v Ljubljani, Sodna ulica št. 6 priporoča nove publikacije: 1. Shakespeare-Zupančič, Sen kresne noči, broš. 22 K, vez. 28 K. 2. Anatole France-Debeljak, Pingvinski otok, broš. 42 K. 3. Igo Kaš, Dalmatinske povesti, broš. 12 K. 4. J. Habberton-Šorli, Bob in Tedi. Povest s slikami, broš. 24 K, vez. 30 K. TñKOPIÜEU PñUIUON umErni5Kñ RñZ5TñUñ NOUEÍT1BER 19Z0 ^ñKñC FRñH KRñCJ TOHE KRñLl mušič NñPOTNIK 5KñLICKY USTOPNIHñ 10 K, 5 K RIHARD JAKOPIČ FOTOGRAF BERTHOLD | 1__i 2 ■^■^■■^■■■■HmHai^fl..... ^■■■L. XUIII. Umetnostna razstaua. ••.■j 11 Srednji prostor, prui oó-óeiek in soba na leuo: Božičar lakac Kolekcija slik in grafike. Desna soba: Fran Kralj S D' 1. mati božja. Z. 5ueta moliteu. 3. 5atana. 4. 5fnubarstuo. 5. Pridigar. 6. Dokaz. 7. Bratec. 8. Nežna misel. m 9. 5erafin. 10. Probuna. 11. Delo. IZ. Sočutje. 13. Daljna želja. 14. Kralj iTlatjaž. 15. 5očba Salomona. IG. Zasmeh. 17. Prijateljici. 18. Priprosta ljubezen. 19. Povodnji mož. 20. Hrepenenje. 21. Ueneie cvetje. 22. fTlicka in mucka. 23. Davna pesem. 24. Finis. 25. Jabolko. 26. Ljubčka. 27. Bolest. 28. Buc, buc . . . 29. Cesta. 30. Rmar. 31. Pomladna bajka. Tone Kralj 32. Deček. 40. metuljček. 33. 5poznanje. 41. Drvarji. 34. 5tarost. 42. medicina. 35. Brezmadežna. 43. marija z 3G. mati. mavrico. 37. Ločitev. 44. U prostih 38. U potu svojega uricah. obraza. 45. Malčki. 39. Objem. 46. Prosjaki. Srednji prostor, drugi oddelek: (Darijan (Dušic od šteu. 47 do 83« Zdenko 5kalicky od šteu. 84 do 108« luan .Napotnik I. Ženska s pauom. III. K materi. II. Pri toaleti. IU. Sluh. U. mačka. m * šteuilke so urejene časauno. FOTOGRAF BERTHOLD MARIJ KOGOJ UNION dne 6. novembra ob 8. uri zvečer .oy .::>'■;::..3 rir. "'2 Marija Kogoja Sodelujejo: gn. Zdenka Zikovà g. Marij Kogoj Proizvaja se; a) Andantino cantabile b) Skica c) Piu gravç . a) „Troje solospevov s spremljevanjem za glasovir" b) Stopil sem na tihe njive. Odmor. a) Allegretto ; , b) Andante pocco piu mosso a) Da sem jaz Jezus : f -•'■' b) Otožnost c) Gazela d) Češka narodna. Sedeži: à 35 K, 30 K, 25 K, 20 K, 12 K Stojišča : à 5 K, za dijake 3 K. Jaz se te bom spomnila. Silvin Sardenko. Jaz se te bom spomnila marsikdaj in marsikje: Ko bom kosca videla, Ki po travnikih kosi, Ko bom lovca slišala, Ki po šumi nosi strel, Ko bom zrla jastreba, Ki je dobro ptičko vjel. Sprehod v zimi. Paul Remer. Zdaj svojo mi podaj roko, da greva v naravo zimsko to; da bova skoz daljen kraj hodila: Tako naj boš vedno me spremila in tvoja roka vedno naj me varno pelje v tihi raj. Istrski motivi. Dr. Iv. Pregelj. Kakor bolna resnost, Majka stara dremlje; Kakor nad gomilo, lice razorano, nad obrazom njenim snivaš pesem tožno, se je razgrnilo. Sebi le poznano. „Solze, solze moje so na kamen pale, Kamen se razsul je, solze so ostale. Stopil sem na tihe njive ... Silvin Sardenko. Stopil sem na tihe njive, tiho kakor bi se bal, da se vzdrami kdo pokojnih in bi vstal — Kaj me v miru motiš sladkem? Če so trudne ti, oči: — Kaj gomil je praznih! Pojdi! in zaspi! Če pa moč se v rokah tvojih, volja še iskri v očeh, pojdi, delaj! Kaj postajaš na grobeh. Tiho, tiho, brat