GLEDAL I ŠČE X GLEDAL I ŠČE X CELJE CELJE SEZONA SEZONA 2019/20 2019/20 Slovensko ljudsko gledališče Celje upravnica MAG. TINA KOSI svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN telefon +386 (0)3 4264 208 e­naslov blagajna@slg­ce.si Blagajna je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. lektor JOŽE VOLK tajništvo tehnični vodja MIHA PEPERKO vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND telefon +386 (0)3 4264 214 telefaks +386 (0)3 4264 206 e­naslov jerneja.volfand@slg­ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e­naslov barbara.petrovic@slg­ce.si strokovna administrativna delavka URŠKA VOUK telefon +386 (0)31 670 957 e­naslov urska.vouk@slg­ce.si telefon +386 (0)3 4264 202 telefaks +386 (0)3 4264 220 centrala +386 (0)3 4264 200 e­naslov tajnistvo@slg­ce.si Ustanovitelj Slovenskega ljudskega gledališča Celje je Mestna občina Celje. Program gledališča finančno omogoča Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. svet Gledališča Celje MAG. ALENKA OBRUL ZLATKA ŠOŠTERIČ ERIK SAFRAN (predsednik) PRIMOŽ POGELŠEK (namestnik predsednika) MANJA VADLA informatorka­organizatorka URŠKA ZIMŠEK strokovni svet Gledališča Celje SIMON MLAKAR (predsednik) MAG. MILENA ČEKO PUNGARTNIK MOJCA MAJCEN DR. ANTON ŠEPETAVC UROŠ GORJANC ANDREJ MURENC strokovna administrativna delavka JERICA VITEZ www.slg­ce.si blagajna Slovensko ljudsko gledališče Celje Repertoarna knjižica sezone 2019/20 REPERTOAR 7 PONOVITVE 25 ZA OTROKE 33 IGRALSKIANSAMBEL 49 NAGRADE 2018/19 75 ABONMAJI 81 DNEVIKOMEDIJE 91 GLEDALIŠČE CELJE 95 SPONZORJI 99 Spoštovani obiskovalke in obiskovalci Gledališča Celje Prihajajočo sezono bomo v Gledališču Celje začeli s prenovljeno dvorano in obema foyerjema. Končno bomo lahko svojim obiskovalcem ponudili udobnejši in prijaznejši prostor za doživetja gledaliških predstav. Izjemno smo veseli, da bomo skupaj z Mestno občino Celje obnovili že dotrajane prostore naše dvorane, ki bo po novem opremljena z udobnejšimi stoli, z večjim razmikom med vrstami in posledično boljšim pogledom na oder ter s prezračevalnim sistemom. Prenovljena bosta tudi spodnji foyer z garderobo za obiskovalce in zgornji foyer za druženje po premierah. Naše gledališče je bilo letos prvič v svoji zgodovini s strani strokovne komisije na Ministrstvu za kulturo ocenjeno kot vrhunsko, kar je veliko priznanje našemu umetniškemu delu. Na odru se bo zvrstilo kar šest novih premier za odrasle in ena za otroke. Uprizorili bomo nagrajeno monodramo izraelske pisateljice in dramatičarke Nave Semel Večni otrok, pripoved matere, ki rodi otroka z Downovim sindromom, dramsko noviteto Rajzefiber Gorana Vojnovića v koprodukciji s Prešernovim gledališčem Kranj z aktualno temo odnosa 4 GLEDALIŠČE CELJE 5 med materjo in sinom ter problemom migracij v današnjem času, politično satiro, nagrajeno na natečaju za žlahtno komedijsko pero, mlade dramatičarke Ize Strehar Vsak glas šteje, glasbeno-gledališko pripoved Gogoljeve klasike Plašč, nagrajeni tekst vrhunske finske ustvarjalke Sofi Oksanen Očiščenje, ki odpira problematiko druge svetovne vojne in današnjega časa skozi usodo družine, in klasično delo Leva Nikolajeviča Tolstoja Oblast teme, katerega tema je grobo podeželsko življenje 19. stoletja. Za otroke bomo pripravili predstavo Heidi avtorice Johanne Spyri in kot vsako leto Abonmajček s predstavami različnih slovenskih gledališč. Program je zasnovan umetniško ambiciozno, z novimi teksti, med njimi številnimi nagrajenimi, ki odpirajo različne tematske sklope, in je hkrati zanimiv za širše občinstvo. Pridružite se nam v novi dvorani! — mag. Tina Kosi upravnica Gledališča Celje SEZONA 2019/20 Nava Semel VEČNIOTROK MALI ODER Nikolaj Vasiljevič Gogolj PLAŠČ ‫םייניעה ירוחאמ דליה‬ Шинель monodrama prva slovenska uprizoritev pripoved z glasbo krstna uprizoritev prevajalka Alja Predan režiser Yonatan Esterkin premiera septembra 2019 avtorja dramatizacije Tina Kosi, Juš A. Zidar režiser Juš A. Zidar premiera februarja 2020 Johanna Spyri Sofi Oksanen HEIDI OČIŠČENJE predstava za otroke krstna uprizoritev Puhdistus avtorica dramatizacije Tatjana Doma režiserka Ivana Djilas premiera septembra 2019 Goran Vojnović RAJZEFIBER drama krstna uprizoritev režiserka Anica Tomić premiera oktobra 2019 koprodukcija s Prešernovim gledališčem Kranj tragedija prva slovenska uprizoritev prevajalka Julija Potrč režiser Jari Juutinen premiera februarja 2020 Lev Nikolajevič Tolstoj OBLAST TEME Власть тьмы drama v petih dejanjih prevajalka Tatjana Stanič režiserka Maša Pelko premiera maja 2020 Iza Strehar VSAK GLAS ŠTEJE komedija krstna uprizoritev režiserka Ajda Valcl premiera novembra 2019 Pridržujemo si pravico do spremembe programa. MALI ODER VEČNIOTROK MALI ODER ‫םייניעה ירוחאמ דליה‬ Nava Semel (1954– 2017) je izjemno prva slovenska uspešna izraelska uprizoritev in tudi mednarodno uveljavljena pisateljica, dramatičarka, libretistka in prevajalka. Njeni romani so bili prevedeni v številne tuje jezike, pisateljica je bila tudi večkrat nagrajena. Med drugim je leta 1996 prejela nagrado izraelskega ministrskega predsednika za literaturo in leta 1994 francosko nagrado mediteranskih pisateljic. Leta 2007 je bila izbrana za žensko leta na področju literature v Tel Avivu. Monodrama Večni otrok je nastala leta 1986. Gre za monolog ženske, ki, ne da bi to vedela, rodi otroka z Downovim sindromom. Njen zakon je srečen, njena štiriletna prvorojenka je zdrava, z rojstvom sina z Downovim sindromom pa se njihovo družinsko življenje postavi na glavo. Maja pripoveduje svojo zgodbo na predvečer dneva, ko mora njen sin Yotam prvič v šolo. To je trenutek, ko ga bo morala spustiti iz varnega zavetja družine v svet samostojnosti in tudi okrutnosti, ki se kaže v odnosu zdravih do mentalno prizadetih. Zunanji svet je krut in neizprosen. Nekateri prijatelji za zmerom zapustijo družino, drugi se distancirajo, tretji se sprenevedajo, redkokdo je pripravljen sprejeti in se soočiti z dejstvom, da je otrok sicer prizadet in navzven drugačen, a navznoter mil in topel ter povsem enak kot vsi zdravi ljudje. Tudi poimenovati se ga sramujejo, največkrat ga naslavljajo s »tisti otrok«. Celo oče in Majin soprog David se egoistično zapira vase in čas večinoma posveča teku, s čimer premaguje svoje nelagodje. Ena redkih, ki je imela s svojim pravnukom iskren in razumevajoč odnos, je bila nedavno pokojna Majina babica Erika. Zdaj, ko je napočil veliki dan odhoda v šolo, zdaj bi mati želela rešiti svojega šestletnega sina pred vsemi prihodnjimi zasramovanji, posmehovanji in krivicami, ki ga čakajo na poti v odraslost. A to je le njena želja, resničnost je drugačna. Igra je bila premierno uprizorjena leta 1987 v Mestnem gledališču v Haifi, kjer je bila na sporedu kar enajst let in doživela več kot tisoč ponovitev. Leta 1988 je bila nagrajena kot najboljša igra leta, leto pozneje pa tudi kot najboljša uprizoritev leta. Vrsto let je bila na repertoarjih različnih gledališč v tujini, pa tudi na številnih radijskih postajah. V Avstriji je bila celo proglašena za najboljšo radijsko igro leta. Uprizarjali so jo v Avstriji, Belgiji, Franciji, Romuniji, Italiji, ZDA, Poljski, Irski, Češki, Norveški, Nizozemski, v Izraelu pa so jo leta 2006 igrali celo v arabščini. 