SINDIKATI V AKCIJI Priprave na uvedbo usmerjenega izobraževanja Uresničevanje načel usmerjenega izobraževanja zahteva temdjito spremembo družbeno-gospodarskih »dnosov in samoupravne organizira-nosti na področju usmerjenega izo-braževanja ter temeljilo spreminja-nje vsebine, pogojev in načinov ure-sničevanja vzgojno-izobraževalnega iela. Ocena, da nobena od posebnih izobraževalnih skupnosti v letošnjem letu še ne izpolnjuje pogoje v za cdo-vit prehod, je narekovala tudi odloči-tev, da v šolskem letu 1980—1981 nobena iola ni pre$la v usmeijeno izobraževanje i novimi vzgojnoizo-braževalnimi programi, pač pa bo to »bveznost za šolsko leto [981—1982. Ta naloga zavezuje tudi občinski svet ZS, zlasti še odbor delavcev ^zgoje, izobraževanja in znanosti, ki |e akcijski načrt priprav na usraer-jeno izobraževanje sprejel nasvoji 7. redni seji sredi oktobra. Objavljamo ja v povzetku. (Nadaljevanje na 4. strani) (Nadaljevanje s 1. strani) Občinski svet ZS bo prek osnovnih organizacij ZS spod-budil oblikovanje posebnih izo-braževalnih skupnosti za druž-bene dejavnosti (za kulturo in pedagoško usmeritev in za druž-boslovje), razpravo o osnutkih samoupravnih sporazumov o ustanovitvi le-teh in njihov spre-jetn. Sbdeloval bo tudi pri evi-dentiranju in delegiranju delega-tov za skupščine posebnih izo-braževalnih skupnosti. V osnovnih organizacijah pa bo vztrajal, da bodo kadrovski plani in kadrovske bilance se-stavni del planov vseh tozdov. S politično akcijo bo spodbujal osnovne organizacije ZS, da bodo tozdi in delovne skupnosti uporabnikov in izvajalcev teme-ljito obravnavale in pravočasno sprejele samoupravne spora-zume o temeljih plandv posebnih izobraževalnih skupnosti za ob-dobje 1981-85. V okviru stališč republiškega sveta ZS bo občinski svet nosilec usposab- ljanja delegatov SIS za vzgojo in izo-brazevanje. Usposabljanje bo orga-nizirano za vse delegate prek delav-ske univerze. Občinskisvet ZSboprekosnovnih organizacij ZS zahteval, da bodo v ozdih pravočasno pripravljeni vsi pogoji za nemoteno izvajanje proi-zvodne in delovne prakse učencev. Osnovne organizacije ZS bodo v ozdih tudi zahtevale sprejem samou-pravnih sporazumov o medsebojnih obveznostih izobraževalnih in drugih organizacij pri izvajanju proizvodne in delovne prakse. Občinski svet ZS daje pobudo osnovtiim organizacijam ZS, naj v svojih organizacijah zahtevajo da so v samoupravnih aktih opredeljene možne poti do izobrazbe, pravice in dolžnosti delavcev, ki si bodo tako pridobili ali dopolnili strokovno izo-brazbo, vkadrovskihplanihpaopre-deljeno usmerjanje žezaposlenihde-lavcev v izobraževanje, še posebno tistih delavcev, ki nimajo končne osnovne šole. Občinski svet ZS, zlasti njegov odbor vzgoje, izobraževanja in zna-nosti, bo za razvijanje kadro^-l^ Je-javnosti vozdu znamenom UK-.mce-vanja usmerjenega izobraževanja sprejel izvajanje dogovorjene poli-tike in spodbujal Tazvoj te dejavno-sti. Osnovne organizacije ZS bo ob-činski svet seznanjal z vsebino in po- menom družbenega dogovora za izobraževanje delavcev v ozdih ter dal pobudo, da prtstojni organi izde-lajo nomenklaturo poklicev, profilov poklicev in njih razvrščanje glede na zahtevnost deL V ozdih, ki imajo največ težav s pridobivanjem deficitarnih poklicev, bp občinski svet nrek osnovnih orga-nizacij ZS pncerz akcijo vključeva-nja mladih delavcev v izobraževanje za te poklke. Prek odbora vzgoje, izobraževanja in znanosti bo občinski svet dal po-budo vsem vzgojno-izobraževalnim organizacijam, da se takoj lotijo us-klajevanja svojih splošnih samou-pravnih aktov s sprejetimi zakoni (Zakon o svobodni menjavi deia na področju vzgoje in izobraževanja, zakon o vzgoji in vatstvu predšokkih otrok, zakon o osnovni šoli in zakon ] o usmerjenem izobraževanju). Občinski svet ZS bo prek osnovnih organizacij ZS dal pobudo, da se izvajanje programa usnterjenega izobraževanja po vrstah v naši občini ziasti opredeli na podlagi planiranih potreb po izobraževanju v ozdih, pri čemer je treba še posebej upoštevati sedanjo tehnološko razvitost vzgoj-no-izobraževalnih organizacq (gf-mnazqa) in dejansko možnost ozdov, da organizirajo in izvajajo tako usmerjeno proizvodqo prakso ter zagotovfo spremQaqe nčencev in mentorstvo. M.J.