pokojni! Prišel sem vas obiskat, da bi rajši šel, Ko pridem zadnjikrat. Da sem jaz Jezus. Cvetko Golar. Da sem jaz Jezus šel na morje bi široko, z vetrom, plugom božjim v prsi izorano, — stopala bi noga po gladini sinji, ne ugreznilo bi morje se pod mano. Sam pod svojim Bogom, daleč nad vodami, naokoli večnost in samota tajna zarja sklanjala bi name svetlo lice, v duši mi zvenela melodija bajna. Da sem jaz Jezus, K nebu dvignil svojo roko in k očetu molil bi molitev vneto: glej, sejalec sem, ljubezen seme sveto, daj mi klasja zrelega pod srp visoko. Murn-Aleksandrov. Koliko je rožic sred polja, ali zame ni nobene, Koliko je misli sred srca, a vesele niti ene. Radost šla je, a prišla žalost in vse njene hčere: trpkost, zlost et cetera pa zamera vrh zamere. Otožnost. Gazela. Drayotin Kette. Pa zelene brstiče poganja vsaka vejica kostanja. In poljubi jih solnce jedenkrat, pa privabi že listke zelene in poljubi jih solnce drugikrat, sredi listov že cvetje požene in poljubi jih solnce tretjjkrat ah, že je omamila tudi mene. ki na dobek seda; Ktera ima ljubega, da je vsaka bleda! Molči, molči, laž je, laž tvoja govorica dasi ljubega imam rdeča so mi lica. narodna. Dragotin Kette. Kaj mi pravi tiček ta, : ANTON PODBEVŠEK FOTOGRAF BERTHOLD r Dramsko gledališče dne 12. novembra ob 8. uri zvečer Antona Podbevška „Človek z bombami". V pravljičnem gorovju. Titanova serenada. Ob dnevu vpoklica na kolodvoru. Na deželi. Izumitelj na zemlji. O prerijskem bivolu. Himna o carju mavričnih kač. Električna žoga. Čarovnik iz pekla. Plesalec v ječi. Cene običajne ñUSÜST BERTHOLD f UÍDETHI5K1 FOTOBRñF | DñLmñTlHÜUñ ULirñ k Troje solospevov MARIJA KOGOJA. Skladatelj z napetostjo, skoro bi dejal ljubosumno zasleduje vsako najrahlejšo alteracijo, vsak najgloblji utrip pesnikovega čuvstva ter hoče doseči to, da v istem hipu, na istem mestu vzbudi poslušalcu ne le enako močan odmev, ampak mogočno potenciran učinek. Dr. 2r. Kimavec. Tu ponavljam, da je Kogoj eden naših najmodernejših in najizrazitejših mlajših skladateljev. Moderni skladatelj išče in se potrudi, da najde in da vsakemu, tudi najrahlejšemu nihljaju raznih čuvstvovanj kar moč primernega, do pičice natančnega izraza. Posebno v tem pogledu so Kogojeve skladbe vobče in tako tudi ti trije samospevi izredno intimnega značaja, so res nekak „misterij notranjosti", da rabim besede, kot jih je Kogoj sam pisal v neki glasbeni oceni in ž njimi povedal, kako si on glasbo misli. Bili so časi, ko je bilo treba Lajovičevim samospevom od koncerta do koncerta utirati pot in vzgajati občinstvo za njih ume-vanje. Danes so ti časi, lahko rečemo, že za nami. Sedaj bo treba utirati pot še drznešim mojstrom. Sian&j 'Premrf. Kogoj je zanimiv pojav, ker zastopa v naši produkciji "nekaj novega in posebnega, kar -je treba vzeti ne samo kot reakcijo proti našemu občemu glasbenemu konservatizmu, nego tudi kot odpiranje novih vidikov in novih možnosti izražanja. Tinte Do6ronič. lisi naročila vi» Jugoslovanska hnjigarna". Kongresni trg Dr. J. Cankar: S poti. 8 K. —: Obiski. Fr. Levstik: Martin Krpan. 7 K. Stanko Majcen: Kasija. 