PLANINSKI VESTNIK so tam prekrasne panorame itn., tujemu turistu pa bo cestnina izziv, da ne gre za navadno, temveč za turistično cesto. Ceste čez Silvretto nad Montafonsko dolino, ki so jo zgradili ob gradnji elektrarn, ni nihče od turistov niti povohal; ko pa so uvedli cestnino, so začeli prihajati tako rekoč množično. Cesta pelje čez 2000 metrov visok prelaz med Tirolsko in Vorarlber-gom, na vrhu pod ledeniškim Piz Buinom pa je umetno jezero z izletniško ladjo. Prav tako bi lahko vpeljali cestnino na Mangrt- ski cesti s Predela navzgor. Seveda bi jo morali prej temeljito popravili in zavarovati. Gotovo bi bila ta cesta bolj obiskana, če bi turisti vedeli, da nekdo zanjo skrbi. Najlažje je pač postaviti na začetku ceste prometni znak, ki prepoveduje vsak promet. Ob vsem tem pa razlagati na turističnih sejmih in promocijah, da smo alpska dežela. Doma pa »na terenu« demanti-ramo celo tiste dobronamerne tuje pisce, ki naše Alpe v knjigah in vodnikih kujejo v zvezde. (Slovenske novice) IZ NOVEGA MESTA NA GORO IN NAZAJ V 15 URAH IN 17 MINUTAH ___ REKORDNA DIRKA NA TRIGLAV 23-letni Sandi Bayer iz novomeškega predmestja Žabja vas je v soboto, 10. julija letos, po 15 urah in 17 minutah lahko le še prav na kratko razložil, kako je prišel na Triglav in nazaj domov, potem pa je za hip omedlel; medtem ko je prihajal k sebi, pa so navdušeni spremljevalci in krajani Žabje vasi nasproti njegove domače hiše popili nekaj kozarcev piva, ki ga je junaku in njegovim občudovalcem poslala ljubljanska pivovarna Union. Potem ko je Sandi čez kratek čas prišel popolnoma k sebi, je lahko podrobneje pojasnil svoj nenavadni podvig. Že lani se je na dan osamosvojitve Slovenije podal na Triglav in za pot na najvišjo slovensko goro in nazaj v Novo mesto potreboval 16 ur in pol. letos pa je svoj podvig pod budnimi sodniškimi očmi ob spremstvu dveh kombijev in snemalca še izdatno izboljšal. Tisto soboto je točno opolnoči s kolesom odpeljal iz Novega mesta skozi Žužemberk, Krko, Grosuplje, Ljubljano, Medvode, Kranj, Naklo, Podbrezje, Jesenice in Mojstrano do Vrat, ka-morje prikolesaril v soboto zjutraj pet minut čez 384 Smučanje z južnega vrha Everesta_ Številni svetovni rekordi so že bili postavljeni ne Eve-restu, zadnji med njimi pa je hkrati eden od najzanimivejših. Francozu Pierru Tardivelu je uspelo smučanje z njegovega južnega vrha, s tem pe Je postavil smučarski svetovni višinski rekord. Gorski vodnik ti Annecyja je v okviru komercialne odprave prl&el na streho sveta. Omembe je vredno, da je vso svojo opremo, tudi dodatni kisih, sam nesel na vrh. Neki francoski izdelovalec je razvil In izdelal posebej za to odpravo posebne smučI za alpinistično smučanje, ki tehtajo zelo malo - koma] en sam kilogram. Jeseni lanskega leta (žel) je Tardivel prišel na južni vrh. Zaradi nevarnosti plazov se je smučal od tod karseda blizu skal. dokter nI po približno 40 stopinj strmem pobočiju Lot-seja pripeljal do drugega višinskega tabora v višini •3400 metrov. To je bil vsekakor !z|emen dosežek, ko Je v taki višini In pri 45 stopinjah mraza še lahko smučal. Tardlvelove besede po vrnitvi v bazni tabor: »Problem je bil zrak, vseskozi sem imej občutek, da se bom zadušil In utopil." peto uro. "Tam sem pustil kolo in se v hitri hoji povzpel na Triglav, kamor snemalec tudi zaradi prehudega vetra - rekli so, da so sunki čez 100 kilometrov na uro - ni mogel, med vzponom pa je padlo tudi nekaj deževnih kapetj,« je pripovedoval Sandi. »Na vrhu sem se požigosal po majici in se potem spustil nazaj v Vrata. Kakšni dve tretjini poti v dolino sem pretekel. Iz Vrat na vrh sem hodil dve uri in 58 minut, nazaj v dolino pa uro in tričetrt. Potem sem se preoblekel in spet sedel na kolo. Zaradi nasprotnega vetra je bila vožnja nazaj počasnejša in tudi bolj naporna.« Sandi Bayer je imel hudo krizo pri vasi Brezje, kjer je že skoraj nameraval odnehati, a sta ga kozarec piva in sendvič spet spravila k sebi. Nočni del kolesarjenja je zmogel z več kot 30 kilometri na uro, ko pa se je bližal cilju, je dobil nove moči: od Žužemberka do Novega mesta je zadnji kos poti prevozil s hitrostjo več kot 35 kilometrov na uro. In še nekaj tehničnih podrobnosti! Sosed Smole, nekdanji kolesar novomeške Krke, mu je pripravil kolo. Vozil je pravzaprav z dvema - z enim po asfaltu In z drugim po makadamu, ves čas brez okvare. Edina nesreča se mu je primerila četrt ure pred ciljem, ko ga je zaradi premajhne pazljivosti po očesu oplazila odlomljena veja, ki je visela z drevesa. Sandi ni bil nikoli vrhunski športnik. V svojih še mlajših letih je treniral pri nogometaših Elana, kjer je bil vratar. Zadnji čas pa se je navdušil nad kolesarjenjem in se večkrat pelje na Gorjance, kamor ga spremljata psička Rudi in Džusi. Ker slednji večkrat omaga na tej poti, ga mora Sandi pogosto voziti na kolesu. - Omeniti velja, da si je Sandi svoje prvo Rogovo kolo kupil za denar, ki ga je zaslužil z nabiranjem jurčkov. Sandi Bayer Čaka koga, ki bi bil sposoben priti iz Novega mesta na Triglav in nazaj v Novo mesto izključno z mišicami svojih nog prej kot v 15 urah in 17 minutah. Jože Spi I Oha I (Slovenske novice)