RAZVOJ IN INOVATIVNA DEJAVNOST V TOZDU EMBALAŽA SATURNUS Veliko priznanje za nov proizvod Saturnus najbiž domala vsakdo pozna po njegovem proizvodnem programu, zatu naj sedajle posvetimo nekaj več pozornosti razvoju embalaže. Za začetek pa nekaj podatkov. S proizvodnim piogramom tozda Embalaža je pokrit velik del jugoslovanskih potreb po kovinski embalaži za prchrambeno, kemiisko, farmacevtsko ih kozmetično in-dtistrijo ter industrijc bele tehnike, strojegradnje in elektronike i na-pi.snimi plo.ščicami. Gre torej za nekaj tisoč različnih proizvodov in je zato že dclo v proizvodnji, kaj šele v razvoju, izredno pestro in zahtev-no. Sistemsko se z razvojem uk-varjajo strokovnjaki s področja strojništva, kemije in grafike, ki združujejo delo in znanje v končnih proizvodih, tehnologi-jah ali ceio v surovinah. Takšno dtlo pa zahteva stalno sodelova-nje z znanstvenimi institucijami. kot so: Inštitut za tehnologijo mesa Beograd, tehnološka fakul-teta za sadje, zelenjavo. mlcko, mast in sir Novi Sad. Biotehnična strojna fakulteta Ljubljana ter razvoji organizacij združenega dela, kot so: Fructal. Gorenje, Oprema, Plutal, Chromos, Color. Zorka itd. Cilji nekaterih skupnih sode- lovanj so že deli nekaj vidnih re-zultatov pri zamenjavi uvoženih surovin z domačimi, tudi nekaj novih izdelkov. S Fructalom je bila osvojena nova oblika embaliranja kašaste otroške hrane. Za novo obliko pakiranja sokov v steklenico »JUMBO«, zaprto s TNVIST OFF pokrovom, pa je na VIII. mednarodni razstavi embalaže strojev za pakiranje, opreme za industrijski transport in skladiš-čenje Savropak 84 v Beogradu prejel nagrado »ZLATl SA-VROPAK 84« za vrhunsko predpakiranje izdelka. Značilnost razvoinih delavcev je njih stalnost in angažiranost. Nekateri že 30 in več let oprav-Ijajo razvojno tehnološke nalo-ge, tako da stalno zasledujejo in izpolnjujejo razvojne dosežke. V to delo pa se vse bolj in zelo uspešno vključujejo delavci iz neposrednc proizvodnje v sklopu množične inovativne de-javnosti. Število inovativnih predlogov se nenehno povečuje in v glavnem so vsi tudi že vklju-čeni v redno proizvodnjo. Veliko priznanje za nov proizvod Kdo je Alojz Alič-Lojzek Tudi tozd Etnbalaža je na prej omenjeni razstavi prisoten s ši-roko paleto novih proizvodov. Za konične pločevinke je pre-jel tozd nagrado »Zlati savropak 84« — priznanje za vrhunsko embalažo, in sicer za konične pločevinke v treh različicah upo-rabnosti v prehrambeni, kemij-ski in kozmetični industriji. Plo-čevinke so izdelane iz domačega tnateriala, njihova konična oblika pa omogoča transport praznih pločevink tudi na velike razdalje, saj so transportni stro-ški do 8-krat manjši v primerjavi s klasičnimi pločevinkami. Delo in napori vseh razvojni-kov, posebno pa angažiranost Alojza Aliča so bili s tem prizna-ni. Alojz Alič ali kot ga »doma« kličemo: Lojzek, že 20 let oprav-lja razvojne naloge. Je izredno tih in skromen, tako da ga je težko opaziti. V njegovih bese-dah ni praznega govoričenja ali širokoustenja. Toda kadar spre-govori, vsaka beseda tudi svoje pomeni. Je izredno dober tova-riš, pomaga in svetuje sodelav-cem ob problemih, ki jih imajo. in svoje znanje nesebično prena-ša tnlajšim. Tako kot pri vseh delih, se je tudi pri razvijanju nagrajenih pločevink z vso vnemo posvetil delu in rezultat ni mogel izostati. dipl. inž. MILAN GRUDEN