8 K. Vojeslav Mole: Tristia ex Siberia. Dr. Jos. Debevec: Vzori in boji. 12 K. Fr. Jaklič: Ljudske povesti. 8 K. Dr. Brecelj: Jetiki boj. 2 K. Mesečnik za ieposlouje in znanstuo DOM IN SVET Naroča se v Jugoslovanski tiskarni. Lauo5lau5chu;entner Prešernova (Tluzikalije Umetnine Knjigarna Založništvo UMETNOSTNI PAVILJON -XIX. — UMETNOSTNA RAZSTAVA MAJ — JUNI 1921 IMENIK GASPARI MAKSIM: 1. Sv. Trojica 2. Sv. Krištof 3. Koroški motiv GUSTINČIČ PAVEL: 4. Motiv iz Podgrada KAMBIČ MIHAEL: 5. Mlinska struga 6. Motiv iz Ljubljane 7. Za mestom 8. Bled 9. Kontrast KLEMENČIČ FRAN: 10. Pokrajina I., pastel 11. Pokrajina II., pastel 12. Tihožitje, olje 13. Kranjica, študija, olje 14. Zamišljena, olje 15. Študija, olje KOS GOJMIR ANTON: 16. Portret filozofa 17. Portret matere 18. Portret v rudečih barvah 19. Alojzij Res, risba 20. Voda 21. Jablana, risba 22. Študija drevesa, risba KRALJ FRAN: 23. Sveta mati, les 24. Evangelist Janez 25. Sv. Boštjan, risba 26. Dojenček 27. Portret 28. V nebesa 29. Krokar 30.—69. Kralj Matjaž, ilustracij 70. Starci 71. Radovednici 72. Materin egoizem 73. Portret 74. Pomladna pesem 75. Dvojni ljudje 76. Vizija sv. Antona 77. Pekoča vest 78. Težak spomin 79. Umetnik 80. Pošastne sanje KRALJ TONE: 81. -110. Radiranke 111.—119. Študije za cerkev v D., radiranke 120. Detajl za cerkev v D., olje 121., 122. Delo, radiranke 123. David, radiranka ' 124. Mihael, radiranka 125. Obup, les 126. Plaketica 127. Levinje 128. Vile 129. Deveta dežela, plakete: a) Izvoljenci I. b) Kralj devete dežele c) Ukleta kraljičina č) Boginja slast d) Izvoljenci II. 130. Hroma 131. Zločinec 132. Ideal 133. V zatonu življenja 134. Križani 135. Za zvezdo 136. Lesorez 137.—142. Življenje, radiranke 143. Jutro, les 144. Idealist, les 145. Uklenjena ljubezen, les 146. Tuga, les MUŠIČ MARJAN: 147. V pravljičnem gorovju, pastel 148. Drevo, pastel 149. V gozdu, pastel 150. Pokrajina * NAPOTNIK IVAN: 151. Krist, les 152. Šaloma, les 153. Pri toaleti, les 154. Ivan Cankar, les 155. Mati, les 156. K materi, les 157. Plesalka, les 158. Zadovoljnost, les SIMONIČ-BLUMENAU VERA: 159. Portret SKALICKY ZDENKO: 160. Dolenjska pokrajina, pastel 161. Dolina, pastel 162. Skale, pastel 163. Polotok, pastel ŠANTEL HENRIKA: 164. V skrbeh, akvarel 165. Študija z lučjo, akvarel 166. Počitek, akvarel 167. Dušica* akvarel 168. Vojica, akvarel ŠANTEL SAŠA: 169. Počitek, olje 170. Nikola Faller, olje 171. Študija iz Pazina, olje 172. Pogled na Reko, olje 173. Motiv iz Pasinga pri Monakovem, olje 174. Motiv iz stare Reke, kombinirani tisek 175. Lajovic, risba 176. Adamič, lesorez 177. Hubad, lesorez 178. Jeraj, lesorez 179. Kogoj, lesorez 180. Skerjanec, lesorez 181. Stritof, lesorez 182. Motiv iz Pazina, linotipija 183. Portret moje matere, olje 184. Kvarnerski motiv, lesores v barvah 185. Objem, perorisba 186. V hlevu, cinkopis 187. Trsatski grad, cinkopis 188. Motiv iz Podgfore, bakropis 189. Motiv v Istri, perorisba 190. Motiv iz Sušaka, olje 191. Motiv iz Zminja v Istri, olje TRATNIK FRAN: 192. Portret ge. P. 193. Portret ge. dr. Z. 194. Lastni portret 