UVODNIK Spoštovane bralke in spoštovani bralci, opažamo, da podjetja in druge organizacije tudi v Sloveniji vse pogosteje odločajo za informatizacijo poslovnih procesov ali celovito informatizacijo poslovanju. Pri tem velikokrat podcenjujejo kompleksnost takšnih projektov, kar jim povzroča mnogo težav in posledično meče slabo luč na našo stroko. Delež neuspešnih projektov je še zlasti visok, kadar se podjetja odločajo za celovite programske rešitve (ERP), saj znaša približno sedemdeset odstotkov. Seveda je tudi veliko uspešnih projektov, nekaj jih predstavljamo v tokratni tematski številki, s katero skušamo najti nekatere odgovore na izzive informatizacije poslovnih procesov. O aktualnosti lega področja smo se lahko prepričali tudi na nedavno končani konferenci Management poslovnih procesov (MPP '2007), na kateri se je zbralo več kot 200 udeležencev. Namen tematske številke je osvetliti omenjeno problematiko in s tem organizacijam, ki se lotevajo projektov informatizacije svojih poslovnih procesov, e-poslovanja, uvajanja celovitih programskih rešitev (ERP), konceptov menedžmenta oskrbovalne verige (SCM) ali menedžrnenta odnosov z odjemalci (CRM) pomagati pri uresničevanju ciljev. Prispevki so nastali predvsem na podlagi izkušenj iz prakse, seveda pa avtorji vključujejo tudi ugotovitve iz literature ter rezultate empiričnih raziskav. Svoje izkušnje in ugotovitve so pripravljeni deliti z bralci revije, da bi se dobre prakse prenesle tudi v druge organizacije. Prvi prispevek predlaga uporabo nekaterih dobrih praks, kise jih velja držati pri projektih uvajanja ali zamenjave celovitih informacijskih rešitev, da bi zmanjšali tveganje. Kot pravi avtor, ključ do uspeha ni v tehnologijah, marveč v upravljanju. Tudi drugi prispevek analizira izzive informatizacije poslovanja s celovitimi programskimi rešitvami. Avtorja predlagata pristop, ki omogoča obvladovanje kompleksnosti projekta iri vodi k njegovemu uspešnemu koncu. Pri tem je posebej poudarjena vloga modeliranja poslovnih procesov, saj je prav skladnost med želenimi procesi v organizaciji ter procesi, na katerih temelji izbrana rešitev, ključ da njene uspešne izbire, vpeljave in uporabe. Tudi naslednja dva prispevka obravnavata informatizacijo s celovitimi programskimi rešitvami. V tretjem prispevku avtorja po uspešnem projektu informatizacije poslovanja podjetja Unior z uvedbo celovite programske rešitve analizirata dejavnike, ki so vplivali na uspeh projekta. Ugotavljata, da so za uspeh takšnega projekta ključni motivirani uporabniki, zavedanje vodstva podjetja o pomenu sprememb ter močan zunanji dejavnik, ki od podjetja zuhteva boljše poslovanje. Tudi avtorja četrtega prispevka predstavljat u svoje izkušnje pri podobnem projektu. V javnem podjetju Snaga menijo, da pravilna pot do uspešne in učinkovite informatizacije vodi prek modeliranja in prenove poslovnih procesov. Avtorji petega prispevka z bralci delijo svoje izkušnje pri projekta izvedbe rešitve za varno izmenjavo e-računov med zdravstveno zavarovalnico in njenimi partnerji. Prikazujejo primer uspešne informatizacije procesa in uvedbe brezpapirnega poslovanja ter analizirajo izzive in ključne dejavnike uspeha. Šesti prispevek obravnava informatizacijo v logistiki, predstavlja namreč uspešno informatizacijo transportnega procesa z uporabo navigacijskega sistema GPS V transportnem podjetju. Avtorica analizira tudi glavne pridobitve ter prednosti za podjetje. Tudi zadnji prispevek podaja izkušnje iz prakse, avtorja namreč predstavljata inovativno slovensko rešitev za izvajanje poslovnih procesov v spletnem okolju BiArt/BPM podjetju Eranova, ki v veliki meri upošteva te vidike. Orodje se že uporablja v podjetju Geoplin za proces umerjanja meril na plinovodu. Želim vam prijetno branje. Mojca indihar Štemberger, gostujoča urednica 2007 - številka i k'lmkXV ufoBASiNA INFORMATIKA 183