Š O L S K I C E N T E R Š K O F J A L O K A S R E D N J A Š O L A Z A L E S A R S T V O S R E D N J E P O K L I C N O I Z O B R A Ž E V A N J E ( S P I ) Z A K L J U Č N I I Z P I T I Z D E L E K I N Z A G O V O R M I Z A R 2 VAJENECINTERESODGOVORNOST ZBIRKA VEZI K O L E K T I V 2 1 / 2 2 ZBIRKA VEZI ALBUM 1 NARAVOSLOVNI DAN BOTANIČNI VRT PORTRETI ALBUM 2 ZAKLJUČNI IZPIT: IZDELEK IN ZAGOVOR MIZAR VAJENEC INTERES, ODGOVORNOST, KOLEKTIV ZBIRKA VEZI podrobneje predstavlja celovitost ustvarjalnih procesov različnih izobraževalnih programov naše šole. Iščemo ustvarjalne poti k izdelkom, ki so nedvoumni pokazatelji stopnje dijakovega osebnostnega razvoja in njegove povezanosti s socialnim in kulturnim okoljem, v katerem biva. Lesna vez, ki je del našega vsakdana, zagotavlja koherentnost izdelka in simbolizira povezovalne namene. Š O L S K I C E N T E R Š K O F J A L O K A S R E D N J A Š O L A Z A L E S A R S T V O S R E D N J E P O K L I C N O I Z O B R A Ž E V A N J E ( S P I ) Z A K L J U Č N I I Z P I T I Z D E L E K I N Z A G O V O R M I Z A R V A J E N E C I N T E R E S O D G O V O R N O S T K O L E K T I V 2 1 / 2 2 V S E B I N A UČENJE VEŠČINE 5 UVOD 7 IZDELEK IN ZAGOVOR 15 “Učenje veščine ne temelji predvsem na besednem pouku, temveč na neposrednem prenosu veščin iz mišic učitelja v mišice vajenca. To sposobnost učenja trenutno pripisujejo človeškim zrcalnim nevronom.” (Slack G. v Pallasmaa J., Misleča roka, 14) U V O D VAJENIŠTVO IN ZAKLJUČNI IZPIT 9 Vzgoja in izobraževanje POMENLJIVA NASPROTJA IN SREČEVANJA 11 Komentar k izdelkom INTERES, ODGOVORNOST, KOLEKTIV 13 Intervju z nagrajenim dijakom Andražem Vajngerlom V A J E N I Š T V O Vzgoja in izobraževanje KAJ JE VAJENIŠTVO? Vajeništvo je del sistema srednjega poklicnega izobraževanje – SPI (3-letni programi), pri čemer se minimalno 50 % izobraževalnega programa izvede kot praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu. CILJI VAJENIŠTVA: · boljša usposobljenost glede na potrebe gospodarstva, · lažji prehod izobraževanje – delo: zgodnejša poklicna socializacija, · zgodnejše zaposlovanje mladih in bolj usklajena ponudba in povpraševanje po kadrih. ZAKLJUČNI IZPIT Se izvaja ob zaključku izobraževalnega programa srednjega poklicnega izobraževanja. Z uspešno opravljenim zaključnim izpitom kandidat pridobi naziv poklicne izobrazbe, za katero se je šolal. Na zaključnem izpitu kandidat v skladu z izpitnim katalogom izkazuje teoretično in praktično znanje, ki ga je pridobil med procesom izobraževanja in s katerim dokaže, da je usposobljen za poklic. Po opravljenem zaključnem izpitu se lahko kandidat zaposli ali pa nadaljuje izobraževanje po vertikali. Vir: CPI Vajenci, ki prakso opravljajo pri delodajalcu, so v stiku s sodobno tehnologijo in uporabnikom. Hiter prelet V prvem letniku imajo dijaki vajenci ure umetnosti. Seznanijo se zlasti z uvodom v likovno snovanje, s njihovih izdelkov to potrdi. So v trendu. Znajo delati tako. kompozicijo. V četrtem letniku, če nadaljujejo izobraževanje, pa z umetnostno zgodovino. Dijaku postane jasno, da se slogovna obdobja geometričnih in organskih oblik skozi zgodovino ritmično izmenjujejo in tudi prepletajo. + Seznanijo se s prelomnim modernizmom, obdobjem, ki s svojim kubičnim preigravanjem standardizira abstraktno likovno mišljenje kot glavni ustvarjalni cilj – tako kot kvadrat št. 0 – ali kot nujno fazo ustvarjalnega Andraž je za svoj zaključni izdelek izdelal diatonično harmoniko. Na zagovor jo je prinesel v črni škatli. procesa, v kateri se opredelijo