11 SEZONA 2019/20 prevajalka Alja Predan monodrama režiser Yonatan Esterkin premiera septembra 2019 NAVA SEMEL HEIDI Švicarska pisateljica Johanna Spyri (1827–1901) se je začela s pisanjem ukvarjati dokaj pozno, ko je dopolnila štirideset let, do takrat pa se je, kot se je spodobilo za tiste čase, ukvarjala z vzgojo sina. Klasični roman mladinske literature Heidi je izšel leta 1881 s podnasavtorica lovom Za otroke dramatizacije in tiste, ki imajo Tatjana Doma otroke radi. Večino krstna uprizoritev njenih del je danes pozabljenih, roman Heidi pa, kljub temu da je bil napisan konec 19. stoletja, še danes ostaja eno najbolj poznanih mladinskih del švicarske literature. Heidi je sirota in po smrti staršev živi s teto Deto. Ko se teti ponudi dobro plačana služba v mestu, odpelje Heidi k Dedu na Planino. Skrivnostni Ded s svojim samotarskim načinom življenja buri domišljijo vaščanov, v resnici pa je tudi on osamljen in nesrečen. Umaknil se je v življenje visoko v gorah, kjer živi povezan z naravo. Ded in Heidi se hitro navežeta, drug v drugem najdeta družino in ljubezen, po kateri sta hrepenela. Heidi se zaljubi v naravo, kjer se popolnoma osvobodi. Ded jo uči življenja z naravo, jo pri njenih raziskovanjih spodbuja in vzgaja v samostojno bitje. Heidi na Planini spozna tudi prijatelja Petra. Nekega dne se nenapovedano vrne teta Deta in odpelje Heidi v mesto za družabnico bolni Klari. Heidi življenje v mestu ni všeč, saj je polno pravil in omejitev, ki jih pooseblja varuška, gospodična Rottenmeier. Klara živi pod budnim očesom varuške, ki je preveč zaščitniška in ji ničesar ne dovoli. Klarin oče se do hčerke vede, kot da je na smrt bolna, in beži v delo. Prav zaščitniški odnos je tisto, kar iz Klare naredi invalidko. Živi v svetu samih prepovedi, ki naj bi jo obvarovale, v resnici pa ji škodujejo. Heidi je Klarino nasprotje, je svobodomiselna, uporniška, vedoželjna in vztrajna. Ravno s svojim upornim in svobodomiselnim duhom spodbudi Klaro, da začne živeti. Heidi je zgodba o svobodi, ki jo lahko občutimo le v naravi, o sproščenosti, ki jo človek najde v povezanosti z naravo, o uporništvu, vztrajnosti in pogumu, ki so gonilo živ­ ljenjskih sprememb. Je zgodba o ljubezni in moči ljubezni in priča o tem, da so družina ljudje, ki se imajo radi, si pomagajo in skrbijo drug za drugega, ne glede na to, koliko članov jo sestavlja. Je zgodba o dveh različnih principih vzgoje, o vzgoji, ki otroka spodbuja, da postane samostojno in odgovorno bitje, čeprav je pot do tja včasih boleča, in vzgoji, ki otroka ščiti do te mere, da iz njega naredi psihičnega in fizičnega invalida. 12 GLEDALIŠČE CELJE JOHANNA SPYRI predstava za otroke režiserka Ivana Djilas premiera septembra 2019 RAJZEFIBER GORAN VOJNOVIĆ drama režiserka Anica Tomić premiera oktobra 2019 Slovenski filmski in televizijski režiser, scenarist, pisatelj in kolumnist Goran Vojnović je eno najbolj prepoznav­ nih imen na slovenskem literarnem področju. Napisal je tri romane – Čefurji raus!, Jugoslavija, moja dežela in Figa. Za prva dva je leta 2009 in 2013 prejel nagrado kresnik, za Figo pa Župančičevo nagrado 2017. Oktobra 2018 je Jugoslavija, moja dežela prejela italijansko na­ grado Latisana per il Nord Est, roman pa je v avtorjevi adaptaciji doživel tudi odrsko upodobitev. Za gledališče je Vojnović napisal še komedijo Tak si. Režiral je štiri kratke (Fužine zakon, Sezona 90/91, Moj sin, seksualni manijak, Kitajci prihajajo) in dva celovečerna filma (Piran Pirano in Čefurji raus!). Poljski sociolog Zygmund Bauman v eseju Migracijska panika in njena (zlo)uporaba zelo točno ugotavlja, kako smo vsi postali talci medijev, ki zelo spretno sporočajo javnosti o tesnobi in strahu in so pre­ polni referenc o migracijski krizi, ki je zavladala Evropi in ki naj bi na­ javljala zlom življenja, kot ga pozna­ mo. V takšnem stanju se, ne glede na begunsko zgodovino naših prosto­ rov, na migrante gleda kot na preteče in grozne sile, ki bodo uničile našo identiteto in integriteto. Rajzefiber spaja duh časa libe­ ralnega sveta, ki teži k solidarnosti in človekoljubju, hkrati pa nas na vsa­ kem koraku odmika od tega. Saša je prisiljen skrbeti za svojo bolno mamo. Dodatno pomoč zanjo mu najde prijateljica Daša. Iz be­ gunskega centra pripelje mlado begunko, ki takoj sproži val predsod­ kov. Čeprav je Sašu skrb za mamo odveč, mu služi kot krstna uprizoritev idealen izgovor, zakaj se ne more koprodukcija pridružiti punci, s Prešernovim gledališčem Kranj ki je odšla na študij v London. En teden se raztegne v en mesec in njegov odhod v tujino se vedno bolj od­ daljuje. Sanje o boljšem življenju v tujini se hitro razblinijo z njegovim spoznanjem, da bo tam za vedno tujec, da je tujina svet izločencev, svet tesnobe, osamljenosti in nepri­ lagojenosti, kjer ne bo nikomur več pripadal. Skozi različne življenjske zgodbe se razkrivajo odnosi v družini in med prijatelji. Ljubezen je včasih samo izgovor za lastno nezrelost in ne­ odločnost, dobrodelnost pa drugo ime za sebičnost in izgovor, zakaj se ne moremo soočiti z lastnimi teža­ vami. Kaj se zgodi, ko se naš teoretič­ ni ali celo praktični aktivizem postavi pod vprašaj? Kaj bo, če se sami znaj­ demo v položaju, ko moramo sprejeti odločitve in ko nekaj, kar nam je tuje, postane naša sedanjost in stvarnost? 15 SEZONA 2019/20 VSAK GLAS ŠTEJE IZA STREHAR komedija režiserka Ajda Valcl premiera novembra 2019 Dramatičarka in scenaristka Iza Strehar, predstavnica najmlajše generacije ustvarjalcev, si je za temo komedije Vsak glas šteje izbrala predvolilno politično zakulisje. Vsak glas šteje je politična satira, ki prerivanje za oblast krstna in barantanje uprizoritev s položaji, karie­ žlahtno rami in finankomedijsko cami kaže tako pero 2018 suho in cinično, da vsa banalnost golega trgovanja z družbenimi odnosi zadene gledalca direktno v obraz. Kritično ost neposredno usmerja na svoje poudarjeno poenostavljene like, posredno pa tudi na gledalca v dvorani, ki se zlahka prepozna v vlogi javnosti tukaj in zdaj, te javnosti, ki bodoče ali aktualne politike presoja po njihovi popularnosti in s tem sodeluje v začaranem krogu neumnosti in pritlehnosti, ki jo gleda na odru. Strokovna žirija je v utemeljitvi zapisala: »Vplivna in anonimna strica iz ozadja si za predsedniškega kandidata izbereta primerno gnetljivega »nečaka« in ga začneta uriti za spopad in zmago na prihajajočih volitvah. Pri tem kakopak ne izbirata sredstev. Vsi, ki so po spletu naključja vpleteni v ta ris, od novinarjev do visokošolskih profesorjev, se izkažejo kot slinarji, upogljivci, ritolizniki in se brez večjih težav pustijo podkupovati. Le da je cena, ker gre za komedijo oziroma, če smo natančni, za politično satiro, bizarna oziroma smešna. Namesto denarja, vpliva in moči si želijo vstopiti v svet umetnosti, postati dobri in slavni pesniki in si s tem kupiti nesmrtnost. Projekt propade, ker kandidat vseh svojih nalog ne zna dobro izpolniti. A se na koncu odloči, da se bo tudi sam raje kot politiki zapisal umetnosti. Duhovita politična satira, kakršnih pri nas ni v izobilju, se dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij. V celotni parodiji je nepremakljivo samo mlado dekle, hči predsedniškega kandidata, ki v svoji feministični drži pogumno kljubuje seksistični moški matrici in ostaja neomajno na položaju mačistične borke za svoje pravice. Igra se norčuje tako iz lobističnih mrež, medijev, vplivnih povezav, kratkotrajnega uspeha in slave, ki ju omogočajo mediji, starih stricev iz ozadja in tako imenovanih novih obrazov, seksizma in celo zagledanosti v odrešitev new age receptov o zdravem življenju.« 17 SEZONA 2019/20 PLAŠČ MALI ODER Шинель Ruski pisatelj in dramatik ukrajinskega rodu Nikolaj Vasiljevič Gogolj (1809–1852) je izhajal iz obubožane plemiške družine. Pomembno mesto med njegovimi Peterburškimi povestmi ima novela Plašč, v kateri je humorno in sočutno oblikoval lik bednega malega uradnika. Ta je vse življenje delal, a je kljub temu živel revno življenje. Novela Plašč je bila v tistem času glasna kritika socialnih in moralnih krivic. Svoj kritični odnos do ruskega življenja je Gogolj še ostreje izrazil v komediji Revizor, kjer je razkril podkupljivost, lenobo, omejenost in pokvarjenost podeželskega uradništva, in v romanu Mrtve duše, ki je obtožba carizma in razmer v carski Rusiji. Akakij Akakijevič je nevpadljiv mali uradnik, ki na enem od številnih ministrstev prepisuje akte. To dolgočasno delo opravlja z veseljem in s predanostjo, saj ga zna dobro opravljati in si ne želi povzpeti v družbi. Sodelavci se mu večkrat posmehujejo zaradi obrabljenega plašča, ki je ves prešit in zakrpan, blaga skorajda nima več. Ker starega, luknjastega plašča ni več mogoče zakrpati, pri pijanem krojaču izposluje dobro ceno za nov plašč, ki pa za slabo plačanega uradnika še vedno predstavlja celo bogastvo. Ko dobi nov plašč, je pre­ srečen. A žal ga nima prav dolgo, saj mu ga že prvo noč ukradejo. S tem se prične nova odisejada v življenju preprostega in poštenega Akakija Akakijeviča, ki se neuspešno poda v boj z ruskim birokratskim aparatom. Gogolj, mojster pronicljive družbene satire in izrisovanja arhetipskih karakterjev, s Plaščem zapiše usodo malega človeka, nemočnega in nebogljenega v odnosu do nepremičnega in popolnoma dehumaniziranega birokratskega avtorja družbenega ustroja. dramatizacije Akakijeva tesnoba Tina Kosi je morda na las Juš A. Zidar podobna tesnobam krstna človeka 21. stoletja, uprizoritev v katerem na videz drugačen in prenovljen birokratski aparat melje dalje, neizprosno in nepremično, ne glede na to, da služi drugi politični ideologiji. To misel zasledujeta tudi tokratna priredba in idejni načrt uprizoritve, ki inspiracijo išče v formi glasbenega gledališča (Musiktheater), uprizoritveni zvrsti, ki je v slovenskem gledališkem prostoru redko zastopana. Glasba, ki je eno temeljnih izraznih sredstev in teče skorajda skozi vso uprizoritev, bodisi kot podlaga bodisi kot song, ki mestoma prevzema po­ glavitno vlogo naracije, bo zasledovala večplastno tragikomično in izjemno emotivno Gogoljevo predlogo. 