PREDLOG PREDLAGATELJA Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik je na 109. seji dne 28. 9. 1988 obravnaval Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov in sklenil, da ga posreduje delegatom skupščine obiine v obravnavo in sprejem. IZVRŠNI SVET OSNUTEK Na podlagi 6. in 10. člena zakona o davkih občanov (Uradni list SRS, št..........), 2. člena zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnoslih (Uradni list SRS, št. 39/74, 4/78 in 18/80) in 79. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine Ljub-Ijana Vič-Rudnik na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne........... 1988 sprejela ODLOK o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov Lčlen V odloku o davkih občanov (Uradni list SRS, št. 26/85, 29/85, 43/ 85, 38/86, 1/87 in 48/87) se v 6. členu za prvim odstavkom doda nov drugi odstavek, ki se glasi: »Od katastrskega dohodka negozdnih zemljišč, ki niso obde-lana v skladu z zakonom o kmetijskih zemljiščih, se stopnje davka \z kmetijstva, določene v prvem odstavku tega člena povečajo tako, da znašajo: •'¦'".¦. :.¦-¦¦¦ 53 .H- ¦ • .¦ ¦ :¦ 59 .T"' '•¦' ¦¦'- ¦ '" ¦¦¦•¦ ¦ ••¦ • 2s 13 za prvo skupino za drugo skupino za tretjo skupino za četrto a) skupino za četrto b) skupino 2. člen Za 9. členom se dodaja novi 9. a člen, 9. b člen, 9. c člen in 9. d člen. t »9. a člen Zavezanci davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti, ki plaču-jejo davek po dejanskem dohodku, lahko poleg 35% znižanja davčne osnove kot določa 51. člen zakona o davkih občanov uveljavljajo dodatno znižanje davčne osnove v višini 25%.« ¦ .... ¦. - - -h ^ i r*'. -¦. * ¦ - ¦ ¦ ¦ - ' • ¦ > ¦ ¦ > ¦;¦-¦¦ v" 9. b člen • -,: ¦>Za zavezance davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti, ki plačujejo davek v pavšalnem letnem znesku, se uporabljajo določbe 38. člena odloka o davkih občanov.« 9. c člen »Zavezancem davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti, obdavčenih v pavšalnem letnem znesku, ki s samostojnim oprav-Ijanjem dejavnosti pridobivajo dohodek v obliki stalnega poklica in vlagajo sredstva za namene iz 51. člena zakona o davkih občanov, se prizna davčna olajšava v obliki znižanja pavšalnega letnega zneska, kot določa 27. člen odloka o davkih občanov.« . '.' ' ''¦•'"'' .¦ ',:,:::"'" .' 9. d člen •""' '".'¦.''¦' »Zavezancem davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti, ki plačujejo davek po dejanskem dohodku se izdatki za stroške za reprezentanco priznajo največ do višine 0,3% celotnega pri-. hodka.« » ri«'S 3. člen Za 17. členom se doda 17. a člen. 16 »17. ačlen Zavezancem davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti se prizna davčna olajšava, če vlagajo sredstva v sanacijo virov onesnaževanja okolja. Olajšava se prizna pod pogojem, če zave-zanec vloži najmanj znesek, opredeljen v prvem odstavku 17. člena. Olajšava se prizna za dobo treh let in znaša 30% za vsako leto odmerjenega davka iz kmetijstva, vendar skupna olajšava za vsa leta ne sme presegati višine vloženih sredstev. Zavzanec predloži dokaze o namenu in višini vloženih sredstev najpozneje v šestih mesecih, potem ko je sredslva vložil.« 4. člen V 23. členu se tretji odstavek črta. ' - : 5. člen ¦ ¦'.._¦¦ Za 23. členom se doda nov 23. a člen ¦ - ¦ '¦ »23. a člen Zavezancem davka od dohodka od gospodarskih dejavnosti, ki plačujejo davek po dejanskem dohodku, se izdatki za stroške za reprezentanco priznajo največ do višine 0,3% celotnega pri-hodka.