Vreme od sobote do sobofe (Napoved od 25. jun. do 2. jul.) V severnih in južnih predelih Slovenije se za ves teden obeta dokaj stilno lepo vreme. V posameznih krajih pa je pričakovati dnevne pooblačitve z livi. Toplotne tazmer e se bistveno ne bodo izprernenile. Vladala bo precejšnja sooarica. Za 28. junii S trpljenjem in žrtvami do tvobode Tri Seta vlade dr. Stoiadinovita V petek, 24. t. m., so minula tri leta, kar je prevzela krmilo države vlada dr. Milana Stojadinoviča. Tekom svojega vladanja je vlada uspešno delovala na vseh poljih državnega življenja. Ves čas svojega delovanja se je ravnala po načelih, ki jih je njen predsednik dr. Stoja-dinovič proglasi! ob nastopu vlade. Na gospodarskem, socialnem in kulturnem polju beleži ob svojem jubileju lepe uspehe, ki so v prid vsem državljanom. Obvezna vojaška služba v Angliji Anglija doslej ni poznala obvezne vojaške službe, nego samo prostovoljno. Pred par dnevi pa je angleški vojni minister napovedal splošno vojaško obveznost. To v Angliji že mnogo pomeni, zakaj Angleži bi nikakor ne pristali na kaj »akega, če hi položaj v resnici i1c bil »■48011. Toda biti je treba pripravljen, ker "us vemo ne ure in dneva ... Vsakoletni Vidov dan 28. junija, je za slehernega Jugoslovana velik in pome mben praznik, zlasti pa še za onega, ki ve pravilno in stvarno ceniti svobodo. Kolikor je ta dan združen z grenkimi spomini na trpljenje in poraze, na borbe in bitke, ki so se bile za svobodo Jugoslovanov, toliko je ta praznik tem veličast-nejši. Ob njem šele zadobi vsakdo pojem, kako dragocena in neprecenljiva je svoboda naroda in vendar kako drago jo je treba z velikimi žrtvami plačevati v življenju. Stoletja in stoletja je bilo treba, da je znova zažarela zarja yidovega dne podjarmljenim in zasužnjenim slovanskim narodom na Balkanu. Koliko krvi je bilo za to svobodo prelite, koliko solza, koliko trpljenja in samozatajevanja in koliko poguma in junaštva. Padale so desetletja in desetletja žrtve. Na njih krvi, na njih trpljenju, njih pogumu, njih junaštvu in njih večni veri v prostost in pravico počiva danes naša narodna in dr žavna svoboda. Vse to si moramo zlasti dandanes če- šče poklicati v spomin, potem bomo šele pravilno znali ceniti prostost, občutek svobode in občutek varnosti. Pravimo, zlasti danes. Zakaj, časi so taki, da mora biti vprav danes človek nenehoma na straži in braniku za svojo svobodo, za svobodo naroda in države. Nihče ne mote reči, kaj bo danes, kaj bo jutri, kaj bo pojutrašnjim. Vprav zaradi tega pa je nujno potrebno, da smo dan za dnem budno na straži, vsi brez razlike, na straži v slogi in edinstvu. Tu pač ne bi smelo biti razlik in pa tistega strankarskega licitiranja, ki v narodu in ljudstvu dela neizmerno moralno in narodnostno škodo. Vse brez razlike nas mora ob občutku svobode in prostosti prevzemati ena sama misel: kar je bilo zgrajeno s trpljenjem in žrtvami ohraniti za vsako ceno in za vselej. Biti svoboden, pomeni biti svoj gospod in svoj gospodar. Zategadelj pa nam ne sme biti 28. junij le prazna beseda, nego živ ogenj in živa vera svobode in neodvisnosti. Le v slogi bomo ozdravili Naše gospodarske in socialne razmere življenje je neprestana borba za ideale. človek brez idealov je mrtev in brezpomemben pripadnik tega ali onega naroda, narod brez idealov pa je obsojen k poginu. Na svetu so različni ljudje z različnimi ideali. Temu je življenjski ideal — zmerom poln žep denarja, onemu sladita življenje goljufija In prevarant-stvo, tretjemu bi bilo življenje brez nenehnih borb za dosego pravic svojemu ljudstvu — zgolj prazna tlaka, ki mu je bila odmerjena v čas, ko sta se mu pisala krstni in mrtvaški list . . . Tudi naše slovensko ljudstvo je bogato na pripadnikih vseh treh »idejnih« skupin. Sicer je po drugi plati tudi res, da je za naše narodnostne ideale vladala med našim ljudstvom vse do poslednjega časa nekakšna brezbrižnost. Takšna nezaželjena otopelost v stvareh, ki so predpogoj življen-ske sile nekega naroda, ki izvira bržkone iz pijanosti svobode, ki so je bila zmerom polna naša usta. Svoboda je postala beseda, ki ni bila živo vraščena v mladino, zrastlo v povojnih razmerah. Moralo je priti do usodnih, znanih zunanjepolitičnih sprememb, da se je naša n^n-dina zganila, da je prisluhnila lepoti svojega materinega jezika, da je pričela ljubiti svojo pesem. Z vesel iem beležimo vest, da je dolga vrsta tistih, ki so se vzdramili Iz narodnostne otopelosti, ponosno in pogumno pričela slediti z sedami in dejanji našim vzornikom, ki so v preteklih desetletjih trpeli, krvaveli in umirali za svoje ljudstvo. Dvajset let smo bili pijani svobode in slepi za vse, kar se je dogajalo v naših lastnih vrstah in v naši soseščini. Ko pa smo se po dvajsetih letih iznenada znašli poti-nleni ob bok tuji sili, katere osvojevalne tre- nje so nam še prebridko v spominu, ker še zmerom žive priče obupnih borb za svobodo našega jezika, smo se na mah zavedli grehov, ki so se pisali na hrbte kmetskih in delavskih trpinov slovenskega naroda, žonglerji, ki so polnih dvajset let naše narodne svobode špekulirali s pametjo in razsodnostjo našega ljudstva, kajpa ne morejo nazaj. Zagrizli so se v svoje politične ideale tako zelo, da so že davno postali brezčutni za gospodarski položaj svojega rodu. Navajeni, da so