VARNEJE V ŠOLO SMERNICE ZA POSTAVITEV IN IZVEDBO URBANE OPREME TER ARHITEKTURNEGA OBLIKOVANJA PROMETNIH POVRŠIN ZA IZBOLJŠANJE PROMETNE VARNOSTI OTROK – ŠOLARJEV LJUBLJANA JUNIJ 2022 VARNEJE V ŠOLO Smernice za postavitev in izvedbo urbane opreme ter arhitekturnega oblikovanja prometnih površin za izboljšanje prometne varnosti otrok – šolarjev © Ministrstvo za infrastrukturo, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 115253251 ISBN 978-961-7089-03-5 (PDF) STROKOVNA IZJAVA A OBVESTILA, NAMENJENA IZBOLJŠANJU KAZALO PROMETNE VARNOSTI 28 PISMO PODPORE B PONJAVA 29 Namen in osnovne usmeritve D TRANSPARENT 30 Splošne zahteve E TIPOGRAFIJA IN BARVE 1 ZASTAVA 31 PLAKAT 32 TIPOGRAFIJA 2 VODENJE KOLESARJEV PRI BARVE - SVETLOBNO ODBOJNE 3 OPRAVLJANJU KOLESARSKEGA IZPITA 33 BARVE - CMYK SISTEM 7 VODENJE KOLESARJEV PRI URBANA OPREMA 9 OPRAVLJANJU KOLESARSKEGA IZPITA 34 BARVNI STEBRIČEK 10 NALEPKA BUS 35 OZNAČITEV OBMOČJA ŠOLE 11 4 x P 36 TALNA NALEPKA 12 BREZ MOBILCA 37 POGOSTO OTROCI NA CESTI 13 BODI VIDEN 38 KOLESAR 14 OBZIRNI V PROMETU 39 OTROŠKO IGRIŠČE 15 SPOŠTLJIVI V PROMETU 40 STOPNIŠČE 16 STRPNI V PROMETU 41 PROMETNIK 17 OTROŠKI BREZROKAVNIK 42 OTROKA Z BALONOM 18 SILHUETA 43 POHODNIK IN SMUČAR 19 POGLEJ 44 OD TU DALJE GREM PEŠ 20 ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN 46 ŠOLSKO AVTOBUSNO POSTAJALIŠČE 21 ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE AKTIVNI SISTEM ZA OZNAČITEV PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 48 ŠOLSKEGA AVTOBUSNEGA POSTAJALIŠČA 22 OBLIKE IN MERE TER DOLOČITEV VOZNI RED 23 BARVNE LESTVICE RAL ZA IZVEDBO VI VOZITE 24 ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠČU (DETAJLI) 53 LED-PRIKAZOVALNIK »OTROKA« 25 ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME 57 LED-PRIKAZOVALNIK »KOLESAR« 26 ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME 58 TEHNIČNE ZAHTEVE ZA LED- PRIKAZOVALNIK (»OTROKA« ALI »KOLESAR«) 27 A S T R O K O V N A I Z J A V A Pristop s človeškimi dejavniki in slovenske smernice za varnejšo pot v šolo Pristop z razumevanjem koncepta »človeških dejavnikov« poskuša prepoznati Smernice predlagajo urbano opremo in arhitekturno oblikovanje za vzbujanje pomanjkljivosti pri »berljivosti« ali »intuitivnem razumevanju« mesta na cesti ali pozornosti, ki je vidna na daleč in ima toplo čustveno konotacijo, povezano s njenega dela, na katerem lahko pride do nevarnih situacij ali celo nesreč. Veliko šolarji. Rezultat je edinstven in zelo učinkovit sklop urbano- arhitekturnega napak pri vožnji nastane zaradi odzivov voznikov na zavajajoče značilnosti ceste oblikovanja, ki lahko skupaj usmerja voznike in večinoma avtomatiziran in/ali obcestnega prostora (optične iluzije). Ker je človeški odziv nespremenljiv, program vožnje spremeni v zavestno umirjanje. je treba pozornost posvetiti ergonomiji ceste in obcestnem prostoru. Zato je treba upoštevati naravne zakone človeškega zaznavanja, obdelavo informacij in Zaradi kombinacije barv, velikosti naprav, grafične jasnosti in spremenljivosti urejanje akcijskih programov – vsepovsod, kjer je vprašanje varnost na cesti. kombinacije teh elementov nastane učinkovito orodje za zmanjševanje števila napak pri vožnji in verjetnosti nastanka nevarnih situacij. Še posebno Posebno na poti v šolo obstajajo težave po vsem svetu, saj bi se morali učinkovita bo kombinacija večjega znaka z dvema otrokoma na barvnem vozniki zelo dobro zavedati, da lahko šolarji nenadoma stopijo na cesto. Zato stebru, barvnih stebričkov in oznak na cesti, ki vzbujajo pozornost in umirjajo bi moralo cestno okolje voznikom sporočati, da so v bližini šole ali vrtca. hitrosti. Cilj je, da se posebna pozornost in zavedanje usmerita v to, da je treba na takšnem cestnem odseku voziti v pripravljenosti na zaviranje. Upam, da bo uporaba teh smernic vsesplošna, da bi se s čustveno toplimi in vizualno jasnimi pozornost vzbujajočimi urbano-arhitekturnimi ukrepi Cesta bi morala biti oblikovana in opremljena tako, da upošteva osnovno izboljšala interakcija med udeleženci v prometu in cesto. Prav tako upam, pravilo koncepta »človeških dejavnikov«: »Voznik naj ne bo nikoli presenečen da se bodo smernice na splošno uporabljale po vsej državi, da bi usmerile – zagotovljena naj mu bo možnost hitrega in varnega zaznavanja in pozornost voznikov na to, da so blizu šolarji, in da jih podzavestno pripelje do odzivanja.« Zelo pogosto se šolski objekti, semaforji, prehodi za pešce, tega, da upočasnijo. avtobusna postajališča, kolesarske poti in njihov prehod na cesto optično To bo vrhunska rešitev na mednarodni ravni. zlijejo z ozadjem. Zaradi tega so slabše zaznavni in tako jih vozniki pogosto ne prepoznajo pravočasno. Toda kako se lahko voznik odzove, če ne more zaznati nevarnosti ali je pričakovati? Dr. rer. nat. Sibylle Birth, diplomirana psihologinja Na mednarodni ravni so opravili veliko poskusov, da bi ozavestili voznike in Vodja delovne skupine zmanjšali hitrosti vožnje blizu šole ali kakšnega drugega objekta, kjer so »Človeški dejavniki pri oblikovanju in določanju verodostojnih omejitev hitrosti« otroci. Toda slovenske smernice »VARNEJE V ŠOLO« to temo obravnavajo na Svetovnega cestnega združenja-PIARC, Tehnični odbor C.2 najnaprednejši in najinovativnejši način. »Oblikovanje in upravljanje varnejše cestne infrastrukture« B Stefan Egger • Steinergasse 11/9 • 1170 Dunaj • Avstrija • E: s.egger@iiidre.net • T: +43 699 11204939 • stkegger.wordpress.com P I S M O P O D P O R E Spoštovani! Ker so me seznanili z možnostjo uvedbe ukrepa »VARNEJE V ŠOLO«, s Izbrani oblika in barvna kombinacija označbe sta zelo izstopajoči, zato je katerim naj bi se izboljšala varnost otrok v prometu, bi rad izrazil podporo. označba hitro in brez težav opazna. Ta kombinacija se prav tako namenoma ne uporablja v trenutnem sistemu prometne signalizacije v državi in je ne Imel sem priložnost, da preučim predlagan pristop »VARNEJE V ŠOLO« in ga določa Konvencija Združenih narodov o prometnih znakih iz leta 1968. Zato primerjam z drugimi pristopi izboljševanja zaščite mladoletnih v prometu; označbe še toliko bolj izstopajo, saj so nove in jih ni mogoče zamenjati z menim, da rezultati (z upoštevanjem predhodno opravljene študije »Otroci obstoječimi znaki. – razmislek za izboljšanje uporabe pomena simbola “otroci” v slovenskem sistemu prometnih znakov, da bi izboljšali prometno varnost otrok«), jasno »VARNEJE V ŠOLO« je sistematičen pristop, ki ozavešča na način, ki je upravičujejo uveljavitev predloga. V povzetku omenjene študije so za pristop drugačen od vzbujanja pozornosti zavednega dela duševnosti, kar počnejo »VARNEJE V ŠOLO« navedene koristi, ki jih še ni dosegel noben ukrep, prometni znaki. Takšne nove pobude temeljijo na vplivanju na vedenje, in sprejet v te namene. sicer tako, da voznike poskušajo postaviti v položaj, v katerem oblikujejo (opredelijo) neposredno okolje ob cesti in tako ustvarjajo želen odziv pri Značilnosti shematičnega prikaza simbola, ki se uporablja na znaku »VARNEJE vožnji. Tak pristop naj bi dolgoročno izboljševal prometno varnost. V ŠOLO«, v primerjavi z drugimi označbami, ki obravnavajo isto problematiko, v večji meri podpirajo vidljivost (razločljivost) na daljše razdalje. Grafična vsebina Rad bi podprl pristop »VARNEJE V ŠOLO« in upam, da se bo pobuda simbola uporablja razpoložljivi prostor sebi v prid, saj udeležencem v prometu uveljavila v prometu. zagotavlja zadosten čas za ogled, ko se peljejo mimo. Grafično vsebino simbola bi bilo treba zlahka razumeti kot dva otroka oziroma nedvoumno kot opozorilo na cestni odsek, na katerem se lahko pričakuje prisotnost otrok. S spoštovanjem, Stefan Egger C P I S M O P O D P O R E Spoštovani! Direkcija RS za infrastrukturo je pripravila »Smernice za postavitev in lastnosti se zdi, da je sporočilna prepoznavnost zaznavno hitra in ne terja izvedbo urbane opreme ter arhitekturnega oblikovanja prometnih površin posebnega spoznavnega napora, kar je v prometnih situacijah (npr. v za izboljšanje prometne varnosti otrok - šolarjev,« v katerih predlaga vodila prometnih konicah, slabši vidljivosti idr.) glede varnosti otrok ključnega za oblikovanje cestnih znakov, ki bi udeležence v prometu opozarjale na pomena. bližino šole. Menim, da so smernice oblikovane tako, da bi lahko učinkovito izboljšale varnost otrok v prometu, zato podpiram njihovo uveljavitev. V Dodatno, zelo pomembno vrednost predlaganih prostorskih rešitev vidim nadaljevanju kratko podajam razloge za svoje mnenje. tudi v dejstvu, da ne gre zgolj za idejno zasnovo nove grafične in prostorske podobe prometnih označb za opozarjanje na območje