« 6. člen '¦¦'-' V prvem odstavku 25. člena se črta besedilo: »ali občasno opravljajo dejavnost, če ni s predpisi prepove-dana.« 7. člen ,.. ... , , 26. člen se spremeni tako, da se glasi: ' 4-»Zavezancem, ki so navedeni v 24. členu tega odloka in zave- zancem, ki sodelujejo na podlagi kooperacijskih pogodb z OZD in obrtnimi zadrugami, ali opravljajo druge oblike združevanja za skupno nabavo, racionalno uporabo delovnih in poslovnih sred-stev, skupno graditev in uporabo gradbenih objektov, skupen nastop na trgu in vlagajo lastna sredstva za nabavo, rekonstruk-cijo in modernizacijo osnovnih sredstev zaradi razširitve dejavno-sti in vlagajo sredstva za rekonstrukcijo in modernizacijo najetih poslovnih prostorov se, če po najemni pogodbi vlaganja ne krijejo iz najemnine in se jim davek odmerja po dejanskem dohodku, zmanjša davčna osnova za odstotek zakonske olajšave, navedene v zakonu o davkih občanov in še dodatno znižanje za 15%. Zavezancem, ki opravljajo dejavnost v naslednjih izvenmestnih krajevnih skupnostih: Brezovica, črni vrh, Dobrova, Golo-Zapo-tok, Horjul, Ig, Iška vas, Notranje Gorice, Pijava Gorica, Polhov Gradec, Preserje, Rakitna, Rob, Škofljica, Tomišelj, Turjak, Velike Lašče, Vnanje Gorice in Želimlje in vlagajo lastna sredstva pod pogoji in nameni, navedenimi v prvem odstavku tega člena in v letu ko vlagajo, dodatno zaposlijo vsaj enega delavca, se zmanjša davčna osnova za odstotek zakonske olajšave, nave-dene v zakonu o davkih občanov in še za dodatno znižanje v višini 25%. Zavezancem, ki vlagajo lastna sredstva pod pogoji in nameni, navedenimi v prvem odstavku tega člena v conah VP 4, BP 2, Eipprova ulica in Center drobnega gospodarstva na Tržaški cesti in v letu ko vlagajo, dodatno zaposlijo vsaj enega delavca, se zmanjša davčna osnova za odstotek zakonske olajševe, nave-dene v zakonu o davkih občanov in še za dodatno znižanje v višini 25%. '¦¦•:'-¦ 8. člen , • 27. člen se spremeni tako, da se glasi: »Zavezancem davka iz gospodarske dejavnosti, obdavčenim v pavšalnem letnem znesku, ki s samostojnim opravljanjem dejavnosti pridobivajo dohodek in vlagajo lastna sredstva za namene iz 88. člena zakona o davkih občanov, se prizna davčna olajšava v obliki znižanja pavšalnega letnega zneska glede na višino vloženih sredstev, izraženih v povprečnem enoletnem osebnem dohodku v SR Sloveniji v preteklem letu: Povprečni enoletni osebni dohodekvSRSIovenijivvišini .',' znižanjedavka doO,5 , ' ', 30% odO,5do1 -. , ¦ ¦ 40% Od1 do2 ....-• i 50% nad2 ¦¦'¦¦..¦, 60%.« 9. člen Za 29. členom se doda nov 29. a člen. »29. a člen Zavezancem, ki vlagajo sredstva v sanacijo virov onesnaževa-nja okolja, se prizna davčna olajšava v višini 30% od odmerjenega davka za dobo treh let, vendar ne sme presegati višine vloženih sredstev.« » 10. člen 31. člen se spremeni tako, da se glasi: »Zavezancem za davek od dohodka iz gospodarskih dejavno-sti, ki zaposlujejo delavce, se v letu, za katerega se davek odmerja za vsakega takega delavca odmerjeni davek zniža za 10% pov-prečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Slloveniji, v preteklem letu in sicer v sorazmerju s časom, za katerega je zavezanec zaposloval de-lavce. Zavezancem davka od dohodka iz gospodarskih dejavnosti se prizna davčna olajšava za študente in učence na proizvodnem delu oziroma delovni praksi, ter za pripravnike, ki jih zaposlujejo. Davčna olajšava se prizna v višini 15% od izplačanih nagrad po kolektivni pogodbi oziroma izplačanih osebnih dohodkov za čas trajanja pripravniške dobe« 11.