kazalo.p65

7 UČBENIKI V POSTSOCIALISTIČNIH DRŽAVAH: NASTAVKI ZA PRIMERJALNO ANALIZO Miha Kovač Mojca Kovač Šebart Pridobljeno: 29.08.2004 – Sprejeto: 10.10.2004 Izvirni znanstveni članek UDK 371.671.1:655.41:330.342.14-15 Izvleček Članek uvodoma analizira ključne lastnosti knjige kot tiskanega medija in opozarja na njeno dvojno naravo: njena »fizična« eksistenca je praviloma vezana na delovanje tržnih mehanizmov, medtem ko s svojo vsebino knjiga praviloma posega v kulturno, izobraževalno ali znanstveno sfero, za katere vsaj v kontinentalni Evropi velja, da naj ne bi bile podvržene neposrednemu delovanju tržnih mehanizmov. Članek postavlja tezo, da ostaja ta dvojna narava knjige in z njo vpliv delovanja tržnih mehanizmov na organizacijo znanja v knjižnem formatu neraziskano področje. Še bolj neraziskano področje so učbeniki, ki veljajo tako med pedagogi kot raziskovalci knjige za efemerno področje. Zato se raziskovanje modelov izdajanja učbenikov postavlja v presečišče treh slepih peg sodobnih družboslovnih in humanističnih ved, ki jih namesto resnih anali- tičnih modelov obvladuje prepričanje o samoumevni organiziranosti področja. Članek skozi primerjalno analizo modelov izdajanja učbenikov v malih tranzicijskih in razvitih državah pokaže, da je ta samoumevnost vedno kulturno naddoločena. Ob tem skuša tudi razvojno primerjati različne modele oskrbe z učbeniki in na tej podlagi izdelati nekaj možnih scenarijev razvoja oskrbe z učbeniki v slovenskem prostoru. Ključne besede : učbeniki, organizacija znanja, knjižni trg, vzgoja, izobraževanje, pouče- vanje, učenje, tranzicijske države KOVAČ, Miha; Mojca KOVAČ ŠEBART: Textbooks in transitional countries: Towards a methodology for comparative analysis. Knjižnica, Ljubljana, 48(2004)3, str. 7-31

RkJQdWJsaXNoZXIy