18 GLEDALIŠČE CELJE NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOLJ pripoved z glasbo režiser Juš A. Zidar premiera februarja 2020 OČIŠČENJE Puhdistus Finsko-estonska pi­ sateljica in dramati­ prva slovenska čarka Sofi Oksanen uprizoritev (1977) velja za pi­ sateljsko zvezdni­ co in se v svojem pisanju nenehno ukvarja z bolečim obdobjem estonske zgodovine, ki sta ga oblikovali sovjet­ ska in nacistična okupacija. Mednarodni uspeh ji je prinesla drama Očiščenje, ki je bila krstno upri­ zorjena 7. februarja 2007 v Finskem narodnem gledališču. Leto kasneje je avtorica po drami napisala isto­ imenski roman, ki je bil preveden v več kot petdeset jezikov, v slovenščini smo ga dobili v prevodu Bibi Ovaske Pre­ setnik. Z romanom se je utrdila kot eno najglasnejših pisateljskih glasov svoje generacije. Leta 2012 so po romanu uprizorili še opero v Finski narod­ni operi in posneli film, ki je bil finski kandidat za tujejezičnega oskarja. Z Očiščenjem je Sofi Oksanen napisala ostro dramo, ki izriše precej drugačno sliko povojne in polpretekle Estonije, kot jo slika uradna zgodo­ vina. Dogajanje ves čas preskakuje v času, iz časa sovjetske okupacije Estonije ob koncu druge svetovne vojne v devetdeseta leta pretekle­ ga stoletja, ko je Estonija razglasila neodvisnost. Prizori iz različnih časovnih obdobij preigravajo dogod­ ke ob koncu druge svetovne vojne, ko so se oblasti hitro menjavale, vse do časa tranzicije po razpadu Sovjetske zveze. Nosilki dogajanja sta ženski različnih generacij, Aliide Truu, preprosta starka, ki živi popolnoma izolirano življenje na estonskem podeželju, in Zara, žrtev trgovine z ljudmi na begu pred krutimi zvod­ niki. Pod različno oblastjo sta obe ženski doživeli ekstremno nasilje in se preostanek svojega življenja bo­ rita za preživetje v represivnem svetu izredno omejenih možnosti. Aliide pred svojo hišo najde močno pretepe­ no, nezavestno Zaro. Izkaže se, da sta ženski sorodstveno povezani. Zara je vnukinja Aliidejine sestre Ingel. Ob srečanju z mlado Zaro se je Aliide prisiljena soočiti z bolečo in kruto preteklostjo, z zločini, ki jih je storila z lastnim izdajstvom. Aliide in Zara sta zaznamovani z različnimi obdobji estonske zgodovine. Obe sta doživeli grozote sovjetske Estonije in imata isti cilj, kako preživeti znotraj moških poli­ tičnih struktur, ter se soočata z izgubo osebne in družbene svobode. Očiščenje je ostra, bridka in kruta drama o ceni preživetja v razčloveče­ nem in krutem represivnem sistemu, je drama o ljubezni, izdaji in žrtvova­ nju, ki zastavlja vprašanja o intimnih odločitvah posameznika in politični odgovornosti v represivnih režimih. 21 SEZONA 2019/20 prevajalka Julija Potrč SOFI OKSANEN tragedija režiser Jari Juutinen premiera februarja 2020 drama v petih dejanjih režiserka Maša Pelko premiera maja 2020 LEV NIKOLAJEVIČ TOLSTOJ OBLAST TEME ali Samo s krempeljčkom se ujame, pa je ptička cela v pasti Власть тьмы, или Коготок увяз, всей птичке пропасть Misleca, pisatelja, politika in publicista grofa Leva Nikolajeviča Tolstoja (1828–1910) je njegov biograf Pavel Basinski v izvrstni biografiji Pobeg iz raja označil za eno najbolj mitologiziranih figur v ruski literaturi. Tolstoj je pri dvainosemdesetih zapustil ženo Sofijo Andrejevno, s katero je preživel oseminštirideset let in mu je rodila trinajst otrok, se odpovedal življenju plemiča in zadnjih sedem dni svojega življenja preživel na zakotni železniški postaji Astapovo, 300 kilometrov oddaljeni od Moskve, kjer je umrl za pljučnico. Tolstoj je želel izboljšati življenje kmetov in njihovih otrok ter znal prisluhniti socialno ogroženim ljudem. Zasnoval je svoj socialno-moralistični nauk – tolstojanstvo. Je mojster realizma in eden največjih svetovnih romanopiscev, najbolj znan po svojih najdaljših romanih Vojna in mir (1865–69) in Ana Karenina (1875–77), ki sodita med najboljše kdajkoli napisane romane. Dramo Oblast teme ali Samo s krempeljčkom se ujame, pa je ptička cela v pasti je Tolstoj napisal leta 1886, v obdobju, ko je pisal filozofsko-religiozne spise, v katerih je opisoval tolstojanstvo. Drama je bila v Rusiji prepovedana do leta 1902, kljub temu pa je v tem času doživela številne neuradne uprizoritve. Ruski gledališki režiser Konstantin Sergejevič Stanislav­ ski je želel dramo uprizoriti leta 1895 in je Tolstoja prepričal, da je po njegovih navodilih na novo napisal četrto dejanje, kljub temu pa do uprizoritve prevajalka Tatjana Stanič ni prišlo. Stanislavski je dramo uprizoril leta 1902 v Moskvi in nastopil v vlogi starega hlapca Mitriča. Hlapec Nikita je mlad in neodgovoren, rad ima ženske. Zapelje in zapusti mlado siroto Marinko in se zaplete z gospodarjevo ženo Anisjo. Anisja s pomočjo Nikitove mame Matrjone, ki bi za sina naredila vse, umori svojega moža Pjotra in se poroči z Nikitom. Ko Nikita izve za Anisjin zločin, se mu žena zagabi. Zapelje pastorko Akulino, ki zanosi. Akulina rodi otroka, Anisja pa prisili Nikita v nov zločin. Oblast teme je pretresljiva upodobitev revščine in neizobraženosti ruskega kmeta, je strašljiva in pre­tresljiva slika ruske družbe konca 19. stoletja. Drama v ospredje postavlja vprašanje oblasti zla v življenju posameznika. Kako se zlo, ki ga stori en človek, razraste in vpliva na življenje mnogih drugih. Tragičnost življenja kmetov ni posledica prirojenega zla, temveč »oblasti teme«, ki prežema njihova življenja od rojstva do smrti. 23 SEZONA 2019/20 Elaine Murphy MALI ODER LJUBI MOJ Nebojša Pop-Tasić ONJEGIN Little Gem po motivih romana Jevgenij Onjegin Aleksandra Sergejeviča Puškina drama krstna uprizoritev režiserka Yulia Roschina premiera 11. maja 2018 drama prva slovenska uprizoritev režiser Andrej Jus premiera 15. septembra 2017 uspešnica z več kot 50 ponovitvami 26 » Sploh ne dvomimo, da bo tudi slovenski Ljubi moj še dolgo na repertoarju. Predstava, ki bo dolgo polnila dvorano.« — Petra Vidali, Večer, 22. 9. 2017 » Režiserka Yulia Roschina je skupaj z dramaturginjo Aljo Predan zgodbo zdolgočasenega ciničnega plemiča, ki na ljubezen gleda razumsko in distancirano, uprizorila s prehajanji med protagonistovo izpovedjo, opisnimi zunanjimi komentarji ter dialoškim soočenjem nesojenih zaljubljencev, s svetlo in izčiščeno estetizacijo uprizoritve pomembno oblikujejo video projekcija in oblikovanje svetlobe Jake Varmuža, sceno­ grafska in kostumografska izpeljava Vasilije Fišer ter glasbena podlaga Branka Rožmana. Počasno drseče trajanje odrskega dogajanja svoj vrhunec doživi v Onjeginovem izbruhu in posledicah njegove nenadejane zaljubljenosti.« — Rok Bozovičar, Radio Slovenija 1, 12. 5. 2019 Klasično delo ruske književnosti o neizživeti ljubezni in zapravljenih priložnostih. Zgodba o ljubezni, izgubi, osamljenosti in odtujenosti skozi oči treh generacij. » Anica Kumer kot babica je pravzaprav najmanj zagrenjena in zapletena; težave prenaša s humorjem in domiselnostjo; je topla in iskriva. Liza Marija Grašič z veliko energije in natančnosti igra vnukinjo Neli, ki niha med zadržanostjo in jezikavostjo, med upornostjo in žalostjo, na koncu pa pokaže veliko osebne moči in željo po spravi in sožitju. Največji čustveni razpon in osebni razvoj pa mora pokazati Barbara Medvešček v vlogi hčerke Lidije.« — Mirjam Novak, Ženska, 6. 11. 