Sfovenska Kraiina Sobota. Pri nas je gostoVala ljubljanska drama. To je bilo prvo oficielno gostovanje naše d^ame. Sobota je pokazala, da' zna ceniti tako viaoko ustanovo naše kulture in jezika. Trikrat so gostje nastopili na odru, fti sicer z zelo izbranim sporsdom. Prvi večer so predvajali Gogoljevo dramo »ženitev«. Na.praznik sv. R. T. popoldan so gledali naši otroci priljubljeno pravljično igro »Snegulčica«, zvečer pa je imela Sobota priliko videti na "dru Nušičevo komectijo »Pokojnik«. Pri vseh predstavah smo imeli pr:liko slišati lepo dovršeno slovensko besedo in do podrobnosti podano igranje. Dvorana je bila pr: vseh predstavah nabito polna. S tem smo nai- bolje pokazali, kako znamo ceniti naše kii.turne ustanove in tudi, kako smo potrebni ravno mi ob meji velikega naroda slovenske besede. Drama ni imela pri nas materialnih koristi, saj to ni bil njen namen, imela je pa velik moralni uftinek in ravno radi tega smo vodstvu drains kakor tudi igralcem zelo hvaležni. Želimo, da ne bo dolgo, da bomo zopet lahko videli igralce, ici smo jih tako vzljubili. Salainenci. Čudno se nam zdi, da hodijo otroci iz naše vasi v dve šoli, in sicer katoličani k Sv. Sebeščanu, luterani pa v Puconce. Tudi naši otroci morajo Cutiti politiko. Nekateri prej vsegamogoči ljudje 30 hoteli na vsak način spraviti našo deco v šolo v Puconce, ker je pri Sebeščanu šolsko poslopje, ki je last katoličanov in dobi cerkev najemnino. Zahtevali so komisijo, ki naj dožene, kam je otrokom bližje, ali k Sebeščanu ali v Puconce. V.=ak pameter človek se je temu smejal, ker že otroci vedo, da je k Sebeščanu bližje ! ot v Puconce. Meriti bi .3 nam__č morala da.ljava do šol, ne pa morda le do prvih poslopij. In glejte čudo! Dognali so, da je v Puconce bližje, kjer je sedež luteranske župnije. Dognali so, ker so pač tako morali dognati in otroci jso bili dodeljeni v Huconce. Katoliški atarši pa otFok nis« hoteli puJ5titi v Puconce in so še tlalje hodili k Sebešoami. šalamenci so takrat še pripadali puconski občini, zdaj pripadajo že k naši. Naša občina je takrat zahtevala od puconske obCine prispevek za katoliSke atroke, pa fleveda niso nič dobili, ker so pač otroci dobili njihov šolski okoliš in labko pridejo v Puconce. Katoličani so prosili na vseh merodainih mesUh, da naj ja pustijo otroke še dalje pri Sebeščanu, da bodo tudi sami prispevali, če ne bo drugega izhoda. Na poraoč je priskočila banovina in dala podporo. Zdaj zopet zahteva puconska občina prispevek od naše občine za luteranske otroke. Cel babilon je že vse skupaj. Edini izliod je, da )>i «e -aj aedaj oblast pobrigala, da bi bili otroci iz Šalamenec dodeljeni naši Soli, Iser itafc pripadajo tudi pod nažo občino, in katolffiani pod nažo župnijo. Naj se še enkrat premeri razdalja, prepričani smo namreč, da sedaj oblast ne bo merila s političnimi metri.