otrok, ampak za Smernice vključujejo vodila za širok nabor označb, od znakov za opozarjanje projekt, ki je bil pilotno že preizkušen na območju šolskih poti v občini na bližino šole, šolskega prehoda za pešce, omejitev hitrosti, avtobusnih Žalec v letih 2015/16; rezultati meritev hitrosti na območju postavitve postaj, znakov, ki opozarjajo na izstopanje otrok iz vozil pred šolo, bližino označb so jasno nakazali, da so bile predlagane označbe učinkovite: na stopnišč, igrišč, kolesarjev na cesti, do odsevnih jopičev in nalepk. Znaki so področju postavljenih označb se je hitrost vožnje umirila, kot je bilo razvidno glede na obstoječo prometno signalizacijo nekonvencionalno oblikovani in po iz meritev, naknadno anketiranje pa je pokazalo, da so bile označbe za oblikovni plati spominjajo na like iz literature za otroke. Serija predlaganih udeležence v prometu opazne, jasne, sporočilne in všečne. označb ima enotno barvno in oblikovno podlago, slike in barvne kombinacije na označbah so prijazne in sporočilno jasne. Na označbah so shematično Zdi se, da so prometne označbe, ki jih predlagajo Smernice dovolj vidne, prikazani otroci, ki nekaj delajo (se poslavljajo od starša v avtomobilu, se sporočilne, prepoznavne in prijazne, kar so nakazali tudi rezultati pilotne vozijo s kolesom, hodijo, čakajo na avtobus …); predstavljene so shematično, študije, zato bi z upravičenostjo lahko pričakovali, da bodo učinkovite pri z jasnimi barvnimi kontrasti, na označbah ni nepotrebnih informacij, zaradi umirjanju prometa v okolici šol in vrtcev in bodo tvorno prispevale k višji česar voznike že od daleč, prijazno vendar nedvoumno opozarjajo, da so varnosti otrok v prometu. Zaradi omenjenih stvari podpiram idejno zasnovo v bližini otroci in je nanje treba biti pozoren. Zaradi omenjenih oblikovnih Smernic in bi si želel, da bi se čim hitreje tudi uveljavile v praksi. S spoštovanjem, prof. dr. Matija Svetina D Namen in osnovne usmeritve Urbana oprema in arhitekturno oblikovanje prometnih površin se praviloma uporabita takrat, ko vozniki ne upoštevajo načel in pravil cestnega prometa, ali ne ravnajo v skladu z njimi, hitrost vozil in način vožnje pa nista prilagojena prometno-tehničnim lastnostim ceste, obcestnemu prostoru in prisotnosti ranljivih udeležencev v prometu. Namen urbane opreme, obvestil, namenjenih Urbano-arhitekturni ukrepi s svojo podobo Posebno pozornost je treba nameniti razumevanju izboljšanju prometne varnosti in arhitekturnega (oblikovanjem) vizualno komunicirajo in poznavanju cestnoprometne stroke ter vplivu oblikovanja prometnih površin, je, da se voznika z voznikom in mu podajajo nedvoumne predvidenih ukrepov na voznika. prijazno opozori na omejitev hitrosti ali prisotnost informacije o bližini šole in prisotnosti otrok kot ranljivih udeležencev v prometu. otrok v prometu. Zato vozniki intuitivno Pravila stroke in odgovornost projektanta so zelo prilagodijo hitrost in vožnjo razmeram na pomembni dejavniki. Urbana oprema in arhitekturno oblikovanje cesti. To pomeni, da cesta oziroma njen videz prometnih površin dokazano vplivata na pozornost s samopojasnjevalnim oziroma predvidljivim Smernice poleg urbano-arhitekturnih ukrepov voznikov ter na način in hitrost vožnje, saj s svojo videzom sporoča vozniku, naj vožnjo prilagodi prikazujejo tudi nekaj obvestil, namenjenih zasnovo in oblikovanjem upoštevata prometno prometnim pravilom, ter ga hkrati spodbuja izboljšanju prometne varnosti. psihologijo in psihofizične lastnosti oziroma (zbudi iz monotonosti, zamišljenosti ali vožnje omejitve ljudi (voznikov). na pamet), da vozi v skladu z načeli cestnega Prometna signalizacija in prometna oprema v prometa. smernicah nista posebej prikazani ali opisani. Urbano-arhitekturni ukrepi za umirjanje prometa Urejeni morata biti v skladu s Pravilnikom o pridejo do izraza zaradi svojega dizajna tudi v Urbana oprema in arhitekturno oblikovanje prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. prostoru, kjer je vidno polje voznika obremenjeno prometnih površin sta ukrepa za umirjanje z različnimi odvečnimi informacijami. prometa na podlagi Zakona o cestah, zato se Urbana oprema in arhitekturno oblikovanje mora za postavitev naprav in izvedbo ukrepov prometnih površin ne nadomeščata Pravilnika o Zasnova urbano-arhitekturnega umirjanja prometa za umirjanje prometa izdelati načrt prometne prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah, je predvidena za oblikovanje tako imenovanih in urbano-arhitekturne ureditve, v katerem se ampak dopolnjujeta vizualno komunikacijo (voznik– samopojasnjevalnih oziroma predvidljivih cest strokovno in premišljeno upoštevajo aksiomi cesta–obcestni prostor), izboljšujeta verodostojnost (angl. self-explaining roads) na območju vzgojno- človeških dejavnikov v prometu (prometna omejitve hitrosti in poudarjata prisotnost otrok v izobraževalnih ustanov in podobno ter na poti v šolo psihologija). prometu. v šolskem okolišu. E Splošne zahteve Površina urbane opreme in obvestil Pri konstrukcijski izvedbi barvnega pasivno Za postavljanje urbane opreme in obvestil name-namenjenih izboljšanju prometne varnosti, varnega stebrička premera 160 mm je njenih izboljšanju prometne varnosti (odmiki in mora biti izdelana iz svetlobno odbojnih potrebno upoštevati minimalne zahteve višine) se smiselno upošteva Pravilnik o prometni materialov razen: mehanskih lastnosti barvnih pasivno varnih signalizaciji in prometni opremi na cestah. Če se • osnovne barve barvnega pasivno varnega stebričkov: zaradi specifičnosti poteka ceste in obcestnega stebrička (PVS) premera 160 mm, prostora izkaže, da so potrebne table večje veli- • talne nalepke, 1. Osnovni pogoji kosti od 600 × 600 mm, se lahko proporcionalno • table vozni red, V skladu s standardom SIST EN 12899-3 mora povečajo na velikost 900 × 900 mm. • LED-prikazovalnikov, barvni PVS* izpolnjevati naslednje lastnosti: • ponjave, • način vgradnje – tip D3, Če se urbana oprema izdela kot tabla z notranjo • transparenta, • svetlobno odbojna površina – razreda osvetlitvijo, veljajo enaki pogoji kot za prometno • zastave, RA2, signalizacijo glede na Pravilnik o prometni • plakata, • pritisk vetra – WL1, signalizaciji in prometni opremi na cestah. • table 4 × P, • odpornost svetlobno odbojne površine • table brez mobilca, proti udarcem – DH 1. Poleg urbane opreme so v smernicah • table bodi viden, prikazana tudi obvestila, namenjena • simbola na brezrokavniku. 2. Dodatni pogoji izboljšanju prometne varnosti. Barvni PVS* mora zagotavljati določeno Urbana oprema in obvestila namenjena stopnjo varnosti v primeru naleta motorista in Vse mere urbane opreme in obvestil so podane izboljšanju prometne varnosti, ki so izdelana sicer: v milimetrih. iz svetlobno odbojnih materialov in imajo za • Nalet motorista naravnost z glavo v PVS*: osnovo rumeno barvo, se izdelajo s tiskanjem vrednosti poškodbenih parametrov glave Lastnosti materialov talnih označb za (sitotisk ali digitalni tisk) na osnovno belo in vratu ne smejo presegati predpisanih arhitekturno oblikovanje prometnih površin svetlobno odbojno folijo. vrednosti, ki jih določa poškodba druge morajo ustrezati določbam standarda SIST stopnje po SIST TS CEN/TS 17342:2019 EN 1436+A1 (Materiali za označevanje vozišča Urbana oprema iz svetlobno odbojnih pri naletni hitrosti do 30 km/h. – lastnosti označb) in podanim zahtevam v materialov, katerih osnovna barva table • Nalet motorista s prsnim košem v PVS*: nadaljevanju. Talne označbe se na prometne je oranžna, se izdela tako, da se vsebina kompresijska deformacija prsnega koša površine nanesejo s tanko- ali debeloslojnimi prikazana na tabli tiska na osnovno belo pri standardni testni lutki (povprečna materiali. Pri izvedbi oziroma že med svetlobno odbojno folijo in nato lepi na moška 50 percentilna velikost - HYBRID načrtovanjem je treba posebno pozornost osnovno oranžno svetlobno odbojno folijo/ III) ne sme presegati 33 % pri naletni nameniti drsnosti (SRT) in svetlobno odbojnim podlago. hitrosti do 70 km/h. lastnostim označb, kadar so te zahtevane. Glede konstrukcijske izvedbe urbane opreme Ustreznost proizvoda je potrebno dokazati z Vse mere arhitekturnih označb so podane v in obvestil namenjenim izboljšanju prometne eksperimentalnimi testi ali z numeričnimi metrih. varnosti se smiselno upoštevata Pravilnik o simulacijami, ki jih izvede kvalificirana oseba prometni signalizaciji in prometni opremi na oziroma ustanova. Investitor je odgovoren za redno vzdrževanje cestah oziroma standard SIST EN 12899-1 urbane opreme in arhitekturnih označb v (Stalna vertikalna signalizacija). skladu s predpisi in pravili stroke tako, da je urbano-arhitektirna ureditev ves čas v funkciji * pasivno varni stebriček cestnega prometa. TIPOGRAFIJA IN BARVE TIPOGRAFIJA 2 Tipografija napisov za označevanje DIN Black šolskih poti je DIN Black. VO ABCČDEFGHIJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ Izjemoma se za izpis voznih redov abcčdefghijklmnopqrsštuvwxyzž uporabljata DIN Bold in DIN Regular. 