leta In leta zmagovali s svojimi 'j-magoškiml gesli, so slepi In gluhi Ta Ulice našega delavca in kmeta, obrtnika, trgovca, podjetnika, uradnika, ki si po dolgih brezplodnih letih politiziranja želijo pametnih in socialno usmerjenih vod nlkov, ki bodo znali resnici pogledati v obraz. V tem je tragična usoda tistih brezkrvnih vodnikov, ki jih je pričelo ljudstvo v poslednjem času zapuščati, sledeč glasu svojega srca in spoznavajoč, da z demagogijo, praznimi besedami, prevarantstvoni in večnimi obeti ni mogoče ozdraviti naših gospodarskih in cialnih razmer. Potrebni so nam ljudje, ki bodo s čistim srcem in čistimi rokami ter z jasnimi računi in ljubeznijd prevzeli na svoje rame skrb za gospodarski in socialni blagor vseh, brez razlike prepričanja in »orientiranosti«. V tem In pa v naši obrambi proti vsem zunanjim vplivom tiči jedro gesla o slogi in skupnosti, h kateri pozivajo posamezne organizacije In tudi trezni in nezaslepljeni posamezniki. če pa tega klica nočejo tudi oni, ki jim je bila in jim je naložena skrb za dobrobit vsega naroda, jih bo narod snre-re in ure daleč v šolo, kamor prihajajo izmučeni in izčrpani. O prevelikem številu uči teljev torej sploh ne more biti govora. Kako pa je s profesorskimi kandidati? Kaj pa, če je teh preveč? Treba bi bilo samo prešteti, koliko profesorjev mora na naših srednjih šolah poučevati mnogo več ur, kakor jih zakon predpisuje, da o anomalijah, ko poučujejo matematiki slavistiki in narobe, sploh ne govorimo, in takoj se bomo prepredi, da tudi profesorjev primanjkuje. O zdravnikih in drugih poklicih nam ni menda treba se na 'dolgo razpravljati. Slovenija lahko absorbira še ogromno število intelektualcev. Morda pa je krivda na tem, ker primanjkuje denarja? Kolikokrat slišimo ta razlog kot »tolažbo« tistim, ki čakajo pred vrati. Na to vprašanje je seveda zelo težko odgovoriti. Takle brezposeln intelektualec dobi mnogokrat, če gleda to ali ono, vtis, da je denarja ponekod raje preveč kakor premalo . . . Njive čakajo. Sejalci čakajo. Pustite vendar sejalce na njive, da vam jeseni ne bo žal! vice zavednih Slovencev, napihniti skromno beležko v našem listu o razmerah v Stari cerkvi do gorostasnih trditev, ka' kor da gre za nekakšno »farsko gonjo«. Po svoji novinarski dolžnosti smo objavili dopis, v katerem se zaveden Slovenec zgraža, da se na narodnostno mešanem ozemlju najdejo naši ljudje, ki v vznesenosti svojih verskih čustev pozabljajo, da so otroci slovenske matere, Za neko mašo je šlo in za honorar župniku — tujerodcu. Ali res mislijo tisti zaslepljenci, da Slovenci nimamo po vseh cerkvah istega Boga, kakor v cerkvi, v kateri šolska mladina slovenskih staršev v dvajsetih letih naše svobode še ni imela niti ene slovenske šolske maše? Če so se že odločili, da počaste spomin svojega rojaka s sveto mašo, ali nimajo v bližnjem Kočevju slovenskega duhovnika? Ali ni po Sloveniji vse polno revnih slovenskih duhovnikov, ki bi za denar, prigaran z žul.iavimi rokami Slovencev, radi čitali sveto mašo v tistem jeziku, za katerega se je boril tisti pokojnik, čigar spomin so hoteli Slovenci počastiti z molitvijo? To je bil naš namen, ko smo objavili dopis, ob katerega se je spotaknil znani ^ovenski dnevnik, ’ ki se rad širokousti, da sc bori za pravice naših ljudi v narodno mešanih kraiih. Namen, prikazati napake, ki se izvaiaio. ko nekateri Slovenci pozabljajo, da imamo mi tudi svojo duhovščino, ki bo za denar Slovencev zmerom rada zapela »bilje« v slovenskem jeziku. Narodna zavednost je tista, ki je v preteklosti pehala v boj za pravicesloven- ob glavnih tržnih dneh, ob sredah in sobotah, v času od 6. do 10.30 ure prepovedan do nadaljnjega vsak promet z vozili. ★ Na mednarodni obrtni razstavi v Berlinu je prejela Jugoslavija 2 veliki nagradi in več kolajn in priznanj. * Za gradbo naših cest, ki jo je napovedala vlada oz. njeni posamezni predstavniki na cestnem kongresu v Ljubljani, se, kakor poroča časopisje, zanima zlasti italijanska tvrdka Purrcelli, ki je znana kot najboljša italijanska firma za gradnjo betonskih cest. Možno je, da bo ta tvrdka gradila cesto Zagreb—Beograd. # V Boko Kotorsko sta pred dnevi pripluli dve francoski križarki, ki sta bili večano sprejeti. Nemški upokojenci, ki prebivajo v laši državi in ki i/ Nemčije sprejemajo kopojnine, iste od slej ne bodo več do- iMentika nadonai* na državna cerkev švicarska evangelska tiskovna agencija objavlja 23. aprila zanimiv dokument pod naslovom »Veroizpoved narodne državne cerkve Nemčije«. Navajamo nekaj posebno zanimivih mest. Začne se: »Verujemo v večno veliko narodnosocialistično Nemčijo. Verujemo v narodnosocialistični svetovni nazor, ki se je rodil v času velike borbe nemškega ljudstva z vsemi narodi sveta v <^cu moža Adolfa Hitlerja. Verujemo, da je vsemogočni Bog vrnit temu v svetovni vojni oslepelemu vojaku, na njegovo prošnjo vid, verujemo, vidimo in doživljamo le v tem možu svojega, nam poslanega odrešenika in vodjo našega nemškega naroda, naše države in našega, s krvjo povezanega ljudstva. Verujemo v njegovo, nam sveto pisano delo: »Mein Kampf«. Zaobljubljamo se, da sc bomo po svojih močeh pokoravali vsem nieeo-vim poveljem, ki so zapopadena v tej knjigi...