Družba sv. Cirila in Metoda. V aedeljo, dae 29. julija iaia družba sv. Cirila in'"Metoda v Ljubljaai avojo III. veliko skupačiuo ia tokrat ima jo na Ptuji. Prva taka akupačinaje bila leta 1886 v Ljubljani, druga laui v Trstu ia tretja bode na zeleaem Štajarju, v alavao znaaem Ptujakem mestu. Nje vzpored je doloeil odbor družbe dae 11. julija 1888 ter je tak-le: I. Božja alužba pri oo. miaoritih ob lO1/^ uri dopoludue. II. Zbo- rovaaje v ,,Narodaem domu" ob 11V2 uri do- poludae. Pri ajem bode: 1. Nagovor prvomestaika, 2. in 3. Poročilo tajnika ia blagajaika, 4. Poročilo nadzoraištva, 5. Volitev jedae tretjine odbornikov. Vsled žreba izstopijo aamreč letoa iz druž- biuega vodstva gg.: Matej Mooaik, Ivaa Muruik, dr. J. Voaajak ia Aadr. Žumer. § 16. določuje v tem to-le: ,,Vsako leto izstopi jedaa tretjiaa (iz vodatva družbe). Prvi dve leti določa žreb vodstveae ude, ki izatopijo. Nadzoruiki iu razsodaiki pa se volijo vsako leto iz nova". 6. Volitev nadzoraištva iu 7. razsodništva. Glede velike akupščiae določa § 14. druž- biaih pravil tako-le: ,,Velike akupačiae se udeležujejo a posvetovalao ia glasovalao pravico: a) častai družbeniki, b) pokrovitelji, c) udje družbenega vodstva, d) udje družbenega nailzorništva ia i'azsodništva ter e) zastopniki podružaic. Število zaatopaikov podružaic ae uataaavlja tako, da je na vaakih 50 družbeaikov jeden zaatopaik, veadar pa aiora vsaka podružaica aajmaaj po jedaega imeti". Družba sv. Cirila in Metoda ae ae peča a politiko, ajej je izgola aa tem, da skrbi otrokom slov. starišev za alov. poduk, ko bi ga brez aje ae dobili ter bi jih phali ali že v trde nemške ali v trde laške šole. Tega je treba posebao v tacih krajih, ki leže ob mejah ali v katerib preži ,,aemaki šulvereia", šulvereia za Nemce" ali laško društvo ,,pro patria" aa elov. otroke ter jih pše v svoje šole, da jib prelevi v Nemce ali Lahe. Slov. revše, ki pride v take šole, je uboga parat, ki si aapše glavo s tujo beaedo ia s tujim aaukom, tega pa, zavoljo česar hodi otrok v male aol«, se prav ne aauci aikjer aikoli ter ostaae reva, le ae bolj aevaraa douiacim, ker ai domišlja, da kaj zaa ia to samo zato, ker lehko žlobudra, kaj v jeziku, ki domačim ae teče gladko. Tako revše aima potlej več srca ae za stariše svoje, ae za domačo hiao, ae za domačo službo božjo, na robe vse to a časoai zatajuje, zaaicuje, sovraži ia šola, v katero bodi. napeljuje ga še pogosto sama aa to, vsaj v djaaji. To je za-aj grozovita aeareča ali revše je ae zapazi, ali se je ae zave, dokler ga popolaem ae potlači ter ga ae vkleae za vselej v okove pogubae polovičarije. Naša družba, družba sv. Cirila ia Metoda v Ljubljaai, si prizadeva, da obvaruje, kolikor ia kjer more, slov. otroke take aesreče. Zato skrbi, da se aapravi ali obdrži za-aje slov. šola, taka, ki jib. podučuje v domačem, materaem jeziku ter jih aapeljuje aa to, da bodo kedaj dobri kristjaai ia pošteai Sloveaci. Ia zaatopaiki te družbe, možje iz vseb krajev, kjer prebiva slov. ljudatvo, goapodje iz vseh staaov, dubovski ia posvetai — taki bodo zbraai v nedeljo v ,,Narodaem domu" aa Ftuji. Njih torej ame, aiore ia mora biti veselo slov. ljudstvo po vsem zeleaem Stajarji. Njib bode pa zato tudi, kolikor je aiogoče, alovesao počaatilo ter se dražbe sy. Cirila ia Metoda zvesto okleailo. Sad te velike skupščiae aaj bode ta, da oživi prav obilno atevilo aovih in da se vtrdijo krepko te podružaice, kar jili že doslej imaaio po uašem lepem slov. >Stajarji. rSloveaskim siaovom aaj v srce doai, Da višje dolžaosti ia alavaiše ai, Ko za domovja čast, Blagor ia srečao raat Delati, kjer koli Sloveaec živi!"