0123456789.,!?@#%&/()+-=*>_€${}§ß×÷ Velikost napisov se smiselno prilagaja razpoložljivemu prostoru. A IN BARVE DIN Bold V nobenem primeru ni dovoljeno deformiranje črk z oženjem ali ABCČDEFGHIJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ širjenjem. abcčdefghijklmnopqrsštuvwxyzž 0123456789.,!?@#%&/()+-=*>_€${}§ß×÷ TIPOGRAFIJ DIN Regular ABCČDEFGHIJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ abcčdefghijklmnopqrsštuvwxyzž ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT 0123456789.,!?@#%&/()+-=*>_€${}§ß×÷ TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA BARVE - SVETLOBNO ODBOJNE OBVESTILNE TABLE IN OPREMA IZ SVETLOBNO ODBOJNIH MATERIALOV 3 BELA in ORANŽNA BARVA sta osnovi za obvestilne table in Razredi svetlobne odbojne površine morajo zagotavljati minimalni opremo iz svetlobno odbojnih materialov. koeficient retrorefleksije (RA; enota cd.lx-1m2) glede na podane VO zahteve za posamezno barvo, kot je prikazano v nadaljevanju. A IN BARVE TIPOGRAFIJ BELA ORANŽNA RUMENA TEMNO ORANŽNA ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Colorbox* Colorbox* Colorbox* Colorbox* TI / x y b x y b x y b x y b 0,305 0,315 min. 0,40 0,595 0,645 min. 0,20 0,47 0,51 min 0,20 0,610 0,390 min. 0,14 0,335 0,345 0,645 0,355 max. 0,25 0,51 0,47 0,535 0,375 0,325 0,355 0,570 0,429 0,48 0,44 0,506 0,404 ANJE ŠOLSKIH PO 0,295 0,325 0,531 0,414 0,43 0,48 0,570 0,429 ČEV Minimalna vrednost Minimalna vrednost Minimalna vrednost Minimalna vrednost retrorefleksije retrorefleksije retrorefleksije retrorefleksije a 20” a 20” a 20” a 20” b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° SMERNICE ZA OZNA cd/lux/m2 400 1500 300 cd/lux/m2 150 900 600 cd/lux/m2 370 640 420 cd/lux/m2 65 400 200 *Po standardu CIE 15, z uporabo standardnega svetila dnevne svetlobe D65 in standardnih pogojev po CIE 45/0. BARVE - SVETLOBNO ODBOJNE OBVESTILNE TABLE IN OPREMA IZ SVETLOBNO ODBOJNIH MATERIALOV 4 VO A IN BARVE TIPOGRAFIJ RDEČA SVETLO MODRA MODRA TEMNO MODRA ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Colorbox* Colorbox* Colorbox* Colorbox* TI / x y b x y b x y b x y b 0,735 0,265 min. 0,03 0,078 0,171 min. 0,04 0,195 0,235 min. 0,04 0,13 0,09 min 0,01 0,700 0,250 0,150 0,220 max. 0,10 0,225 0,235 max. 0,12 0,16 0,09 max. 0,04 0,610 0,340 0,210 0,160 0,225 0,285 0,16 0,14 ANJE ŠOLSKIH PO 0,660 0,340 0,137 0,038 0,195 0,285 0,13 0,14 ČEV Minimalna vrednost Minimalna vrednost Minimalna vrednost Minimalna vrednost retrorefleksije retrorefleksije retrorefleksije retrorefleksije a 20” a 20” a 20” a 20” b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° SMERNICE ZA OZNA cd/lux/m2 169 1230 120 cd/lux/m2 340 1350 700 cd/lux/m2 130 230 90 cd/lux/m2 73 200 90 *Po standardu CIE 15, z uporabo standardnega svetila dnevne svetlobe D65 in standardnih pogojev po CIE 45/0. BARVE - SVETLOBNO ODBOJNE OBVESTILNE TABLE IN OPREMA IZ SVETLOBNO ODBOJNIH MATERIALOV 5 VO A IN BARVE TIPOGRAFIJ ZELENA SVETLO RJAVA TEMNO RJAVA ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Colorbox* Colorbox* Colorbox* TI / x y b x y b x y b 0,11 0,415 min. 0,04 0,40 0,460 min 0,05 0,455 0,397 min. 0,04 0,15 0,415 0,45 0,480 0,523 0,429 0,15 0,455 0,50 0,437 0,558 0,394 ANJE ŠOLSKIH PO 0,11 0,455 0,44 0,410 0,479 0,373 ČEV Minimalna vrednost Minimalna vrednost Minimalna vrednost retrorefleksije retrorefleksije retrorefleksije a 20” a 20” a 20” b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° SMERNICE ZA OZNA cd/lux/m2 114 170 10 cd/lux/m2 158 210 10 cd/lux/m2 88 110 10 *Po standardu CIE 15, z uporabo standardnega svetila dnevne svetlobe D65 in standardnih pogojev po CIE 45/0. BARVE - SVETLOBNO ODBOJNE OBVESTILNE TABLE IN OPREMA IZ SVETLOBNO ODBOJNIH MATERIALOV 6 VO A IN BARVE TIPOGRAFIJ SIVA TEMNO SIVA ČRNA ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Colorbox* Colorbox* Colorbox* TI / x y b x y b x y b 0,305 0,315 min. 0,12 0,317 0,320 min. 0,12 0,335 0,345 max. 0,18 0,337 0,345 max. 0,20 0,325 0,355 0,325 0,355 ANJE ŠOLSKIH PO 0,295 0,325 0,305 0,330 ČEV Minimalna vrednost Minimalna vrednost Minimalna vrednost retrorefleksije retrorefleksije retrorefleksije a 20” a 20” a 20” b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° b 5° 30° 40° SMERNICE ZA OZNA cd/lux/m2 30 14,40 5,40 cd/lux/m2 150 500 250 cd/lux/m2 0 0 *Po standardu CIE 15, z uporabo standardnega svetila dnevne svetlobe D65 in standardnih pogojev po CIE 45/0. BARVE - CMYK SISTEM PLAKATI, ZASTAVE, PONJAVE, TRANSPARENTI, TABLE VOZNI RED, TABLE 4 × P, TABLE BREZ MOBILCA, TABLE BODI VIDEN IN DOTISK NA BREZROKAVNIKE 7 VO A IN BARVE BELA RUMENA ORANŽNA TEMNO ORANŽNA TIPOGRAFIJ C 0 C 0 C 0 C 0 M 0 M 10 M 30 M 50 Y 0 Y 100 Y 100 Y 100 K 0 K 0 K 0 K 0 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV RDEČA SVETLO MODRA MODRA TEMNO MODRA SMERNICE ZA OZNA C 0 C 45 C 90 C 100 M 100 M 0 M 0 M 80 Y 100 Y 0 Y 0 Y 0 K 0 K 5 K 10 K 0 BARVE - CMYK SISTEM PLAKATI, ZASTAVE, PONJAVE, TRANSPARENTI, TABLE VOZNI RED, TABLE 4 × P, TABLE BREZ MOBILCA, TABLE BODI VIDEN IN DOTISK NA BREZROKAVNIKE 8 VO A IN BARVE ZELENA SVETLO RJAVA TEMNO RJAVA TIPOGRAFIJ C 75 C 0 C 15 M 0 M 20 M 35 Y 100 Y 50 Y 50 K 0 K 30 K 70 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SIVA TEMNO SIVA ČRNA SMERNICE ZA OZNA C 0 C 0 C 0 M 0 M 0 M 0 Y 0 Y 0 Y 0 K 40 K 70 K 100 URBANA OPREMA BARVNI STEBRIČEK 10 Barvni stebrički se postavljajo v območju Barvni stebrički premera 100 mm se praviloma V območju prehodov za pešce pa se lahko vzgojno-izobraževalnih ustanov, na šolskih postavljajo v naselju, medtem ko se barvni pasivno varni barvni stebriček premera 100 mm izvede tudi VO poteh in v območju centrov za šolske in obšolske stebrički (v nadaljevanju barvni PVS) premera 160 mm z belo-modrimi polji oziroma se postavi barvni dejavnosti za poudarjanje prisotnosti otrok praviloma postavljajo izven naselja. PVS - modre barve, premera 160 mm. Takšni na cesti ali ob njej. Razmiki med stebrički stebrički se postavijo tik pred in za prehodom se določijo z upoštevanjem geometrijskih V naselju se barvni PVS premera 160 mm lahko postavijo v na obeh straneh ceste. elementov ceste in specifičnosti obcestnega bankino oziroma se uporabijo za fizično ločevanje površin prostora. Posebno pozornost je treba nameniti za pešce in vozila, kadar te niso razmejene z robnikom. Stebrički premera 100 mm se lahko izjemoma območjem priključkov, da stebrički ne ovirajo izvedejo tudi premera 64 mm. Prav tako so preglednosti na priključkih. V primeru postavitve barvnih stebričkov v bankino, lahko nosilni stebri druge urbane opreme po kateri hodijo otroci skladno z Zakonom o pravilih izjemoma narejeni v enakem vzorcu, kakor Kadar barvnih stebričkov ne moremo postaviti cestnega prometa (ZPrCP), je treba zagotoviti poleg barvni stebriček. URBANA OPREMA (npr. premajhna širina pločnika), se lahko na ustreznih odmikov tudi ustrezno utrditev in širino pločniku izdelajo barvni krogi. bankine. ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 1200 1200 1000 SMERNICE ZA OZNA Barvni stebriček Barvni PVS - modri Barvni PVS - rdeči 100 160 160 OZNAČITEV OBMOČJA ŠOLE 11 Okrogla tabla na barvnem stebru je oranžne barve. VO Označitev območja šole se postavlja izključno v območju šol (praviloma v območju omejene hitrosti, območju skupnega prometnega prostora in območju umirjenega prometa) oziroma tam, kjer so izvedeni ukrepi za umirjanje prometa ali je največja dovoljena hitrost izven 900 naselja znižana na vsaj 50 km/h. V območju glasbenih šol se na okrogli tabli uporabi prikaz GLASBENA ŠOLA. URBANA OPREMA Spodnji rob barvnega stebra se postavi 0,3 m od nivelete pločnika ali nivelete vozišča, če ob cesti ni pločnika. ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 2200 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA 400 400 TALNA NALEPKA 12 Nalepka je rumene barve. VO Lepi se na pločnik v območju vzgojno-izobraževalnih ustanov in na šolskih poteh. Talna nalepka mora ustrezati pogojem za zunanjo rabo. Biti mora ustrezno odporna proti drsenju (SRT). URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 600 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA Videz nalepke Struktura nalepke POGOSTO OTROCI NA CESTI 13 Tabla je rumene barve. VO Postavlja se v območju šolskih prehodov za pešce v križiščih, kjer v skladu z Zakonom o cestah postavitev predpisanih prometnih znakov za označitev prehoda za pešce ni obvezna. Postavlja se tudi v območjih, kjer otroci hodijo peš v šolo. URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 600 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 15 SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table KOLESAR 14 Tabla je rumene barve. VO Postavlja se v območju šolskih prehodov za kolesarje v križiščih, kjer v skladu z Zakonom o cestah postavitev predpisanih prometnih znakov za označitev prehoda za kolesarje ni obvezna. Postavlja se tudi v območju, kjer se otroci vozijo v šolo s kolesi. URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 600 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 15 SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table OTROŠKO IGRIŠČE 15 Tabla je rumene barve. VO Postavlja se v območju igrišč, kjer se pogosto zadržujejo in igrajo otroci, ter na cestah, kjer se zaradi urbanih značilnosti prostora zadržuje in igra več otrok. URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 600 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 15 SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table STOPNIŠČE 16 Tabla je rumene barve. VO Tabla lahko prikazuje stopnišče z leve ali desne strani. Postavlja se v območju stopnišč, kjer obstaja nevarnost neposrednega prehoda (izleta) otrok na cesto (vzgojno-izobraževalne ustanove ali na poti v šolo). URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 600 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 15 SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table PROMETNIK 17 Tabla je rumene barve. VO Postavlja se pred mestom na cesti, na katerem se v skladu z Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) izvaja varstvo otrok na poti v šolo in iz nje. URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 15 900 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table OTROKA Z BALONOM 18 Tabla je oranžne barve. Kadar se tabla postavlja v območju CŠOD mora biti vidna samo takrat, ko so v centru prisotni VO Postavlja se na šolskih poteh in v območju otroci in so glede na dejavnosti tudi udeleženci centrov šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD) za v prometu. Kadar otroci niso prisotni se tabla opozarjanje voznikov na prisotnost otrok na cesti. prekrije, odstrani ali preklopi, če je izdelana s Na balonu se lahko prikaže dejanska omejitev preklopom. hitrosti na cesti ali percentil hitrosti (V85), seveda če ta ustreza geometrijskim elementom ceste in Spodnji rob table se postavlja na višino 1,2 m od prometno varnostnim razmeram (verodostojnost). nivelete vozišča. 900 URBANA OPREMA 50 30 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT km/h km/h TI / 15 2000 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table POHODNIK IN SMUČAR 19 Tabla je oranžne barve. Kadar otroci niso prisotni se tabla prekrije, Možnost: kadar omejitve hitrosti ni, se lahko ob odstrani ali preklopi, če je izdelana s preklopom. zaznavi vozila vklopita utripalnika za poudarjanje VO Postavlja se v območju centrov za šolske in pomena vsebine prikazane na LED prikazovalniku. obšolske dejavnosti (CŠOD) ipd. Odvisno od potreb se lahko uporabi tudi LED-prikazovalnik s simbolom »otroka« ali Nosilna konstrukcija LED-prikazovalnikov izven Tabla mora biti vidna samo takrat, ko so v CŠOD »kolesar«. Kadar v območju ni postavljene naselja mora biti pasivno varna in v skladu z prisotni otroci in so glede na dejavnosti tudi prometne signalizacije za omejitev hitrosti, se ta zahtevami SIST EN 12767:2019 (Pasivna varnost udeleženci v prometu. na LED-tabli ne prikazuje. nosilnih konstrukcij za opremo cest – Zahteve in preskusne metode). URBANA OPREMA 900 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 15 1200 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table OD TU DALJE GREM PEŠ 20 Tabla je rumene barve. Pri določanju mest za ustavljanje Mesta K + R se določijo v polmeru približno do 300 m vozil je treba upoštevati pravila varne v območju šol. Določitev mest se izvede s pomočjo VO Postavlja se na mestih, od koder dalje je ustavitve in parkiranja vozil v skladu z cestnoprometne stroke na področju varnosti prometa. urejena pot v šolo. S tem se spodbujata Zakonom o pravilih cestnega prometa Šola lahko z zbiranjem točk (tekmovanje med učenci, hoja in zmanjšanje prometa motornih vozil in tako omogočiti varen izstop/vstop ki hodijo peš) spodbuja hojo. Na koncu leta dobi v območju šol. otrok. razred, ki nabere največ točk, nagrado. URBANA OPREMA 600 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 15 900 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 Videz table 3 in struktura table ŠOLSKO AVTOBUSNO POSTAJALIŠČE 21 Tabla je rumene barve. VO Postavlja se izključno na šolskih avtobusnih postajališčih. Načeloma se postavlja na mestih, kjer v skladu s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah in Pravilnikom o avtobusnih postajališčih niso doseženi pogoji za označitev avtobusnega postajališča in šolski avtobus ustavlja v skladu z Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). URBANA OPREMA 655 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 300 200 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 10 SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table AKTIVNI SISTEM ZA OZNAČITEV ŠOLSKEGA AVTOBUSNEGA POSTAJALIŠČA 22 Sistem je namenjen aktivnemu opozarjanju voznikov na prisotnost šolarjev na čakališču. Sistem mora delovati (lučke utripati) le kadar so na čakališču šolarji. VO URBANA OPREMA ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / min. 2250 ANJE ŠOLSKIH PO φ = 100 ČEV SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table VOZNI RED 23 Okrogli znak je rumene barve, podlaga pa je črne barve. VO Tabla se uporablja za prikaz voznega reda šolskega avtobusa in se postavlja na postajališčih, kjer vozi šolski avtobus. 300 URBANA OPREMA ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT 280 TI / 600 Smer 4 DIN Bold, 35 pt Smer 2 pri Dolgo Smer 1 Smer 1 Smer 2 Smer 1 pri Kraju Smer 3 ime kraja ANJE ŠOLSKIH PO 3 pt 7:15 7:15 7:15 17:15 7:15 7:15 7:15 7:15 ČEV 7:35 7:35 7:35 18:00 7:35 7:35 7:35 7:35 13:25 13:25 13:25 18:25 13:25 13:25 13:25 13:25 DIN Regular, 35 pt 14:00 14:00 14:00 19:00 14:00 14:00 14:00 14:00 14:15 14:15 14:15 14:15 16:00 16:00 SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table VI VOZITE 24 PRIKAZOVALNIK MORA DELOVATI NA NASLEDNJI NAČIN: Tabla je rumene barve. Prikaz hitrosti na prikazovalniku se Način prikazovanja in čas • Višina številk in čustvenih simbolov Izdelana mora biti v praviloma ne prikazuje z utripanjem izmeničnega prikazovanja sta ( oziroma ) na prikazovalniku je VO proporcionalni velikosti, (samo statičen prikaz). odvisna od lokacije prikazovalnika, odvisna od hitrosti vozil. odvisno od dimenzije hitrosti vozil in z njo povezanega Za hitrosti do vključno 40 km/h je vstavljenega LED V kolikor se prikazuje tudi čustveni časa zaznave ter elementov ceste in višina med 220 in 270 mm. prikazovalnika. simbol  oziroma , se lahko prikazuje obcestnega prostora. Za hitrosti od 40 km/h do vključno izmenično s prikazom hitrosti (vendar 50 km/h je višina med 270 in 300 mm. Postavlja se na mestih, kjer praviloma brez utripanja). • Prikaz hitrosti je oranžen. Za hitrosti od 50 km/h do vključno se zadržuje več otrok (v okolici • Prevelika hitrost se lahko prikazuje 70 km/h je višina med 300 in 340 mm. vzgojno-izobraževanih ustanov Minimalni čas prikaza posamezne tudi v rdeči barvi. ali na šolskih poteh) in kjer vsebine (prikaz hitrosti in prikaz • V enaki barvi, kot je prikazana • Hitrosti več kot 20 km/h nad omejitvijo je treba voznike dodatno smeška  oziroma žalostnega obraza hitrost, se prikazuje tudi čustveni se ne prikazujejo - lahko se prikaže URBANA OPREMA opozoriti na omejitev hitrosti. ) je od 1 do 3 sekunde. simbol  oziroma  samo žalosten obraz . • Prikazovalniki morajo imeti vgrajen senzor za svetlobo za regulacijo dnevno/nočne svetilnosti. Namesto table se lahko uporabi tudi VI VOZITE silhueta otroka. ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 145 ANJE ŠOLSKIH PO VI VOZITE ČEV VI VOZITE km h 130 SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 Silhueta otroka z znakom »VI VOZITE« LED-PRIKAZOVALNIK »OTROKA« ZSV K2-50 (30, SOLA) Koda / Code ZPS 25 SPECIFIKACIJA / SPECIFICATION Pripadnost / Belongs to PSG LED-prikazovalnik se uporablja v območju vzgojno-PRIMERA MOŽNOSTI PRIKAZA: izobraževalnih ustanov in na šolskih poteh. VO • Ko je hitrost vozila manjša ali enaka Verzija brez utripalc • ev Pri verziji z utripalniki se lahko namestijo Načeloma se postavi takrat, ko želimo voznike še dovoljeni, je prikazan simbol »otroka«. dodatni senzorji za zaznavo pešcev. V tem posebej opozoriti na prisotnost otrok na cesti in na primeru se vklopita utripalnika, ko senzor omejitev hitrosti (prikaz največje dovoljene hitrosti • Če je hitrost vozila prekoračena, zazna prisotnost pešca na cesti. mora prikazovati dejansko omejitev, določeno s se izmenično prikazujeta simbola »otroka« prometnim znakom). in »omejitev hitrosti«. • Prikazovalnik (s senzorjem za zaznavo Pri verziji z utripalniki je v tem primeru pešcev) se lahko uporabi tudi v območju, Osnovna bela barva LED-diod za prikaz simbola stalno prikazana »omejitev hitrosti«. Zraven kjer vodimo otroke pešce na poti v šolo ali »otroka« se lahko nadomesti z rumenimi LED-utripata utripalnika za poudarjanje pomena iz nje po pasu za pešce ali po cesti. diodami, če se aktivni znak v skladu s temi smernicami prometnega znaka. URBANA OPREMA predvidi znotraj območja preostale urbane opreme. ZSV K2-50 (30, SOLA) Koda / Code ZPS SPECIFIKACIJA / SPECIFICATION Pripadnost / Belongs to PSG ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT VERZIJA BREZ UTRIPALNIKOV VERZIJA Z UTRIPALNIKI TI / Verzija brez utripalcev Verzija z utripalci 550 550 550 550 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 600 550 SMERNICE ZA OZNA Verzija z utripalci Izdelal / Author Odobril / Approved by List / Sheet 2 / 4 Ime / Name A. Lesjak A. Sušić Datum / Date 26.9.2017 26.9.2017 Uporaba kritičnih vgradnih EE komponent kot tudi sprememb je potrjena s strani certifikacijskega organa Al available electrical critical component parts, as wel as the changes, are verified by certification body Prenos tretjim osebam in kopiranje v nedogovorjene namene nista dovoljena! OB-R-02-33 Any il egal copying and transfer of this document are forbidden! Izdaja 4. Izdelal / Author Odobril / Approved by List / Sheet 2 / 4 Ime / Name A. Lesjak A. Sušić Datum / Date 26.9.2017 26.9.2017 Uporaba kritičnih vgradnih EE komponent kot tudi sprememb je potrjena s strani certifikacijskega organa Al available electrical critical component parts, as wel as the changes, are verified by certification body Prenos tretjim osebam in kopiranje v nedogovorjene namene nista dovoljena! OB-R-02-33 Any il egal copying and transfer of this document are forbidden! Izdaja 4. LED-PRIKAZOVALNIK »KOLESAR« ZSV K2- Z 5 SV 0 ( K 30,2-5 K 0 ( OL 3 E0S, K A O R) LESAR) Koda / C Ko od d e a / Z Cod PS e ZPS SPECIFSPECI IKACI F J IKACI A / JA / SPECI SPECI FICATI F O ICAT N ION PripadnoP s rtipa / Bdno el s on tg /s B t el o ongs PSG to PSG 26 LED-prikazovalnik se uporablja v območju vzgojno-PRIMERA MOŽNOSTI PRIKAZA: izobraževalnih ustanov in na šolskih poteh. VO • Ko je hitrost vozila manjša ali enaka • Pri verziji z utripalniki se lahko namestijo Verzij Ver a br z ezija br utri ez pal ut c r ev i palcev Načeloma se postavi takrat, ko želimo voznike še dovoljeni, je prikazan simbol »kolesar«. dodatni senzorji za zaznavo pešcev. V tem posebej opozoriti na prisotnost otrok na cesti in na primeru se vklopita utripalnika, ko senzor omejitev hitrosti (prikaz največje dovoljene hitrosti • Če je hitrost vozila prekoračena, zazna prisotnost pešca na cesti. mora prikazovati dejansko omejitev, določeno s se izmenično prikazujeta simbola »kolesar« prometnim znakom). in »omejitev hitrosti«. • Prikazovalnik (s senzorjem za zaznavo Pri verziji z utripalniki je v tem primeru kolesarjev) se lahko uporabi tudi v območju, Osnovna bela barva LED-diod za prikaz simbola stalno prikazana »omejitev hitrosti«. Zraven kjer vodimo otroke kolesarje na poti v šolo »kolesar« se lahko nadomesti z rumenimi LED-utripata utripalnika za poudarjanje pomena ali iz nje po kolesarskem pasu ali po cesti. diodami, če se aktivni znak v skladu s temi prometnega znaka. URBANA OPREMA smernicami predvidi znotraj območja preostale urbane opreme. ZSV K2-50 (30, KOLESAR) Koda / Code ZPS SPECIFIKACIJA / SPECIFICATION Pripadnost / Belongs to PSG VERZIJA BREZ UTRIPALNIKOV VERZIJA Z UTRIPALNIKI ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Verzija V z er u z trija ip z a u lci tripalci TI / Verzija brez utripalcev 550 550 550 550 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 600 550 SMERNICE ZA OZNA Verzija z utripalci Izdelal / Iz A d ut el h a orl / Author Odobril / O Adob ppr roilv /e A d pp by r oved by List / Sh Li eestt / S 2 / hee 4 t 2 / 4 Ime / Na Im m e e / Name A. Lesj A. ak Les jak A. Suši A ć . Sušić Datum / D D at at um e / Date 26.9. 26.9.2017 26. 2017 26.9. 9.2017 2017 Uporaba U k p rior tičab ni a h k v r g irtič a ni d h ni v h g E ra E d k ni o h m E poE k ne o ntm k po ot ne t n udi t k s o pr t tud em i s em pr b j em e em potrj b e j ne po a s t s rtjre a na s i c s ert tirfiaknai c cijesrktifik eg acij a or sk gaeg n a or a gana Al avail A ab l av e elaeilcab tri lce el al cerictitr c ic al al c cri omtica po l c ne om nt p po artne s, n a t p s ar wetlsl, a a s s t w heel c as ha t n he ge c s, ha ar nge e v s eri ,f ar i e v ed b er y cified ertifi b c y at c ioerti n bficat ody ion body Prenos tretP ji ren m oos se tre ba tj mim i o n k soeba pi m ranj ien k v opi ne ran dog je ov v or ne jendo e gov namor e jen ne e ni na stam dene ovo n lj is en ta a! dovoljena! O OB-R-02-33 B-R-02-33 Any il egal A c n o y i pyil e n g g al a c ndo tpy ra in nsgf a er nd of tra hi ns s dfe o rc of u t m hi e s nt d a o r c e u f m or e bi nt d a d r ene! forbidden! I zdaja 4. Izdaja 4. Izdelal / Author Odobril / Approved by List / Sheet 2 / 4 Ime / Name A. Lesjak A. Sušić Datum / Date 26.9.2017 26.9.2017 Uporaba kritičnih vgradnih EE komponent kot tudi sprememb je potrjena s strani certifikacijskega organa Al available electrical critical component parts, as wel as the changes, are verified by certification body Prenos tretjim osebam in kopiranje v nedogovorjene namene nista dovoljena! OB-R-02-33 Any il egal copying and transfer of this document are forbidden! Izdaja 4. TEHNIČNE ZAHTEVE ZA LED-PRIKAZOVALNIK (»OTROKA« ALI »KOLESAR«) 27 Opis izdelka Znak spremenljive vsebine (ZSV) mora biti sestavljen iz VO visoko svetlečih LED diod rdeče, bele in/ali rumene ter modre barve. Zagotovljena mora biti dobra vidnost znakov v vseh vremenskih pogojih. Aktivni znak mora biti skladen s SIST EN 12899-1 oziroma SIST EN 12899-2 – Stalna vertikalna signalizacija; Signalizacija z notranjo osvetlitvijo (TBB). Konstrukcija prometnega znaka z lastnim virom svetlobe mora glede mehanske odpornosti dosegati minimalne zahteve v skladu s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. URBANA OPREMA Lastnosti: • zagotovljena mora biti stabilna svetlost, neodvisna od nihanja napetosti; • naprava mora biti odporna proti stalni prisotnosti prevodnih snovi, ki se tvorijo iz prevodnega prahu in dežja oziroma snega; • omogočati mora samodejno nastavljivo optimalno svetilnost glede na razmere v okolju, v katerem je prikazovalnik, Tabela in simboli (piktogrami) vsebin: ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT svetlost se nastavlja s pulzno-širinsko modulacijo; • uporabljene morajo biti UV odporne LED diode z visoko TI / svetilnostjo; Vsebina Velikost Barva • LED-diode morajo biti zaščitene pred mehanskimi Omejitev hitrosti 45 cm krog – rdeča, simbol – bela poškodbami z lečami iz UV stabilnega materiala; • zagotovljena mora biti preprosta menjava vgradnih Otroci 45 cm bela ali rumena, modra, rdeča komponent; Utripalniki (po izbiri) 8 cm rumena • omogočati mora stalni ali utripajoči prikaz vsebine z nastavljivo hitrostjo menjave; ANJE ŠOLSKIH PO • dva utripalnika (po izbiri); Klasifikacija po standardu EN 12966-1:2005+A1:2019 ČEV • vgrajen mora biti mikrovalovni detektor; Barve • imeti mora nastavljivo detekcijo hitrosti vozil; LED diod Svetlost Barva Širina snopa Kontrast • zagotovljeno mora biti avtonomno delovanje ob izpadu komunikacije z nadzornim centrom; Bela L3 C2 B4 R2 • znaki LED ZSV morajo dosegati ali presegati merila za Rumena L3 C2 B4 R2 znake spremenljive vsebine, podane v standardu EN 12966-Modra L3 C2 B4 R2 1:2005+A1:2009; • znaki morajo biti izdelani in testirani v skladu s standardom Rdeča L3 C2 B4 R2 SMERNICE ZA OZNA ISO 9001:2015, 14001:2015. OBVESTILA, NAMENJENA IZBOLJŠANJU PROMETNE VARNOSTI PONJAVA 29 Ponjava je rumene barve. VO Namestitev ponjave je predvidena na ograjah igrišč v območju šol ter na ograjah otroških igrišč. ARNOSTI JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA TRANSPARENT 