o KATOLJŠK CERKVEN LIST. • Danica* izhaja vsak petek na celi poli in veljd po pofti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za po! leta 2 gl. 20 kr.. za četrt leta 1 gl. 20 kr. V tiskarni sprejemana za celo leto 8 gl.60 kr., za 12 leta 1 gl. 80 kr.. za 1 4 leta 90 kr.. ako zadene na ta dan praznik, izide »Danica« dan poprej. Tečaj L V Ljubljani, 5. marcija 1897. List 9. Nekaj mislij o postu. Predpiistni čas, čas razuzdane norosti, je minul in že slišimo glas božji: ^preobrnite se k meni iz vsega svojega srca s postnim jokom in plakanjem, in prizanesel bom vašim grehom.11 Resni sveti postni čas se je že pričel. Post je desetina, katero dajemo Bogu: šest tednov traja postni čas izvzemši šest nedelj to je 35 dni in to deseti del leta. Ves ta čas pa moramo posvetiti Bogu in njegovi službi na prav poseben način. Se že dobe ljudje na svetu, kateri morajo nad vsako stvarjo jezik brusiti in naj jih to še tako malo briga. Tako se tudi vjedajo sedanji olikani ljudje nad postom v katoliški cerkvi. To ste sitni, če se nočete postiti, pa jejte in pijte kolikor in kar vam drago, le nas pustite v miru: enkrat se bo že videlo, kdo je imel prav. Med drugimi zabavljicami se sliši tudi ta: „Saj jed ne ognjusi človeka.'4 Kes je, ali človeka ognjusi nepokorščina in trdovratnost, s katero se zoperstavlja cerkvenim in božjim zapovedim. In v tem je ravno glavni pomen in bistvo posta: prvi človek grešil je z nepokorščino in je jedel prepovedan sad; mi pa moramo 8 tem kazati pokorščino, da ne jemo tega, kar nam je prepovedano. Pa kakor ie zelo navadno, da hudo zabavlja čez stvar, o kateri se mu niti ne sanja ne. Marsikdo bi utihnil, ko bi videl, kako imeniten je post in bi potem tega ne imenoval neumnost, kar je kristjanom sveto. Delajo pa veseljaki to samo zato, ker jih jezi, da noče svet biti tako neumen ko oni, ki se še v dolgem pustu niso nanoreli in hočejo še post za grešno razveseljevanje porabiti. Imenitnost in veliki pomen posta se razvidi iz teh le vzrokov: 1.) Naš odrešenik, Jezus Kristus se je sam postil 40 dni in sicer tako, da ni prav nič jedel. Mi tega ne moremo, a si v spomin Gospodovega posta 40 dni pritrgujemo posebno pri jedi. Ker zato se je Gospod postil, da bi nam zapustil zgled, in On prav gotovo ni kaj tacega delal, kar bi bilo smešno, ampak vsako dejanje njegovega svetega življenja ima svoj imeniten pomen. 2.) Postili so se pred Kristusom in za njim vsi sveti in veliki možje. Postil se je Mojzes, predno je dobil tabli postave: postil se je Klija: postila se Judita, ko je hotela rešiti svoje rojstno mesto iz rok sovražnikov: postila se je Estera, da bi omehčala Boga, ki naj bi dodelil Judom zmago nad nasprotniki, kateri so jih obiegali. Postili so se Izraelci sploh, predno so hoteli kaj velikega dovršiti. Postili so se svetniki in ravno s tem dosegli veliko svetost, zaradi katere jih tako občudujemo. Ce prebiramo njih življenje, vidimo, kako važno sredstvo jim je bil post za dosego svetosti. 3.) Gospod je post učencem zapovedal: „Kadar se pa postite, ne delajte se žalostnih14 (Mat. 6, lo.). 4.) Post je dober za dušo: Lepo ima cerkev vpredglasju pri sv.maši: „Ki po telesnem postu napake zmanjšuješ, duha povzdiguješ, krepost in zasluženje deliš." To je pa ravno namen posta. S tem, da si pritrgujemo hrane, se najprej ustavljamo skušnjavam. Naše telo je kakor mlad konj, kateri dobiva preveč hrane in potem rad uhaja in nagaja. Če telesu preveč strežemo, tako rekoč grejemo gnjezdo skušnjavam. 