člen V 32. členu se za besedami: »dejavnost kot postranski poklic« preostali tekst črta. 12. člen Za 33. členom se doda nov 33. a člen. »33. a člen Zavezančem, ki jim je priznana lastnost invalidne osebe po predpisih o usposabljanju in zaposlovanju invalidnih oseb in ne uporabljajo dopolnilnega dela drugih oseb, se odmerjeni davek zniža za znesek, ki ustreza 30% povpreečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlertih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu, zavezancem s 100% telesno okvaro, ki ne uporabljajo dopolnilnega dela drugih oseb pa za znesek, ki ustreza 60% povprečnega enoletnega čistega oseb-nega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. Zavezancem, ki zaposlujejo invalidne osebe po predpisih o zaposlovanju in usposabljanju invalidnih oseb, se za vsako takšno osebo odmerjeni davek zniža za znesek, ki ustreza 30% povprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. Zave-zancem, ki zaposlujejo invalide s 100% telesno okvaro. pa se odmerjeni davek za vsakega delavca invalida zniža za znesek, ki ustreza 50% povprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu.« 13. člen V 40. členu se doda nova 2. točka, ki se glasi: »2. od dohodkov, doseženih s sprejemanjem gostov na prenoče-vanje z zajtrkom v svojem gospodinjstvu ali v prostorih za počitek oziroma rekreacijo s posredovanjem agencij, registriranih za to dejavnost in dohodkov izdelovalcev suhe robe, ki opravljajo to dejavnost na podlagi priglasitve in dohodke dosegajo pri organi-zacijah združenega dela - 15%.« Dosedanja 2. in 3. točka posta-neta 3. in 4. točka. 14. člen 43. člen se spremeni tako, da se glasi: »Davčne olajšave iz 25. člena do 35. člena odloka, razen določil 26. člena se smiselno uporabljajo tudi za zavezance davka iz poklicnih dejavnosti, ki se jim davek odmerja po dejanskem dohodku, ra?en zavezancem, ki opravljajo dejavnost kot postran-ski poklic s tbm, da v posameznem letu ne smejo olajšave prese-gati 80% odmerjenega davka.« 15. člen 44. člen se spremeni tako, da se glasi: 17 »Zavezanci, obdavčeni po dejanskem dohodku, ki s sa.mostojnim opravljanjem dejavnosti pridobivajo dohodek v obliki stalnega poklica in vlaganja lastna sredstva za namene \z 88. člena zakona o davkih občanov, lahko poleg 35% znižanja davčne osnove, kot določa zakon o davkih občanov, uveljavljajo dodatno znižanje davčne osnove v višini 20%.« 16. člen .' , " Za 45. členom se ddda nov 45.a člen. ,' »45.a člen Zavezanceni davka iz poklicnih dejavnosti, obdavčenih v pav-šalnem letnem znesku, ki s samostojnim opravljanjem dejavnosti pridobivajo dohodek v obliki stalnega poklica in vlagajo lastna sredstva za nemene iz 88. člena zakona o davkih občanov se prizna davčna olajšava v obliki znižanja pavšalnega letnega zne-ska glede na višino vloženih sredstev, kot določa 27. člen odloka o davkih občanov.« . ; 17. člen V 46. členu se na koncu pika spremeni v vejico in doda besedilo: »ter od dohodkov, ki jih dosežejo invalidi s 100% telesno okvaro, ter osebe, ki so izgubile vid, če opravljajo intelektualne storitve preko organizacij združenega dela« 18. člen V tretji alinei prvega odstavka 47. člena se za besedo »izbolj-šav« pcstavi vejica in doda besedilo: »modelov oziroma vzorcev blagovnih oziroma storitvenih znamk.« . 19. člen V tretji alinei prvega odstavka 48. člena se za besedo »izbolj-šav« postavi vejica in doda besedilo: »modeiov oziroma vzorcev blagovnih oziroma storitvenih znamk.« , . '." / 20. člen . . Za 49. členom se doda nov 49.a člen. »49a člen Zavezancem davka od dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav, ki se jim davek odmerja po dejanskem dohodku se izdatki za stroške za reprezentanco priznajo največ 0,3% od celotnega prihodka.