30 Transparent je rumene barve. VO Uporablja se za obveščanje in opozarjanje voznikov na začetek šolskega leta ter je načeloma začasnega značaja. Postavlja se na mesta, kjer so že zagotovljene nosilne konstrukcije v naselju. ARNOSTI Besedilo in velikost se lahko poljubno spreminjajo. JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / VOZI PREVIDNO! ANJE ŠOLSKIH PO ČEV ŠOLSKA POT OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Dva primera videza transparenta ZASTAVA 31 Zastava je rumene barve ter se uporablja za označitev šolskih poti in območij šol na začetku šolskega leta. VO Njena osnovna namena sta obveščanje in opozarjanje voznikov na začetek šolskega leta in je načeloma začasnega značaja. ARNOSTI JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / šola šola šola ANJE ŠOLSKIH PO ČEV OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Trije primeri videza zastave PLAKAT 32 Plakat je rumene barve. VO Uporablja se za obveščanje in opozarjanje voznikov na začetek šolskega leta ter je načeloma začasnega značaja. Besedilo se lahko poljubno spreminja. ARNOSTI JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV ŠOLSKA VOZI #nazajVšolo POT PREVIDNO OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Trije primeri videza plakata VODENJE KOLESARJEV PRI OPRAVLJANJU KOLESARSKEGA IZPITA 33 Table so rumene barve. VO Table se postavijo za vodenje otrok, ki opravljajo kolesarski izpit v skladu z Zakonom o voznikih (ZVoz-1) in z Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), ter za obveščanje voznikov o prisotnosti otrok kolesarjev na cesti. ARNOSTI Table ne nadomeščajo prisotnosti predstavnikov Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (SPV) in/ali policije. 250 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 400 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 10 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table VODENJE KOLESARJEV PRI OPRAVLJANJU KOLESARSKEGA IZPITA 34 VO ARNOSTI Videz table 3 Videz table 4 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 400 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 250 10 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table 5 Videz table 6 in struktura table NALEPKA BUS 35 Nalepka je kvadratne oblike in velikosti 400 × 400 mm Nalepka mora biti nameščena na desni polovici vozila in ter rumene barve. ne nadomešča znaka za označitev vozila, s katerim se VO prevaža skupina otrok. Izjemoma se sme uporabiti tudi nalepka velikosti 250 × 250 mm s 6 mm širokim robom. Nalepka je namenjena ozaveščanju voznikov o določbah Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). Nalepka je lahko izdelana kot magnetna nalepka ali ARNOSTI tablica s preklopom in je lahko vidna samo takrat, ko se z vozilom dejansko prevaža skupina otrok. 400 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 400 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 10 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table 4 x P 36 Tabla je rumene barve. Namenjena je ozaveščanju in opozarjanju otrok na varno prečkanje ceste, zato se postavlja/usmerja VO Postavlja se na šolskih poteh, v območjih prehodov za pešce. tako, da ni vidna voznikom s ceste. ARNOSTI 300 POSTOJ, POSTOJ, JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT POGLEJ, POGLEJ, TI / POSLUŠAJ, POSLUŠAJ, POMISLI! POMISLI! 420 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 10 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table 1 Videz table 2 in struktura table BREZ MOBILCA 37 Tabla je rumene barve. Namenjena je ozaveščanju in opozarjanju otrok na neuporabo prenosnih telefonov v prometu, zato se VO Postavlja se na šolskih poteh in v območju šol. postavlja/usmerja tako, da ni vidna voznikom s ceste. ARNOSTI 300 Glej naprej! Glej naprej! JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 420 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 10 #BrezMobilca #BrezMobilca OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table BODI VIDEN 38 Tabla je temno modre barve. Namenjena je ozaveščanju in opozarjanju otrok na uporabo odsevnih teles, zato se postavlja/usmerja VO Postavlja se na šolskih poteh in v območju šol. tako, da ni vidna voznikom s ceste. ARNOSTI 300 JŠANJU PROMETNE V #BodiViden #BodiViden ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / #BodiPreviden #BodiPreviden 420 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 10 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table OBZIRNI V PROMETU 39 Tabla je rumene barve. Namenjena je opozarjanju voznikov na prisotnost otrok na cesti ali ob njej in ozaveščanju o obzirnosti VO Postavlja se na šolskih poteh, kjer otroci hodijo v v prometu. šolo po cesti oziroma po utrjeni bankini v skladu z določili Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). Tabla se praviloma postavlja izven naselja. ARNOSTI 1200 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 1800 ANJE ŠOLSKIH PO 15 ČEV OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table SPOŠTLJIVI V PROMETU 40 Tabla je rumene barve. Namenjena je opozarjanju voznikov na bližino prehoda za pešce in prisotnost otrok na cesti ter VO Postavlja se na šolskih poteh v bližini šolskih ozaveščanju o spoštljivosti v prometu. prehodov za pešce kjer otroci pogosto prečkajo cesto na poti v ter iz šole. Tabla se praviloma postavlja izven naselja. ARNOSTI 1200 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 1800 ANJE ŠOLSKIH PO 15 ČEV OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table STRPNI V PROMETU 41 Tabla je rumene barve. Namenjena je opozarjanju voznikov na upoštevanje določil Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), VO Postavlja se v območju (šolskih) avtobusnih na prisotnost otrok na cesti oziroma ob njej in postajališč na vozišču, kjer se ustavljajo vozila za ozaveščanju o strpnosti v prometu. prevoz otrok in so označena z znakom za označitev vozila, s katerim se prevaža skupina otrok. Tabla se praviloma postavlja izven naselja. ARNOSTI 1200 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 1800 ANJE ŠOLSKIH PO 15 ČEV OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Videz table Struktura table OTROŠKI BREZROKAVNIK 42 Simbolika se lahko uporabi tudi za potisk na otroških varnostnih brezrokavnikih. VO Varnostni brezrokavnik mora ustrezati standardu ISO 20471:2013/Amd 1:2016 (Dobro vidna obleka - Preskusne metode in zahteve) ARNOSTI JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Primer videza brezrokavnika SILHUETA 43 Silhueta se uporablja za označitev šolskih poti in območij šol. VO Njena osnovna namena sta obveščanje in opozarjanje voznikov na prisotnost otrok na cesti. Postavi se lahko na premične podstavke in drogove cestne razsvetljave. Lahko se uporabi v območju šol za preprečitev parkiranja in ustavljanja, in sicer ob robu ceste ali na pločniku. ARNOSTI JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / 1385 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 250 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA 800 Videz table 1 Videz table 2 in struktura table POGLEJ 44 Talna označba je bele barve, brez svetlobno odbojnih Napis mora biti izveden z ostrimi robovi, brez lastnosti in z ustreznim odporom proti drsenju (SRT). vmesnih prekinitev na posameznih črkah (enako kot VO je prikazan videz napisa). Praviloma se namesti ob rob pločnika (pred prehodom za pešce). ARNOSTI JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / Videz napisa 240 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 30 60 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA Struktura napisa 45 Na enosmernih cestah oziroma na cestah, kjer sta smerni vozišči fizično ločeni s sredinskim prometnim otokom s čakalno VO površino, se uporablja napis samo z eno (ustrezno) puščico. ARNOSTI 30 60 JŠANJU PROMETNE V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT 185 TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV 30 60 OBVESTILA NAMENJENA IZBOL SMERNICE ZA OZNA 185 ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 47 PRIMER CESTE IZVEN NASELJA V Na prikazu spodaj je konceptno prikazan ukrep za umirjanje prometa v Urbano-arhitekturna ureditev, mora strokovno in O kombinaciji s horizontalno prometno signalizacijo in urbano opremo. premišljeno sovpadati s prometno ureditvijo ter poleg človeških dejavnikov v prometu (prometne psihologije) Tabla POGOSTO OTROCI NA CESTI se izvede dim. 900 x 900 mm. o v e l d o h upošte re pv n i j a r o g z " ati tudi funk e t i z o cijo c v iestV " o e (štb ej avil n - e è o in s e ž e l a truktur p eo v èozil) ter VRŠIN Prikazovalnik VI VOZITE mor j