URN_NBN_SI_DOC-TGJAX1XS

ZAPISKI — NOTES DELA IN NALOGE ŠOLSKEGA KNJIŽNIČARJA V SODOBNEM VZGOJNO-IZOBRAZEVALNEM PROCESU M a rtin a Š ircelj Sodobni čas pojmuje vzgojo in izobraževanje kot neprekinjen evolucijski proces, v katerem so vidne perspektive sedanjega in bodočega razvoja. Poučevanje nikakor ni več zelo prijetno prekla­ danje učne snovi iz učiteljeve beležke v učenčev zvezek, ki poteka mimo zavesti obeh. Prepričanje, da se da z dobrim učbenikom nau­ čiti vsakogar vse, je dandanes naivni optimizem. Izobraževalni proces in njegovi rezultati se gibljejo v m ejah možnosti, ki jih n are­ kujejo naravne dispozicije učenčeve osebnosti. Brez upoštevanja teh dispozicij gre lahko veliko vzgojno-izobraževalnega dela v izgubo — upoštevanje Je-teh pa vodi k individualizaciji vzgojno-izobraževal- nega dela; za to poit se je v svetu odločilo veliko vzgojno-izobraževal- mh sistemov, pa tudi p ri nas ima svoje ime: preobrazba vzgojno- izobraževalnega dela od osnovne pa do visoke stopnje! V naslednjih letih je pričakovati, da si bo individualizacija izobraževalnega dela Pridobila domovinsko pravico ne le na osnovnih in srednjih šolah, marveč tudi na šolah višje in visoke stopnje. Temeljno načelo naše družbe o vzgoji in izobraževanju zahteva, da morajo biti vsakemu posamezniku dane možnosti, da razvija celotni umski potencial svoje osebnosti; doseči to načelo in ta cilj Pomeni — individualizirati izobraževalno delo. Osebnostne značilno­ sti. vsakega posameznega učenca dobivajo vedno večji pomen pri ob­ likovanju in selekciji izobraževalnih smotrov, vsebine, metode — Celo časa, trajanja, ki je potreben posamezniku, da aktivno osvoji učno snov, problematiko; učenčevo delo učitelj neprestano uskla­ juje z njegovimi nagnjenji, s sposobnostmi, z interesi. Čeprav je Vsebina dela za vse enaka, so nivoji dela prilagojeni vsakemu učencu Posebej in variirajo, zato da se prilagajajo učenčevi osebnosti. Z različnimi nivoji dela posameznih učencev mora biti usklajeno tudi informacijsko gradivo, ki ga učenec pri delu potrebuje — to je

RkJQdWJsaXNoZXIy