bistvene lastnosti celote izdelka, njegova čustvena izraznost in velikost. Kvaliteta Harmonika seveda ni običajen tržni produkt, ki bi ga kupovali vsak dan, zato črnemu kovčku, kamor jo je avtor in kvantiteta, ki v nadaljevanju pomagata nadzirati, organizirati posamezne dele izdelka v smiselne in izrazne shranil in v katerem jo prenaša, težko rečemo embalaža. In vendar od njega pričakujemo, da je oblikovan – ne celote, kar je zlasti pomembno pri kompleksnejših stvaritvah, pri izdelkih s številnimi kosi in izbranejših izvedb. zgolj funkcionalno, temveč tako da izraža in napove pomen izdelka v njem. Harmoničnost harmonike se nam torej najprej razkrije kot lik, pralik, kot običajna pravokotna škatla in nas v prvem nagovoru prepričuje, da je sicer Vajenec, ki je v neposrednem stiku z mojstrom, se od njega »naleze« vsega, kar pelje v konkretno obrt. »Učenje zapleteno glasbilo kot celota v enostavnih skladnih razmerjih črnega kvadra. veščine ne temelji predvsem na besednem pouku, temveč na neposrednem prenosu veščin iz mišic učitelja v mišice vajenca. To sposobnost učenja trenutno pripisujejo človeškim zrcalnim nevronom.« (Gordy Slak v J. V šestih od devetih, v nadaljevanju predstavljenih, izdelkih so kandidati za naziv mizarja lesu dodali črno barvo. Pallasmaa, Misleča roka, 2012, 14) Enkrat tudi enovito modro. Ali kot tu in tam nanešeno fugirno maso za zapiranje razpok (str. 29, 45), ali kot trakasto epoksi smolo za poudarjanje organskosti lesa (str. 23, 27, 31), ali pa so z njo izpostavili cele konstrukcijske Mojster vajenca uči obrti, veščin. Preko lesa z vajencem deli zlasti znanje in večne resnice, šola pa poskrbi za elemente oziroma sklope (str. 19, 53). temeljno vedenje. Med šolanjem usvaja načine, kako preplesti oboje. Da zna kos snovi iz temnih globin njegovega duhovnega sveta spremeniti v konkreten predmet njemu lastnih značilnosti. Vse to prikliče iz spomina znamenito sliko poljsko-ukrajinskega slikarja Kazimirja Maleviča Črni kvadrat – dijakom praviloma nedopustno preenostavno za umetnino – ki je zaslovela kot slika številka 0. Sporoča nam, da + je tudi ena sama geometrična oblika, povišana v lik, že dovolj, da sproži zaznave procese, občutenja in čustva ali tudi pomene ter je potemtakem že lahko tudi končni izdelek. Enostavni geometrijsko-abstraktni izdelki običajno Trend na vsak način išče poti k svetlobi, sijaju. Dijaki se s tem sicer strinjajo, a nam modro namignejo, da je napovejo razvoj novih obdobij. Stojijo na njihovih začetkih. enako pomembna tudi osnova nasproti nje. Ki je črna! P O M E N L J I V A S R E Č E V A N J A N A S P R O T I J Komentar k izdelkom Vajenci, ki prakso opravljajo pri delodajalcu, so v stiku s sodobno tehnologijo in uporabnikom. Hiter prelet V prvem letniku imajo dijaki vajenci ure umetnosti. Seznanijo se zlasti z uvodom v likovno snovanje, s njihovih izdelkov to potrdi. So v trendu. Znajo delati tako. kompozicijo. V četrtem letniku, če nadaljujejo izobraževanje, pa z umetnostno zgodovino. Dijaku postane jasno, da se slogovna obdobja geometričnih in organskih oblik skozi zgodovino ritmično izmenjujejo in tudi prepletajo. + Seznanijo se s prelomnim modernizmom, obdobjem, ki s svojim kubičnim preigravanjem standardizira abstraktno likovno mišljenje kot glavni ustvarjalni cilj – tako kot kvadrat št. 0 – ali kot nujno fazo ustvarjalnega Andraž je za svoj zaključni izdelek izdelal diatonično harmoniko. Na zagovor jo je prinesel v črni škatli. procesa, v kateri se opredelijo bistvene lastnosti celote izdelka, njegova