2017 GLEDALIŠČE CELJE 27 SEZONA 2019/20 Béla Pintér Florian Zeller NAŠE SKRIVNOSTI OČE Titkaink Le Père drama prva slovenska uprizoritev režiser Nikola Zavišić premiera 13. septembra 2018 » Morda se zdi danes, ko je v igri problematiziranje drugačnih družbenih paradigem, obujanje dogodkov in atmosfere komunističnega totalitarizma za koga nekoliko deplasirano, vendar so totalitarni režimi še vedno najbolj kondenziran in ekspliciten primer malverzacij in zlorab, zato ostajajo brezčasni in ilustrativni tudi na univerzalni ravni, četudi so inscenirani v veristični maniri. Še zlasti, če se jih loti Nikola Zavišić.« — Peter Rak, Delo, 29. 9. 2018 Kaj vse je pripravljen storiti posameznik, da bi v totalitarnem sistemu prikril svoje najgloblje skrivnosti? tragična farsa režiser Jernej Kobal premiera 28. septembra 2018 » Drama dobi s problematiko pedofilije globlji rezon in aktualnejši akcent.« — Petra Vidali, Večer, 1. 10. 2018 nagrada za najboljšo moško vlogo na XXV. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Branku Završanu igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj Branku Završanu 28 MALI ODER GLEDALIŠČE CELJE 29 » Branko Završan je pretresljiv Oče v splošnem in velikem planu in v vsakem detajlu uprizoritve. Z držo, gestami, mimiko. V zavzeti komunikaciji z negovalko, pri raztresenem trančiranju kurjega bedra in držanju kavne skodelice. Ne ubog, ampak šarmanten, kot reče negovalka, odločen, pokončen in sploh ves čas jasno artikuliran, pri močeh, skratka, zato je njegova demenčna nemoč še bolj sugestivna. Absolutno dominira ne le v dramski in uprizoritveni, ampak tudi igralski konstelaciji …« — Petra Vidali, Večer, 17. 11. 2018 Izmuzljiva pripoved o bolezni in družinskih odnosih. » Premišljeno in koncizno uprizorjena dramska miniatura, ki nudi refleksijo, ki ni nujno povezana zgolj z določeno izredno situacijo, temveč je v zasnovi in predvsem zaradi protagonistov obenem univerzalna analiza medčloveških odnosov.« — Peter Rak, Delo, 21. 11. 2019 SEZONA 2019/20 Molière Emanuele Aldrovandi LJUDOMRZNIK ALARMI! Le Misanthrope komedija režiserka Nina Rajić Kranjac premiera 21. februarja 2019 Allarmi! » Poetika Nine Rajić Kranjac ostaja energična in eklektična in prav to je ne zapira v predvidljivost in ji vsakič znova omogoča odpiranje pomenov.« — Petra Vidali, Večer, 25. 2. 2019 Kritičen, načelen in iskren pravičnik se zaljubi v spogledljivko in se znajde v sporu s celotno družbo. » Nataša Keser blesti v vseh legah, naj je to galantna koketnost in senzualnost, lahkotna konverzacija, uporniška odločnost ali bolj intimna, pristna emotivnost. /…/ Nina Rajić Kranjac z Ljudomrznikom ponovno dokazuje, da sodi v vrh mlade slovenske režiserske generacije.« — Peter Rak, Delo, 27. 2. 2019 drama prva slovenska uprizoritev režiserka Nina Ramšak premiera 17. maja 2019 Igra o skupini mladih, spletno radikaliziranih neofašistov, ki želijo z atentatom na predsednika Evropske unije zanetiti revolucijo. Ne verjamejo v demokracijo, politično korektnost, sovražijo priseljence, drugače misleče in drugače verujoče in želijo v Evropi vzpostaviti novi (stari) red. Fašizem je kapitalizmu imanenten končni stadij in se zmeraj znova razplamti v času različnih kriz. Aktualna, ostra in neizprosna drama, ki orisuje podobo Evrope, za katero smo še pred kratkim mislili, da ni več možna. 30 GLEDALIŠČE CELJE 31 SEZONA 2019/20 Eva Kraševec, Maja Sever PETER KLEPEC ALIKAKO POSTANEŠ PRAVIJUNAK Eva Kraševec, Maja Sever SNG Drama Ljubljana PETER KLEPEC ALIKAKO POSTANEŠ PRAVIJUNAK Uprizoritev Peter Klepec ali Kako postaneš pravi junak izhaja iz sodobnega doživljanja otroške igre. V legendi in razmisleku o Petru Klepcu poudarja motive, SNG Drama Ljubljana MIN Maja Aduša Vidmar MODRO PIŠČE kot sta uresničitev iskrene želje in etična uporaba moči. Petrček je sramežljiv deček, ki se ne zna postaviti zase. Nekega popoldneva razburjen priteče domov z nogometno žogo pod roko in starejša sestra Nina takoj opazi, da se je na igrišču nekaj zgodilo. Petrčku ni do učenja ali pisanja domače naloge in igranja flavte, kaj šele do branja pravljice o Petru Klepcu, ki jo ima za domače branje – najrajši bi se igral kakšno igro, v kateri bi bil pravi junak. Nina ga s pomočjo domišljije in otroške igre popelje na fantastično potovanje in na njem se Petrček vživi v junaško zgodbo Petra Klepca, pridobi čudežno moč in celo premaga svoje po motivih legende o Petru Klepcu največje strahove. V preskušnjah, ki slegledališka predstava dijo, se nauči uporabkrstna uprizoritev ljati svojo moč v dober režiserka namen in spozna, kako Maja Sever se lahko rešujejo zagapremiera 18. novembra 2017 te na otroškem igrišču. Gledališče Koper Svetlana Makarovič NETOPIR KAZIMIR Lutkovno gledališče Maribor Oton Župančič MEHURČKI Gledališče Koper Svetlana Makarovič KOSOVIRJA NA LETEČIŽLICI Slovensko ljudsko gledališče Celje Otrokom, starejšim od 3 let, bomo s pravljičnimi predstavami približali ma­ gični svet gledališča. Za naše najmlajše obiskovalce smo pripravili Abonmajček, ki vključuje pet privlačnih naslovov gledaliških in lutkovnih predstav. 34 Predstave so na sporedu ob sobotah, v dopoldanskem in popoldanskem času. Cena Abonmajčka je 25 €. GLEDAL več na strani IŠČE 85 →CELJE Moč uporabljaj v dober namen. 35 SEZONA 2019/20 Maja Aduša Vidmar Svetlana Makarovič MODRO PIŠČE NETOPIR KAZIMIR Gledališče Koper Lutkovno gledališče Maribor Netopir Kazimir je nemiren duh, ki se ves čas sprašuje o vsem, tudi o tem, »ali so netopirji krilate miši ali mišji ptiči«. S svojo radovednostjo ves čas kazi mir. Človeškim mladičkom bo Kazimir blizu, saj sami nenehno zastavljajo številna vprašanja, Kokoška izvali pametnega piščančka. Dogodek razburi režiserka Katja Pegan ves kokošnjak, saj se še nikoli ni zgodipremiera 3. decembra 2005 lo, da bi pišče več vedelo od koklje. Pišče ni podobno nikomur, in ker se tudi nenavadno oglaša, petelin zahteva, da se ga znebijo. Vsi se strinjajo, razen kokoške, ki je pripravljena trpeti, samo da bo pišče imelo mamo. Takrat pa se pojavi sova, ki išče svojega mladiča. Seveda ga prepozna v modrem piščetu. Zgodba o nenavadnem piš­ čančku želi male gledalce opozoriti gledališka predstava krstna uprizoritev MIN Radovednost poganja svet. Vprašanja porajajo iskanja in včasih odgovore. Biti drugačen ne pomeni biti slab, tudi drugačni so lahko naši najboljši prijatelji. na enakost in enakopravnost vseh živih bitij – tudi ljudi. Biti drugačen ne pomeni biti slab, tudi drugačni, ki skupaj z nami obiskujejo vrtec, so lahko naši najboljši prijatelji. Novega, neznanega in nenavadnega se ni treba bati, ampak je tudi na različne od nas treba gledati s srcem. MIN 36 GLEDALIŠČE CELJE 37 veliki pa se bomo spomnili na čase, ko ni bilo nič samoumevno, pač pa je bil vsak dan znova čudenje. Glavno vprašanje, ki netopirju Kazimirju ne da miru, je, kdo ali kaj pravzaprav je: miš ali ptič ali … Ker mu nihče ne zna odgovoriti, se odloči, da bo stvari sam prišel do dna. Pogumno povpraša miši, a mu ne znajo odgovoriti, ker ima Kazimir krila. To mu ne vzame lutkovna predstava poguma in volje. Sprašuje tako režiser Matjaž Latin dolgo in vztrajno, premiera da se končno do31. januarja 2019 koplje do odgovora, da so netopirji mišji angeli! Radovednost netopirja Kazimirja je pozitivna, saj z njo išče lastno identiteto. SEZONA 2019/20 Oton Župančič Svetlana Makarovič MEHURČKI KOSOVIRJA NA LETEČIŽLICI Gledališče Koper Slovensko ljudsko gledališče Celje Župančičevi Mehurčki so zagotovo najbolj znana in ena najbolj priljubljenih pesniških zbirk za otroke sploh, kar jih je kdaj koli izšlo pri nas. Pesmi v njej so tako vedre, svetle, tople, očarljive, duhovite in zanimive, da gledališkim ustvarjalcem pogosto služijo kot predloga za gledališče uprizoritve. V Gledališču Koper so posamezne pesmice umestili v privlačgledališka predstava no, duhovito režiser Jaka Ivanc in otrokom všečno zgodbo o Cicibanu, premiera oktobra 2019 ki zvečer ne more (in noče) zaspati, zato z Možičkom Kopitljačkom, ki oživi le takrat, ko sta s Cicibanom sama, uganjata norčije: poletita na papirnatem zmaju, napihujeta in spuščata gromozanske milne mehurčke, jezdita Kosovirji so večinoma ljubke in družabne živali, ne smemo pa jih dražiti ali celo prehitro zbujati iz spanja. Takrat pobesnijo, praskajo in glasno vreščijo ter kosovikajo. Nora potovalna avantura pravljičnih bitij. Pesniška zbirka v glasbeni preobleki. na vranem konjiču, a kaj ko njuno zabavo vsakič prekine mama, ki vstopi v otroško sobo, da bi preverila, ali Ciciban že spi … Eno ključnih vlog v predstavi bo tokrat imela glasba, ki bo slogovno poudarjene pesmice kar najbolj poskušala približati otrokom. 