« Poleg tega ima ta nova cerkev še trideset točk programa. Peta se glasi: »N. N. D. C. (Nemška nacionalna državna cerkev) je odločena, da neizpodbitno z vsemi potrebnimi sredstvi iztrebi v nesreč nem letu 800. importirano, nemškemu ljudstvu vsiljeno, po bistvu in naravi i-jo krščansko vero.« Točka 14. zahteva, da »se tisk in zalaganje biblije v :ne-jah Nemčije takoj ustavi«. Točka 19. odpravlja na oltarjih križ. Točka 20. postavlja na oltar »našo najsvetejšo knjigo »Mein Kampf« in ob njeni levi meč«. Mesto krsta, je le »zaobljuba nemštva«. Točka 30. se glasi: »Z dnem, ko se ustanovi N. N. D. C., se morajo v mejah države in kolonij na vseh cerkvah in stolnicah odstraniti krščanski križi in sc nadomestiti z edinim nepremagljivim simbolom Nen-čije: s kljukastim križem«. Ob koncu tega dokumenta stoji: »Stct-tin v letu petem narodnosocialistiČnee;a štetja.« Za sedaj je to menda samo še načrt, ki ima pač še daleč do uresničenja. — Sploh je še marsikaj nejasno. Na primer: kdo bo to cerkev vodil in kako se bo ustanovitev izvedla ali za nabiranjem vernikov, ali pa kar z dekretom. Nas to zelo zanima, kako stališče bo zavzel proti tej cerkvi kardinal Initzer, ali sc ji bo takoj pridružil, ali šele pozneie, ali pa sc bo moško, kakor še vedno doslej, postavil za pravice krščanstva. OGLAŠUJTE V »EDINOSTI«! EBTOfJIMaDMUMIll« bivali. Morali se bodo preseliti v Nemčijo ali pa izgube pokojnino. Ogromen požar. V sredo je do »I pogorela na Viču pri Ljubljani ena naj- ' večjih slovenskih opekarn. Požar so ■ ’ •i-šale udušiti gasilske čete, pa jim to ni uspelo, ker je bila stavba naenkrat vsa v plamenih, škoda, ki je krita z zavarovalnino, 7.naša 3 milijone dinarjev. £ V Oorizi je bil pretekli teden sestanek jugoslovanske in italijanske turistične delegacije, ki je razpravljala o zboljšanju tujsko-prometnih zvez. V Ljubljani bo od 26. do 29. t. m. velik mednarodni katoliški mladinski tabor pod naivišjim pokroviteljstvom Nj. Vel. kralja Petra II. V okviru tega bora bo organiziranih več lepih prireditev kulturnega in športnega značaja ter mednarodnih telovadcev na stadionu v 1 :,tbliani. '/■' oH«*: Hhora velja polovična voznina na železnici. Slovenska politična lažimorala Kdor ti ni všeč, ga opsui in podtakni „liudskofrontaštvo“ - Dve stranki z ednakim obnašanjem in oolitično moralo - Pred leti ie bilo v modi „punktaštvo“ in pa ..državi nevarno elementništvoki, danes Je v modi „ljudskofroniaštvoik - Narod pa pravi: nehajte s slepomišenjem in lažimoralo! j. sl., kako bomo pa nje? Ljudska fronta, kaj pa drugega! Nekdo kritizira, ker se v najtežjih časih, v najbolj lačnih mesecih, podražijo živila — glej ga, ga je že napihnila ljudska fronta — zato tako govori, ne zato ,ker je slučajno lačen! Ja, ljudje božji, ali se šalimo? Mar nam je življenje bedasta šala? Ali se norčujemo? Kaj nikdo ne vidi bede, ki se je razlila čez slovenski svet? Ali se bomo slepili do smrti tako, kot da igramo slepe miši? Ali je dostojno kulturnega naroda, ljudstva kmetov, obrtnikov, delavcev, dninarjev, viničarjev, malih uradnikov in slug, takole večno natolcevanje in pravdanja enkrat s »punktaši«, drugič z »Ijudsko-frontašk, tretjič — bogve, kaj bo v »modi«? Ali res nimajo tisti, ki se delajo »odgovorne« za žit je in bitje ljudstva, bodi na tej ali. oni strani, drugega dela in boljših skrbi, kot vohanje za »svetovnim nazorom« svojega bližnjega? Dokler imamo doma kupe umazanih in nerešenih vprašanj, se ne bomo lovili za tujimi idejami in vzori. Vidimo plodno, sicer težko zemljo in pridno ljudstvo, vemo. da to ljudstvo v svoji svobodni državi še ni zadovoljno. Napraviti to ljudstvo zadovoljno, bodi danes vseh nas, oosebno slovenskih šolancev, sveta na--°gaj Vsako, drugo slepomišenje je otročja igra, zrelega naroda nevredna — to igro treba doigrati! —k. Kakor je bilo pred leti, tako je tudi danes. Naša politična morala se ni niti za las spremenila, če pišeš in govoriš o perečih gospodarskih in socialnih vpraša njih, ki tarejo narod, te proglasijo za »ljudsko fronto«, če si resnicoljuben in pošten ter iskren in skušaš v danih razmerah pogumno povedati, kar se sploh da povedati, te opsujejo, da si pristaš »ljudske fronte«, če se zavzemaš za stvarne ljudske potrebe, si »ljudskofrontaš«. Če pišeš in govoriš o slovenski slogi in edinosti, si pristaš »ljudske fronte«. Če pišeš o materinski vzgoji, če objavljaš kuhinjske recepte, če poročaš o tržnih cenah, če objavljaš inserate, napoveduješ vreme, svariš, naj ostanejo Pekre naše za večne čase, če objaviš resen narodno obrambni poziv bana g. dr. Natlačena ob priliki otvoritve nove ceste Ložane—Sv. Peter, potem te proglasijo, da si v vsaki vrstici na vseh osmih straneh »ljudska fronta«. In to ti podtaknejo tisti, ki so bridko čutili na svojih ramah politično metodo »punktaštva«, ki so doživeli šen-Čurske dogodke« in še marsikaj, tisti, ki so se dali zapirati zaradi »zelenih kravat« in pa zaradi slovenske zastave. Bog-me, saj se ni mogoče načuditi okolnosti, da so pri nas vse politične stranke enakega obnašanja in enake politične morale, čeprav narodu nebesa in svobodo obetajo. Navidezno imamo pri nas dve stranki, v bistvu in kar tiče metod in moralnega obnašanja, pa je le ena! Le akterji so različni. In ti uvajajo pri nas politično modo kakor pariški krojači, kamor Slovenci radi romamo zadnje čase po demokracijo. Pred par leti je bilo pri nas n. pr. v modi »punktaštvo«. Kdor ni volil in mislil takole in ravno takole, brž so ga proglasili »stebri« države za nevarnega »punktaša«. (Kaj je v resnici* »punk-taš«, ni vedel nihče, kakor tudi danes nihče ne ve, kaj je »ljudska fronta«.) Punktaš si, moraš v luknjo! Pa so sirote romali v keho, kakor naši demokrati v Pariz po demokracijo! A danes? Grom in peldo nad »ljudskofrontaše«! je li bil oče Slovencev, nepozabni dr. Janez Ev. Krek, kdajkoli v življenju ljudskofrontaš? Ali njegov najvernejši drug, sivolasi voditelj krščanskih strokovničarjev, Jože Gostinčar? Krek ljudskofrontaš? Gostinčar ljudskofrontaš? Ali n. pr. celotna Jugoslovanski strokovna zveza, verna izvr-ševateljica Krekove oporoke, ljudska fronta? Bežite, bežite, kdo pa trdi tako? čitaj izvestno časopisje, pa boš sit »slo venske morale«! Ampak moda je takšna! ni n. pr. slovenski Sokoli, skromni ljudje, idealni narodnjaki starega kova, nikogar ogražajoči, najmanj pa seveda — saj imamo vendar oči in ušesa in zdravo pamet in torej nismo bebci! — sv. Cerkev I Priljubljenost dobrih gostilničarjev Naše gorice vas ga trsnega cvet/a Imamo svoj prijazen kotiček »Pri lipi«. Ob lepem poletnem vremenu pa počivamo in si preganjamo vroče skrbi rajši pri preprosti, a čedni mizi pod košato lipo pred hišo. Liparjev Jože je včeraj nastavil nov sod z zlato starino iz Urbanove gorice na Vinskem vrhu. Nam samo pomenljivo namežikne. In že stoje pred nami čedne merice božje kapljice. Molk. Pobožno posrkavanje. Strokovno pokuša-nje. Spogledovanje. Jože se nam namuzne. Ne da bi nas bilo treba posebej uver-jati, vemo, da je to res tisti žlahtni pridelek iz onega leta. Iz tiste blažene Urbanove gorice na Vinskem vrhu. Iz pravega kota poštene kleti dobrega gostilničarja. Ljubezniva Liparjeva Lenka skrbi za red in snago v kuhinji in točilnici, sploh po vsej hiši in okoli hiše. S cvetočega vrta prinaša gostom dehtečega cvetja na mizo. Pa izjemoma, samo izjemoma tudi za v gumbnico. Vedno vedrega obraza, navadno z nazaj zavezano ruto na giavi in belim predpasnikom, se ne smuče okoli gostov. Za to ni časa ne volje. Kar pa Lenka od svojih dobrot nudi gostu, je z ljubeznijo pripravljeno. Zato je tako dobro, okusno, zdravo vse, kar prihaja iz njenih spretnih rok. Povrh pa po zmerni, krščanski ceni. Krajevne novice, ki te res zanimajo, zveš »Pri lipi«. Nekaj časnikov je tudi Pri hiši — različnih smeri — po načelu, da je treba slišati obe plati zvona. Radio tudi lahko sučeš in navijaš. Vrsti se pomenek za pomenkom najbolj o gosnodar-skih in družabnih stvareh domačega kraja. ni kaka dobra šala vmes. Tudi zapojemo kakšno narodno, če smo tako bolj sami med seboj, brez resnih poslušalcev. No. brez »visoke politike« vsekdar tudi 11 e moremo biti. Pa se ljubeznivo zglasi drugače redkobesedna Liparjeva Lenka z modro besedo: »Ljudie naj bodo -es Liudje, ne grda živina! Pa nošfeni, pravični, dobri, na bo vsem boljše!« Plačamo. Poštena postrežba. Pošten račun. Pošteno n'ačilo. Brez navijania in Privijanja. »Pri lipi« ne nikoli ne zmotijo — sebi v prid. To bi ne prineslo s,'eče in blagoslova hiši. Gost odhaia zadovoljen in zopet nrihaja z veseljem. Pri kiparjevem ložetu ie res dobro biti Vsi ga ima'O radi. V njegovi hiši tudi ni pretepačev in pretenov, ne nespodobnih izzivanj in neslanih prerekanj, kiparjeva gostilna ie preprost, vendar čeden, prikupen dom domače družabnosti, čistega poštenja, top!con ,roRto,’"_v,ia. Ni dobre, splošno koristne stvari, ki ie kiparjevi ne bi kolikor mogoče podprli In nri tem levica ne ve. kai dela desnica Takšen je dobri gostilničar: tako rekoč vernii dobrotnik posebno domačega ia in svoji!' gostov. Dober Mas ere v deveto vas. Dobri gostilničarji so med naj-i vabijo v obiem opojne* bolj priljubljenimi ljudmi na svetu. Tudi tujci jih radi poiščejo. V boljših časih je bil slovenski gostilničar reden gost naših goric. Sklepal je topla prijateljstva s slovenskimi vinarji. Nakupoval je vinske pridelke tako rekoč naravnost od žlahtne vinske trte kar za celoletno potrebo svoje točilnice. Njegova klet je bila vedno polna dobrega do mačega vinskega duha. On je bil tudi umen kletar, ne samo navaden točilec. Zaupanje med dobrim gostilničarjem in poštenim vinarjem je bilo trdno, prav tako med takim gostilničarjem in njegovimi gosti. Današnje razmere so tudi za najboljšega gostilničarja mnogo bolj težavne. Marsikateri gostilničar se je že odtujil od Besede In delanja Kje smo naira jj P a j n i č e v a (»Gla-subtilna krajinaija. Ivica« v žgani glini). Poseben prostor na razstavisču so si - , . . j...,,., rPc„mirati mn- zagotovili »Neodvisni«, h katerim se pri- skušamo ob <;0” razstava števajo: Mihelič. Pregelj, Didek, Kregar, ramo podčrtat, da nam. je-to^ razstava Sedej in Mušič. Najizrazitejši med njimi P°^azala P^ai del sta ^ d . razsta-je Mihelič. Upravičeno so ga primer- ta 1*ue teAo videti na razsta jali z Brueghelom. Čeprav je njegov na- v^ (V«el, Sternen, l ratmk in 1 .). čin pripovedujoč, mu je treba vsekakor seben pomen pa ima ta razstava rad priznati tudi nčkaj zgolj formalnih vrh'n: j stot5a najmlajsih ki so se c^stl™ PR‘ ' jasna risba, ki jo je bil prinesel iz gra-j ylh (Kavčič, Karel ^^ob, Stupica, R fike in čiste barve, ki pa so samo za- »n dr. Razen tega so' nek:ite radi predmetov tu. Miheličeva velika karj| pokazali