čustvena izraznost in velikost. Kvaliteta Harmonika seveda ni običajen tržni produkt, ki bi ga kupovali vsak dan, zato črnemu kovčku, kamor jo je avtor in kvantiteta, ki v nadaljevanju pomagata nadzirati, organizirati posamezne dele izdelka v smiselne in izrazne shranil in v katerem jo prenaša, težko rečemo embalaža. In vendar od njega pričakujemo, da je oblikovan – ne celote, kar je zlasti pomembno pri kompleksnejših stvaritvah, pri izdelkih s številnimi kosi in izbranejših izvedb. zgolj funkcionalno, temveč tako da izraža in napove pomen izdelka v njem. Harmoničnost harmonike se nam torej najprej razkrije kot lik, pralik, kot običajna pravokotna škatla in nas v prvem nagovoru prepričuje, da je sicer Vajenec, ki je v neposrednem stiku z mojstrom, se od njega »naleze« vsega, kar pelje v konkretno obrt. »Učenje zapleteno glasbilo kot celota v enostavnih skladnih razmerjih črnega kvadra. veščine ne temelji predvsem na besednem pouku, temveč na neposrednem prenosu veščin iz mišic učitelja v mišice vajenca. To sposobnost učenja trenutno pripisujejo človeškim zrcalnim nevronom.« (Gordy Slak v J. V šestih od devetih, v nadaljevanju predstavljenih, izdelkih so kandidati za naziv mizarja lesu dodali črno barvo. Pallasmaa, Misleča roka, 2012, 14) Enkrat tudi enovito modro. Ali kot tu in tam nanešeno fugirno maso za zapiranje razpok (str. 29, 45), ali kot trakasto epoksi smolo za poudarjanje organskosti lesa (str. 23, 27, 31), ali pa so z njo izpostavili cele konstrukcijske Mojster vajenca uči obrti, veščin. Preko lesa z vajencem deli zlasti znanje in večne resnice, šola pa poskrbi za elemente oziroma sklope (str. 19, 53). temeljno vedenje. Med šolanjem usvaja načine, kako preplesti oboje. Da zna kos snovi iz temnih globin njegovega duhovnega sveta spremeniti v konkreten predmet njemu lastnih značilnosti. Vse to prikliče iz spomina znamenito sliko poljsko-ukrajinskega slikarja Kazimirja Maleviča Črni kvadrat – dijakom praviloma nedopustno preenostavno za umetnino – ki je zaslovela kot slika številka 0. Sporoča nam, da + je tudi ena sama geometrična oblika, povišana v lik, že dovolj, da sproži zaznave procese, občutenja in čustva ali tudi pomene ter je potemtakem že lahko tudi končni izdelek. Enostavni geometrijsko-abstraktni izdelki običajno Trend na vsak način išče poti k svetlobi, sijaju. Dijaki se s tem sicer strinjajo, a nam modro namignejo, da je napovejo razvoj novih obdobij. Stojijo na njihovih začetkih. enako pomembna tudi osnova nasproti nje. Ki je črna! Zakaj lesarstvo? Za svoj zaključni izdelek si izbral harmoniko. Ja, to je bila kar težka odločitev. Razmišljal sem, da bi bil orodjar, gozdar ali lesar. Na koncu sem se odločil Res je. Sprva sem razmišljal o mizi kot večina mojih sošolcev. Nato pa mi je mentor delodajalec predlagal, za lesarstvo, saj se les da fino oblikovati. Po informativnih dnevih sem vedel, da je škofjeloška lesarska da bi izdelal harmoniko, saj jo igram že 12 let. Moje delo se je pričelo že med poletnimi počitnicami v 2. šola prava izbira. letniku, ko sem svojo staro harmoniko razstavil delček za delčkom, si zapisoval, risal, skiciral, meril in na koncu naredil načrt. Nato sem potreboval približno 40 ur, da sem izdelal ohišje harmonike. Dalje pa smo Prihajaš iz Bovca, torej ves čas šolanja bivaš v dijaškem domu. Ti je bilo težko pri 14 letih med tednom zapustiti porabili še 100 ur, da smo vstavili glasilke, mehanski del, harmoniko uglasili, pri čemer so mi seveda dom? pomagali glasbeni strokovnjaki. Ne, če prihajaš iz