38 GLEDALIŠČE CELJE MIN 39 Prebivajo v žlicah, na katerih rastejo paradižniki. Z žlicami se tudi premikajo po zraku. Predstava Kosovirja na leteči žlici pred najmlajšo publiko prinaša pravo potovalno avanturo pravljičnih bitij. Radovedna kosovirka Glili si nekega dne želi odpotovati proti gledališka predstava severojugovzhodu, režiser Matjaž Latin kjer bi rada v živo spoznala čudna bitpremiera 5. oktobra 2018 ja, ki hodijo po dveh nogah, katerih mladičem se vidijo popki in ki sami sebi pravijo ljudje, živijo pa v Človekariji. S seboj povabi tudi prijatelja Glala. Popotne dogodivščine razposajena kosovirčka vodijo čez krokodiljo deželo preko Sovirije, kjer srečata Sovo, nato še Goske, Vohljačka, Cepetalo, Deževno teto itd., in se po razočaranem soočenju s »človekarji« vesela vrneta domov v Kosovirijo. SEZONA 2019/20 Johanna Spyri HEIDI Heidi je zgodba o svobodi, ki jo lahko občutimo avtorica dramatizacije le v naravi, o sprošTatjana Doma čenosti, ki jo človek režiserka najde v povezaIvana Djilas nosti z naravo, premiera o uporništvu, septembra 2019 vztrajnosti in pogumu, ki so gonilo življenjskih sprememb. Je zgodba o ljubezni in moči ljubezni in priča o tem, da so družina ljudje, ki se imajo radi, si pomagajo in skrbijo drug za drugega, ne glede na to, koliko članov jo sestavlja. Heidi je zgodba o dveh različnih principih vzgoje, o vzgoji, ki otroka spodbuja, da postane samostojno in odgovorno bitje, čeprav je pot do tja včasih boleča, in vzgoji, ki otroka ščiti do te mere, da iz njega naredi psihičnega in fizičnega invalida. gledališka predstava krstna uprizoritev ← več o Heidi na strani 12 41 SEZONA 2019/20 Kajetan Kovič, Jerko Novak MAČEK MURI gledališka predstava avtorica dramatizacije Romana Ercegović režiser Matjaž Latin premiera 6. oktobra 2007 Zgodba o mačjih ljubezenskih pripetljajih in nespora­ zumih se prepleta z zgodbo o dobrodušnem roparju, ki ne da spati policajem. Foto Damjan Švarc uspešnica z več kot 160 ponovitvami » … na srečo pa znajo dobro peti tudi celjski protagonisti. To je velik plus zanje. Vse skupaj je torej izzvenelo v dobrem ritmu, z obilo zabave in smeha iz prepolne dvorane. Mimogrede: razprodani sta bili tako predpremiera kot prva uprizoritev in najbrž na ponovitvah ni nič drugače.« — TomaS, Novi tednik Celje, 16. 10. 2007 43 SEZONA 2019/20 Astrid Lindgren Svetlana Makarovič ERAZEM IN POTEPUH KOSOVIRJA NA LETEČIŽLICI Rasmus på luffen gledališka predstava režiser Matjaž Latin premiera 5. oktobra 2018 gledališka predstava prva slovenska uprizoritev avtor dramatizacije Staffan Götestam režiserka Ajda Valcl premiera 22. septembra 2017 uspešnica z več kot 50 ponovitvami 44 » Uprizoritev zgodbe o ljubezni in življenjski pustolovščini na celjskem odru traja eno uro in z daljšimi pevskimi in hkrati plesnimi deli meji na komični muzikal, ki bo z vsebinsko kakor izvedbeno razgibanostjo nagovoril še tako zahtevno mlado in nemirno občinstvo, željno smiselnih lumparij in iskrenosti, ki kar kipi iz predstave.« —S  imona Kopinšek, Radio Slovenija 1, 23. 9. 2017 uspešnica z več kot 50 ponovitvami » Znana potovalna fantazija dveh zvedavih bitij, katerih perspektiva se menja od zgoraj navzdol in od spodaj navzgor, na Kosovirski radovedni pogon delujoči leteči žlici namreč razbirata podatke povsem nemogočih geografskih koordinat, motnja, ki za potujoči dvojici pomeni začasne pristanke v svetu realnega, in srečanja s skoraj usodnimi preizkušnjami ter grenkimi razočaranji, čeprav se smer skoraj nedoseglji­ vega cilja severojugovzhod na koncu izkaže kot vsaj delno mogoča potovalna izbira.« — Magda Tušar, Radio Slovenija 1, 6. 10. 2018 Popotna dogodivščina navihanih in radovednih kosovirjev s številnimi nepričakovanimi preobrati in nezgodami s srečnim koncem. Iskanje ljubezni, pripadnosti in družine je vpeto v napeto, skoraj detektivsko zgodbo o dogodivščinah Erazma in Oskarja. GLEDALIŠČE CELJE 45 SEZONA 2019/20 V Gledališču Celje za otroke poleg gledaliških predstav organiziramo gledališko vzgojo za vrtce in šole, pri nas pa lahko praznujete tudi rojstni dan. Gledališka vzgoja V Gledališču Celje za vrtce, osnovne in srednje šole ter zaključene skupine organiziramo brezplačno gledališko vzgojo. V šolski uri predstavimo delovanje gledališča in poklice v njem. Obiskovalce popeljemo v čarobni svet gledališkega odra in zaodrja. Predstavimo vse korake, ki nas pripeljejo do premierne uprizoritve predstave: izbor teksta in režiserja, bralne vaje, aranžirne vaje, proces nastajanje scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči. Obiskovalcem podrobno opišemo zadolžitve in naloge vseh, ki se ob nastajanju predstave in med predstavo skrivajo v zaodrju in jih nikoli ne vidimo, a so v gledališču nepogrešljivi (npr. vodja predstave, šepetalka, rekviziter, tonski mojster, lučni mojster, odrski delavci …). Program je primeren tudi kot vsebina kulturnega dne za vrtce in osnovne ter srednje šole, vsebino in dolžino sklopa pa prilagodimo starosti in interesom udeležencev. 47 Praznovanje rojstnega dne Pripravite otrokom nekoliko drugačen rojstni dan in jih pripeljite na praznovanje v Gledališče Celje. Slavljenec skupaj s prijatelji išče gledališki zaklad in odkriva magični svet gledališča. Otrokom predstavimo proces nastajanja predstave – od izbora teksta, režiserja, bralnih vaj, aranžirnih vaj do finega izdelovanja predstave, procesa nastajanja scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči. Pridruži se nam tudi eden izmed igralcev, ki skupaj z otroki prebere in uprizori prizor iz otroške predstave. Praznovanje obišče še maskerka, ki slavljenca naliči v gledališko masko; tako otroci dobijo občutek za gledališko transformacijo. Po dogovoru s starši se lahko otroci na praznovanju okrepčajo (za pribor, prigrizek in pijačo poskrbijo starši). Praznovanje rojstnega dne organiziramo med delavniki, traja lahko največ 2 uri. Prisoten mora biti vsaj eden od staršev. Slavljenec lahko povabi največ 10 prijateljev. Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodimo starosti otrok. Cena vstopnice za praznovanje (starši slavljenca jih prevzamejo pred praz­ novanjem) je 8 € na otroka. SEZONA 2019/20 David Čeh Maša Grošelj Tarek Rashid Igor Sancin Jagoda Renato Jenček Živa Selan Beti Strgar Aljoša Koltak Rastko Krošl Mario Šelih Damjan M. Trbovc Urban Kuntarič Barbara Medvešček Bojan Umek Branko Završan Andrej Murenc Manca Ogorevc Igor Žužek Lučka Počkaj Tanja Potočnik DAVID ČEH MAŠA GROŠELJ Vlogi v sezoni 2018/19 Vloga v sezoni 2018/19 Mnenje, Herostrat, Poncij Pilat ALARMI! Viktorija ALARMI! Ptič Kivik, Cepetalo, Vrabec KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Vloge v ponovitvah Gunnar, Lif ERAZEM IN POTEPUH Trifun Spasić, nezaposlen meščan ŽALUJOČA DRUŽINA (vskok) Policaj Mucelj MAČEK MURI 52 GLEDALIŠČE CELJE 53 SEZONA 2019/20 JAGODA RENATO JENČEK Vloga v sezoni 2018/19 Vloga v sezoni 2018/19 Dr. Elvira Szádeczky, Agí NAŠE SKRIVNOSTI Oče PROFESIONALCI ESPE Vlogi v ponovitvah Vloga v ponovitvi Inge Südel, Benjaminova mati MUČENIK Willy Batzler, ravnatelj MUČENIK Kraguljevka, Gospa Hedberg, Tamala Sara ERAZEM IN POTEPUH 54 GLEDALIŠČE CELJE 55 SEZONA 2019/20 ALJOŠA KOLTAK RASTKO KROŠL Vloge v sezoni 2018/19 Vloge v sezoni 2018/19 Red ALARMI! Sosed PROFESIONALCI ESPE Oront, Celimenin ljubimec; Klitander, marki; Gardist maršalskega sodišča Francije LJUDOMRZNIK Pierre OČE (vskok) Pevec, Pogany NAŠE SKRIVNOSTI Szujó NAŠE SKRIVNOSTI Vloge v ponovitvah Vloge v ponovitvah Lenski ONJEGIN Župnik Dieter Menrath, verouk MUČENIK Tanasije Dimitrijević, trgovec ŽALUJOČA DRUŽINA Taveliki Peter, Uradnik ERAZEM IN POTEPUH Mav, Brkati Marko, Krasni Pepe, Komentator MAČEK MURI Maček Muri MAČEK MURI (vskok) 56 GLEDALIŠČE CELJE 57 SEZONA 2019/20 URBAN KUNTARIČ BARBARA MEDVEŠČEK Vloga v sezoni 2018/19 Vloge v sezoni 2018/19 Georg Hansen, dijak MUČENIK (gost) Demokracija, Krt, Psihologinja, Jezus ALARMI! Alenka PROFESIONALCI ESPE Kata NAŠE SKRIVNOSTI Vlogi v ponovitvah Lidija LJUBI MOJ Sarka, vdova ŽALUJOČA DRUŽINA 58 GLEDALIŠČE CELJE 59 SEZONA 2019/20 ANDREJ MURENC MANCA OGOREVC Vlogi v sezoni 2018/19 Vloge v sezoni 2018/19 Pierre OČE Mati