Predlog Delovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v samoupravnih delovnih skupnostih in občani v krajevnih skupnostih, ki na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik združujejo delo in sredstva, da bi prek občinske izobraževalne skupnosti uiesničevali svoje osebne in skupne interese na področju vzgoje in izobraževanja, sklenejo SAMOUPRAVNI SPORAZUM O TEMELJIH PLANA OBČINSKE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI ZA OBDOBJE 1976-1980 Temelpie določbe 1. člen Udeleženci s tem samoupravnim sporazumom določajo glavne inte-rese in cilje na področju vzgoje in izobraževanja v obdobju 1976-1980 in urejajo medsebojne odnose, pravice, obveznosti in odgovornosti za njihovo uresničevanje v občinski izobraževalni skupnosti. 2. člen Udeleženci pri določanju temeljev plana, občinske izobraževalne skupnosti upoštevajo načela in smernice, dogovorjene v predhodni razpravi o izhodiščih plana, zlasti v dogovorih o temeljih plana v SRS, predlogu srednjeročnega načrta razvoja vzgoje in izobraževanja v SRS, dogovorov o temeljih plana v občini in srednjeročnega načrta vzgoje in izobraževanja v občini, ter jih usklajujejo z drugimi interesnimi skup-nostmi v občini za skupne naloge pa tudi z drugimi izobraževalnimi skupnostmi. 3. člen Ta sporazum upošteva razvoj drugili družbenih dejavnosti v občini in prispeva k doseganju ciljev na drugih področjih združenega dela, pred-vsem pa k - uveljavjjanju in razvijanju socialističnega samoupravljanja kot osnove družbenega in gospodarskega razvoja občine; - skladnemu razvoju vseh družbenih dejavnosti, ki naj omogočijo liitrejšo gospodarsko rast na osnovi večje produktivnosti dela; - stalni rasti življenjskega standaida delavcev, delovnih ljudi in občanov; - izboljšanju delovnih in življenjskih razmer delavca, delovnih Ijudi in občanov ter krepitvi njihove socialne varnosti; - ,izenačevanju možnosti za uveljavljanje pravic do vseh oblik druž-benega standarda na vseh področjih; - humanizaciji vseh področij dela in življenja; - oblikovanju vsestransko razvite socialistične samoupravljavske osebnosti. 4. člen Občinska izobraževalna skupnost sama organizira dejavnosti za dose-ganje glavnih interesov in srednjeročnih ciljev na področju predšolske vzgoje, osnovnega izobraževanja mladine in odraslih, usposabljanja otiok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, diugih dejavnosti vzgoje in izobiaževanja v času obveznega šolanja ter drugih vzgojnoizobraževalnih dejavnosti, določenih v planu občinske izobiaževalne skupnosti. Občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik skupaj z drugimi občinskimi izobraževalnimi skupnostmi vzajemno in solidarno zagotavlja možnosti za uiesničevanje solidainostnega progiama, ki za-jema dejavnosti iz prejšnjega odstavka in o tem sklepa samoupiavni sporazum. Občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik ugotavlja posebne kadiovske potrebe v občini in se z republiško in posebnimi izobraževalnimi skupnostmi ter izobraževalnimi organizacijami zdru-ženega dela sporazumeva za zadovoljevanje posebnih kadrovskih potreb v občini in o razvoju usmerjenega izobraževanja v občini in regtfi. Občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik sklepa samo-upravni sporazum o temeljih plana z občinsko telesnokulturno skup-nostjo o skupni porabi telovadnic in igrišč in o sofinanciranju šolskih športnih društev. Občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik sklepa samo-upravni spoiazum o temeljih plana z občinsko skupnostjo za otroško varstvo o financiianju vzgojnovarstvenih zavodov. 