195. Slepa 196. Mati in otrok 197. Študija 198. Inspiracija 199. Pianissimo 200. Učenca 201. Portret 202. Pokrajina I 203. Pokrajina II 204. Dekorativna študiji 205. Blazna 206. Študija konjske gfl; 207. Skica 208. Mati 209. Risba I 210. Risba II 211. Risba III VAVPOTIČ IVAN: 212. Portret ge. R. 213. Portret ge. P. ZAJEC IVAN: 214. Medea, mramor 215. Sappho, mramor ZUPAN FRAN: 216. Peščena jama, akvarel 217. Na Veliki petek, olje 218. Križ pod Kamnitnikom, akvarel 219. V mraku, akvarel 220. Breze v jeseni, akvarel 221. Samotna breza, akvarel 222. Krvaveča breza, akvarel 223. Džamija v Sarajevu I., akvarel 224. Džamija v Sarajevu II., akvarel 225. Proti večeru, akvarel 226. Grenka povest, akvarel 227. Iz Slovenskih goric, akvarel 228. V jeseni, akvarel 229. Iz Dravske doline, akvarel 230. Mrzla pokrajina, akvarel 231. V vetru, akvarel 232. Ob ribniku, akvarel ZUPANEC ANICA: 233. Študija 234. Nad Bohinjem, akvarel 235. Pogled na Bogatin, akvarel 236. Motiv iz Rakovnika, akvarel 237. Z Gorjuš pri Bohinju, akvarel ŽMITEK PETER: 238. Sanje 239. Bratec in sestra 240. Jesen na Molniku 241. Pogled na Tlake 242. Vila 243. Vodnjak 244. Ob luži 245. Lovski grad 246. Pod arkadami POJASNILO. Fran Kralj. Št. 79. Umetnik: Vodoravne linije so njegove stopnje, vrhnja masa višek, preko katerega kljub duševni zmožnosti (glava normalna) radi slabosti telesa (telo samo v obrisih) ne seže (obdaja glavo). Št. 75. Dvojni ljudje (relijef): Tri ženske z enakimi življenjskimi pogoji (tla skupna) iščejo sreče (loveče roke). Spodnja jo najde (smehljaj, popolno telo), vrhnji dve blodita (prerezano nepopolno telo) po temi Št. 78. Težak spomin: Robovi (črte) vezi z mladostjo Št. 70. Starci: Sprstenela telesa padajo v poslednjih žarkih (oči) življenja (žarki). Št. 72. Materin egoizem: Mati zavrže (roka pred prsmi, odbijajoče linije) radi svoje lepote (živa barva) rodnega otroka poginu (mrtva barva). Št. 77. Pekoča vest: Sokrivca (objem rok, stik glav) žge (goreča roka, okvir) vest (modre niti). Št. 76. Vizija sv. Antona: Dva ekstrema: Kristus (levo zgoraj) — poltena zapeljivost (ognjene oči, prsa, topli barvni ton — desno spodaj); zmaga v Kristusu (trnjeva krona, združen sij). Št. 80. Pošastne sanje — blodnja: Človeka z razbito črepinjo (levo oko iztaknjeno, desno izbuljeno bolečine) preganjajo rmenozelene, kri pijoče pošasti. Št. 74. Pomladna pesem : Podstavek zima, zgoraj nastopajoča pomlad. Št. 30.—69. Kralj Matjaž : Tekst od štev 33-47 na stop-njevaje črnem (za Matjaža se povečuje negotovost Alenčine usode) ozadju. Linije besedila in risb odgovarjajo vsebini. Št. 144. Idealist: Človek, hrepeneč po slavi (spredaj) in njegov mameči (dviga knjigo nepozabnosti), nedosegljivi (visoko dvignjeni roki) Ideal (breztelesna senca). Št. 131. Zločinec: Morilca preganja brez utehe (gibajoča se tla v objemu duha) strahoten (zevajoča rana) duh (torzo v višini) žrtve. Št. 137. Rojstvo : Materino srečo zatemni smrt. Št. 145. Uklenjena ljubezen: Mož koprni (navzgor kipeče linije) po namišljeni (žena na oblaku\ nedosegljivi (objem žene, posekane roke in noge — nemoč) ljubezni.