Bovca, ti je od 1. razreda osnovne šole jasno, da boš v času srednješolskega Pogosto igraš na harmoniko, ki si jo izdelal sam? izobraževanja bival v dijaškem domu. Zato sem bil pripravljen in to je res dobra izkušnja na poti do samostojnosti. V resnici ne, zelo jo pazim, saj vem, koliko truda in dela je bilo vloženega. Na vrsto pride samo ob posebnih priložnostih – jaz jo imenujem kar trofeja. Odločil si se za vajeniško obliko izobraževanja. Zakaj? Tudi na zagovoru si navdušil komisijo. V osnovni šoli sem bil sicer prav dober, vendar vseeno raje ustvarjam v delavnici, kot pa sedim za zvezki in knjigami. Vajeništvo ima več prakse – kar polovico šolskega leta si na praktičnem izobraževanju pri Pred zagovorom sem imel kar nekaj treme. Zavedal sem se, da imam odličen izdelek, vseeno pa je to delodajalcu, za svoje delo pa dobiš tudi vajeniško nagrado. zaključni izpit, tisto, na kar smo čakali in za kar smo delali tri leta. Ves strah pa je hitro izginil, razpoloženje je bilo sproščeno in 20 minut zagovora je minilo, kot bi mignil. Je program izpolnil tvoja pričakovanja? Tvojo nadarjenost in trud so opazili tudi na Območni obrtno-podjetniški zbornici Škofja Loka, saj so ti podelili 2. Vajeništvo se sliši zelo dobro. Vendar resnica je, da z izbiro tega programa tako mentor delodajalec kot nagrado v kategoriji lesarstvo. tudi dijak vajenec prevzameta veliko odgovornost. Od tega je namreč odvisno, koliko se boš naučil. Sam imam veliko srečo, saj sem izbral odličnega delodajalca – Mizarstvo Koren iz Kobarida. Izdelujejo Konkurenca je bila res huda. Dijaki zaključnih letnikov so izdelali zanimive, kvalitetne, oblikovno pohištvo iz masivnega lesa in tako sem se naučil izdelovati različno pohištvo. Pomembno pa je tudi, da zahtevne in inovativne izdelke – mize, biljard mizo … Nagrada je zagotovo še dodatna spodbuda (tudi dijak vajenec pokaže interes za delo, odgovornost, mora se dobro vključiti v kolektiv in tako mu bo tudi denarna) in motivacija za nadaljnje delo. Vpisal sem se v program poklicno-tehniškega izobraževanja, mentor zaupal zahtevnejše naloge. Če bi imel občutek, da se pri delodajalcu ne bom mogel naučiti vsega, torej bom postal lesarski tehnik. Imam namreč še veliko idej, kaj bi se dalo iz lesa ustvariti. bi se zagotovo prepisal na šolsko obliko. I N T E R E S O D G O V O R N O S T K O L E K T I V Intervju z nagrajenim dijakom Andražem Vajngerlom Zakaj lesarstvo? Za svoj zaključni izdelek si izbral harmoniko. Ja, to je bila kar težka odločitev. Razmišljal sem, da bi bil orodjar, gozdar ali lesar. Na koncu sem se odločil Res je. Sprva sem razmišljal o mizi kot večina mojih sošolcev. Nato pa mi je mentor delodajalec predlagal, za lesarstvo, saj se les da fino oblikovati. Po informativnih dnevih sem vedel, da je škofjeloška lesarska da bi izdelal harmoniko, saj jo igram že 12 let. Moje delo se je pričelo že med poletnimi počitnicami v 2. šola prava izbira. letniku, ko sem svojo staro harmoniko razstavil delček za delčkom, si zapisoval, risal, skiciral, meril in na koncu naredil načrt. Nato sem potreboval približno 40 ur, da sem izdelal ohišje harmonike. Dalje pa smo Prihajaš iz Bovca, torej ves čas šolanja bivaš v dijaškem domu. Ti je bilo težko pri 14 letih med tednom zapustiti porabili še 100 ur, da smo vstavili glasilke, mehanski del, harmoniko uglasili, pri čemer so mi seveda dom? pomagali glasbeni strokovnjaki. Ne, če prihajaš iz Bovca, ti je od 1. razreda osnovne šole jasno, da boš v času srednješolskega Pogosto igraš na harmoniko, ki si jo izdelal