zanimiv napredek K moč je v njegovi priprosti jasnosti, ki (ko ?rizen}.f^cevega tipa -brez patosa prepričuje. — Nekaj pripro-l realizem Miheliča in mladih). l stega je tudi v Sedejevih figuralnih kompozicijah, v »Počitku v gozdu« je S E J M I enotnost človeka in narave z motnimi 37. junija- Radeče pri Zidanem mostu. Sre- zastrtimi barvnimi toni učinkovito pod- dišču. črtana. — Najtemperamentnejši med nji- 28, junija: Šmartno pri Litiji, Metliki, Ortno- mi je Didek, posebno v svojih nemir- žu, Mariboru, Dol. Lendavi 25, ‘rčafbem VreTi 6^ a Bil SS'Sp.l Koecvta. Mirni a Rakek' Z!",ori" *Sav"& MINUTAH va. Mušič je razstavil nekaj zanimivih gvašev, pri katerih se je posluževal drzne, človek bi dejal van Goghovske barvne tehnike, samo v bledejših in rali lejših barvnih tonih. Poleg tega je raz stavil skoro naturalistično zvest portret,, ki pa bi mogel biti psihološko bolj podprt. — Kregar se proglaša za sur Radgoni. Turnišču. julija: Brežicah, Celju, Trbovljah Ko čevski Reki, St. Ootardu, Petrovčah, St lij pod Turjakom, Tinsko, Križevcih, Ra kičanah. RADIO LJUBLJANA »- -n £ i__i Nedelja. 26. junija: Vesel nedeljski po realista. Njegov »Prebujajoči se fantom«:| Z(jrav (Pi0§če) — 8.15: Kvartet mandolin (A, ima dokaj ubrane barve. Da bi ga tudil Samariii) — 9.00: Napovedi, poročila — 9.15: vsebinsko razumeli pa menda nima in-lprenos cerkvene glasbe iz trnovske cerkve teresa... I— 10.15: Verski govor (msgr. V. Steska) — naiml-iišimi ie 130 slocu mordal 10.30: Slovanski plesi (plošče) 11.00. Pie- Mi”VSorSel Ki«čhH Stf&fiSSSS katerem smo pred kratkim na tem mestu J _ 12,oo- Narodne ob spremljevanju Kmeč, že poročali. Razstavil je nekaj prav po- tria, „ojc gdč § Sorenčanova — 13.00: Na srečenih grafik. Kavčič in Karel Ja- povedi — 13.20: Za kratek čas (igra Radij kob sta realista, ki mnogo obetata. V ski orkester) — 16.00: Sprejem gostov iz Ce Kavčičevem »Sedečem starcu« je nekaj. | hoslovaške (prenos s kolodvora) — i(i,30 kar nas spominja na Kosovega (Ivan) I Češka lahk o^lasba (plošče) 17.00: Kmet »Človeka s ceste«, samo da je Kavčič ura: C neprimerno trši. Stupica jc razstavili ]9;00'. 'Napove'dj, poročila 19.30: N»c. dve tihožitji, en zanimiv portiet 111 uc!n-|ura. jšjaga trgovska mornarica in naša pom. kovit izsek iz velemesta »Cerkev sv.lp0iitik (V- Cerič, dir. (Zgb.) — 19.50: Sme. Blaža«. Re ničeva imponira s svojimi tana: Libuša, uvertura (plošče). — 20.00 drznimi nasičenimi barvami. Vesel domač večer. — 22.00: Napovedi, po Nadalje so razstavili še: K1 e i n.I J0?*!® r~ 22-t5: Bodimo danes dobre volje Sl ovni k, Hudoklin (»Avtoportret«! pn,,; , . 1?nn. nia.h fresko) in K r a 1 j M. (nekam srčkano s,jke { ..k’'12.45. 'poroč.la ‘ - 13.00 kolor. risbo na svili »Otrok s hrtom«). Napovedi — 13.20: Šramel kvartet -Štirje Posebno pomembna je razstava po iz-j fantje: — 14.00: Napvoedi — 18.00: Pester redno bogatem • izboru kipov, ki pred- spored Radijskega orkestra —- 18.40: Ljub-stavljajo pač vse struje v današnjem I Danski št. Jakob od Valvazorja do Plečnika slovenskem kiparstvu. I H. J- (s- dr. J. Rus) — 19.00: Napovedi, po> Opekta Navaden zavojček m približno t kg marmelad«, cena Pin 4-— . očlla — 19.30: Nac. ura: Velikokikiudska okolica (dr. D. Nikolič). — 19.50: Zanimivosti — 20.00: Koncert. Sodeluje: pevski zbor Glasbene Matice (dirig. Mirko Polič), ojačeni Radijski orkester (d. D, M. Sijanec) in prof. K- Rupel (kot solsit) — 22.00: Napovedi, poročila - 22.15: Koncert lahke glasbe (Rad. ork.) Torek, 28. junija. 9.00: Šolska ura: Vidovdanska proslava — 9.30: Prenos iz Ma-rijanisča — -bfagoslovitev zastave VDK — 10.00: Prenos ecrkvene glasbe, iz stolice (oddaja prekinjena od 10.30—12.) — 12.00: Tri srca — ena pesem: Jugoslavija! (koncert R. ork, — 12.45: Poročila — 13.00: Napovedi — 13.20: Iz naše domovine (plošče) — 18.00: Prenos slav. akademije Prosvetne zveze iz vel. dvorane Uniona — 19.00: Napovedi, poročila — 19.30: Nac. ura: Naše pomorsko ri-barstvo in njegova ekonomska važnost (A. Plančič) — 19.50: A. Dvorak: Iz novega sve-- 2G.'30: Prenos govorov z akademije Čehoslovakov (iz op. gled.) — 21.15: Reportaža bakljade (prenos z banske palače) — 22.00: Napovedi, poročila •— 22.15: Jugosl. narodne pesmi in plesi (koncert Rad. ork.) -Sreda, 29. junija 8.30: Reportaža jubilejnega sprevoda — 9.30: Vesel jutranji koncert (Radijski orkester) — 10.30: Prenos službe božje s Stadiona, nato govori — 12.: Slovenski vokalni kvintet — 12.45: Poročila 13.00: Napovedi— 13.20: Koračnice, valčki in polke (plošče) — 15.: Reportaža javnega nastopa na Stadionu vmes duet bratov Golobov na plošče — 18.30: Zborovski koncert — 19.00: Napovedi, poroč. Adamič: Mrzel veter — 19.30: Nac. ura: Pomorska ideologija in vojna mornarica (N. Stankovič) 19.30: Sorokin: Ruski potpuri (zbor ural. kozakov, plošče) — 20.00: V. Parmov ve- čer. Sodeluje: g. J. Gostič, prof. M. Lipovšek (spremljava) in Rad. orkester. — 21.30: Cajkovskij: Koncert za violino z orkestrom op. 35 (Bronislav Huberman in veL sinf. ork. plošče) — 22.00: Napovedi, poročila — 22.15: Kvartet mandolina (M. Antunovič). četrtek, 30. junija 12.00: Operni spevi (plošče). — 12.45: Poročila — 13.00: Napovedi — 13.20: Opoldanski koncert Rad. orkestra — 14.00: Napovedi 18.00: Koncert na wur!iških orglah (plošče) — 18.40: Slovenščina za Slovence (g. dr. R. Kolarič) — 19.00: Napovedi, poročila — 19.30: Nac. ura: Organizacija desetega vseslovanskega zleta (dr. Alfred Pihler) — 19.50: Deset minut zabave — 20.00: Saksofon in ksilofon (plošče) 20.15: Klavir solo — 20.40: C. Franck: Simfonične varijacije za klavir solo in ork. 22.00: Napovedi, poročila — 22.15: Za ples in boljša voljo (plošče). Petek, 1. julija 12.00: Razni zbori pojo (plošče) — 12.45: Poročila — 13.00: Napovedi — 13.20: Vojaške godbe igrajo (plošče) — 14.00: Napovedi — 19.00: Napovedi, poročila — 19.30: Nac. ura: Bitka na Bre-galnici — 25Itenica srbsko-bolgarskc voine 1. 