5. člen Člani občinske izobraževalne skupnosti bodo razvoj vzgoje in izobra-ževanja v občini Ljubljana Vič-Rudnik usmerili k doseganju naslednjih glavnih interesov in cUJev: - poglabljanju idejnosti vzgojnoizobraževalnega procesa; - usposabljanju mladine in odiaslih za naloge na področju splošne Ijudske obrambe in samozaščite ter vaiovanje zdravega okolja; - razvijanju male šole; - razvijanju vzgojnoizobraževalnih dejavnosti, ki slonijo na načelih celodnevne osnovne šole; - zmanjševanju osipa v osnovni šoli in povečanju kvalitete osnovno-šolskega izobraževanja in vzgoje; - izboljšanju kadrovskih in materialnih pogojev predšolske in osnov-nošolske vzgoje in izobraževanja ter modernizactfi prostora in opreme; - izenačevanju možnosti izobraževanja otrok v osnovni šoli; - zagotavljanju enakih možnosti vključevanja mladine v vse smeri In stopnje usmerjenega izobraževanja; - organiziranju izobraževanja odiaslih v osnovni šoli; - zagotavljanju temeljnih pogojev dela izobraževalnim organizacijam združenega dela, ki opravljajo izobraževanje odraslih in vključevanje teh organizacij v enoten vzgojnoizobraževalni sistem; - ugotavljanju kadrovskih potreb zdiuženega dela v občini; - zadovoljevanju ugotovljenih kadrovskih potreb združenega dela občine v usmerjenem izobraževanju; - ustanavljanju centrov usmerjenega izobraževanja; - ustanavljanju centrov za družbenopolitično izobraževanje; - ustvarjanju družbenoekonomskih in političnih pogojev, da se bo področje vzgoje in izobraževanja uveljavilo kot delo združenega dela in kot proizvodni dejavnik, kar bomo dosegli z uveljavljanjem dohodkovnih odnosov, ki so osnova za neposredno družbenoekonomsko zvezo med delavci v združenem delu in osnova za izenadevanje družbenoekonom-skega položaja delavcev na drugih področjih združenega dela; - uveljavljanju svobodne menjave dela za izenačevanje ekonomskega položaja izobraževalnih organizacij združenega dela s položajem drugih organizacij združenega dela; - dograjevanju sistema solidarnosti in vzajemnosti delovnih Uudi pri uresničevanju dogovorjenega enotnega programa občinskih izobraže-valnih skupnosti v Sloveniji. Temelji plana občlnske izobraževalne skupnosti v obdobju 1976-1980 6. eien Za razvoj materialnega položaja vzgojnoizobraževalnih dejavnosti, ki jih financira občinska izobrpževalna skupnost, ta samoupravni sporazum določa naslednje temelje plana: - da je razvoj vzgoje in izobraževanja eno od prioritetnih področij skladnega družbenoekonomskega razvoja in da se mora temu primerno ustrezno gibati delež sredstev za vzgojo in izobraževanje v družbenem proizvodu; - da je razvoj materialne osnove vzgoje in izobraževanja povezan z gospodarskim razvojem občine in širše družbene skupnosti; - da je v petletnem obdobju treba izenačiti osebni dohodek na pogojno nekvalificiranega delavca v izobraževanju s poprečnini v Slo-veniji; - da se motajo realni poprečni osebni dohodki gibati v skladu s poprečnimi v Slovenitfi; - v strukturi cene vzgojnoizobraževalnih storitev moia delež sredstev za matetialne izdatke rasti hitreje kot drugi elementi cene, z amortizacijo pa je treba zagotoviti enostavno leprodukcijo vzgojnoizobraževalnih kapacitet na nivoju občinske izobraževalne skupnosti; - da je potrebno za nove naloge in večji dogovorjeni obseg dejavnosti določiti ustrezno višje stopnje prispevkov oziroma zagotoviti dodatna sredstva za povečan obseg. 