sam? izobraževanja bival v dijaškem domu. Zato sem bil pripravljen in to je res dobra izkušnja na poti do samostojnosti. V resnici ne, zelo jo pazim, saj vem, koliko truda in dela je bilo vloženega. Na vrsto pride samo ob posebnih priložnostih – jaz jo imenujem kar trofeja. Odločil si se za vajeniško obliko izobraževanja. Zakaj? Tudi na zagovoru si navdušil komisijo. V osnovni šoli sem bil sicer prav dober, vendar vseeno raje ustvarjam v delavnici, kot pa sedim za zvezki in knjigami. Vajeništvo ima več prakse – kar polovico šolskega leta si na praktičnem izobraževanju pri Pred zagovorom sem imel kar nekaj treme. Zavedal sem se, da imam odličen izdelek, vseeno pa je to delodajalcu, za svoje delo pa dobiš tudi vajeniško nagrado. zaključni izpit, tisto, na kar smo čakali in za kar smo delali tri leta. Ves strah pa je hitro izginil, razpoloženje je bilo sproščeno in 20 minut zagovora je minilo, kot bi mignil. Je program izpolnil tvoja pričakovanja? Tvojo nadarjenost in trud so opazili tudi na Območni obrtno-podjetniški zbornici Škofja Loka, saj so ti podelili 2. Vajeništvo se sliši zelo dobro. Vendar resnica je, da z izbiro tega programa tako mentor delodajalec kot nagrado v kategoriji lesarstvo. tudi dijak vajenec prevzameta veliko odgovornost. Od tega je namreč odvisno, koliko se boš naučil. Sam imam veliko srečo, saj sem izbral odličnega delodajalca – Mizarstvo Koren iz Kobarida. Izdelujejo Konkurenca je bila res huda. Dijaki zaključnih letnikov so izdelali zanimive, kvalitetne, oblikovno pohištvo iz masivnega lesa in tako sem se naučil izdelovati različno pohištvo. Pomembno pa je tudi, da zahtevne in inovativne izdelke – mize, biljard mizo … Nagrada je zagotovo še dodatna spodbuda (tudi dijak vajenec pokaže interes za delo, odgovornost, mora se dobro vključiti v kolektiv in tako mu bo tudi denarna) in motivacija za nadaljnje delo. Vpisal sem se v program poklicno-tehniškega izobraževanja, mentor zaupal zahtevnejše naloge. Če bi imel občutek, da se pri delodajalcu ne bom mogel naučiti vsega, torej bom postal lesarski tehnik. Imam namreč še veliko idej, kaj bi se dalo iz lesa ustvariti. bi se zagotovo prepisal na šolsko obliko. I Z D E L E K I N Z A G O V O R PRED ŽAROMETI 17 Izdelek in zagovor TILEN KENDA MIZICA 19 TILEN OBLAK MIZICA 23 NEJC DEMŠAR JAGODIC MIZICA 27 MATIC JEREB PREDALNIK 31 ANDRAŽ BOŽNAR OMIZJE 37 GAŠPER CERKOVNIK MIZA 41 JUŠ STAROVAŠNIK POSTELJA 45 NIK PREŠEREN POSTELJA 49 ANDRAŽ VAJNGERL HARMONIKA 53 P R E D Ž A R O M E T I Izdelek in zagovor Fotografije izdelkov in avtorjev so bile posnete na zagovoru zaključnega izdelka triletnega programa poklicnega izobraževanja za mizarje vajence 7. 6. 2022. Prvega izpitnega roka se je udeležilo 10 dijakov, ki so predstavili svoje izdelke pred izpitno komisijo. Sestavljali so jo: gospa Ana Žemva Novak iz Gospodarske zbornice Slovenije; mentor delodajalec, pri katerem je dijak vajenec opravil pretežni del praktičnega pouka in usposabljanja z delom; Janez Belič iz Srednje šole za lesarstvo, nosilec modula Snovanje izdelka (SNI), ki je spremljal dijake pri izdelavi projektne dokumentacije; Jože Gregorc, učitelj praktičnega pouka in vodja šolske delavnice. Svoj izdelek je zagovarjal Juš Starovašnik. #ponosen T I L E N K E N D A m e n t o r U r o š K e n d a K e n d a l e s , d . o . o . »Na svoj izdelek sem zelo ponosen, saj sem ga izdelal popolnoma sam – in na koncu izgleda še bolje, kot sem pričakoval.