PROFESIONALCI ESPE Imre Tatár NAŠE SKRIVNOSTI Anne, Andréjeva hčerka, Ženska OČE Vlogi v ponovitvah Bea Zakariás NAŠE SKRIVNOSTI Markus Dörflinger, zgodovina, športna vzgoja MUČENIK Vlogi v ponovitvah Zmago, menedžer, poročen z Dragico MOŠKI BRLOG Greta, Kmetica, Točajka, Martina ERAZEM IN POTEPUH Muca Maca MAČEK MURI 60 GLEDALIŠČE CELJE 61 SEZONA 2019/20 LUČKA POČKAJ TANJA POTOČNIK Vlogi v sezoni 2018/19 Vlogi v sezoni 2018/19 Arsinoa, Celimenina prijateljica; Bask, Celimenin sluga LJUDOMRZNIK Elianta, Celimenina prijateljica LJUDOMRZNIK Kosovirinja Glili KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Laura, Ženska, Martine OČE Vlogi v ponovitvah Tatjana ONJEGIN Vloga v ponovitvi Vida, Tanasijeva soproga ŽALUJOČA DRUŽINA Pevka, Točajka, Mika MAČEK MURI VEČEROVA NAGRADA nagrada za igralske dosežke v sezoni 2017/18 za vlogo Tatjane v uprizoritvi Onjegin 62 GLEDALIŠČE CELJE 63 SEZONA 2019/20 TAREK RASHID IGOR SANCIN Vloga v sezoni 2018/19 Vloga v sezoni 2018/19 Kosovir Ghul, učitelj; Sova; Vohljač KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Natakar, Konkoly, Borbíró NAŠE SKRIVNOSTI Vloga v ponovitvi Vloga v ponovitvi Trgovec, Liander ERAZEM IN POTEPUH Mišo, gasilec, poročen z Erno MOŠKI BRLOG 64 GLEDALIŠČE CELJE 65 SEZONA 2019/20 ŽIVA SELAN BETI STRGAR Vloge v sezoni 2018/19 Vloge v sezoni 2018/19 Napad ALARMI! Lydia Weber, dijakinja MUČENIK (alternacija, gostja) Bejbi PROFESIONALCI ESPE Ferenc Tatár NAŠE SKRIVNOSTI (gostja) Timike NAŠE SKRIVNOSTI Mica, Mala muca MAČEK MURI (vskok, gostja) Vloge v ponovitvah Lydia Weber, dijakinja MUČENIK (alternacija) Albin, Služkinja Anastina ERAZEM IN POTEPUH (vskok) Neli LJUBI MOJ (vskok) 66 GLEDALIŠČE CELJE 67 SEZONA 2019/20 MARIO ŠELIH DAMJAN M. TRBOVC Vloga v sezoni 2018/19 Vloge v sezoni 2018/19 Gos, Krokodil, Deževna teta KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Akast, marki LJUDOMRZNIK Kosovir Glal KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Imre Tatár NAŠE SKRIVNOSTI (vskok) Vloga v ponovitvi Trgovčeva žena, Bergkvist ERAZEM IN POTEPUH Vlogi v ponovitvah Ernest, računalniški programer, poročen s Katjo MOŠKI BRLOG Župan, Miki, Kuhar Žane MAČEK MURI 68 GLEDALIŠČE CELJE 69 SEZONA 2019/20 BOJAN UMEK BRANKO ZAVRŠAN Vlogi v sezoni 2018/19 Oče, Belolasi, Medved ALARMI! André OČE Vloga v ponovitvi Oskar ERAZEM IN POTEPUH NAGRADA ZA NAJBOLJŠO MOŠKO VLOGO nagrada za najboljšo moško vlogo za vlogo Andréja v uprizoritvi Oče na XXV. mednarod­ nem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu NAGRADA DUŠA POČKAJ igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj za vlogo Andréja v uprizoritvi Oče 70 GLEDALIŠČE CELJE 71 SEZONA 2019/20 IGOR ŽUŽEK GOSTJE V SEZONI 2018/19 Vloga v sezoni 2018/19 Tovariš Pánczél NAŠE SKRIVNOSTI Nejc Cijan Garlatti Filint, Alcestov prijatelj LJUDOMRZNIK Vloga v ponovitvi Policaj Macelj MAČEK MURI Nataša Keser Celimena LJUDOMRZNIK Anica Kumer Roza LJUBI MOJ Liza Marija Grašič Neli LJUBI MOJ Urban Kuntarič Georg Hansen, dijak MUČENIK Minca Lorenci Albin, Služkinja Anastina ERAZEM IN POTEPUH Olga ONJEGIN Beti Strgar Lydia Weber, dijakinja MUČENIK (alternacija) Ferenc Tatár NAŠE SKRIVNOSTI Mica, Mala muca MAČEK MURI (vskok) 72 GLEDALIŠČE CELJE TANJA POTOČNIK BRANKO ZAVRŠAN Večerova nagrada Nagrada za najboljšo moško vlogo in nagrada Duša Počkaj nagrada za igralske dosežke v sezoni 2017/18 za vlogo Tatjane v uprizoritvi Onjegin nagrada za najboljšo moško vlogo za vlogo Andréja v uprizoritvi Oče na XXV. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj za vlogo Andréja v uprizoritvi Oče VOJKO BELŠAK UROŠ HOČEVAR Nagrada sklada Staneta Severja Nagrada Delova fotografija leta 2018 nagrada za igralske dosežke za vlogo Jevgenija Onjegina v uprizoritvi Onjegin in vlogo Istvána Balle Bána v Naših skrivnostih 76 GLEDALIŠČE CELJE nagrada Delova fotografija leta 2018 za fotografijo, objav­ ljeno 16. oktobra 2018 v časopisu Delo ob članku Slovenija se utaplja v odpadkih, država je zatajila Boruta Tavčarja 77 SEZONA 2019/20 JANEZ BERMEŽ Celjske zvezde za življenjsko delo Foto Damjan Švarc. Fotografija je avtorsko zaščitena. SI_ZAC_0900_007_00068_002 priznanje celjske zvezde za dosežke na področju kulture za življenjsko delo BJANKA ADŽIĆ URSULOV Prešernova nagrada Foto Tone Stojko Prešernova nagrada 2019 za življenjsko delo 78 GLEDALIŠČE CELJE KAJ ABONMA VKLJUČUJE 6+1 6 premiernih uprizoritev Gledališča Celje in 1 gostujoča predstava Nava Semel VEČNI OTROK PREDVPISIN VPIS MALI ODER ← stran 10 JUNIJ Goran Vojnović RAJZEFIBER Predvpis abonmajev ← stran 14 Iza Strehar VSAK GLAS ŠTEJE Abonma vključuje šest premiernih uprizoritev Gledališča Celje (štiri na Velikem odru in dve na Malem odru). Abonenti si boste lahko ogledali tudi dodatno gostujočo predstavo po lastni izbiri (z izjemo predstav na festivalu Dnevi komedije 2020 in Ekskluzivnih gostujočih predstav), tako da si boste v sezoni 2019/20 v abonmaju lahko ogledali skupno sedem predstav. Nikolaj Vasiljevič Gogolj PLAŠČ P O P U S TA 2. –12. ← stran 16 Vljudno vabimo k vpisu abonmajev. 3.–29. MALI ODER ← stran 18 Sofi Oksanen OČIŠČENJE ← stran 20 Lev Nikolajevič Tolstoj OBLAST TEME SEPTEMBER Vpis abonmajev stari abonenti 2.–4. september novi abonenti 5.–12. september Tudi letos smo za vas pripravili predvpis. Vsi tisti, ki si želite svoj sedež v našem gledališču zagotoviti že pred počitnicami, lahko to storite na predvpisu abonmajev za stare in nove abonente, ki bo potekal od 3. do 29. junija 2019. V času predvpisa vam ob nakupu abonmaja nudimo 10 % popusta. Jeseni bo potekal vpis abonmajev za stare abonente od 2. do vključno 4. septembra 2019, za nove abonente pa od 5. do vključno 12. septembra 2019. Abonma lahko plačate na tri obroke. Abonmajska izkaznica ni prenosljiva. Pozor! Zaradi prenove dvorane bo v sezoni 2019/20 začel veljati nov, spremenjen sedežni red, zato vas lepo prosimo, da si pravočasno zagotovite sedež. Obstoječega sedežnega reda se bomo držali, kolikor bo mogoče. Vstopnico za gostovalno predstavo po lastni izbiri prevzamete pri blagajni gledališča. Abonmajski sedežni red na tej predstavi ne velja. + dodatna gostujoča predstava po lastni izbiri ob sobotah 9.00–12.00 Ob koncu predvpisa abonmajev bomo med tistimi, ki bodo svoj abonma kupili v času predvpisa, izžrebali 15 oseb in jim podarili po dve vstopnici za vsako gostovanje drugih gledališč v Gledališču Celje v sezoni 2019/20 (vstopnice za festival Dnevi komedije 2020 in Ekskluzivne gostujoče predstave so izvzete). Nagrajence bomo pisno obvestili, izid žrebanja pa objavili tudi na naši spletni strani www.slg-ce.si najkas­neje do 5. julija 2019. 82 GLEDALIŠČE CELJE 83 SEZONA 2019/20 ← stran 22 Urnik blagajne med predvpisom in vpisom vsak delavnik 9.00–12.00 in 15.00–18.00 VRSTE ABONMAJEV PREMIERSKI Družinski abonma Predstave so ob petkih ob 19.30. Abonma je namenjen staršem, ki bi si radi po ugodni ceni skupaj z enim ali več otroki, mlajšimi od 26 let, ogledali naše predstave. Starši plačajo redno ceno abonmaja, prvi otrok ima 50 % popusta, vsakemu nadaljnjemu otroku pa Gledališče Celje podari abonma brezplačno. TOREK VEČERNI Predstave so ob torkih ob 19.30. ČETRTEK VEČERNI Predstave so ob četrtkih ob 19.30. PETEK VEČERNI Predstave so ob petkih ob 19.30. SOBOTA POPOLDANSKI Študentski abonma in dijaški abonma Študentje in dijaki se lahko odločijo za abonma Torek večerni, Četrtek večerni, Petek večerni, Sobota popoldanski ali Sobota večerni s 50 % popusta v času predvpisa in s 30 % popusta v času vpisa. Predstave so ob sobotah ob 17.00. Novi abonenti SOBOTA VEČERNI Ker v gledališče ne zahajamo sami, temveč v družbi svojih najdražjih, nudimo novim abonentom 20 % popusta ob nakupu drugega abonmaja. Predstave so ob sobotah ob 19.30. Termini abonmajev veljajo za Veliki oder, medtem ko predstave na Malem odru nimajo stalnega dne, obstoječi sedežni red ne velja, pričetek predstav pa je ob 17.00 oziroma 19.30. Otroci, mladostniki in študentje morajo za nakup ugodnejše vstopnice ali abonmaja predložiti potrdilo o šolanju ali osebni dokument. Po začetku predstave vstop v dvorano ni mogoč. V primeru, da si predstave ne morete ogledati v terminu, predvidenem za vaš abonma, je treba vstopnico predhodno odpovedati. Samo na podlagi zabeležene odpovedi vam lahko izdamo nadomestno vstopnico. 