a r o g z d o a biti dimenzijsk h e r p n i o n s e d " e t i z o o po širini usklajen s t v iabl V "o. o b j a n - d st e l g o p n anje obce èesn o k o p k tnega pra nos et ior n aa. r h o h a c i n r e m s v e s e È Pasivno varni stebrièki Barvni PVS - modri Pasivno varni stebriè Barvni PVS - rdečiki (PVS) modri Pasivno varni stebriè Barvni PVS - rdeči ki A VANJE PROMETNIH PO B (PVS) rdeèi (PVS) rdeèi D O E steza za V ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT pešce Zašèitna ograja za pešce za prepreèevanje IZ nekontroliranega prehajanja èez vozišèe TI / INE urejena bankina VITŠE Stran 6/6 R optièna zavora ENLIACp r o m e t n a s i g n a l i z a c i j aEPS ANJE ŠOLSKIH PO urejena bankina ČEV steza za pešce Zašèitna ograja za pešce za prepreèevanje ARHITEKTURNO OBLIK Pasivno varni stebrièki nekontroliranega prehajanja èez vozišèe Pasivno varni stebrièki Pasivno varni stebrièki (PVS) rdeèi Barvni PVS - rdeči (PVS) rdeèi Barvni PVS - rdeči (PVS) rdeèi Barvni PVS - rdeči Pasivno varni stebriè Barvni PVS - modri ki (PVS) modri SMERNICE ZA OZNA PVS = pasivno varni stebriček A J L E S A N N E V Z I E T S E C E K Š I L B U P E R R E M I R P ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 48 PRIMERI CEST V NASELJU Primer 1 VO V nadaljevanju so konceptno prikazane označbe za arhitekturno oblikovanje prometnih površin v VRŠIN območju vzgojno izobraževalnih ustanov oziroma v območjih umirjenega prometa, skupnega prometnega prostora in omejene hitrosti. Začetek območja šole se dodatno označi tudi z urbano opremo. Če se označuje območje skupnega deljenega prostora, kjer je omejitev hitrosti 20 km/h, se lahko to izvede tudi z vizualnim poudarjanjem omejitve hitrosti 20 (km/h) oziroma v območju umirjenega prometa s poudarjanjem omejitve hitrosti 10 (km/h). Če je to območje vrtca, se namesto napisa ŠOLA lahko enako izvede napis VRTEC. VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Detajle (oblikovanje) je treba prilagoditi funkciji ceste, specifiki obcestnega prostora in dejanskim TI / potrebam. Primer 2 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV ARHITEKTURNO OBLIK SMERNICE ZA OZNA ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 49 Primer 3 VO VRŠIN VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / Primer 4 ANJE ŠOLSKIH PO ČEV ARHITEKTURNO OBLIK SMERNICE ZA OZNA ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 50 PRIMER CESTE V NASELJU Z AVTOBUSNIMA POSTAJALIŠČEMA NA VOZIŠČU VO VRŠIN ploènik 1,0m ploènik ploènik 1,0m ploènik Zašèitna ograja za pešce za prepreèevanje steza za nekontroliranega prehajanja èez vozišèe pešce SPE p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a C VANJE PROMETNIH PO IA O LNE ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT Stran 5/6 REŠ TI / ITVE ploènik ploènik IN IZVEDBA ANJE ŠOLSKIH PO ploènik ploènik ČEV Zašèitna ograja za pešce za prepreèevanje steza za nekontroliranega prehajanja èez vozišèe pešce ARHITEKTURNO OBLIK SMERNICE ZA OZNA Èe se v smernicah ohrani enak pokonèen pogled- naj bo steza za pešce desno èe pa ležeèe - naj bo steza za pešce spodaj ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 51 PRIMERI CEST V NASELJU V OBMOČJU KRIŽIŠČA V Na prikazu spodaj je konceptno prikazan ukrep za umirjanje prometa v O kombinaciji s horizontalno prometno signalizacijo in urbano opremo. Posebno pozornost tako pri projektiranju, kakor pri izvedbi je treba nameniti razporeditvi stebričkov v območju priključkov, da ti ne ovirajo preglednosti. VRŠIN ploènik VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT SPE p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a TI / CIA ploènik LNE Stran 4/6 REŠITVE Barvni stebrièki Barvni stebrièki Barvni stebrièki Barvni stebrièki I Barvni stebrièki N IZ ANJE ŠOLSKIH PO VE ploènik ploènik DB ČEV A ARHITEKTURNO OBLIK Barvni stebrièki ploènik ploènik Barvni stebrièki Barvni stebrièki Barvni stebrièki SMERNICE ZA OZNA Èe se v smernicah ohrani enak pokonèen pogled - naj bo enosmerna cesta z zoženjem levo èe pa ležeèe - naj bo prednostna cesta spodaj in enosmerna cesta z zoženjem zgoraj p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a SPECIALNE REŠITVE IN IZVEDBA ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOÈJU ŠOL PRIKAZ PRIMERA ZA IZVEDBO ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠÈU Z UMIRJENIM SKUPNIM PROMETNIM PROSTOROM V OBMOÈJU ŠOL ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL 52 V smernicah se ohrani enak pogled - stranske poti levo, objekt desno PRIMER CESTE V NASELJU V V OBMOČJU UMIRJENEGA O PROMETA OZIROMA SKUPNEGA PROMETNEGA VRŠIN PROSTORA Na prikazu je konceptno prikazana kombinacija prometne in urbano- arhitekturne ureditve v območju šole, kjer je s prometno signalizacijo hitrost vozil omejena do največ 30 km/h. VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV ARHITEKTURNO OBLIK SMERNICE ZA OZNA Stran 2/6 OBLIKE IN MERE TER DOLOČITEV BARVNE LESTVICE RAL ZA IZVEDBO 53 ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠČU (DETAJLI) VO SIMBOLI NA PLOČNIKU SIMBOLI NA VOZIŠČU SIMBOLI NA VOZIŠČU VRŠIN VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV ARHITEKTURNO OBLIK SMERNICE ZA OZNA Simboli na vozišču morajo biti izvedeni z ostrimi robovi, brez vmesnih prekinitev na posameznih simbolih (enako kot je prikazano v detajlih). OBLIKE IN MERE TER DOLOČITEV BARVNE LESTVICE RAL ZA IZVEDBO 54 ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠČU (DETAJLI) VO OZNAČBA CONE V RUMENI BARVI OZNAČBA OŽJEGA OBMOČJA ŠOLE OZNAČBA OŽJEGA OBMOČJA ŠOLE Z VIZUALNIM POUDARJANJEM V ČRNI BARVI NA RUMENI PODLAGI V RUMENI BARVI Z VIZUALNIM VRŠIN OMEJITVE HITROSTI 10 (km/h), Z VIZUALNIM POUDARJANJEM POUDARJANJEM OMEJITVE ki je izražena s prometnim znakom za OMEJITVE HITROSTI 30 (km/h)*, ki je HITROSTI 30 (km/h), ki je izražena s območje umirjenega prometa izražena s prometnim znakom prometnim znakom VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ANJE ŠOLSKIH PO ČEV * Označba ožjega območja šole »ŠOLA« ARHITEKTURNO OBLIK v črni barvi na rumeni podlagi se lahko izvede tudi brez vizualnega poudarjanja omejitve hitrosti »30«. SMERNICE ZA OZNA Vizualno poudarjanje omejitve hitrosti (10, 20 ali 30 km/h) se izvede z upoštevanjem dejanske omejitve hitrosti, ki je določena s prometnim znakom. p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a SPECIALNE REŠITVE IN IZVEDBA OBLIKE IN MERE TER DOLO OBLIKE IN MERE TER DOL ÈITEV RAL BARVNE LESTVICE ZA IZVEDBO ARHITEKTURNIH OZNOČITEV BARVNE LESTVICE RAL ZA IZVEDBO AK NA VOZIŠÈU (DETAJLI) 55 ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠČU (DETAJLI) OZNAÈBA OŽJEGA OBMOÈJA ŠOLE V ÈRNI BARVI NA RUMENI PODLAGI Z ZOŽENJEM VO 6,50 OZNAČBA OŽJEGA OBMOČJA 6,30 4,00 ŠOLE V ČRNI BARVI NA RUMENI VRŠIN 0,10 0,10 1,15 0,70 0,70 0,55 1,15 PODLAGI Z ZOŽENJEM (primer za širino ceste 6,5 m). 0,50 0,50 0,45 0,60 0,10 Označba se praviloma izvede na cestah, kjer 0,50 zaradi geometrijskih elementov (predvsem 1,00 širina ceste) in poteka ceste v prostoru napis l=1,6 m ne bi bil pravočasno viden oziroma 0,60 ustrezno zaznaven ter zato dojemljiv. Kadar ni potrebe po optičnem zoženju vozišča 7,00 se lahko napis na rumeni podlagi izvede tudi 4,00 brez rumenih označb za zoženje vozišča. VANJE PROMETNIH POO ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT 0,90 13,00 TI / 0,10 0,10 1,00 0,30 0,30 6,00 ANJE ŠOLSKIH PO 0,15 5,00 ČEV 0,15 ARHITEKTURNO OBLIK 0,10 0,65 0,65 0,10 0,75 5,00 0,75 6,50 SMERNICE ZA OZNA Barva: Rumena RAL 1023 Èrna Stran 1/6 p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a SPECIALNE REŠITVE IN IZVEDBA OBLIKE IN MERE TER DOLOÈITEV RAL BARVNE LESTVICE ZA IZVEDBO ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠÈU (DETAJLI) OZNAÈBA "BARVNA PAHLJAÈA" ZA OPOZARJANJE NA SLABŠE ZAZNAVNE STRANSKE POTI V OŽJEM OBMOÈJU ŠOLE OBLIKE IN MERE TER DOLOČITEV BARVNE LESTVICE RAL ZA IZVEDBO 56 ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠČU (DETAJLI) VO 2,50 OZNAČBA »BARVNA PAHLJAČA« ZA OPOZARJANJE NA 1,50 1,00 SLABŠE ZAZNAVNE STRANSKE POTI V OŽJEM OBMOČJU ŠOLE VRŠIN 0,70 Označba se izvede vedno le na glavni prometni smeri v neposrednem območju 0,80 stranskih prometnih poti oziroma smeri. 