« , 21. člen V 60. členu se doda nov drugi dostavek, ki se glasi: »Za poslovne prostore, ki jih lastnik oziroma uživalec ne uporab-Ija za opravljanje gospodarske oziroma poklicne dejavnosti in jih tudi ne daje v najem za navedene namene, se stopnje davka povečaza 100%« 22. člen 63. člen se spremeni tako, da se oglasi: »Davek na dobitke od iger na srečo se obračunava od vrednosti dobitka po naslednjih stopnjah: OSNOVA ZNAŠA DAVB< nad din do din % din 50.000 200.000 -15% nad osnovo 50.000 200.000 1,000.000 22.50017% nad osnovo 200.000 1,000.000 5,000.000 158.50020% nad osnovo 1,000.000 5,000.000 10,000.000 958.50025% nad osnovo 5,000.000 10,000.000 2,208.50030% nad osnovo 10,000.000 Davek na dobitke od iger na srečo se ne plačuje, če vrednost posameznega dobitka ne presega 50.000 din.« 23. člen Za 68. členom se doda nov 68.a člen. ¦>68.a člen Določbe odloka o davkih občanov, ki se nanašajo na znižanje davčne osnove in davčne olajšave pri zavezancih davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti, ter gospodarskih in poklicnih 1« . ' ....-¦ dejavnosti, obdavčenih po dejanskem dohodku, se uporabljajo že pri odmeri davka za leto 1988.« 24. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Številka:........................'....................... Datum:................................................ . - PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBČINE / ¦ ¦ ¦ : LJUBUANA VIČ-RUDNIK PETER VRHUNC OBRAZLOZITEV PRAVNA PODLAGA ZA SPREJEM ODLOKA Pravna podlaga za sprejem odloka je v 6. in 10. členu zakona o davkih občanov ki določa, da občine z odlokom uvajajo davke. ki so po zakonu njihov dohodek, določajo njihovo višino in stopnje davkov. OCENA STANJA IN VZROKI ZA SPREJEM ODLOKA Skupščina republike Slovenije je dne 28. 9. 1988 sprejela zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o davkih občanov. Na predlaganih spremembah v predlogu zakona temelji osnutek aneksa k dogovoru o usklajevanju davčne politike. Aneks bodo obravnavale vse skupščine občin v Sloveniji. Zaradi sprememb. ki jih prinaša aneks k dogovoru o usklajevanju davčne politike je bilo potrebno spremeniti in dopolniti nekatera zakonska določila v odloku o davkih občanov. ...... VSEBINA ODLOKA V predlogu zakona o davkih občanov, se predvideva ostre|ša obdavčitev za kmetijska zemljišča, ki niso obdelana v skladu z zakonom o kmetijskih zemljiščih. Višino davčne stopnje naj bi v skladu z dogovorom o usklajevanju davčne politike določile občinske skupščine. Predlagano je različno povečanje davčnih stopenj po posamez-nih skupinah katastrskih občin, glede na različnost pogojev obdelovanja zemljišča in sicer za 40-odstotnih točk za I. skupino, za 30-odstotnih točk za II. skupino, za 20-odstotnih točk za III. skupino in za 10-odstotnih točk za IV. skupino. Tako znaša višina stopnje za neobdelana zemtjišča v naši občini za prvo skupino 53%, za drugo skupino 39%, za tretjo skupino 25%, za četrto a) skupino 13% in četrbo b) skupino 12%. Pri obdavčevanju dejanskega dohodka iz kmetijstva lahko v primeru, ko zavezanec vlaga sredstva v družbeno organizirano modernizacijo gospodarstva, v oMikovanje virov obratnih sred-stev, v združevanje v organizacijo združenih kmetov, oziroma organizacijo združnega dela ali proizvodno skupnost kmetov, na podlagi pooblastila zakona občinska skupščina predpiše dodatno znižanje davčne osnove za opredeljene namene do 25% za dobo 5 let. Pogoj