PREDSTAVITVE I 65 Slovenščina v šoli I številka 1 I letnik XXII I 2019 Simona Vozelj I Zavod RS za šolstvo Nova podoba revije Slovenščina v šoli Poglejmo, kako smo si zamislili rubrike. Razprave so stalna, zelo resna rubrika večkrat bolj teore- tična; v njej objavljamo izvirne izsledke raziskav in spozna- nja s področja didaktike in/ali jezikoslovja ter književnosti. Večkrat objavimo tudi kakšen znanstveni prispevek, zato se tu držimo standardnih elementov strukture znanstvenih/ strokovnih prispevkov. Besedilo je zelo razkošno postavlje- no v enem stolpcu, ki ima na levi strani pasico za vsebinske poudarke. Struktura prispevka: – ime in priimek avtorja/-ev, ustanova: – naslov v slovenščini in angleščini; – izvleček in ključne besede v slovenščini in angleščini; – strukturirano besedilo v več nivojih, razdelano z gra- dacijo naslovov, vsebuje sprotne opombe, citate in iz- postavljeno besedilo, lahko tudi slikovno in drugo gradi- vo; – navedba virov in literature na koncu vsakega prispevka. Didaktični izzivi so stalna rubrika, v kateri objavljamo iz- virne strokovne prispevke iz prakse; pišejo jih inovativni in ustvarjalni praktiki iz osnovnih in srednjih šol, gre torej za članke s poudarkom na uporabnosti sodobnih učnih oblik in metod dela pri pouku. V prepletu teorije in prakse se od- ražajo rezultati inovacijskih projektov, alternativnih rešitev in spoznanj iz izkušenj. Rubrika ostaja resna, a vseeno manj stroga kot Razprave. Na začetku te rubrike je celostranska preklada, ki napoveduje članke z njihovimi naslovi. Začetek vsakega članka z avtor- jem/-i, naslovom ter izvlečkom v slovenščini in angleščini si še vzame prostor, nato sledi besedilo v dveh stolpcih. Struk- tura strokovnega članka vsebuje standardne elemente kot pri Razpravah, torej imamo besedilo v več nivojih, toda bolj pogosto pospremljeno s fotografijami (iz razreda, izdelki otrok …), shemami, tabelami, učnimi listi, različnimi pri- logami … Sem smo umestili tudi ilustracije, dela umetnice Mojce Sekulič Fo, ki dajejo rubriki še drugačne dimenzije. P o enajstih letih je revija Slovenščina v šoli prenovlje- na; oblikovanje je nastalo po zamisli akademskega slikarja Simona Kajtne, za katerega je značilno pred- vsem oljno slikarstvo in je izreden kolorist, kar se seveda odraža pri novi podobi revije, s kontrastom med belino in barvo. Letnik XXII je v rdeči barvi, ki je zelo močna in sim- bolizira življenje, ljubezen, a je hkrati tudi agresivna barva, ki spodbuja intelektualne dejavnosti in delo. Tu pa je tudi sporočilo vam, našim bralcem, in hkrati povabilo, da nas spremljate, ne pasivno, temveč dejavno z branjem in pre- nosom novega znanja v prakso, pa tudi tako, da strokovni javnosti v prispevkih predstavite svoja teoretična spoznanja in z nami delite praktične izkušnje. Po eni strani smo želeli obdržati povezanost s prejšnjim oblikovanjem Anžeta Škerjanca, hkrati pa revijo posodobiti in poživiti. Ker oblika podpira in nadgradi objavljene vsebi- ne, smo o oblikovni prenovi razmišljali ob vsebinski, da bi bila torej revija še bolj pregledna in z neko notranjo logično strukturo. Revija je nekoliko manjšega formata, predvsem pa je v celoti barvna in ima zato več slikovnega in drugega gradiva. Gra- fični