Sodobna slovenska poezija Uroš Zupan Sonate in interludiji (Dnevnik poslušanja) Bolje je ustvarjati glasbo kot jo izvajati, bolje jo je izvajati kot poslušati, bolje jo je poslušati kot pa jo zlorabljati za sredstvo vznemirjanja, zabave ali bogatenja "kulture". (John Cage: Predhodniki moderne glasbe) temni zvok fotografirali ga bomo opoldne je drevje oblečeno v žled in čista koža je dnevna razporeditev neba govoriti skoraj ni potrebno od te enakomernosti se daljšajo sence od te enakomernosti je mogoče poslušati tišino glasba je odgovorna za različne stvari tudi če se jasna luč že potaplja in sem sentimentalen tudi kot leden preliv na vejah hladne slaščice v naravi tudi kot večerne črte ostaja temni zvok ničesar ti ne pripoveduje v to razpršenost se boš moral prebiti sam v Tate Modern sem videl Josepha Cornella in pomisli da bi rad bil on razumem zbirateljsko strast in razumem stopnje gradacij v temnem zvoku (njegov se je prelival Sodobnost 2005 I 1422 *** Uroš Zupan: Sonate in interludiji iz večerne luči v nočno luč) in ni nepomembno da se občutki ne izgubijo ni nepomembno da se ljudje košatijo izven letargije v potihnjenih trenutkih v še tako medlem iskrenju sreče glasba je včasih implozija razpoloženja preprosto naplavlja in ostaja v spominu tudi če je ne maraš prisili da se vrneš Cornellova škatla ostane v spominu tudi brez zvoka da se vrneš vrneš bo učinek vedno fantastičen? ob monotoniji sem nervozen in bolščim skozi steklo bleščave sveta ugašajo steklo se drobi in vzame s seboj ves moj spomin polagoma se prižigajo žepne svetile v temnem zvoku polagoma se kopičijo ponovljene obljube drugim sferam spanja po trenutnem navdihu odpirajo ostri šivi svetlobe najboljše je poslušati ko pozabljam na glasbo in programskost in heroičnost najboljše je poslušati v slabo razsvetljenem šumenju metafizični trenutki prenehajo biti tuja miloščina smrt zbližuje ne kot izkušnja kot slutnja izkušnje prihodnost nanešena nad zrak dialog zaledenele tišine prihranjen za neznano sedanjost naj se zgodi čimpozneje v mehko postlanih urah za temni zvok dolgo popoldansko senco povzdigovanje vere smrt zbližuje ne kot izkušnja kot slutnja izkušnje modrikasti prameni zraka postopajo med hišami Brvarsovi toni enakomerno naraščajo jutri bo dan za pokanje ledu in bledi zaton zvezd v temnem zvoku se vrti svet neustavljiva filozofija višjega reda Akademija Sodobnost 2005 I 1423 Uroš Zupan: Sonate in interludiji črne svetlobe liturgična jasnovidnost brez človeka smrt zbližuje ne kot izkušnja kot slutnja izkušnje vse spi kot bi bilo vesolje pomota napaka razen v spominu pretipane obleke nenadni obiski v sanjah obrazi ki jih golta ogenj naj bo glasba vesela ostri poki bleščanja preplet namišljenega zlata in svile med njima se pomikam kot tujec ob temnem zvoku mu je treba verjeti? ne misli odvijaš se kot glasba nenadoma obstaneš potem se ponovno zavrtiš v temnem zvoku orkester izvaja tišino glasovi z ulice so glasovi resničnih ljudi ko nekega dne ne bom imel življenja bo urejeno srebro zadišalo po drevoredih zrak se nabira v obrazih na stari fotografiji je imel Pessoa prekratke hlače ulica gaje utrujala razmišljal je o drugi vrsti sanj dežje zapustil nebo in se naselil na zemlji dr. Soares je govoril iz njegovega metafizičnega trebuha dih glasbe ali sanj karkoli zaradi česar bi skoraj čutili karkoli zaradi česar ne bi mislili v velikih Kinematografih je dovolj alkohola da otopi misli dovolj naveličanosti neozdravljivih bolezni sreče tančic zaporednih