za priznavanje teh zniževanj davčne osnove je, da so poslovne knjige, ki so jih zavezanci dolžni voditi, vodene na način in po načelih, določenih s predpisom o načinu vodenja poslovnih knjig oziroma evidenc. Za zavezance davka od dohodka iz kmetijske dejavnosti, ki vlagajo sredstva v sanacijo virov onesnaževanja okolja, se predvi-deva davčna olajšava v višini do 30% od odmerjenega davka za dobo 3 let odvisno od višine vloženih sredstev. Glede višine izdatkov za reprezentanoo, ki se pri obdavčevanju po dejanskem dohodku štejejo za materialne stroške, je povzeta rešitev, predvidena v dogovoru. Tovrstni stroški naj bi se prizna-vali v višini največ do 0,3% od celotnega prihodka. Ker je v predlogu zakona črtana določba, po kateri je zaveza-nec za davek \z gospodarskih dejavnosti tudi občan, ki občasno dosega dohodek z opravljanjem gospodarskih dejavnosti, če s predpisi niso prepovedane, je tudi brezpredmetna določba, ki določa, da so stopnje davka na takšne dohodke višje za 10-odstotnih točk in se zato predlaga črtanje te določbe. Zavezancem davka iz gospodarskih in poklicnih deiavnosti, obdavčenih po dejanskem dohodku, ki opravljajo dejavnost v obliki stalnega poklica, naj bi se priznala posebna davčna olajšava v primeru, ko vlagajo lastna sredstva za nabavo, rekon- strukcijo in modernizacijo osnovnih sredstev pod pogojem da ne gre za vlaganja. ki bi se morala kriti iz že priznane amortizacije in kupnine za prodana osnovna sredstva, za oblikovanje virov obrat-nih sredstev ter za združevanje v zadrugo. organizacijo koope-rantov in druge oblike združevanja za skupno nabavo, racionalno uporabo delovnih in poslovnih sredstev. skupno graditev in upo-rabo gradbenih objektov, skupen nastop na trgu in uresničevanje drugih interesov in potreb. Olajšava bi se priznala v obliki zniža-nja davčne osnove. Po predlogu zakona bi se davčna osnova znižala za 35%. Občinske skupščine pa lahko predpišejo višji odstotek znižanja davčne osnove. Predlaga se, da bi občinske skupščine predpisale dodatno znižanje davčne osnove v višini do 25%, tako, da bi maksimalno skupno znižanje davčne osnove za omenjene namene lahko znašalo do 60%. Priznanje teh olajšav je pogojeno s pravilno vodenimi poslovnimi knjigami, ki so jih zavezanci dolžni voditi. Tovrstne olajšave naj bi se priznavale tudi zavezancem davka gospodarskih in poklicnih dejavnosti, obdavčenim v pavšalnem letnem znesku, ki opravljajo dejavnost v obliki stalnega poklica. Pavšalni letni znesek davka naj bi se znižal do 60%, odvisno od višine vloženih sredstev. Po veljavni ureditvi se prizna enkratna davčna olajšava le za dodatno zaposlene delavce, po predlagani spremembi zakona o davkih občanov pa naj bi se z davčnimi olajšavami spodbujalo zaposlovanje nasploh. V tej zvezi se predlaga. da bi se priznavala davčna olajšava za vsakega zaposlenega delavca v višini. ki ustreza 10% povprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu, za vsako zaposleno invalidno osebo 30% in za vsakega zaposlenega invalida s 100% telesno okvaro v višini, ki ustreza 50% povprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zapo-slenih delavcev v gospodarstvu v SR Srbiji v preteklem letu. Prav tako bi se priznavale davčne olajšave zavezancem, kl jim je priznana lastnost invalidne osebe v višini 30%, zavezancem invalidom s 100% telesno okvaro pa v višini 60% povprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu in to pod pogojem, da ne uporabljajo dopolnilnega dela drugih oseb. Po predlagani spremembi naj bi se davčne olajšave