URN_NBN_SI_DOC-U1FSVH7E

87 PROCES VSEBINSKE ANALIZE PRI KATALO- GIZACIJI KNJIŽNIČNEGA GRADIVA: PRI- MER VISOKOŠOLSKIH KNJIŽNIC 1 Jelka Kos Alenka Šauperl Oddano: 9. 2. 2011 – Sprejeto: 24. 3. 2011 Izvirni znanstveni članek UDK 025.343:027.7(497.4) Izvleček Namen: S člankom odgovarjamo na vprašanje, kako katalogizatorji določijo vsebino dokumenta. V ta namen je bila opravljena kvalitativna raziskava. Cilji raziskave so bili ugotoviti: (1) kateri deli dokumenta so ključni pri procesu vsebinske analize, (2) kateri pristopi k določanju vsebine so prisotni, (3) katere značilnosti so ključne, (4) kateri koraki in kognitivni procesi so prisotni ter (5) ali in kako se proces vsebinske analize pri katalogizatorjih iz slovenskih visokošolskih knjižnic razlikuje od procesov opisanih v učbenikih in standardu ISO 5963. Metodologija/pristop: V kvalitativni raziskavi je sodelovalo deset katalogizatorjev iz de- vetih slovenskih visokošolskih knjižnic. Za zbiranje podatkov smo uporabili opazovanje z metodo glasnega premišljevanja, pisanje dnevnika in diskusija z nestrukturiranim intervjujem. Rezultati: Udeleženci raziskave so večinoma pregledali naslov, kazalo vsebine, uvod/ predgovor in pregledali ter prelistali celotno knjigo. Prevladoval je v dokument usmerjen pristop k določanju vsebine, pri procesu določanja vsebine so bili opaženi štirje koraki: vnos podatkov, obdelava podatkov, zgostitev besedila in zaključek določanja vsebine. Na podlagi rezultatov in ugotovitev raziskave sta bila razvita dva splošna modela pro- cesa določanja vsebine. Omejitve raziskave: Majhen in pripraven vzorec omejuje posploševanje ugotovitev. Izvirnost/uporabnost raziskave: Raziskava je ena izmed redkih empiričnih raziskav s kvalitativnim metodološkim pristopom o vsebinski analizi v Sloveniji. Ključne besede : vsebinska analiza, katalogizacija, visokošolske knjižice, Slovenija 1 Članek je nastal na osnovi magistrskega dela z istoimenski naslovom, ki je bil pod mentorstvom dr. Alenke Šauperl uspešno zaključen maja 2010. KOS, Jelka; Alenka ŠAUPERL. Subject analysis during the cataloging process: the case of academic libraries. Knjižnica, 55(2011)2-3, pp. 87–110

RkJQdWJsaXNoZXIy