84 GLEDALIŠČE CELJE ABONMAJI ZA ŠOLE MLADINSKI (SREDNJEŠOLSKI) Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. ŠOLSKI (OSNOVNOŠOLSKI) Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. V Mladinskem abonmaju, ki je namenjen srednjim šolam, ponujamo največ štiri in najmanj dve predstavi iz našega repertoarja. Odločitev, katere predstave bodo vključene v abonma, prepuščamo učiteljem – koordinatorjem. Tako je v Gledališču Celje mogoče Mladinski abonma sestaviti poljubno. Za osnovnošolske otroke in mladino imamo vsako leto razpisan Šolski abonma, ki vključuje dve predstavi, saj smo prepričani, da je treba gledalca vzgajati že od malih nog. ABONMAJČEK ABONMAJČEK DOPOLDANSKI Namenjen je otrokom, starejšim od 3 let, in vključuje 5 predstav. Predstave so ob sobotah ob 10.00. Za Abonmajček velja enotna cena v času predvpisa in vpisa. ABONMAJČEK POPOLDANSKI Pri nakupu dveh abonmajev za odrasle nudimo 50 % popusta za Abonmajček. Predstave so ob sobotah ob 17.00. Pri nakupu dveh ali več Abonmajčkov nudimo plačilo na 3 obroke. ← program Abonmajčka na strani 34 85 SEZONA 2019/20 CENIK ZA SEZONO 2019/20 ABONMA POSAMEZNA VSTOPNICA* VELIKI ODER parter 1.–7. vrsta balkon 1.–2. vrsta parter 8.–9. vrsta balkon 3.–4. vrsta 80,00 € parter 1.–7. vrsta balkon 1.–2. vrsta parter 8.–9. vrsta balkon 3.–4. vrsta Mali oder otroška predstava 18,00 € 80,00 € 70,00 € 1 70,00 € 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 11 12 13 14 15 16 17 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 18,00 € 15,00 € 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 15,00 € 15,00 € 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 6,00 € 1 ODPRTA VSTOPNICA 10 predstav** 140,00 € DNEVI KOMEDIJE veliki abonma srednji abonma mali abonma posamezna predstava 110,00 € 4 predstave 3 predstave 2 predstavi posamezna predstava 20,00 € ŠOLSKI ABONMA 2 predstavi posamezna predstava 10,00 € ABONMAJČEK 5 predstav 25,00 € PRAZNOVANJE ROJSTNEGA DNE na osebo MLADINSKI ABONMA parter 1 2 2 3 3 4 4 1 70,00 € 5 5 2 40,00 € 20,00 € 6 7 6 7 3 4 1 2 8 8 5 1 9 9 6 3 2 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 7 4 3 8 5 9 6 4 5 10 11 12 13 14 15 16 17 7 6 8 7 9 8 10 9 11 10 12 11 15,00 € 13,00 € 7,00 € balkon levo desno 6,00 € 1 2 1 3 4 2 3 1 2 5 4 6 5 7 6 8 7 9 8 10 11 12 13 14 15 16 9 10 11 12 13 14 15 8,00 € 1 * Gledališče Celje si pridržuje pravico do višjih cen vstopnic ob gostovanjih zahtevnejših produkcij. ** Ne velja za premiere in Dneve komedije. V sezoni 2019/20 bomo prešli na uporabo kodiranih vstopnic. V primeru izgube ali poškodbe abonmajske izkaznice za izdelavo nove zaračunamo 5 €. 86 GLEDALIŠČE CELJE 3 2 4 3 5 4 višja cena 6 5 7 6 8 7 9 8 10 9 10 11 12 11 nižja cena POPUSTI DODATNEINFORMACIJE Za odrasle Za upokojence Rezervacije vstopnic ¶¶ novi in stari abonenti Gledališča Celje bodo v sezoni 2019/20 pred ogledom abonmajskih predstav brezplačno prejeli gledališke liste; ¶¶ 10 % popusta pri nakupu abonmajev v času predvpisa; ¶¶ 20 % popusta za nove abonente pri nakupu drugega abonmaja; ¶¶ 20 % popusta za Večerove naročnike (Klub Večer) pri nakupu kateregakoli abonmaja Gledališča Celje (z izjemo festivala Dnevi komedije in Abonmajčka); ¶¶ 20 % popusta za člane knjižnega kluba Svet knjige pri nakupu vstop­ nic za predstave Gledališča Celje; ¶¶ 20 % popusta za invalide, člane Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije pri nakupu neabonmajskih vstopnic; ¶¶ 100 % popusta za študente AGRFT in člane ZDUS-a (ob predložitvi veljavne izkaznice); ¶¶ 100 % popusta za brezposelne (brezplačne vstopnice za brezposelne so na voljo pol ure pred predstavo, če so v dvorani še prosti sedeži; za prevzem brezplačne vstopnice je treba predložiti potrdilo Zavoda za zaposlovanje RS, ki ni starejše od enega meseca; popust ne velja za premiere, festival Dnevi komedije in Ekskluzivna gostovanja). ¶¶ 50 % popusta pri nakupu abonmaja razen Premierski v času predvpisa; ¶¶ 30 % popusta pri nakupu abonmaja razen Premierski v času vpisa; ¶¶ 20 % popusta pri nakupu neabonmajskih vstopnic. Rezervirano vstopnico je treba pri gledališki blagajni prevzeti najkasneje dva dni pred predstavo. V primeru, da vstopnice ne prevzamete pravočasno, bo odtlej na voljo v prosti prodaji. 88 Za mlade ¶¶ 50 % popusta za prvega otroka, mlajšega od 26 let, pri nakupu družinske vstopnice ali družinskega abonmaja, vsak nadaljnji otrok 100 % popusta; ¶¶ 50 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja razen Premierski in Abonmajček v času predvpisa; ¶¶ 30 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja razen Premierski in Abonmajček v času vpisa abonmaja; ¶¶ 20 % popusta za študente in dijake pri nakupu vstopnic za predstave Gledališča Celje. Opombe ¶¶ Abonmajček in otroške predstave nimajo popustov. ¶¶ Predstave na festivalu Dnevi komedije nimajo popustov. ¶¶ Predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje nimajo popustov. ¶¶ Silvestrska predstava nima popustov. ¶¶ Popusti se ne seštevajo. GLEDALIŠČE CELJE Darilni boni Podariti ogled gledališke predstave ali abonmaja je nekaj neprecenljivega, predvsem pa drugačnega in inovativnega. V Gledališču Celje vam omogočamo, da z darilnim bonom obdarite svoje najbližje, prijatelje, sodelavce in poslovne partnerje. Vi sami določite vrednost bona, blagajničarka Gledališča Celje pa vam izda lepo izdelan in oblikovan darilni bon. Gostujoče predstave Za predstave z oznako Gostovanje veljajo obstoječe cene vstopnic in obstoječi popusti. Abonenti si lahko eno predstavo izberejo kot sedmo predstavo, ki jim jo Gledališče Celje podari brezplačno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. obiskovalce prost. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Za predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje obstoječe cene vstopnic in popusti ne veljajo. Gledališče Celje določi posebno ceno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Obveščanje o programu Dnevne objave so v časopisu Večer, na radiu Štajerski val, spletni strani www.slg-ce.si in na profilih Gledališča Celje na Facebooku in Instagramu. Tedenski program lahko preberete ob sobotah v Večeru, ob četrtkih pa v časopisu Novi tednik. Abonentom pošiljamo tedenski program na elektronski naslov in mesečni program na dom. O spremembah programa abonmajskih predstav vas bomo obveščali v dnevnem časopisju, po radiu in na naši spletni strani (pod Aktualno). Kontakt Za predstave z oznako Prijateljsko gostovanje velja, da je vstop za vse Za vse dodatne informacije se obrnite na blagajničarki Jerico Vitez in Urško Zimšek po telefonu 03/4264-208, e-pošti blagajna@slg-ce.si ali pa se osebno oglasite pri blagajni vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ali uro pred začetkom predstav. 89 SEZONA 2019/20 O FESTIVALU NATEČAJ ZAIZVIRNO SLOVENSKO KOMEDIJO Festival Dnevi komedije je postal zaščitni znak mesta Celja. V sezoni 2019/20 ga bomo izvedli že devetindvajsetič. Selekcija Zgodovina Nagrade Prvič je potekal od 14. februarja do 6. marca 1992. Njegov idejni oče je zdaj že upokojeni dramski igralec Gledališča Celje Marjan Bačko. Nekoč je ob kavi navrgel idejo, da bi bilo dobro v Celje pripeljati še druga gledališča, ki gojijo komedijo. Idejo sta takoj podprla takratni upravnik Borut Alujevič in takratni umetniški vodja Blaž Lukan. Rodil se je festival Dnevi komedije, ki je iz festivala lokalnega značaja prerasel v pomemben slovenski gledališki dogodek, ki vsako leto v Celje pripelje vrhunske gledališke ustvarjalce institucionalnih in neinstitucionalnih gledališč iz vse Slovenije. Festival Dnevi komedije je edini festival v slovenskem gledališkem prostoru, ki ponuja pregled najboljših komedij preteklega koledarskega leta. Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrade za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta, ki jih podeli strokovna žirija, sestavljena iz treh članov. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Poleg tega občinstvo vsak večer izbere še komedijantko ali komedijanta večera. 