elementi in tipografija skrbijo za enoten videz celotne publikacije. Identiteto revije krepijo podatki v živi pagini. Naslovnica je eden ključnih elementov revije, je kraj srečan- ja bralca z revijo; tu še vedno sledimo obletnicam s podo- bami literatov, jezikoslovcev ali drugih pomembnih oseb, ki so pustile pečat, novost so izpostavljeni naslovi prispevkov, ki jih preprosto morate prebrati. Naslednji letnik bo v dru- gi barvi in posvečen drugi pomembni osebi ali obletnici. V novi podobi ohranjamo vizualizacijo besed (Wordle), kjer so večkrat uporabljene, bolj pomembne besede izpisane večje in imajo večjo težo. Ta grafični element nas skupaj z Vodnikovim rokopisom spremlja skozi celo revijo. Če je bilo leto 2018 posvečeno Ivanu Cankarju, pa letošnje leto zaznamuje dvestota obletnica smrti razsvetljenca Valentina Vodnika, jezikoslovca, pesnika in časnikarja, ki je imel v času Ilirskih provinc ključno vlogo pri uvedbi slovenščine v šole. Vodnik nam bo delal družbo v celotnem XXII. letniku. I 66 Slovenščina v šoli I številka 1 I letnik XXII I 2019 Tekmovanje za Cankarjevo priznanje je rubrika, ki se po- javi enkrat letno, in sicer objavljamo nagrajene spise osnov- nošolcev in dijakov s tekmovanja. Tudi v to rubriko nas uvede celostranska grafika, a tokrat s Cankarjevo podobo. Ocene so občasna rubrika, v kateri objavljamo recenzije strokovne literature, občasno tudi kakšnega literarnega dela za otroke in mlade. Rubrika Predstavitve je namenjena sporočanju o aktualnih dogodkih, gre torej za krajša besedila – vesti, obvestila, in- formacije o poteku projektov, o izvedbi in napovedi izobra- ževanj, o nagradah, zanimivostih iz stroke … Našo revijo tako posebej predstavljamo z željo, da bi vas na- govorili k premisleku o lastni strokovni rasti in delovanju. Upamo, da vam je všeč in jo boste sprejeli za svojo. Prisrčno povabljeni k branju in pisanju prispevkov. Zakajvključujočašola For mativnospr emljanjevpodpor ov sak emuučencu V odenjer azr edazadobr oklimoinvključenos t Socialnoinčus tvenoopismenje v anjezadobr ovključenos t T udiučiteljismoučenci Vključe v anjevvr t cu Pri nastajanju priročnika je sodelovalo več kot 25 svetovalcev Zavoda RS za šolstvo z bogato pedagoško prakso, z dobrim poznavanjem raziskav in teoretičnih izhodišč ter s številnimi izkušnjami na področju razvojnega dela in svetovanja. Raznolikost je naša priložnost Formativno spremljanje je naša pot Vključenost je naš cilj Priročnik obsega 6 zvezkov, zbranih v mapi, cena 15,00 € Danes mnogo učiteljev ugotavlja, da tradicionalni pristopi pri vzgojno-izobraževalnem delu niso več ustrezni, ker ne vodijo k zadovoljivim dosežkom učencev in dijakov. V ospredje prihaja koncept sodobne šole, ki ga podpira inkluzivna paradigma. Da bi v slovenskih vrtcih in šolah še okrepili procese, ki podpirajo takšne pristope, je na Zavodu RS za šolstvo nastal priročnik Vključujoča šola. Vključujoča šola Priročnik za učitelje in druge strokovne sodelavce TEORETIČNA IZHODIŠČA PRAKTIČNI PRIMERI PROTOKOLI IDEJE ZA DELO V RAZREDU KONKRETNE STRATEGIJE SOCIALNE IGRE PRIMERI KOLEGIALNEGA PODPIRANJA VPRAŠANJA ZA REFLEKSIJO Zavod RS za šolstvo, Poljanska c. 28, 1000 Ljubljana, 01 300 51 00, zalozba@zrss.si, www.zrss.si