0,30 1,70 0,30 1,10 0,50 Stranska prometna smer 4,40 0,40 0,60 SPS 0,50 0,50 1,00 VANJE PROMETNIH POO 0,80 ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT 1,20 1,30 0,20 TI / 0,50 1,70 0,80 er etna sm ANJE ŠOLSKIH PO ČEV Glavna prom GPS Barva: ARHITEKTURNO OBLIK Rumena RAL 1023 Modra RAL 5015 Rdeèa RAL 3020 SMERNICE ZA OZNA Stran 3/6 ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME SLIKA OPIS ŠIFRA SLIKA OPIS ŠIFRA 58 OZNAČITEV OBMOČJA ŠOLE U 001 PROMETNIK U 009 (moder) Velikost φ = 900 mm (simbol otrok) Velikost 600 × 900 mm U 009-1 (rdeč) U 001-1 VO (simbol glasbena šola) BARVNI STEBER U 001-2 Velikost 400 x 2200 mm BARVNI STEBRIČEK U 002 OD TU DALJE GREM PEŠ U 010 (K+R) 1. Velikost 100 × 1000 mm Velikost 600 × 900 mm U 010-1 2. Velikost 64 × 1000 mm (K+R od tu dalje grem peš) BARVNI PVS U 002-1 U 010-2 3. Velikost 160 × 1200 mm (od tu dalje grem peš) POGOSTO OTROCI NA CESTI U 003 ŠOLSKO AVTOBUSNO U 011 Velikost 600 × 600 mm POSTAJALIŠČE Velikost 655 × 300 mm ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT KOLESAR U 004 VOZNI RED U 012 TI / Velikost 600 × 600 mm Velikost 300 × 600 mm OTROŠKO IGRIŠČE U 005 VI VOZITE - tabla U 013 ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME Velikost 600 × 600 mm ANJE ŠOLSKIH PO ZSV K2-50 (30, SOLA) Koda / Code ZPS VI VOZITE VI VOZITE - silhueta U 013-1 SPECIFIKACIJA / SPECIFICATION Pripadnost / Belongs to PSG ČEV ZSV K2-50 (30, SOLA) Verzija brez utripalcev h Koda / Code ZPS 130 SPECIFIKACIJA / SPECIFICATION Pripadnost / Belongs to PSG Verzija brez utripalcev STOPNIŠČE U 006 LED PRIKAZOVALNIK U 014 Velikost 600 × 600 mm (otroci prihajajo »OTROKA« (brez utripalnika) z leve) 1. Velikost 550 × 550 mm. (brez utripalnika) U 006-1 Verzija z utripalci SMERNICE ZA OZNA (otroci prihajajo Verzija z utripalci 2. Velikost 550 × 600 mm U 014-1 z desne) (z utripalnikom) (z utripalnikom) Izdelal / Author Odobril / Approved by List / Sheet 2 / 4 Ime / Name A. Lesjak A. Sušić Datum / Date 26.9.2017 26.9.2017 Uporaba kritičnih vgradnih EE komponent kot tudi sprememb je potrjena s strani certifikacijskega organa Al available electri Iczd al el cr aitil /c A al u c tho om r ponent parts, a O s d w ob el ri al /s A t pp he r c ov ha ed n b gesy, are verifi Li ed st b /y S c h eree tifi tc 2 / atio 4 n body Prenos tretjim osebam in kopiranje v nedogovorjene namene nista dovoljena! OB-R-02-33 Im A e ny / il N legam al c e o pying and transA fe .r Les of this jak doc ument are forbidden! A. Sušić Izdaja 4. Datum / Date 26.9.2017 26.9.2017 Uporaba kritičnih vgradnih EE komponent kot tudi sprememb je potrjena s strani certifikacijskega organa Al available electrical critical component parts, as wel as the changes, are verified by certification body Prenos tretjim osebam in kopiranje v nedogovorjene namene nista dovoljena! OB-R-02-33 Any il egal copying and transfer of this document are forbidden! Izdaja 4. ZSV K2 Z -5 S 0 ( V 3 K 0 2- , K 5 O 0 ( L 30E , S KA OR L)ESAR) Koda / C Kood d e a / Z CPS ode ZPS SPECIFIKACI SPECIF J I A / SPECI KACIJA / FICAT SPECI I F O I N CATIO P N ripadn P o ri st / pa B dn el o on st / gs B t elo PSG ongs to PSG p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a ZSV K2 S -P50 ( EC 3I0A, K L O N L E E S R A E R Š )ITVE IN I KZod V a / ED C B od A e ZPS SPECIFIKACIJA / SPECIFICATION Pripadnost / Belongs to PSG Verzija br Ver ez zij utr a br ipal ez c ut ev ri palcev SLIKA OPIS ŠIFRA SLIKA OPIS ŠIFRA Verzija brez utripalcev 59 ploènik ploènik OTROKA Z BALONOM U 007-30 (30 km/h) LED PRIKAZOVALNIK U 015 Velikost 900 × 2000 mm U 007-40 (40 km/h) »KOLESAR« (brez utripalnika) 50 km/h U 007-50 (50 km/h) 1. Velikost 550 × 550 mm V ploènik ploènik O Verzija V z er u z tr ijaip zalc ut i ripalci (brez utripalnika) Verzija z utripalci 2. Velikost 550 × 600 mm U 015-1 (z utripalnikom) (z utripalnikom) steza za pešce desno - naj bo POHODNIK IN SMUČAR U 008 OBZIRNI/SPOŠTLJIVI/ U 016 Velikost 900 × 1200 mm (simbol pohodnik) STRPNI V PROMETU (obzirni v prometu) U 008-1 Velikost 1200 × 1800 mm U 016-1 (simbol smučar) Izdelal / Iz A d u el th al o / r Author Odobril / O A d pp obri rlo / ved A b ppr y o ved by List / Sh Li ee st t / 2 / Sh 4 eet 2 / 4 steza za pešce steza za pešce Ime / NIa mm e e / N 1,0m 1,0m ame A. LesAjak . Lesjak A. Suš Ai.ć Sušić (spoštljivi v prometu) Datum / D D at at u e m / Date 26.9.2017 26. 26.9. 9.2017 2017 26.9. 2017 Uporaba k Up r or itič ab nih a k v rit g ič Irzanidhel dni v ahglr /a A EE u dni t k ho h or m E po E ne ko n m t k poot t ne ud nt Oi ko d st ob pr t er udiilm / s A em pr pp b e j mro e v emed potbr j bjey en a s potr s j tr enani a s Li c stsrt er /t ai S fnikha c ee ci er jti tsf 2 / kieg kaci 4 a o js r k gan eg a a organa Al avail Aalble av el ail e a c bltreica el l c ec rtitic c a al l c cr om itic po al ne c n om t p po art ne s n ,t a p s w art e s, l a as s t w he el c a ha s t nge he c s, a hanre v ges er , i a fried e v b eryif c i er ed ti bfiycat c io ertin b fic od ati y o n body U 016-2 Im P e / ren N os tPa r m etji ren e m o os tsreba tji m m i o n k se o ba A pi m . i Les ranje v n kopi jak nedo ranj gov e v o nerje donge na ovorm jeenne e n nais mA ta e . S dov ne ni uš osljta i enć a d ! ovoljena! O B-R-02- O 3 B3- R-02-33 DAantyum il e / gA D aln c y iat olee pyi g ng a al c nd opy tir n a g a 26. nsfe ndr tr 9. ofa tns2017 26. hifse d r oc of u t m hisent d a oc r u e f m o e rb nt id ardeen fo!rbidd 9. en! 2017 Izdaja 4. I zdaja 4. Uporaba kritičnih vgradnih EE komponent kot tudi sprememb je potrjena s strani certifikacijskega organa (strpni v prometu) Al available electrical critical component parts, as wel as the changes, are verified by certification body Prenos tretjim osebam in kopiranje v nedogovorjene namene nista dovoljena! OB-R-02-33 Any il egal copying and transfer of this document are forbidden! Izdaja 4. ernicah ohrani enak pokonèen pogled e se v sm èe pa ležeèe - naj bo steza za pešce spodaj ZAHTEVE ZA PRIPRAVO IN IZDELAVO ELEMENT TI / ARHITEKTURNO A 001 Napis ŠOLA OBLIKOVANJE PROMETNIH ploènik ploènik Zašèitna ograja za pešceza prepreèevanje nekontroliranega prehajanja èez vozišèe Zašèitna ograja za pešceza prepreèevanje nekontroliranega prehajanja èez vozišèe È l = 1,6 m A 002 POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL (kvadratki) l = 4,0 m A 002-1 ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME ploènik ploènik ANJE ŠOLSKIH PO ČEV Stran 5/6 ARHITEKTURNO A 001-1 Napis CONA A 003 OBLIKOVANJE PROMETNIH l = 1,6 m POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL (zoženje) ploènik 1,0m ploènik ARHITEKTURNO A 001-2 ploènik 1,0m ploènik SMERNICE ZA OZNA Zašèitna ograja za pešce za prepreèevanje steza za OBLIKOVANJE PROMETNIH nekontroliranega prehajanja èez vozišèe pešce SPE p r o m e t n a s i g n a l i z a c i j a CIALNE POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL Stran 5/6 REŠITVE ploènik ploènik IN IZVEDB (krogci) A ploènik ploènik Zašèitna ograja za pešce za prepreèevanje steza za nekontroliranega prehajanja èez vozišèe pešce Èe se v smernicah ohrani enak pokonèen pogled- naj bo steza za pešce desno èe pa ležeèe - naj bo steza za pešce spodaj VARNEJE V ŠOLO SMERNICE ZA POSTAVITEV IN IZVEDBO URBANE OPREME TER ARHITEKTURNEGA OBLIKOVANJA PROMETNIH POVRŠIN ZA IZBOLJŠANJE PROMETNE VARNOSTI OTROK – ŠOLARJEV Založnik MINISTRSTVO ZA INFRASTRUKTURO Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo Besedilo in zasnova UROŠ BRUMEC, mag.inž.prom., Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo Arhitekturne označbe (besedilo in ilustracije) MATEJ ISKRAČ, Inter Punkt d.o.o. Kreativna in oblikovna zasnova ter izvedba SONJA ERŽEN, u.d.i.a., Studio Aleja d.o.o. Ilustracije SONJA ERŽEN, u.d.i.a. in IZTOK AMBROŽ VERZIJA 2.0 LJUBLJANA, JUNIJ 2022 61 30 km/h Document Outline STROKOVNA IZJAVA PISMO PODPORE Namen in osnovne usmeritve Splošne zahteve TIPOGRAFIJA IN BARVE TIPOGRAFIJA BARVE - SVETLOBNO ODBOJNE BARVE - CMYK SISTEM URBANA OPREMA BARVNI STEBRIČEK OZNAČITEV OBMOČJA ŠOLE TALNA NALEPKA POGOSTO OTROCI NA CESTI KOLESAR OTROŠKO IGRIŠČE STOPNIŠČE PROMETNIK OTROKA Z BALONOM POHODNIK IN SMUČAR OD TU DALJE GREM PEŠ ŠOLSKO AVTOBUSNO POSTAJALIŠČE AKTIVNI SISTEM ZA OZNAČITEV ŠOLSKEGA AVTOBUSNEGA POSTAJALIŠČA VOZNI RED VI VOZITE LED-PRIKAZOVALNIK »OTROKA« LED-PRIKAZOVALNIK »KOLESAR« TEHNIČNE ZAHTEVE ZA LED-PRIKAZOVALNIK (»OTROKA« ALI »KOLESAR«) OBVESTILA, NAMENJENA IZBOLJŠANJU PROMETNE VARNOSTI PONJAVA TRANSPARENT ZASTAVA PLAKAT VODENJE KOLESARJEV PRI OPRAVLJANJU KOLESARSKEGA IZPITA VODENJE KOLESARJEV PRI OPRAVLJANJU KOLESARSKEGA IZPITA NALEPKA BUS 4 x P BREZ MOBILCA BODI VIDEN OBZIRNI V PROMETU SPOŠTLJIVI V PROMETU STRPNI V PROMETU OTROŠKI BREZROKAVNIK SILHUETA POGLEJ ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN ARHITEKTURNO OBLIKOVANJE PROMETNIH POVRŠIN V OBMOČJU ŠOL OBLIKE IN MERE TER DOLOČITEV BARVNE LESTVICE RAL ZA IZVEDBO ARHITEKTURNIH OZNAK NA VOZIŠČU (DETAJLI) ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME ŠIFRANT URBANO-ARHITEKTURNE OPREME