trenutkov pripetljajev senc abstraktnih glav temnega zvoka da namesto misli odsanja misli smrt zbližuje ne kot izkušnja kot slutnja izkušnje visoki angel molči o temnem zvoku vlečejo se spočite ure vzporedne ladje z zaprtimi očmi *** Kenny Baron & Charlie Haden sta noč spustila v mesto v razbrazdanih dlaneh zvezd se zrcali Sodobnost 2005 I 1424 Uroš Zupan: Sonate in interludiji življenje bleda ugašajoča neonska nesnaga s tal poganjajo oranžna polja električne svetlobe to mesto ni mesto obrobljeno s temnim zvokom ponaredek je ne sprijazni se s čaščenjem to mesto ni Bog ne sprijazni se s čaščenjem sedanjost je prostor ne čas je majhen tloris ki ne zajema morja in z molčanjem ne dosega umiranja sonca na opečenih kožah gor Kenny Baron & Charlie Haden sta noč spustila v mesto mesečnik po najkrajši poti brodi skozi usedlino ur na goli ravnici spanja čepijo sanje v glasbi ki je preprosto lepa kot zračna kulisa brezbrižno minevajoče urejenosti resnična kot žarki daljnih zvezd slišimo in verjamemo ta glasba je preprosto lepa kot upočasnjeni gibi zjutraj lenobne želje temen zvok bi omadeževal njeno zamaknjenost bi nagosto zadimil njene prazne sobe ta glasba je preprosto lepa brez napora in rastočih slutenj zarotniških pogledov volja in življenje se skoznjo pomikata naravnost dvomi ki so jih občutile dlani v jutranji nepremičnosti ne zaznavajo temnega zvoka ta glasba je preprosto lepa enakomerna urejenost šepetanja in tišine in... odsev keramike je ne moti žličke v skodelicah na penthousih zabave se zanjo stišajo v penthousih nad mestom mogočnim tlorisom ki sem ga nekajkrat preletel z letalom stevardesa nas je iztrgala iz domotožja in pokazala na podlogovato gorečo skulpturo na neonske konfiguracije Manhattan ta glasba je preprosto lepa omahujeta somrak Sodobnost 2005 I 1425 Uroš Zupan: Sonate in interludiji in zora noč bo zavedno ostala priraščena k tlem velik val pogosto misli na kopno nikoli se ne sprijaznim s prostorom neenakomerno in krepko priraščenim na telo nikoli z mestom ta glasba je preprosto lepa velik val pogosto misli na kopno temni zvok plava zraven zraven v mračni vodi *** v igranju prepariranega klavirja se roke navidezno pomnožijo s fantomsko svobodo z barvnimi vrtinci zraka neskončno oddaljenimi od histerije v igranju na prepariran klavir sodelujejo vnaprej izmišljeni palčki nihče ne pričakuje da bo po večernem kajenju čez eno uro svet poln belih zaves bila je noč za dolgo prisluškovanje tišini za stopinje prepariranega klavirja šepetajoče tonske lestvice pokrajina je dohitela zimski gozd lomilo je medle drevesne krike izolirane in potopljene v kompaktni sneg kaskade so se trgale iz teme kot še eno nadaljevanje avtobusnih postaj kot plen očiščen od spanja rad imam takšno glasbo v njej se opustoši denar rad imam takšno glasbo teorije snega ki potopijo temni zvok kontinentalne zavese narave nekakšna brezzvočna nebesa ozvočena s tišino ki se razprostirajo v daljavo kot fantastične in neodvisne plaže kot globoka molitev naključne večerne družbe takšno glasbo ljubim nasploh je ne sovražim v nobenem utelešenju razen včasih ko se pohlevni ljudje v njej izrabljajo v svoji tankčutnosti v nejasnih kalvarijah za vsakdanjo rabo Sodobnost 2005 I 1426 Uroš Zupan: Sonate in interludiji *** nikamor me ne vodi izmišljeno podzemlje temni zvok zaporov fantomski vlaki uglašenost z nočjo in visokimi stekli nikamor New York New Orleans San Francisco posvojena Evropa z Ericom Dolphvem sem na kosilu za mestom je zrak razpršena svetloba oči