ACROCEPHALUS doma je cvetočo idilo pred menoj pope- strilo še petje kosca. Pričel sem ga oponašati in kmalu zatem se dvigne iz trave in v nizkem letu prileti do grma tik pred menoj. Ker sem bil očitno dober oponašalec in sem mirno čepel v visoki travi, se mi je kosec približal na doseg roke. Ob mojem gibu je odskočil nazaj v zeleno kritje in nadaljeval svojo mono- tono pesem. Nisem ga hotel več vznemirjati, zato sem nadaljeval pot po čudoviti cvetoči preprogi, zadnjih večjih vlažnih travnikov v severovzhodni Slove- niji. Franc Bračko, Gregorčičeva 27, 2000 Maribor ČRNA LISKA Fulica atra COMMON COOT -On 20th October 1996 at Vrata in the Julian Alps (2140 m) V želji, da bi občudovala gamse, sva se 19. 1 O. 1996 odpravila na Bivak II v Vratih. Popoldan, po mirnem in sončnem dnevu, so vrhove prekrili megleni oblaki. Noč je bila zelo vetrovna in hladna, saj je zmrzovalo tudi znotraj bivaka. Ko sva zjutraj prav potihem odprla vrata, naju je namesto gamsov presenetila črna liska Fulica atra. Hodila je po zasneženem pobočju dvajset metrov od bivaka na nadmorski višini 2140 metrov. Ko naju je zagledala, je odletela čez dolino Vrat oziroma do koder je segal najin pogled. Na istem pobočju sva kasneje v soncu opazovala jato snežnih vrabcev Montifri- gilla nivalis. Tomaž Mihelič in Barbara Andrijanič, Gradnikova 63, 4240 Radovljica KAMENJAR Arenaria interpres TURNSTONE - On 24th September 1996 at Cerkniško jezero 24. 9. 1996 sem na Rešetu na Cerk- niškem jezeru med skupino malih in spremenljivih prodnikov opazila zanimi- vo ptico. Sprva sem, misleč da je le "navaden" rdečenogi martinec, ptico foto- grafirala, ko pa je zletela, sem začela dvomiti o pravilni determinaciji. K sreči so posnetki uspeli in tako sem brez dvoma lahko ptico določila kot kamenjarja. Ose- bek je bil mladosten. Po pregledu sezna- mov ptic Cerkniškega jezera sem ugotovi- la, da je to prvo opazovanje te redke ptice na Cerkniškem jezeru. Jana Kus, Tržaška cesta 51 , 1111 Ljubljana. 130 XVII- 77 - 1996 KUKAVICA Cuculus canorus COMMON CUCKOO - Phoenicurus ochru- ros as bost on 11 th July 1996 near Ljutomer Gospod Franc Jagrinec i2 Spodnjega Kamenščaka 61 pri Ljutomeru je dne 11. 7. 1996 ves iz sebe po telefonu sporočil, da je s trama izpod strehe domače hiše z gnezdom vred padla na tla mlada kuka- vica in naj si nemudoma pridemo dogo- dek OQ'ledat in poskrbeti za nebogljenega mladica. Napotili smo se v Sp. Ka- menščak. Res je bila mlada kukavica; a kam sedaj z njo? Da je ne bi pokončale domače mačke, smo jo dali kar v za- vrženo ptičjo kletko in pustili odprta vrat- ca, da bi jo lahko krušni starši hranili. Toda najprej moramo ugotoviti : kateri? Ze po nekaj minutah s polnim kljunom prileti šmarnica Phoenicurus ochruros in v veliki kljun nenasitne kepe perja odda hrano. Nato šmarnica s krmljenjem ne- moteno in neutrudno nadaljuje. Tako je mladič ostal v kletki in ga tudi nismo hoteli več motiti. V vasi je mlada kukavica postala nevsakdanja zanimivost in več ljudi si jo je prišlo ogledat. V naravi so taki dogodki ponavadi očem skriti. Gospod Jagrinec je kasneje povedal, da je šmar- nica kukavico hranila še nekaj dni. Toda neko jutro je bila kletka prazna in tudi šmarnic ni bilo več videti. V se kakor pohvale vredno delo g. Jagrinca, ki je znal poskrbeti za mlado kukavico in njeno preživetje v najbolj kritičnih dneh, ko zapušča svoje pretesno gnezdo. Ivo Vrhar, Ptujska 7, 9240 Ljutomer; Franc Bračko, Gregorčičeva 27, 2000 Maribor VELIKI SKOVIK Otus scops ~ EURASIAN SCOPS OWL - Stuffed w:1- specimen in a public house on 12th October 1996 at Prekmurje 12.10.1996 je skupina Društvo za opa- zovanje in proučevanje ·ptic Slovenije tavala po Goričkem. Po večurni hoji smo Karmen, Damijan, Jgkob in pisec notice zašli v gostilno pod Svedrinim bregom v dolini Velike Krke. Dekleta in fantje smo se pomenljivo nasmihali pomanjkljivo oblečeni in razgaljeni lepotici s stenskega koledarja, ki je zrla naravnost v nas. Ko sem se drugič nasmehnil, sem naključno obrnil glavo za zorni kot na desno in mahoma me je minilo trenutno na-