Delimir Rešicki Zapis o pagodah Vrtnice & meduze izmislil sem si kapsulo popolne tišine angela iz gube v tvoji svetlolasi migreni gunduličev sen naslikan na zataknjenem pedalu za plin rabljene volge koralo ki se svetlika z ustnic šolsko kredo raztopljeno na falusih borznih hišnikov in strijah hitečih zidarjev katerih oči so jogging in sifilis ozdravili v nepolnem tednu izmislil sem si svoj šesti prst s katerim nezmotljivo in uporno pridržujem pajčevino da opravi tisto za kar jo plačujejo. & tako je tistim ki so bežali s steklenim prahom v kolenih tistim z razširjenimi venami in odprtimi sklepi pot sem posul z lešniki ker sem hotel da umreš tik pred mestom v reševalnem avtomobilu z umazano milnico na stopalih. takrat bi zaklical izrael, izrael, izrael, izrael je tam kjer zaspim v tihem odtisu tvojega koraka na svežih zapahih zemlje katere amputirani madeži so samo izgovor za tvojo trgovino z bolniškim priborom v otrantski sesirjeni tampi & jaz sem resnično prevaral sneg oblečen v sarkofag in fimozo in to mi je povsem zadostna dnina ni mi treba govoriti kako se boš med toplimi poletnimi nalivi kot muha skril v vrtnico da minejo lačna stoletja razmazana po zrcalu ki trohnijo v kapelah vseh nesrečnih miraklih tvojega otroškega pubisa. bog, vse sem ti oprostil ker se vsako jutro prebudim vsaj uro pred tabo in preverim ali imaš potne dokumente še vedno v žepu in ni modrost izačunati koliko dolarjev je že to. toda dreveni mi v kosteh in hladno mi je geodezija ko cveti morje ker vsako jutro poberem te smeti s tvojih ust ki sem jih s tistim neobstoječim prstom otipal v pesku pod njeno pazduho da se bo zbudila ko bo zaspala v zadnjem večernem meduzinem nasmehu kot long goodbye. Parafraza, pagode bojim se ključavnic tujih stanovanj, vse bolj in bolj, bojim se pagod. bojim se premičnih stebrov, ljudi in dežele vzhajajočega sonca in ne ljubim ko cvetijo češnje ker vedno kadar rečem da ima samo srebro pravico zahtevati od mene nepretrgani intervju s teboj ti rečeš kolo, kolo, pokažeš z roko v zrak to kolo ki se kotali v prahu, ta žabica v mrtvem meduzinem očesu je cesta s katere zavijam v svoj dom, v pagode. Only, only ti ne morem ti povedati kdaj točno. s tega zida se tiho lušči omet in kadar ji večkrat na glas ponovim kdo se reče vedela sem, ti pa reci ne, ne tukaj ne stanuje noben rešicki o matador poglej (!) jaz sem samo navaden vaški revizor in imam dolžnost prehraniti lepilo. Zorica je spray od nekod v okno zablodeli pes premeija eksistencialni koridor tvojega očesa. liže zmrznjeni sneg. koraka okoli izkopane rane. pride do trepalnic naprej je samo ocean in atlantska megla tu gleda zvezdo ki se obrača v grobu ki se razsipa za druge sobotne gostje. v mraku ležijo mrtve ceste, v mraku ležijo mrtvi zakramenti brezuspešnega miru. v drobovju imam zakopane svete črke v registraturi so že davno prej zgorele prepustnice in pasoši. pes. solt lake city. gledaš ga skozi okno. sekretarji žive pajčevine. utrujeni trgovski potniki speči na zvoncu. koža je najkrajša pot. ti si spray. koža je spray. mandarine te omenjajo kamorkoli se obrneš se te spominjajo, v njih so ključi kamnitih vrat. vsakdo nas bo lahko nekoč z njimi odklenil. zato če enkrat shodiš popij ves temni gosti juice iz zaustavljenih senc vseh tistih ki so na asfaltu in korak pod nebom za eno sekundo počasnejši od tebe. Zdravilna zelišča kje so tvoji bližnji kadulja na uspavani livadi? to je prav ubrano, plesali smo vsi obrnjeni k tebi sestri na prestolu, utrujeni kot konji ki so za kocko sladkorja veslali vse do lepanta. kaj naj rečem svojemu očetu ko me bo vprašal o vsem tem premogu ki je izginil na tvojih čajankah v eni sami kaplji rose? o ne, nič več na makadam mu bom rekel ko mu bom pokazal avtoportret bolne kože v medicinskem leksikonu. in kakšen je potem to zakon, ko mandolini lahko čisto vsak boža hlačke ki se smejejo na skrušenem vetru? kakšni pa so to ključi ko te vsak dan gledam kako mi iz bolnih oči kradeš zrak? Silvij kakšen večerni pisar si samo bil ti modri peščeni človek s klobukom iz uvelih krizantem v mirogojski megli. dvignil sem ti glavo, odprl veke in s čisto, pomito kapalko vbrizgal velike kaplje valerijane vsakokrat ko sem zaspal z želodcem polnim sluzavih alg v sobi ki je bila nihalo zaustavljeno v tvojem grlu. čebele so z ognojenimi spolovili tulile bog, tistega poletja nihče ni hotel odpreti okna da bi te videl kako se žalostno smeješ tej ponoreli menzuri v kateri so orači odgovornim kazali svoje krvave srpe. revolverje je oblival kiselkast znoj odkrit v raztopljenem prahu na ovratniku tvoje srajce. skrit v videoklubu nas čaka mrtev spomin, dal sem ti en uhan in ne odpeljal čez cesto, dal sem ti en uhan in ne odpeljal čez cesto. Morje, o morje 1989. v yugoslaviji so končno odkrili hamburger. ameriška podmornica je izplula ponoči ko je kriziral ščip in zagledala, dolgo gledala dubrovnik tik poleg svoje dobrotljive ustnice. vsi mornarji so takoj pisali domov vsi ti pogovori so bili takoj posneti na steriliziran magnetofonski trak. takrat je eden od njih priplaval do obale in tam obrisal eno samo samcato solzo, ki je stoletje za stoletjem padala ob mestnem obzidju ponoči ko je na morski gladini videti 80 milijonov križev v enem samem tvojem amenu, o morje! jaz sem svila prodana oddaljenim glasovom, prah v žaluzijah nekega tako oddaljenega dneva, na notranji steni školjkinega doma je zapisana prerokba o nas. s strehe tega mesta se vidi moj grob, moije zakaj te ne sežgejo? na stolpu minčeta ne tedaj ne sedaj ni bilo nikogar da bi zaplesal na razžarjenem premogu in se tako porogal škržatom katerih glasilke so bile barbarske karavane v katerih so se umivali in prenočevali vsi naši berači. opoldne, na griču, top izstteli težko železno kroglo ki je razorala očetovo polje. okradel bom vrečko juhe in si iz nje eno žlico za drugo, flash za flashem vdahnil nekaj od tega jambora, o morje give mi more na tračnicah iz dobro namočene vate. potem bova skupaj, ti in jaz prebrala pismo ki nama ga je nekdo napisal na črni zastavi njeni edini večerni obleki poslano že zdavnaj od ustnice do ustnice v šele načeti steklenici. Prevedel Jure Potokar