreboval pri pouku; v šoli uporabljala/uporabljal le šolske copate, ki jih ne smemo nositi zunaj; vestno in odgovorno opravljala/opravljal domače naloge in druge zadolžitve; skrbela/skrbel za red in čistočo v šoli ter varovanje šolske lastnine; upoštevala/upošteval šolska pravila in se ravnala/ravnal v skladu z njimi; spoštovala/spoštoval vse učence, učitelje in druge zaposlene na šoli; • • • • s svojim delom in znanjem izkazovala/izkazoval spoštovanje do domovine in slovenskega jezika. URNIK Ura ponedeljek URNIK ( od __________ do __________ ) torek sreda četrtek 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 25 petek Ura ponedeljek URNIK ( od __________ do __________ ) torek sreda četrtek petek ponedeljek URNIK ( od __________ do __________ ) torek sreda četrtek petek ponedeljek URNIK ( od __________ do __________ ) torek sreda četrtek petek 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ura 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ura 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 26 REDOVALNICA Predmet I. ocenjevalno obdobje SLOVENŠČINA MATEMATIKA ANGLEŠČINA ANGLEŠČINA 2 (7. r.) NEMŠČINA NEMŠČINA 2 (7. r.) LIKOVNA UMETNOST GLASBENA UMETNOST DRUŽBA ZGODOVINA GEOGRAFIJA DRŽAVLJANSKA IN DOMOVINSKA KULTURA TER ETIKA SPOZNAVANJE OKOLJA FIZIKA KEMIJA BIOLOGIJA NARAVOSLOVJE NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA GOSPODINJSTVO ŠPORT IP I ________________ IP II ________________ IP III ________________ Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 27 II. ocenjevalno obdobje SPOROČILA __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Datum:__________ Podpis staršev:_______________ Podpis učitelja: _______________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Datum:__________ Podpis staršev:_______________ Podpis učitelja: _______________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Datum:__________ Podpis staršev:_______________ Podpis učitelja: _______________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Datum:__________ Podpis staršev:_______________ Podpis učitelja: _______________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ Datum:__________ Podpis staršev:_______________ Podpis učitelja: _______________ Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 28 RODITELJSKI SESTANKI Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 29 OPRAVIČILA Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Datum: Podpis učitelja: Podpis staršev: Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 30 Na osnovi 32. člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 in spremembe) in Pravilnika o publikaciji o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 29/96 in spremembe) izdaja OSNOVNA ŠOLA Franceta Prešerna Črenšovci, Ul. Juša Kramarja 10, 9232 Črenšovci PUBLIKACIJO ZA ŠOLSKO LETO 2023/2024 Uredila: mag. Stanko Čerpnjak in mag. Metka Husar Černjavič Lektorirala: Ana Elizabeta Kerman De Luisa Tehnično uredil: Zdenko Temlin Publikacijo izdala OŠ Franceta Prešerna Črenšovci Objava na spletni strani šole http://www.osfpcrensovci.si/ Črenšovci, september 2023 Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci 31