1913 (N. Colovič) — 19.50: 10 minut za planince (g. ing. Avčin France) — 20.00: Mo-niuszko: Bajka, uvertura (ork. čl. varšavske opere — plošče) — 20.10: Zenska ura: Naši letoviščarji (ga. 1. Velikonja) — 20.30: Akademski pevski kvintet: Skladbe A. Hajdri-lia — 21.15: Koncert češke klavirske glasbe (g. prof. P. Šivic) — 22,00: Napovedi, poročila — 22.30: Angleške piošče. Sobota, 2. julija: 12.00: Plošče znane in izbrane bodo zdajle vam igrane. Vse lntijo v pravi red brez sporeda, brez besed. — 12.45: Poročila — 13.00: Napovedi — 13.20: Plošče — 14.00: Napovedi — 18.00: Za vesel delopust (igra Radijski orkester) — 18.40: Vtisi iz Amerike (g. dr. Jure Adlešič) — 19.00: Napovedi, poročila — 19.30: Nac. ura: O pogozdovanju našega primorskega Krasa (prof. inž. Alfonz Hauders) — 19.50: Pregled sporeda — 20.00: O zunanii politiki (g. dr. Alojzij Kuhar) — 20.30: VII. večer muzi-ko-medijantov .—v 22.00: Napovedi, poročila — 22.15: Za vesel konec tedna (plošče). Odrtllle In priložile vprašanju fvefovafec odgovarja samo na vpraianja. ki iim ie prlloimn ta odrezek 1 .e 0 ! N O S r •> 25. lunlla 1938 a RAJ Za dom in pridne roke Materinstvo in vzgoia Vzgoja pohabljenih otrok. Vzgoja je najtežja umetnost. Dober vzgojitelj mora skrbno negovati vse dobre lastnosti svojega gojenca, vse slabe pa mora dosledno zatirati. Še pri zdravih , normalnih otrocih je to težak posel, kaj šele pri otroku, ki ima kakšno hibo. Uboga je mati, ki ima takšnega otroka. Zelo mora pri vzgoji paziti, da mu ne pokvari značaja. Med kmečkim ljudstvom je zelo razširjena prazna vera, da so »zaznamovanem«, torej ljudje, ki imajo kakšno telesno hibo (ki so grbasti, šepavi, hromi, škila-lasti, mutasti, v obraz nakaženi) tudi v nravstvenem oziru slabši od zdravih, da so hudobni, škodoželjni, maščevalni in ljubosumni. To je na žalost mnogokrat res, toda taki niso že po naravi, take jih je napravila vzgoja in pa brezobzirna družba. Zgodovina človeštva pozna mnogo pri merov, ko so telesno pohabljeni ljudje postali veliki dobrotniki človeštva; zato naj nobena mati ne obupa. Kljub telesni napaki lahko postane njen otrok prav plemenit član človeške družbe. Ob vsakem pogledu na otroka se ji bo sicer stisnilo srce, toda naj tega otroku ne pokaže. Hibe so lahko podedovane, prirojene ali pa so posledica kakšne bolezni ali nezgode, čim zapazi mati hibo pri otroku, naj ga pelje k zdravniku, ker mnogo napak se da v pravem času še odpraviti. Nobeni stroški naj ne bodo preveliki, ker otrokovo življenje je vredno tega. Ce se pa napaka ne da več odpraviti, pa je treba tem skrbneje izpopolniti otrokov značaj. Vzgoja pohabljenega otroka se v glav nem ne razlikuje od vzgoje normalnega otroka. Duševno je navadno pohabljen otrok prav tako razvit kakor zdrav. Pri vzgoji pohabljenih otrok naše matere zelo grešijo. Ker se jim smili in ker vedo, da bo moral v življenju še mnogo prestati, ga prekomerno razvajajo. Taka mati otroku samo škoduje, ker mu bo pozneje tem težje. Ko bo zaznal razliko med prijetnim življenjem doma in trdo resničnostjo v poznejšem življenju. Postal bo boječ, malodušen in si ne bo znal sam pomagati. Mati ne sme nikoli vplivati na otroka tako, da bi se sam sebi smilil, nikdar ne sine radi telesnih napak izpregledati njegovih napak v značaju. Prizanesljivo in dosledno mora napake pri njem zatirati. Čeprav na srečo ne mnogo, imamo pa vendar matere, ki se svojih pohabljenih ctrok sramujejo, jih zapostavljajo, se zanje ne brigajo in jih celo zasmehujejo, češ, kaj boš ti grbavec, ne bodi vsiljiv, saj vidia, da te nihče ne mara. Taka mati je zločinka, njena krivda je, če postane tak otrok pozneje hudoben, maščevalen in krut. Niti preveč strogo, niti preveč prizanesljivo ne sme biti ravnanje s pohabljenim otrokom, če mora radi napake mnogo mirovati, naj sede mati k njemu, ga kratkočasi in se z njim pogovarja. Težko je, ko prične tak otrok hoditi v šolo. Tam naleti na brezobzirne součen-ce, ki se bodo norčevali iz njegove telesne hibe. Tedaj naj stopi mati k učitelju po pomoč. Doma pa naj otroka pouči, da naj se nič ne zmeni za besede so-učencev in jim naj s pridnostjo in znanjem dokaže, da je boljši od njih. Vzbudi naj v otroku zavest, da je lepa duša več vredna od lepega telesa. Matere, ki pa imate zdrave otroke, vzbudite v njih ljubezen do pohabljenih. Zasmehovanje pohabljenih nesrečnežev je najgrša podlost, ki bi se morala vedno strogo kaznovati. (Dalje.) Kamilite kot domače zdravilo Da imajo kamilice veliko zdravilno moč, to so vedele že naše prababice in so zato to rastlino visoko cenile. Med zdravilnimi rastlinami pripada kamilicam prvo mesto. Služijo nam za zunanjo kakor za notranjo uporabo. Za notranjo