7. dlen Temelji plana za razvoj vzgojnoizobraževalnih dejavnosti v občinski izobraževalni skupnosti Ljubljana Vič-Rudnik določajo razvoj naslednjih dejavnosti: - število otrok v VVZ bo poraslo od 1967 v letu 1975 na 4234 v letu 1980, tako da bo v WZ zajeto 50 % predšolskih otrok; - za vse otroke pred vstopom v osnovno šolo bo organizirana mala šola; - število učencev v osnovni šoli bo poiaslo od 7542 v letu 1975 na 9595 v letu 1980, število oddelkov se bo povečalo od 285 na 367, tako da bo prišlo 1,5 učitelja na oddelek nasproti sedanjim 1,2, koeficient učne izmene se bo znižal od 1,6 na 1,5, število otrok v oddelkih s kombiniranim poukom se bo zmanjšalo, tako da jih bo leta 1980 3,2 % v varstvo bo vključenih 600 vozačev, število otrok v.podaljšanem bivanju bo poraslo od sedanjih 1159 na 1920 ali 20 % vseh osnovnošolskih otrok, število otrok vključenih v interesnih dejavnostih se bo povečalo od 4772 na 6285; - v celodnevno šolo bo vključeno 4 % otrok v letu 1976 in že 16 % v letu 1980; - v osnovnošolsko izobiaževanje odraslih bodo letno vključili 240 odiaslih; - zagotovili bomo sredstva za brezplačne prevoze za vse učence osnovnih šol, ki stanujejo več kot 4 kilometre od šole, sredstva za dejavnost strokovne službe in samoupravnih organov ter za obvezno rezervo. Da bi izenačili možnosti izobraževanja mladine in odiaslih, bomo zagotovili šoli za odrasle pri DU Boris Kidiič in Dopisni šoli za odrasel pri Dopisni DU osnovne pogoje za delo, s tem da bomo: - zagotovili sredstva za progiam osnovnošolskega izobiaževanja odiaslih; - zagotovili sredstva za program družbene vzgoje mladine; - zagotovili sredstva za družbeno izobraževanje pedagoških in andra-goških delavcev. Skladno z razvojem vzgojnoizobraževalnih dejavnosti, ki so navedena v prvem odstavku tega člena, bomo v občinski izobraževalni skupnosti Ljubljana Vič-Rudnik: - sofinancirali dejavnost glasbene šole za osebne dohodke peda-goških delavcev; - sofinancirali dejavnost doma osnovnošolske mladine ,,Malči Belič"; - sofinancirali dejavnost svetovalnega centra (Vzgojna pošvetoval-nica); - sofinancirali dejavnost Pionirskega doma - Centra za kulturo mladih; - sofinancirali dejavnost mestne zveze organizacij za tehnično kul-turo Ljubljana; - letno bomo štipendkali 89 študentov za pedagoške in andragoške poklice. 8. člen Za odplačilo anuitet za investicije v osnovnošolski prostor v preteklih letih bomo namenili po že sprejetih obveznostih za leto 1976 1.062.338,00 din, v letu 1977 948.344,62 din, v letu 1978 418.577,69 din.vletu 1979 156.051,96 din, v letu 1980 152.507,07 din. Občinska izobraževalna skupnost si bo v sodelovanju z udeleženci tega sporazuma prizadevala, da bi v tem planskem obdobju pridobili naslednje nove zmogljivosti v osnovnem šolstvu: Leto Ocena Zagotovljena Predlog gradnje Namen gradnje investicije sredstva za uskladito 1976 OŠ Horjul, 14 učilnic, 1 telovadnica 24.837.893 24,837.893 1976 OŠ Vič, 26 učilnic 2telovadnici 43,862.437 43,862.437 1977 OŠ Vlado Miklavc, Vrhovci, 6 učilnic 1 telovadnica 19,331.000 19,331.000 1977 OŠ Krim Rudnik, 24 učilnic, 1 telovadnica 60,000.000 — 60,000.000 1977 OŠ P. Trubar, Velike Lašče, 1 telovadnica 7,000.000 — 7,000.000 1978 OŠ Kolezija, 20 učilnic 1 telovadnica 50,000.000 — 50,000.000 1979 OŠ Škofljica (I. faza) 10 učilnic, 1 telovadnica 25,000.000 — 25,000.000 1979 OŠ Bonifacija, 22 učilnic 1 telovadnica 55,000.000 — 55,000.000 1979 OŠ Ljubo Šercer, Ig, 1 telovadnica 7,000.000 — 7,000.000 1979 OŠ Dolomitski odred, P. Gradec, 4 učilnice ' 10,000.000 — 10,000.000 1980 OŠ Krimski odred, Preserje, 16 učilnic 1 telovadnica 40,000.000 — 40,000.000 SKUPAJ 342,031.330 88,031.330 254,000.000 Udeleženci sporazuma ugotavljajo, da bo v okviru novogradenj v naslednjem srednjeročnem obdobju pridobljenih na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik 3540 novih mest v osnovnih šolah, pri. čemer udeleženci soglašajo, da bo načrtovanih 480 mest v letu 1980 pridoblje-nih vletu 1981. Udeleženci nadalje ugotavljajo, da je od skupno potrebnih načrto-vanih sredstev v višini 342.031.330,00 din zagotovljenih 88.031.330,00 din v okviru samopiispevka občanov za obdobje 1972-1976, iz katerih poteka financiianje gradnje OŠ Horjul, OŠ Vič in OŠ Vlado Miklavc Vrhovci (prizidek). Manjkajoča sredstva za objekte v letih 1977 (razen za OŠ Vlado Miklavc-Vrhovci, za katero so zagotovljena sredstva) 1978, 1979 in 1980 v višini 254.000.000,00 din, bi zagotovili: - iz sredstev samoprispevka - iz sredstev soudeležbe OZD - iz drugih sredstev v okviiu usklajevalnega postopka. 