Saturnus za Gorenje Ko siisiino aii vidimo besedo Gorenje, pomislimo na izdelke, ki jim $ skupnim imenom pravijo bela" tehnika. Včasih povežemo to besedo tudi s priključitvijo Kortinga h Gorcnju, včasih pa pomislimo tudi na nepokritc izgube tega velikega slovenskega kolektiva. Vse premalokrat pa pomislimo na napore. ki jih kolektiv vlaga, da bi odpravil težave, v katerih se je inaSel. Kolektiv je izbral težko pot za iastno »rencsanso«. Proizvcxlnja je močno usmerjena na zahtevna zahodna tržišča in po zadnjih informacijah cclo vemo. da bo lctos Gorenje prodalo tudi na Ki-tajsko skoraj 5.000.000 hladilnikov in tehnološko opremilo kitajsko to-varno. Glcde na dejstvo. da je prodaja bele tchnike pri evropskih in svetov-nih proizvajalcih padla za 30%, lahko razumemo. da so potrcbni re-snično veliki napori in, kot pravijo v Gorenju, nove poti za ohranjanje ali celo dvigovanje proizvodnjc. Kolektiv načrtuje dopolnjevanje sistema dclitve OD kot impulza za doseganje rezvojnih ciljev. Potekajo številne drugc akcije, ki so usmerjene za vsc boljšc poslova-nje in za povečanje socialne varnosti tega velikega kolektiva. In kaj ima Saturnus opraviti z Gorenjem? Ko slišimo besedo Saturnus, nas ta opozori na plo-čevinke za konzerviranje hrane, na pokrovčke za zapiranje ste-klenk, na žaromete za vozila, na svetilkc za vozila itd. Torej je Sa-turnus znan po osnovnih dejav-nostih, kot so proizvodnja ploče-vinaste embalažc in svetlobne opreme za vozila; v novejšem času potekajo tudi aktivnosti za proizvodnjo izbranega tipa stro-jev. Pa še iz tega ni videti zveze z belo tehniko iz Gorenja. No, v tozdu Embalaža poteka poleg glavne dejavnosti še proizvod-nja, ki nosi ime Napisne ploščice. To so ploščice iz aluminija ra-zličnih oblik in zelo različnih li-tografskih izvedb. Na njih so ra-zlične sheme, navodila, opozori-la, signali, itd. Take ploščice so tudi na čelnih straneh proizvo-dov bele tehnike iz Gorenja. Ploščice morajo ohranjati svoje Iastnosti v zelo težkih po-gojih eksploatacije, prihajajo v stiic z višjimi temperaturami in kemijskimi agnesi za pranje. Ko govorimo o ploščici in o njenih funkcijah. moramo pou-dariti izredno pomembno njeno marketinško vlogo. Ploščico pro-jektirajo po funkcionalni (teh-nični) in oblikovni strani projek-tanti in oblikovalci v Gorenju. Ti dajejo poseben poudarek vi-zualnemu vtisu čelne strani njih proizvoda. Prav ploščica pa je tisti element .čelne strani, ki lahko bistveno vpliva na nakup proizvoda bele tehnike. Iz vsega tega ni težko razume-ti, zakaj Gorenje postavlja Sa-turnusu izrcdne zahteve po ka-kovosti teh ploščic. Zaradi izredne zahtcvnosti ploščic in skladno z letom kakovosti v Go-renju je skupina strokovnjakov iz Gorenja in tozda Embalaža iz Saturnusa poldrugo leto skupaj pripravljala dokument z naslo-vom Naročilno prevzemna do-kumentacija napisnih ploščic Sa-turnus-Gorenje. Ta dokument je dobil kočno obliko na skupnem sestanku predstavnikov Gorenja in Saturnusa 10. oktobra letos. Na sestanku je pet strokovnja-kov iz Gorenja in šest strokov-njakov iz Saturnusa v konstruk-tivni razpravi oblikovalo doku-ment, ki ni nikakršen sporazum o cenah ali kaj podobnega, ampak dokument, ki kaie napore tehni-ških strokovnjakov za kvaliteto končnega proizvoda, katerega kupujejo širom po svetu. To delo je primer, kako lahko skupni interes, brez kakršnekoli intervencije poveže delavce obeh proizvodenj v celoto. Na vseh sestankih je živela tnisel: Najmanj tako dobro kot na za-hodu ali celo boljše. Naj na koncu posredujemo še nekaj dodatnih informacij. Ploš-čice izdelujejo v Saturnusu v dveh fazah. Prva faza je tiskarske narave, druga pa mehanske. Me-hanske operacije so sicer zahtev-ne, vendar je znatno večja za-htevnost dana površinski pri-pravi ploščice. Ploščice tiskajo, delavci v tiskarni Saturnusa v raznih tiskarskih tehnikah. Za mehansko preoblikovanje pa obstaja specializirani obrat v Polju, ki zaposluje 32 delavcev. Celotni prihodek proizvodnje ploščic bo v letu 1984 120 mili-jonov din. V Gorenje jih bo pro-danih za okrog 100 milijonov din. kar pomeni približno 3 % ce-lotnega prihodka tozda v letu 1984. Gre torej za majhen delež, vendar je izrednega pomena za proizvodnjo v Gorenju. Za Gorenje izdelujemo v Sa-turnusu pribliino tisoč različnih ploščic. Mesečno proizvedemo sto različnih nalogov zanj. Gore-nje zahteva mescčno tudi 5 do 10 novih proizvodov. Iz vsega tega ni težko ugotovi-ti, da gre za skupno delo delavcev dveh kolektivov, ki imajo pred seboj cilj: Doseganje doigoročne eksistence delavcev na osnovi tekmovanja z izredno dobrimi tekmed — proizvodnjo bele teh-nike na zahodu. TEODOR KRALJ