92 Program v sezoni 2019/20 bo oblikovala programska selektorica Alja Predan. Tekmovalni program predvidoma vključuje osem predstav, po izboru selektorice pa lahko število tekmovalnih predstav tudi variira. Prijave na festival Prijave na festival so možne do 15. septembra tekočega leta za naslednje leto. Termin festivala Mestna občina Celje kot pokroviteljica in Slovensko ljudsko gledališče Celje kot organizator razpisujeta javni anonimni natečaj Žlahtno komedijsko pero. Nagrado v višini 6.000 € bruto bo podelila tričlanska žirija, ki jo imenuje Gledališče Celje. Rok za oddajo Avtorji morajo svoje komedije poslati do 30. septembra 2019 (poštni žig) na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje, Gledališki trg 5, 3000 Celje, s pripisom »Za natečaj«. Pogoji natečaja ¶¶ komedija mora biti napisana v slovenskem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; ¶¶ avtorji morajo poslati tri izvode komedije pod šifro in priložiti zaprto kuverto, označeno z isto šifro, v katero vložijo list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonsko številko in elektronski naslov); ¶¶ pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima Gledališče Celje; ¶¶ nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; ¶¶ članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; ¶¶ moralno in pravno so za izvirnost komedije odgovorni avtorji. Žirija ne bo upoštevala Nagrada bo podeljena na Dnevih komedije 2020. ¶¶ besedil, na katerih so navedeni podatki avtorja; ¶¶ že objavljenih ali uprizorjenih besedil in besedil, ki so bila že poslana na kateregakoli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; ¶¶ nelektoriranih besedil. 93 SEZONA 2019/20 Prejetih tekstov ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. 29. festival Dnevi komedije bo predvidoma potekal od 11. do 22. marca 2020. GLEDALIŠČE CELJE SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE V Slovenskem ljudskem gledališču Celje bomo 6. decembra 2020 praznovali 70-letnico profe­ sionalnega delovanja. Zgodovina Bermež (1998) in Anica Kumer (2003), ki sta bila v našem gledališču zaposlena vse do svoje upokojitve. Leta 2000 je Borštnikov prstan prejel Aleksander Krošl, ki je bil član celjskega ansambla od sezone 1954/55 do sezone 1975/76 in je na našem odru odigral večino svojih najvidnejših vlog. Leta 2011 je Borštnikov prstan prejela Milada Kalezić, ki je svojo profesionalno pot začela v Gledališču Celje v sezoni 1977/78 in ostala do sezone 2002/03. Leta 2015 je Borštnikov prstan prejela še Ljerka Belak, ki je bila članica celjskega gledališča od sezone 1971/72 do sezone 1993/94. nagrado, Vojko Belšak nagrado sklada Staneta Severja, Janez Bermež celjske zvezde za življenjsko delo, Branko Završan je za vlogo Andréja prejel še nagrado ZDUS Duša Počkaj, naš fotografski sodelavec Uroš Hočevar nagrado Delova fotografija leta 2018, kostumografka Bjanka Adžić Ursulov, ki je v našem gledališču redna gostja, pa je prejela Prešernovo nagrado za življenjsko delo. Ustvarjalci Gledališče je bilo ustanovljeno 6. decembra 1950, ko je Mestni ljudski odbor Celje izdal odločbo o ustanovitvi mestnega gledališča. Prva premiera poklicnega ansambla je bila 17. marca 1951, in sicer uprizoritev Mire Puc-Mihelič Operacija v režiji Toneta Zorka. Prva in edina zaposlena igralka v sezoni 1950/51 je bila Nada Božič. V skoraj sedemdesetih ustvarjalnih letih so se po naših deskah sprehodila številna velika imena slovenskega gledališča in zapisala ime Slovenskega ljudskega gledališča Celje v gledališko zgodovino. Tako sta med igralci Gledališča Celje kar dva dobit­ nika najvišjega gledališkega priznanja Borštnikovega prstana – Janez Lani decembra smo prvič gostovali v Rusiji, in sicer na 25. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu, kjer je naš igralec Branko Završan prejel nagrado za najboljšo moško vlogo za Andréja v predstavi Floriana Zellerja Oče. Naši igralci in sodelavci so v pretekli sezoni prejeli več nagrad, s katerimi so potrdili vrhunskost svojega dela. Tanja Potočnik je prejela Večerovo V gledališču ustvarjajo vrhunski gledališki ustvarjalci, tako igralci kot režiserji in drugi sodelavci. Umetniški del sestavlja ansambel profesionalnih igralcev z akademsko izobrazbo, stalni dramaturginji, lektor in upravnica, ki skrbi tudi za repertoar gledališča. Naš repertoar je zmeraj zelo raznolik in pester. Pokrivamo vse gledališke žanre domačih in tujih avtorjev, tako klasična dela kot novitete. Predstave lahko spremljate na dveh prizoriščih, in sicer na Velikem odru in Malem odru, ki smo ga slavnostno odprli v prostorih nekdanje knjižnice v sezoni 2015/16. 96 GLEDALIŠČE CELJE 97 Pretekla sezona Prihodnost V sezoni 2019/20 bomo za obis­ kovalce prenovili dvorano in oba foyerja. V gledališču se zavedamo prednosti, da smo edino profesionalno gledališče v Savinjsko-Šaleški regiji. Ob domišljenem in raznolikem repertoarju se poskušamo še dodatno vključiti v širšo lokalno skupnost. Organiziramo dan odprtih vrat, gledališko vzgojo, delavnice in rojstne dneve za otroke, razstave … Vse naše dejavnosti opravljamo z veseljem, predvsem pa zelo profesionalno, saj se nam zdi pomembno, da gledalce vzgajamo že od malih nog in da smo tudi sami aktivno vpeti v širšo lokalno skupnost. Letno odigramo več kot 220 predstav tako na našem odru kot na gostovanjih po Sloveniji in tujini, naše predstave in gostujoče predstave ter dogodke v Gledališču Celje pa si ogleda okoli 60 tisoč gledalcev. Naše ključno vodilo v vseh letih je zadovoljno občinstvo, zato se bomo še na­ prej trudili, da se bo o nas govorilo le v presežnikih. SEZONA 2019/20 Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5 3000 Celje centrala +386 (0)3 4264 200 tajništvo +386 (0)3 4264 202 faks +386 (0)3 4264 220 +386 (0)3 4264 206 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si spletna stran www.slg-ce.si Uprava upravnica MAG. TINA KOSI svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ glavni računovodja MATJAŽ ČASL strokovna administrativna delavka URŠKA VOUK strokovna administrativna delavka JERICA VITEZ informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK 98 Umetniški ansambel umetniška vodja MAG. TINA KOSI dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN lektor JOŽE VOLK igralke in igralci DAVID ČEH MAŠA GROŠELJ JAGODA RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ BARBARA MEDVEŠČEK ANDREJ MURENC MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ TANJA POTOČNIK TAREK RASHID IGOR SANCIN ŽIVA SELAN BETI STRGAR MARIO ŠELIH DAMJAN M. TRBOVC BOJAN UMEK BRANKO ZAVRŠAN IGOR ŽUŽEK vodja predstav ANŽE ČATER ZVEZDANA KROFLIČ ŠTRAKL šepetalki BREDA DEKLEVA SIMONA KROŠL Tehnični ansambel tehnični vodja MIHA PEPERKO samostojni strokovni sodelavec – pomočnik vodja oddelka tehnika RAJNHOLD JELEN odrski mojster GREGOR PRAH tehnični koordinator RADOVAN LES vzdrževalec VOJKO KOŠTOMAJ vrviščarja SIMON KOŠTRIC DANI LES scenski delavci SEBASTJAN LANDEKAR BRANKO PILKO RADO PUNGARŠEK DAVID VITEZ DOMEN OCVIRK mojstri luči UROŠ GORJANC JERNEJ REPINŠEK DENIS KRESNIK manipulant – tonski tehnik DRAGO RADAKOVIĆ tonski tehnik MITJA ŠVENER rekviziterja ROMAN GRDINA MANJA VADLA krojačica MARIJA ŽIBRET šivilja IVICA VODOVNIK oblikovalki maske MARJANA SUMRAK ANDREJA VESELAK PAVLIČ scenski garderoberki MOJCA PANIČ MELITA TROJAR čistilke MARIJA DOKLER ESMA LIPOVŠEK MARIJA SUBAŠIĆ vratarja METOD KROFLIČ METKA KUČIŠ GLEDALIŠČE CELJE SPONZORJIIN PARTNERJI V SEZONI 2019/20 Glavni medijski pokrovitelj www.vecer.com Generalni radijski pokrovitelj Časnik Večer, d.o.o., Ulica slovenske osamosvojitve 2, Maribor Partnerji Alpina Mladinska knjiga Celje Artoptika Osrednja knjižnica Celje Broadway NYC Fashion Pekarna Geršak Caffe studio Turistično informacijski center Celje Lekarna Apoteka pri teatru Z vašo pomočjo smo še uspešnejši. Hvala! Časopis, ki mi je blizu. Repertoarna knjižica Gledališča Celje letnik 69, sezona 2019/20 številka 0 izdajatelj SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja MAG. TINA KOSI urednica TATJANA DOMA lektor JOŽE VOLK fotografi JAKA BABNIK (str. 4, 27, 30, 31, 53, 58, 59, 61, 62, 64, 65, 67, 68, 76 zgoraj, 77 spodaj) UROŠ HOČEVAR (str. 26, 28, 29, 44, 45, 52, 54–57, 60, 63, 66, 69, 70–72, 76 spodaj, 77 zgoraj) TONE STOJKO (str. 78 spodaj) DAMJAN ŠVARC (str. 43, 78 zgoraj) oblikovalca ANJA DELBELLO in ALJAŽ VESEL / AA ilustrator DAVID KRANČAN avtor črkovnih vrst FLORIAN RUNGE naklada 1500 IZVODOV tisk GRAFIKA GRACER Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija maj 2019