9. člen Delovni ljudje in občani v občinskih izobraževalnih skupnostih najprej zagotavljajo sredstva za solidarnostni program na območju vsake občinske izobraževalne skupnosti, ki vsebuje predšolsko vzgojo, osnov-nošolsko vzgojo in izobraževanje ter druge dejavnosti občinske izobra-ževalne skupnosti v obsegu in vrednosti, kot je to dogovorjeno z merili (člen 10.), ki se lahko vsako leto spreminjajo, vendar morajo izhajati iz dogovorov o sistemu solidarnisti v letu 1976. 10. člen Merila za razvoj dejavnosti vzgoje in izobraževanja, ki jih solidar-nostno financirajo občinske izobraževalne skupnosti v SR Sloveniji: - vključevanje otrok v VVZ v skladu z rastjo kapacitet in številom predšolskih otroic (sofinanciranje) s skupnostmi za otroško vaistvo; - vključitev vseh otrok v malo šolo; - vključevanje otrok v osnovno šolo v skladu z lastjo osnovnošolskih otrok, zgodnejše vključevanje in cilje tega obdobja; - dejavnost osnovnih in posebnih osnovnih šol v skladu z zakonont o osnovni šoli, učnim načrtom in predmetnikom, ki obsega: pouk po predmetniku, dopolnilni in dodatni pouk, varstvo vozačev, podaljšano bivanje in inteiesne dejavnosti, prevoze oziioma vzdrževalnine, - vključitev 10 %osnovnošolskih otrok v celodnevno šolo; - štipendiranje za pedagoške poklice v skladu s kadrovskimi potre-bami vzgoje in izobraževanja v občini; - osnovnošolsko izobraževanje odiaslih; - obveznosti do diugih izobraževalnih skupnosti za skupno organizi-rane dejavnosti; - obveznosti do strokovne službe in za dejavnost samoupravnih organov izobraževalne skupnosti; - obveznosti do obvezne rezerve občinske izobraževalne skupnosti. Solidarnostni program, določen v tem členu, se lahko vsako leto dopolnjuje in spreminja, vendai le po postopku, ki je predviden za dopolnjevanje in spreminjanje plana. 11. člen Občinska izobraževalna skupnost, ki za svoj progtam, usklajen z merili iz 10. dlena potrebuje več sredstev, kot jih lahko zbere s prispevkom delovnih ljudi in občanov na svojem območju, je upravičena do razlike iz solidarnostnih sredstev. Delovni ljudje in občani na območjih tistih izobraževalnih skupnosti, ki za svoj program, usklajen z merili iz 10. člena, potrebujejo manj sredstev, kot jih lahko zberejo s prispevkom ljudi in občanov na svojem področju, prispevajo iz solidarnosti za usklajeni program drugih občin-skih izobraževalnih skupnosti. Bilanca predvidenih prispevkov v solidarnostna sredstva in predvidena razdelitev teh sredstev se sprejme vasako leto glede na konkretno gibanje gospodarstva v vseh občinah. 12. člen Po cenah iz leta 1975 in veljavnih normativih, ki so bili usklajeni v okviru izobraževalne skupnosti Slovenije, bo znašala vrednost celotnega programa, vsebovanega v tem samoupravnem sporazumu din 852.717.000, kar predstavlja na podlagi planske ocenitve in dogovorjene rasti družbenega proizvoda v občini poprečno letno prispevno stopnjo 7,5 %. Ocena vrednosti investicij za celotni petletni program je 342.031.330,00 din. Dejanska stopnja prispevkov se bo vsako leto usklajevala v okviru občinskega družbenega dogovora o ustvarjanju in razporeditvi dohodka. Skupščina izobraževalne skupnosti bo na podlagi tako usklajene stopnje prispevka vsako leto sproti določala vrstni red, obseg in hitrost izvajanja nalog, vsebovanih v tem sporazumu in njenem srednjeročnem planu, pri čemer bo najprej zagotovila solidarnostne naloge, temeljne oblike osnovnošolskega izobraževanja in izvajanje že začetih investicij. Če se med letom ugotovi, da priliv sredstev na osnovi dogovorjene letne prispevne stopnje ne zadošča za pokrivanje tekočega programa, je izvršni odbor izobraževalne skupnosti dolžan nemudoma predložiti skupščini izobraževalne skupnosti ukiepe za uskladitev programa z dejansko razpoložljivimi sredstvi. 