dihajo srebrno pajčevino nevidnih zvonov slepa okna se spominjajo tistih ki veliko razmišljajo med napadi histerije jeva čokolado to ni samo tehnika sneženje šibkih argumetov je tudi temni zvok predpriprava na glasbo poraba tišine & časa & harmonije med napadi histerije jeva čokolado da čuva najino melodično inteligenco letala gradijo dimne zemljevide nad nebotičniki sonorne črte zahoda zvok motorjev bo obarvan belo nepredstavljivi kanibalizem zraka rdeče spoštujmo čas & haromonijo & melodično inteligenco vsi govorijo tri jezike razsipen veter govori še več jezikov in hodi sproti odigran po podu po vodi po sobah dvojnih ekspozicijah večera nevznemirjen fizičen medij stilizirano ravnotežje pojutrišnjega dne pritrjeno na hipne sonate vsakdana ulice čutijo dinamično srce nebeškega stroja Eric Dolphv živi skrivno življenje v temenem zvoku jesen je tu v mestu lampijonski požar kolaž veselih krikov in dišečega listja avtomobilska godba je naselila pritličja & terase & parke & odrevenelo tesnobo vse podobe smrti so retuširane ne zanimajo nas popolnost obtožujemo Sodobnost 2005 I 1427 Uroš Zupan: Sonate in interludiji s hrupnimi grožnjami temnimi zvoki glasovi podzemskih voda opustošene nebeške ravnine še vedno izžarevajo red ne zanimajo nas do štirih smo na kosilu po četrti v pričakovanju večernega šepetanja vodometov ure so kompasi včasih pokažejo temni zvok smer klasike prizanesljivo stalno bogastvo Gymnopedie kot golota zjutraj okus zlata brez preteklosti osenčeno tuje poreklo levantinec sem sam med kamšini sam med morji in priobalnimi pasovi puščava je zrcalna slika miline in vsi znanci so še živi skoraj sodobniki stkani iz hašiša in mesečine malo govorimo bolj kadimo bolj smo na absintu in poeziji ob torkih zvečer mečemo kocke ob nedeljah opoldne smo na otoku Grande Jatte Bog nam je podaril veličastno negibnost počitnice proste ure mali parniki namesto nas prelistavajo strani debelih romanov življene je sladko ženske pokončne pod sončniki čuvajo marmorno polt in zelene oči ženske leno zleknjene po travi povsod v mlečni opoldanski svetlobi predejo nevidne antene topla sapa enekomerno priši po zaprtih vekah in gladkih površinah vetra nedelje organizirajo svetle ambiente & napade arabesk in vonjev jukstapozicije prihodnosti so sladke življenje sladko tudi ob nedeljah se poezija piše z besedami govori brkati mojster tudi ob nedeljah ima glasbeno delo strukturo formo metodo in lastne zvoke govori mojster gobar iz prihodnosti Beethoven je dele Sodobnost 2005 I 1428 Uroš Zupan: Sonate in interludiji kompozicije definiral s harmonijo mi hočemo da so definirani s trajanjem v času zvoki in tišine tišine in zvoki trajanja v času prostor za prisluškovanje dihanju in krvi kratko nepretenciozno udarjanje sprehajalne palice ob popoldanski zlati tlak komponiranje v duhu na sprehodih v sanjah vračamo se z otoka Grande Jatte s sabo nosimo podarjeno božjo negibnost in ženske glasove na temno plave nebesne negative so narisane vitke okončine dreves raztakajo se visoko v zraku pomlad je tu v polnem naletu se preoblači v poletje vračamo se z otoka Grande Jatte naša podzavestna osnova je veselje zvoki in tišine zlata zrna temnega mrmranja noči bradati samotar s pomočjo nerodne geometrije podpira nebo v Provansi Michel Legrand je raztegnil medprostore v temnih zvokih bledo ugašanje dneva se zrcali tudi v glasbi poštar Roulin bo prišel jutri točno ob devetih točno ob devetih težek kakšnih 50 milijonov $ 50 milijonov $ $ $ Sodobnost 2005 I 1429