URN_NBN_SI_DOC-T52PSIXR

PREDŠOLSKI OTROK KOT UPORABNIK SPLOŠNE KNJIŽNICE. P o g le d n a s ta n je v R e p u b liki Hrvaški mag. Ivanka Stričevič, Knjižnica Medveščak, Zagreb UDK 027.625-053.4(497.13) P o v z e te k Pojav predšolskega otroka kot uporabnika splošnoizobraževalne knjižnice je rezultat pom em bnih ugotovitev o pom enu predšolskega obdobja za celovit razvoj otroka. To je čas, ko pridobiva otrok prve navade v zvezi z uporabo knjižnice, ki lahko kasneje prerastejo v trajno potrebo po knjižnici in knjigi. Prav zato v zadnjih desetletjih m ladinske knjižnice na H rvaškem in v svetu sprem injajo ustaljene m etode in vsebine dela z uporabniki in jih prilagajajo najmlajši populaciji, ki še ne bere, da bi lahko tudi otroci predšolskega obdobja našli v knjižnici kaj zase. Najpogosteje gre za program e igrotek in igralnic, ki so v svetu znane kot "toy library". V splošnih knjižnicah na H rvaškem so se razvili pod vplivom Knjižnice M edveščak v Zagrebu. Rezultati ankete, ki je potekala v H rvaški leta 1993, kažejo neenakom erno stanje razvoja program ov za predšolske otroke v različnih splošnih knjižnicah kljub Standardom iz leta 1990, ki posvečajo tej dejavnosti posebno pozornost. To kaže na potrebo po operacionalizaciji Standardov, vendar ne v sm islu enotnosti oblik in vsebin dela, temveč prav nasprotno, v doseganju kar se da raznolikih rešitev, ki ustrezajo nacionalnim potrebam in specifičnim potrebam lokalnih sredin. UDC 027.625-053.4(497.13) S u m m a r y The phenom enon of a pre-school child as a user of the public library results from ascerted im portance of the pre-school period for a com plex grow th of a child. This is the tim e w hen a child acquires first habits of using a library w hich can develop tow ards a perm anent need for book. That is w hy in the last decades youth libraries in the w orld and also in Croatia have changed their m ethods of w ork, adapting them selves to the needs of the youngest generation w hich is not yet able to read. Most often they develop toy-libraries. In Croatia these have been developed from the model of the M edveščak Library in Zagreb. Results of an inquiry led in Croatia in 1993 show an inequable state of pre-school library program s in public libraries in spite of the Standards from 1990 w hich pay special attention to these services. This m eans that the standards should be more operational, not in the sense of uniform ity but, on the contrary, in achieving m any different solutions adequate to both national and specific local needs. STRIČEVIČ, Ivanka: Preschool child as a public library user. State-of-the-art in the Republic of Croatia. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)1, 49-56

RkJQdWJsaXNoZXIy