13.člen Podlaga tega sporazuma so minimalni kazalci o stanju in razvoju vzgoje in izobraževanja v občini. Izvajanje planskih nalog 14. člen Za izvedbo planskih nalog, ki izhajajo iz tega sporazuma, skrbi občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik. O izvajanju tega sporazuma, zlasti pa o doseganju planskih ciljev, so organi izobraževalne skupnosti dolžni poročati organizacijam in skup-nostim udeležencev najmanj enkrat letno. Preden bo občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik odločala o spiejetju plana na podlagi tega sporazuma, je dolžna dati osnutek plana v razpravo delegacijam oziioma drugim pooblaščenim organom udeležencev. 15. člen Vzgojnoizobraževalne organizacye združenega dela, ki so izvajalke planskih nalog, določenih s tem sporazumom, so dolžne samoupravne sporazume o temeljih svojega plana in svoje plane uskladiti s tem sporazumom. S samoupravnimi akti občinske izobraževalne skupnosti in s pogod-bami, ki jih organi skupnosti sklepajo z vzgojnoizobraževalnimi organiza-cijami združenega dela ter z drugimi oiganizacijami in skupnostmi, se mora zagotoviti doseganje planskih ciljev glede obsega in kakovosti vzgojnoizobraževalnega dela s kar najbolj smotrno izrabo kadrovskih in materialnih zmogljivosti ter s kar najbolj racionalno uporabo sredstev, namenjenih za dejavnost na področju vzgoje in izobraževanja. Denarna sredstva, predvidena s tem sporazumom za izvedbo planskih nalog, prispevajo člani izobraževalne skupnosti v višini in na način, ki ga sami določijo v izobraževalni skupnosti v skladu z zakonom, s samo-upravnimi sporazumi in družbenimi dogovori. 16. člen Če se izkaže* da zaradi utemeljenih razlogov ne bo več mogoče doseči planskih ciljev, določenih s tem sporazumom, ali pa da je planske cilje treba prilagoditi spremenjenim objektivnim okoliščinam, je občinska izobraževalna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik dolžna začeti postopek za spremembo ali dopolnitev sporazuma. Skupščina izobraževalne skupnosti je dolžna začeti postopek za spremembo oziroma dopolnitev tega sporazuma, če to zahtevajo organi samoupravljanja organizacjj in skupnosti, v katerih je združeno več kot polovica delovnih ljudi in občanov, ki so člani izobraževalne skupnosti Ljubljana Vič-Rudnik. Sprememba ali dopolnitev tega sporazuma se sprejme po postopku, po katerem je sprejet sporazum. Osnutek sprememb in dopolnitev predloži udeležencem v obravnavo skupščina izobraževalne skupnosti občine Ljubljana Vič-Rudnik. 17.člen Delovni ljudje in občani - udeleženci tega sporazuma - obravnavajo osnutek sporazuma na način, ki ga v skladu z zakonom določajo njihovi saraouptavni akti in po svojih delegatih v občinski izobraževalni skup-nosti Ljubljana Vič-Rudnik uskladijo svoje pripombe, predloge in sta-lišča k osnutku. Končne določbe 18. člen Sporazum je sklenjen, ko predlog sporazuma sprejmejo pooblaščeni organi organizacij in skupnosti udeležencev. Ko skupščina občinske izobraževalne skupnosti Ljubljana Vič-Rudnik ugotovi, da je predlog sporazuma sprejet v vseh organizacijah in skup-nostih udeležencev, proglasi, da je sporazum sklenjen in objavi program skupaj z besedilom spotazuma.