priznavale ne le zavezancem, ki imajo učence in študente na proizvodnem delu oziroma delovni praksi, temveč tudi zavezancem, ki zaposlu-jejo pripravnike, in sicer v višini 15% od izplačanih osebnih dohodkov, za čas trajanja pripravniške dobe. Na novo se tudi uvajajo davčne olajšave za vlaganje sredstev v sanacijo virov onesnaževanja okolja. Olajšava bi se priznala v višini do 30% od odmerjenega davka za dobo treh let. Skladno s predlogom zakona o davkih občanov naj bi se opredelila tudi višina izdatkov za repereztanco, ki se pri obdavče-vanju po dejanskem dohodku štejejo med materialne stroške. Tovrstni stroški naj bi se priznavali v višini, največ do 0,3% od celotnega prihodka, tako kot to predvideva aneks o usklajevanju davčne politike. Z davkom iz gospodarskih dejavnosti po odbitku naj bi se po predlogu zakona o davkih občanov obdavčevali tudi dohodki, doseženi s sprejemanjem gostov na prenočevanje, z zajtrkom v svojem gospodinjstvu ali v prostorih za počitek oziroma rekre-acijo s posredovanjem agencij, registriranih za to dejavnost, ter dohodki izdelovalcev suhe robe, ki opravljajo to dejavnost na podlagi priglasitve in dosegajo dohodke pri organizaciji združe-nega dela. Stopnja davka naj bi znašala 15%. Z navedeno spremembo zakona, ki je nastala na pobudo druž-benega sveta za družbene prihodke naše občine bomo poenosta-vili postopke obdavčevanja izdelovalcev suhe robe, ki jih je v naši občini največ na območju Velikih Lašč. V 46. in 47. členu sprememba predstavlja terminološko uskladi-tev z zakonom o davkih občanov ter z zakonom o varstvu izumov, znakov razlikovanja ter tehničnih izboljšav. Skladno s 159. členom Zakona o davkih občanov in 12. členom aneksa k dogovoru o usklajevanju davčne politike za obdobje 1986-1990 naj bi se ostreje davčno obravnavali nefunkcionalno uporabljeni poslovni prostori, to je poslovni prostori. ki jih last-niki oziroma uživalci ne uporabljajo za opravljanje gospodarske dejavnosti oziroma poklicne dejavnosti in jih tudi ne dajejo v najem. Davčne stopnje za tkašne prostore naj bi bile višje za 100%. Po predlagani spremembi bi se sedanje stopnje pri osnovi 5.455.160 din zvišale od 0,15 na 0.30%. pri osnovi 27.275.820 din pa od 1,25 na 2.50%. V skladu z aneksom k dogovoru o uskaljevanju davčne politike za obdobje 1986-1990 v SR Sloveniji ter v skladu z medrepubli-škim dogovorgm o usklajevanju davčnega sistema in temeljev davčne politike je predlagana progresivna obdavčitev od iger na srečo. Davčna lestvica in vrednost neobdavčenega dobitka je povzeta iz aneksa k dogovoru o usklajevanju davčne politike za obdobje 1986-1990: Določbe, ki se nanašajo na znižanje davčne osnove in davčne olajšave, naj bi se upoštevale že pri odmeri za leto 1988. Naš izvršni svet je obravnaval aneks k dogovoru o usklajevanju davčne politike in imel nanj nekaj pripomb. V kolikor bodo pripombe upoštevane pri predlogu aneksa jih bomo vnesli v predlog odloka o davkih občanov. POSLEDICE SPREJEMA ODLOKA Predlagane spremembe in dopolnitve odloka bodo zaradi potrebe po ustreznih programih za računalniško obdelavo podat-kov na področju odmere in pobiranja davkov povzročilo dodatne stroške upravi za družbene prihodke. Zaradi predlaganih olajšav pri obdavčevanju dohodkov iz samostojnega opravljanja dejavnosti in v posledici tudi pri obdav-čevanju skupnega odhodka občanov bo prišlo do zmanjšanja prihodkov, ki so vir občinskega proračuna. Ta izpad prihodkov naj bi se nadomestil če bo potrebno. z odstopljenim delom posebnega republiškega davka od prometa proizvodov.