« #kosesrecatalesinepoksi T I L E N O B L A K m e n t o r A l e š P o t o č n i k P o h i š t v o P o t o č n i k , A l e š P o t o č n i k , s . p . #kosesrecatalesinepoksi N E J C D E M Š A R J A G O D I C m e n t o r A l e š P o t o č n i k P o h i š t v o P o t o č n i k , A l e š P o t o č n i k , s . p . #sportnikmizar M A T I C J E R E B m e n t o r K l e m e n M e z e g M S o r a , d . d . »Odločil sem se, da bom izdelal masiven predalnik s polskrito rogeljno vezjo – ne najlažja naloga. Zato sem zelo ponosen, da mi je izdelek uspel točno tako, kot sem si zamislil – in to kljub vsakodnevnim treningom, ki jih imam kot smučarski skakalec.« #mizazacelodruzino A N D R A Ž B O Ž N A R m e n t o r J a n e z K o l e n c L I P B l e d , d . o . o . #deloopravljeno G A Š P E R C E R K O V N I K m e n t o r T o m a ž K u n č i č L I P P o h i š t v o , d . o . o . #edinstven J U Š S T A R O V A Š N I K m e n t o r U r o š S i t a r A u r o s t a r , d . o . o . »Ustvaril sem edinstven izdelek, v katerega sem vložil ogromno truda.« #problemresen N I K P R E Š E R E N m e n t o r T o m a ž K u n č i č L I P P o h i š t v o , d . o . o . »Z izdelkom sem si dokazal, da sem se med šolanjem res veliko naučil. Ponosen sem, ker sem med izdelavo sam reševal probleme in je izdelek tak, kot sem si ga zamislil.« #dejmoenozaspilat A N D R A Ž V A J N G E R L m e n t o r P e t e r K o r e n M i z a r s t v o P e t e r K o r e n , s . p . 2. NAGRADA Območne obrtno-podjetniške zbornice Škofja Loka »V to harmoniko sem vložil res veliko dela in časa – končni izdelek je še boljši od pričakovanega, kar so opazili tudi podeljevalci nagrad.« ŠOLSKI CENTER ŠKOFJA LOKA Direktor: Martin Pivk SREDNJA ŠOLA ZA LESARSTVO Ravnatelj: Milan Štigl PROGRAM Mizar vajenec (SPI) ZAKLJUČNI IZPIT Komisija: Milan Štigl, univ. dipl. inž. les.; Janja Čenčič Gartner, prof. slov.; Marija Jurjevič, prof. slov.; Igor Jelovčan, univ. dipl. inž. les.; Jože Gregorc, les. teh. IZDELEK IN ZAGOVOR Mentor: Janez Belič, univ. dipl. inž. les.: nosilec modula Snovanje izdelka (SNI) Organizator prakse: Bojan Drobnič, inž. les. Mentorji delodajalci: Uroš Kenda, Kendales, d. o. o.; Aleš Potočnik, Pohištvo Potočnik, Aleš Potočnik, s. p.; Janez Kolenc in Tomaž Kunčič, LIP Bled, d. o. o.; Klemen Mezeg, M Sora, d. d.; Uroš Sitar, Aurostar, d. o. o.; Peter Koren, Mizarstvo Peter Koren, s. p. Zbirka VEZI, album 2 Mizar vajenec: zaključni izpit: izdelek in zagovor: interes, odgovornost, kolektiv: 21/22 Fotogra ije, besedilo, urejanje: Dimitrij Jeraj Besedilo, intervjuji: Janja Čenčič Gartner Izdajatelj: Šolski center Ško ja Loka, Srednja šola za lesarstvo Škofja Loka, 2023 ISBN 978-961-96136-0-3 Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 138897923 ISBN 978-961-96136-0-3 (PDF) ZBIRKA VEZI ALBUM 1 NARAVOSLOVNI DAN BOTANIČNI VRT PORTRETI ALBUM 2 ZAKLJUČNI IZPIT: IZDELEK IN ZAGOVOR MIZAR VAJENEC INTERES, ODGOVORNOST, KOLEKTIV ZBIRKA VEZI podrobneje predstavlja celovitost ustvarjalnih procesov različnih izobraževalnih programov naše šole. Iščemo ustvarjalne poti k izdelkom, ki so nedvoumni pokazatelji stopnje dijakovega osebnostnega razvoja in njegove povezanosti s socialnim in kulturnim okoljem, v katerem biva. Lesna vez, ki je del našega vsakdana, zagotavlja koherentnost izdelka in simbolizira povezovalne namene. Š O L S K I C E N T E R Š K O F J A L O K A S R E D N J A Š O L A Z A L E S A R S T V O S R E D N J E P O K L I C N O I Z O B R A Ž E V A N J E ( S P I ) Z A K L J U Č N I I Z P I T I Z D E L E K I N Z A G O V O R M I Z A R 2 VAJENECINTERES ODGOVORNOST ZBIRKA VEZI K O L E K T I V 2 1 / 2 2