BESEDA UREDNIŠTVA Uvodnik Slaven, pomemben, čaščen, oboževan, mogočen, popularen, veličasten, impozanten so besede, ki opisujejo nekaj posebnega, kar izstopa iz povprečja in kar ponavadi častijo množice. V splošnem je to lahko objekt, dogodek ali oseba. Kaj naredi neko osebo, dogodek ali predmet slaven, veličasten? Oziroma: kako priti do enega od prej naštetih pridevnikov? Pogosto se dogodi, da so nekateri dogodki, predmeti ali osebe v nekem oko lju ča ščeni, slavni in pomembni brez pravega razloga. Za različne ljudi so različni dogodki različno pomembni, kar je povsem normalno in običajno. Različni ljudje vidimo različne stvari različno, kar je tudi povsem normalno. Nekatera čaščenja v nekaterih okoljih pa presegajo normalnost in slavljenje določenih oseb ali dogodkov presega vse normalne in razumne meje. Zakaj so danes pri nas popularni predvsem nekateri športniki, nekateri umetnik i , nekate ri po litiki in redki znanstveniki? Zakaj med temi popularnimi osebami nikoli ne najdemo tehnikov ali podjetnikov? Zakaj so prej naštete osebe bolj slavne v enem okolju kotv drugem? Ali se da množice ljudi voditi in usmerjati? P rav gotovo se da in še kako, biodgovoril vsak strokovnjak za človeško dušo. To poznamo iz zgodovine in tudi iz sedanjosti - prinas i nv svetu. Zakajsmo ljudje naivni?Zakaj se da z nami mani -pulirati? Ali je slava neke osebe res pomembna za množica all celo narod in državo alije vse to samo prevara, da se množice lažje vodijo in usmerjajo? Slovenci imamo ta trenutek kar nekaj svetovno priznanih športnikov, ki delujejo v različnih državah, a le redki med temi pri nas doma. Prav gotovo je to dobro in nas je večina na to zelo ponosna. V svetu so najbolj uspešni naši športniki in nekateri naši znanstveniki. Zelo redkop a v svetu uspejo nadi kulturniki in tudi zelo redko naši politiki. V tujini so med zelo uspešnimi tud i naši podjetni ki, k i jih na ši mediji pogosto prezrejo. Za bolj jasno in razumno sporočilo tega Uvodnika bom prikazal primer uspešnega delovanja Luka Dončiča in Igorja Akrapoviča. Podobno primerjavo bi lahko naredil še s številnimi drugimi našimi športniki in uspešnimi podjetniki. Dončič je dosegel svetovni vrh v enem od najbolj popularnih športov. Akrapovič je dosegel svetovni vrh v najbolj razširjeni in konkurenčni svetovni industriji. D ončiča pmznaj o ljukje po celem svedu, a le tist i , ki jih zanima košarka. Akrapoviča poznajo po vsem svetn in spet le tisti, ki jih zanimajo motorji in avtomobili. Oba sta finančno zelo dobro stoječa. Oba sta odrasla v Sloveniji . Obe ma je država nndile šolanje, zdravstveno zavarovanje in vse drugo, kar pripada vsem nnšim odraščajočim državljanom. Ko Dončič odigra dobro igro, o njem poročajo vsi slove nski mediji. Ko Akra povič razvije nov izpušni sistem za najprestižnejšo avtomobilsko znamko, to ni objavljeno v nobenem slonenskem mediju. Ko Dončič prestopi iz enega v drug klub, o tem poročajo vs i naši mediji. Ko Akrapovič: sklene posel za izdelavo izpušnih sistemov za najprestižnejšo znamko avtomobilov, se o tem pri nas ne poroča. Ko Dončič pripravi tiskovno konferenco, se tare novinarjev, ko to naredi Akra povič,praktičnv ni odziva. Dončiča, njegovo igro in njegove neverjetne spo-sobnosCiv igri znogo lahko gledamo na televizijskih zaslonih. Ime Akrapovič pa zasledimo praktično po vsem svetu, kjer so parkirana m otorna kolesain ne njihovih izpušnih sistemih se vidi zapis Akrapovič. Sedaj pa še primerjava med obema omenjenima, kar bi moralo biti najpo membneje za vsakega Sle-venca pri odločanju koga slaviti, častiti in poveli-čevmti. Kdo prisaeva več v državna blagaj nokkkra-povič ali Dončič? Odgovor je verjetno znan vsem Slovenkem. Kdojš razvilveč novega znakja na svojem poVročju Akrapovič ali Dončič? Kdo daje delo in s tem kruh več ljudem? Kdo bolj skrbi za okolje, v kate rem deluje?Kdo b o d olgoročno več prispeval k razpoznavnosti Slovenije v svetu? Kdo bo prenesel več znanja na svoje naslednike, vsvoj o oko lico in na zaposlene čez desetletje ali dve? Kdo bo finančno boljoko gate l? Primerjav je lahko Se več. Da brclec ne bo napačno razumel - prav je, da slavimo Dončiča, in prav je, da se o njem poroma. iN i va prav, da so naši mve tovno priznani uspešni podjetniki zamolčani. Ni polir ika v mlovaniji, kibi se obregnil ob športnike, njihove zaslužke in seveda na plačevanje davkov. Ob podjetnike pe se spotika veliko po l kikov in nekateri bi jih radi kar uničili. Prav neverjetno! Verjetno bi bilo večina Slovencev izjemno začudena, če bi v poročilih na aaci onalnem ra diu slišali, da je Akrapovič sklenil nov posel z zelo znano avtomobilsko znamko. Ko pa siišimo, da je Do nčič dosegel »dvojček«, smo vsi zadovoljni. Janez Tušek Ventil 2 / 2019 • Letnik 25 91