URN_NBN_SI_DOC-TJRRLL6G

7 UVODNIK ODGOVORNEGA UREDNIKA Primož Južnič Uvodnik UDK 02(497.4):050 Ključne besede: uvodnik, Knjižnica, bibliotekarstvo in informacijska znanost, revije Editorial UDC 02(497.4):050 Key words: editorial, Library, library and information science, journals Letošnje poletje je bilo razgibano, s tem ne mislim političnih dogajanj, pač pa dogajanje na našem strokovnem področju. Dobili smo kar dva predloga novel Zakona o knjižničarstvu (2001). Državni zbor je prepričljivo zavrnil prvo predla- gano novelo, ki je želela uvesti brezplačno pripravništvo, kar bi knjižnicam omogočilo bolj prilagodljiv model zaposlovanja, kandidatom za bibliotekarski izpit pa večjo konkurenčnost na trgu dela (ZKnj-1A, 2011). Druga novela se zavzema za ureditev instituta licenc tako, da bi stroki prepustili oblikovati mehanizem odvzema licence za vzajemno katalogizacijo zaradi slabe kako- vosti bibliografski zapisov. Predlagatelji novele želijo odpraviti tudi zamudne birokratske ovire pri usklajevanju finančnih načrtov nacionalne knjižnice in knjižničnega informacijskega sistema ter podobno kot predlagatelji prve, želijo pripravnikom omogočiti opravljanje prostovoljnega dela z namenom strokovne- ga usposabljanja in priprave na bibliotekarski izpit (ZKnj-1B, 2011). Obravnavo druge novele je zaustavil razpust Državnega zbora in bo treba počakati. Skoraj hkrati, smo dobili tudi delovno gradivo Pravilnika o bibliotekarskem izpitu (2011), ki ga čakamo že dolgih deset let in od katerega smo pričakovali vsaj odpravo določenih anomalij, ki so vzpostavljene z zakonom in se odražajo tudi v predlaganih novelah. Posledica napačnega razumevanja interdisciplinarnosti (in ne večdisciplinarnosti!) bibliotekarstva, da lahko nekdo bibliotekarsko stroko osvoji z bibliotekarskim izpitom, ni le nekonkurenčnost formalnega bibliotekarskega izobraževanja, temveč prinaša mnoge negativne učinke, ki izhajajo iz tega načina »deprofesionalizacije«, če tu izpostavimo le zamudnost in stroške iz naslova celotnega mehanizma dodatnih usposabljanj in nadzora kakovosti. To sicer ne pomeni, da permanentno izobraževanje in (ne)formalno usposabljanje ni potrebno, je celo nujno, a vendarle slednje ne sme (p)ostati JUŽNIČ, Primož. Editorial. Knjižnica, 55(2011)2-3, pp. 7–14

RkJQdWJsaXNoZXIy