uporabo ga pijemo v oblik ičaja (navadno grenkega), in sicer pri želodčnih in črevesnih krčih, kataru prebavil, napenjanju, pri želodčnih in ledvičnih obolenjih, pri bolečinah ob mesečnem čiščenju itd. Z zunanjo uporabo mislimo kopeli in obkladke. Zelo priljubljene in učinkovite so sedne kopeli pri vnetju jajčnikov, maternice, ledvic, mehurja, pri hemoroidih itd. Uporabljamo pa čaj tudi za izpiranje oči, ušes, nosa, gnojnih ran, ust in grla. Sijajno pa delujejo kamilice na kožo v kozmetičnem smislu. Napravijo jo glad ko, čisto in svežo. Poživljajo krvni obtok, okrepijo in čistijo znojnice, odpravljajo gube, suhi lišaj, izpuščaje, kraste, vnetja in razpokano kožo. Zdravijo pa tudi rane, opekline, ozebline in vlažna kožna vnetja (volk). Kdor ima v koži zajedalce (ogrce) naj napravi kamilično parno kopel in z lah-kpto jih bo iztisnil, ne da bi pri tem ranil kožo. Torej, uporaba kamilic v domačem zdravilstvu ie tako mnogostranska, da bi nač ne smele manjkati v nobeni hiši. In kar je najvažnejše — so zelo poceni. Gojenje paradižnikov Vsaka gospodinja, ki ima vrt, goji gotovo tudi paradižnike. Vprašanje pa je, če misli vsaka tudi na to, kako bi rastlino razbremenila in ji pripomogla do hitrejšega zorenja. Na vsakem paradižnikovem grmu zraste mogo več plodov nego jih more dozoreti. Rastlina pri tem mnogo trpi radi teže plodov, a rastlinski sok mora razdeliti na preveč delov. Gospodinja naj sama presodi, koliko plodov se ji zdi dovolj za eden grm, a vse nad-številne naj odstrani. Seveda bo odstranila one, ki so še najmanj razviti. Razredčiti pa je treba tudi listje, da ima solnce prost dostop do plodov. KUHINJA črešnievo pecivo. Vzemi 1 kg zdravih, sladkih črešenj, operi jim peclje in peške. Nato jih deni v skledo ter potresi s 5 dkg. sladkornega prahu. Pripravi naslednje testo: Raztepi dobro 3 rumenjake, 1 žlico ruma, /» 1 mleka, 20 dkg fine moke ter 10 dkg slad karja. Prideni nastrganih lupin V* citrone, za noževo oknico pecivnega praška in r.ekaj soli. Iz 3 beljakov sepi snex in ga primešaj gorenji zmesi. V tortnem modemu ali navadni kozi segrej nekoliko masla in nasuj drobtinic. vlij v kozo polovico testa in nato čre-šnje. Vrhu vlij drugo polovico testa ter deni v precej vročo pečico, kjer naj se peče */*— y„ ure. Ko je lepo rumeno, s tankim nožem odlušči od modela ter zvrni na krožnik. Posuj s sladkorjem in postavi na mizo. Rlbezlove ploščice. Vzemi Yt presejane dobre moke in zmesi na deski s 3 rumenjaki. 5 dkg masla, 5 dkg sladkorja, nekoliko soli in za noževo konico pecivnega praška. Ko ie testo ugneteno, ga razvaljaj 1/t prsta na debelo ter oblikuj v podolgovato ploščo, katero položiš v namazan pekač ter spečeš v srednje' vroči peči. da se bledorumeno zapeče. — Med peko si pripravi ‘/a kg ri-bezlovih jagod, katere opereš in osladiš s 5 dkg sladkorja. Iz treh beljakov stepi sneg, kateremu primešaš 2 žlici sladkorja. Čez pečeno testo namaži najprej sneg, nato ribez. l.ahko postaviš pecivo še za trenutek v pečico, da se sneg malo strdi. Pecivo razreži na ploščice. Špehova ali ocvirkova potica. Napravi navadno testo za potico. Vzhajano in razvaljano testo pomaži s sledečim nadevom: V4I mrzlih ocvirkov sesekljaj ali pa zmelji v mesnem stroju, jih deni v skledo, primešaj 1 rumenjak, žlico kisle smetane in sneg enega beljaka. Namazano tsto potrosi z žlico sladkorja in ščepom 'cimeta. Nato obreži testo na robu, jker boš začela zvijati, ga zvij, postavi na gorko, da vzide in peči v srednje roči pečici eno uro. Potico postavi toplo ali mrzlo na mizo. Rezanci s snegom. Domače rezanece skuhajte tako, da so še trdi, jih precedite ter stresite na krožnik. Še popreje si pripravite to zmes: Malo surovega masla mešajte z marmelado in sladkorjem, nato dodajte zmlete orehe in sneg 5—6 beljakov. S to zmesjo pokrijte rezance in jih postavite v pečico, da zarumene. Količina posameznih stvari je poljubna. Kdor ima rad sladko, naj poprej rezance posuje s sladkorjem in nasloni. Sesekljan zrezek iz telečjega mesa. Sesekljaj 1U kg telečjega mesa. ki si mu odstranila kosti, kožic in žile, prideni polovico v vodi napojen ein dobro ožete žemlje, nekoliko soli in žlico v surovem maslu zarumenjene čebule; vse skupaj stlači prav dobro z roko, napravi iz tega dva za prst debela zrezka, ju po obeli straneh potresi z drobtinami in v vroči masti speči. Pečene postavi z poljubno prikuho ali solato na mizo. Telečja obara z grahom. Deni v kozo 1 < kg na večje kocke zrezanega telečjega mesa (prsa, pleča ali vrat), pol žlice masti ia malo čebule, osoli, pokrij in duši, da se zmehča in nekoliko zarumeni. Nato poberi meso na krožnik, v kozo pa deni toliko moke, kolikor je povzame mast in mešaj, da se moka zarumeni, prilij ‘/2 1 bostne juhe in kuhaj nekaj minut. Nato prideni K 1. kuhanega zelenega graha in meso ter vse skupaj še 10 minut kuhaj. Daj obaro z dušenim rižem na tnizo. (Tej obari prideneš lahko tudi kuhane cvetke karfijole ali 1—2 žlici dušenih gob). Podmetena korenova prikuha. Olupi zeleno kolerabo in celo skuhaj. Kuhano zreži (kar je mehkega) na majhne kocke. Posebej duši v 2 žlicah matsti debel, ostrgan in na rezance zrezan koren. Ko se koren zmehča, mu prideni pripravljeno kolerabo, dva srednje debela, olupljena in na kocke zrezana kuhana krompirja z vodo vred, osoli in pod-meti 