41 Ocene Dimitrij Beuermann Zavod RS za šolstvo Avtorica Eva Ostanek nam je predstavila svojo glasbeno, li- terarno in režijsko ustvarjalnost v glasbeno-gledališki pred- stavi Nova pomlad. Zgodba je razmislek o večnih temah človeštva: kako davne tradicije in lastnina starih, velikih družin prehajajo iz stoletja v stoletje in iz roda v rod. Ob smrti enega zadnjih predstav- nikov rodu Sokolov se vname boj za staro Sokoljo graščino in vanj se vmešajo zadnji živeči Sokoli, njihovi varovanci in na novo prispeli samooklicani voditelji. V okviru celovečerne predstave Nova pomlad je Eva Ostanek prevzela vlogo multiinštrumentalista (in navsezadnje tudi v resnici igra na violino, flavto, klavir in klaviature …). Poleg komponiranja glasbe za predstavo je uredila tudi priredbo za violino in violončelo, sama igrala klavir in vodila glasbeni ter plesni potek predstave. Spomnimo se, da je bil veliki sklada- telj Mozart eden zadnjih glasbenikov, ki je dirigiral glasbe- ne predstave kar izza klavirja; samostojna vloga dirigenta se je izoblikovala šele kasneje. In danes tudi Eva Ostanek vodi predstavo izza klavirja, toda s hrbtom obrnjena proti pevcem in plesalcem. A zato je lahko njena pozornost namenjena samo glasbi: celota glasbene komunikacije in vodenje pred- stave potekata gladko le z izmenjavo zvočnih informacij, kar omogoča izjemno glasbeno svobodo interpretom predstave in jih postavlja v ospredje izvedbe – glasba treh inštrumenta- listov pa jim pri tem dobro sledi, čisto »brez ostanka«. Glasba predstave Nova pomlad se izraža v mnogih solističnih pevskih točkah, duetih, zborih in glasbenih recitativih. Li- breto spretno omogoča povezavo glasbe in besed ter ustvarja enovit umetniški izraz. Glasba za plesne točke izziva in pod- pira gibanje plesalcev in v njej se ritmična sestavina zvoka oplemeniti tudi z odrskimi zvoki njihovega gibanja. Scenska glasba povezuje dramaturške odseke v celoto ter pri tem vzbuja – ali v skladu z zgodbo pač pomirja – čustva gledalcev. Skorajda odveč je pripomniti, da je Eva Ostanek prav zato lahko podpisana tudi pod gledališko vlogo reži- serke predstave. A seznam vlog in nalog v predstavi je dolg: treba je skrbeti še za tisoč stvari, ki ostajajo skrite pred očmi gledalcev: tako lahko na posnetku iz Kranja opazimo, da je avtorica na koncu predstave, po zadnjem aplavzu in odhodu z odra, kar mimogrede pospravila še gledališki rekvizit, ki je pomotoma ostal tam nekje v globini odra. Gledališko-glasbeni projekti spadajo v sam vrh organizacij- Eva Ostanek in glasbeno-gledališka predstava Nova pomlad 42 ske težavnosti in kompleksnosti v glasbeno-scenski umetno- sti. Za uspešno umetniško in organizacijsko delo velja Evi Ostanek čestitati in se veseliti njenih nadaljnjih ustvarjalnih uspehov. In ob tem na koncu, a ne nazadnje, zapisati tudi, da njene melodije iz predstave kar kličejo po nadaljnjih pou- stvaritvah: za pevske soliste ali zborovske pevce. Prav tako z veseljem je zato mogoče predlagati uredništvu revije Glasba v šoli in vrtcu, da skladbe Eve Ostanek iz predstave Nova po- mlad objavi tudi v notni prilogi revije. Glasbenim poustvar- jalcem v veselje in glasbenim ustvarjalcem v spodbudo. Predvsem tem zadnjim velja posvetiti še nekaj verzov iz predstave, ki dobro orisujejo vprašanja, ki si jih morajo ve- dno zastavljati ustvarjalci: »Kaj bo zdaj z mano, ali naj čakam in kaj naj storim?« Odgovor Eve Ostanek jih lahko le spod- budi: »V em, kaj lahko dosežem … in nič ne more iti narobe!« Predstavo si lahko ogledate na povezavi: https://drive.google.com/file/d/1FkhvSOvgDNlbS8ClPTHn NPKnw7Z3Hvip/view?ts=5ceda4be. Gledališki list predstave Nova pomlad