1 žlico moke raztepene v treh žlicali vode, prideni nekoliko drobno zrezanega zelenega peteršilja in ščep popra. Ko vsa skupaj še nekaj minut vre, postavi kot samostojno jed ali prikuho na mizo. Masleni žličniki za govejo juho. 5 dkg pres- nega masla mešano tako dolgo, da se speni. Potem primešamo 1 rumenjak, žlico mleka in soli ter neprestano mešamo. Posebej namočimo v vodi eno žemljo, jo ožmemo, pretlačimo in primešamo maslu obenem s 7 dkg moke in s snegom iz enega beljaka. Koruzna juha. Dva velika krompirja olupimo, narežemo na drobne kocke in damo kuhat v Vs 1 mrzle vode. Kuhamo ga tako dolgo, da prične razpadati Potem mu pride-nemo P/4 1 sirotke in prevremo. Posebej primešamo 2 žlici koruzne moke s V\ 1 sirotke in strežemo vse skupaj v juho. Zdaj scvremo 2 žlici na kocke zrezane prekajene slanine in zabelimo z njo juho, ki jo nato osolimo in kuhamo še približno eno uro. Nazadnje vlijemo v juho še žlico goste kisle smetane in jo še enkrat prevremo. PraktiinS nasveti Če se pasta za čevlje posuši. Dostikrat poabi gospodinja zapreti škatljico s pasto za čevlje in pasta es potem posuši in strdi. To se da popraviti. Škatljico s pasto je treba dati na peč, ki ni prevroča. Krema se začne počasi topiti. Potem prilijemo nekaj terpentina ali pa surovega mleka in pasta bo zopet tako dobra kkaor poprej. Dolgo časa sveže češnje. Kdor ima voljo, naj preizkusi ta nasvet: Čisto zdrave, peclja-te in popolnoma suhe češnje deni v suho steklenico s širokim grlom. Steklenico s čre-šnjairti zamaši, zapečati in zakoplji v zemljo. Ostale bodo sveže do jeseni. Krompirjevo cvetje. Pravijo, da je najboljša ona rvsta krompirja, ki nič ne cvete ali prav malo. Če pa krompir vendar cvete, je dobro, če cvete potrgamo in krompir bo debelejši. Da kokoši bolje neso, jim daj semena o onem nesrečnem dogodku, ko je v Srednji vasi do tal pogorel županov skedenj. Poiskal sem star, pošvedran čevelj ter se z njim napotil v delavnico Ignacija Štibaleta. Mojster je sedel na svojem tri-nožiku ob mizici, natrpani s šili, kladivi, kleščami, žeblji in starimi škepeli, na steni poleg mišice pa se je v lepem, zlatem okvjrju, v kakršnih so včasih prodajali cesarske slike, ponujal radovednim očem izrezek iz časopisa, v katerem se je nahajalo tudi ime mojstra Ignacija štibaleta. Naredil sem se, kakor da mi ni ničesar znanega o tem dogodku, on pa je na moje vprašanje s srečnim nasmehom na zgubanih licih izpod očal poškilil na okvir, iztegnil roko in pričel: »SJavno občinstvo...« Oglasi v „EDI N OSTI" posredujejo med mestom in deželo! JbuM-JUutia Specialna popravljalnica aparatov vseh znamk!!! radiotehnik Kvalitetni aparat Zastopstvo in prodaja: L BEZENŠEK, Maribor Vetrinjska ulica 17/L Avtomobilisti * motociklisti pozor! je otvorila v Tattenbachovi ul. 14 beseda 0-55din, dopisovanje po 1*50 din; inse-ratni davek do 40 besed 1m- din, nad 40 besed 2m- din. Za šifrirana pisma se plaia 10'— din. Za odgovor le priložiti 3-din v znamkah KEMINDUSTRIJA D. z O. z. BARVE — LAKI - KEMIKALIJE MARIBOR Aleksandrova 44 Nova prodajalnica Vetrinjska ulica 18 najmodernejše opremljeno bencinsko črpalko ki jo bo vodil gospod li.dm GiiStikiif Potrudil se bom, da bomo gg. avtomobiliste in motocikliste v vsakem oziru zadovoljili ter se priporočamo za čim večji odjem — V zalogi stalno vsa avtomobilska in motorna vozlail 135 Ali iie mogoče ozdraviti angino pectoris! Za bolezen angina pectoris so našli novo metodo zdravljenja. »Povzročeval-ca« je baje treba obdelovati z rentgeno-virni žarki. Vzrok te bolezni je neki hormon, ki mu pravijo učenjaki adrenalin. Čimbolj se reducira množino v krvnem obtoku se nahajajočega adrenalina, tem prej ozdravi človek. To redukcijo pa je najlažje izvesti z .rentgenoviini žarki. SARDINE kvalitetne znamke, dokler zaloga traja: 1/10 kg škatlja 1/8 „ 1/5 „ „ 1/4 „ „ 1/2 n n 1 „ Din 2-50 3-50 4*50 7*- 14*- 25*- Obročki s kaper« 1/12 kg škatlja . • ■ Din 2*50 1/8 „ „ ... „ 3-50 1/5 „ „ • • >, 6*50 Oglejte si izložbo ostalih ribjih špecijalitet in primerjajte cene. Z. QflDERL€ Gosposka ul.20, Teief.29-10. Zemun lii Specialiteta tvrdke ^- I. _.... FBIISKOGORSKI BISPR Moserjeva ul. 1 Telef. 37-5-55 Zastopnik: FRANC VOGRIN Maribor, Ma sirova 15/1 Tel. 26-64 Nedolžne žrtve razbesnelega bika Blizu Carigrada se je nedavno odtrgal bik od verige ter zdivjal v nek drugi hlev, kjer je pričel strahovito besneti. Ko se je žival umirila, so našteli osem inrt-vih; kobil s preparanimi trebuhi, poleg tega še sedemnajst težko ranjenih konjev in osem prav tako poškodovanih volov. Cltaite in Sirite ..EDINOST" AMATERJI! Za 'ase posnetke uporabljajte vedno le Najboljši filmski materijal za snimanje l Razvijanje - kopiranje - povečanje strokovno hitro in poceni r FOTO - KINO ODD. - KEMIKALIJE I. T. D. IVAN PEČAR aribor - Gosposka ulica 11 2500 Din rabite, da zaslužite 1000 Din mesečno doma. D o p i 8 e: „Anos“ Maribor Orožnova 6 Priložite znamko' Tiskarna Litografija Knjigoveznica Kamnotisk Offsettisk Bakrotisk Anilinski tisk Piakaterski zavod Tisk časopisov PIROFANJA patent MARIBORSKA TISKARNA . ... MARIBOR KOPALIŠKA ULICA 6 Telefon 25-67, 25-68. 25-69 izda ja "konzorcij "»Edinosti« v Mariboru. Odgovorni urednik Erancč Geržell. novinar. Tiska Mariborska tiskarna d. d., predstav, ravnatelj Stanko Detela, vsi v Mariboru