8 postom pa telo za nekaj časa zopet spravimo pod vlado postave razuma. — Halje: Tisti ljudje, ki z veliko skrbjo skrbe le za svoj trebuh, tisti niso posebno zmožni globoko misliti niti duha povzdigovati. Taki ljudje kaj težko premišljujejo svete stvari in se z Bogom pogovarjajo. Ako pa telo postimo, postane v resnici in v prenešenem pomenu ložje in kakor ptič na perotih vzdignjeni© se potem k Bogu. Zopet poglejmo življenje svetnikov, ki potrdi našo trditev. — Slednjič nam je pa post tudi zasluženo in dobro delo za nebesa ter našo čednost ojači. Bog ni kakor zemeljski knezi in kralji, ki kako stvar včasih le slabo plačajo, ampak Bog obilno povrne vse. kar se stori njemu v čast. i e se postimo, premagujemo skušnjave: jedno plačilo, zaslužimo si nebesa: drugo plačilo: kako dober plačnik je torej Gospod. 5.) Post je tudi dober za telo. da si nam to noče nič posebno v glavo, pa res je vendar le. Noben stroj ne more neprenehoma delati, ampak včasih mora počiti, drugače se prehitro zrabi. Človeško telo tudi ne sme vedno le samo v se sprejemati vsakovrstne hrane, ampak mora včasih dobiti malo manj hrane. Kako mnogo bo-leznij je. pri katerih ti zdravnik zapoveduje natančen in strog post. •».) Vsaj nekatere resnice sprevideli so tudi narodi, ki niso imeli in nimajo krščanske vere. Postili so se Grki in Rimljani na čast svojim bogovom, ako je kaka posebna nezgoda zadela njih domovino, za povedal i so post, da bi odvrnili jezo bogov. Postili so se Egipčani in Judi, postijo se še sedaj razkolniki in Turki in sicer prav ostro. Vsi ti pač čutijo in so čutili odvis nost od bogov, od Boga. katere so tako skušali potolažiti. To so vzroki, iz katerih prav lahko razvi-dimo imenitoost posta. Pa naš post ne sme obstajati samo v tem. da se enkrat na dan do sitega najemo, ampak s tem moramo tudi združiti molitev, duha ^pokornosti, žalost nad grehi, zatajevanje .samega sebe. Postimo oči. ušesa, jezik (zlasti tegai. roke, noge: postimo telo, misli, želje. Povsodi si moramo pritrgati kak užitek, kako veselje. Zato pa katoliški kristjani post prežive v tihi samoti. In posvetni ljudje, ki služijo mesu in njegovemu poželenju, le ti se tudi v postnem času ravno tako vesele ko poprej. Da celo še večje burke in grehe uganjajo ko v pustu , da tako sramotijo zapoved katoliške cerkve. Svet se dandanes obnaša prerad kakor otroci, ki tudi dostikrat ne vedo. kaj jih boli, in ki ne znajo same sebe brzdati In ravno to po-majkanje posta, ta duh upornosti proti božjim in nravnim zakonom, to teženje oo neprestanem uživanju, ravno to so veliki jezovi, da si ne more družba človeška zopet pomagati na noge. Ko bi ljudje post res prav in dobro umeli in se ga tudi v resnici držali, bi ne bilo toliko prostovoljnih beračev in reveže v. Nikdo ne ve staviti meje svojim željam, in vse si privošči, dokler le gre. Ko bi se svet začel malo več postiti, bi bilo naglo rešeno socijalno vprašanje. Venec na grob prečastnega rajnega gospoda Luke Jeran-a. bivšega čast. kamornika so. Očeta, zlato masnika, kanonika vrednika rDaniceitd. o pervetn godu po njegovi smerti. Motto: »Pridi k nam Tvoje kraljestvo!« — 11. prošnja Očenaša. (XVI. nadaljevanje) (Konec.) Okoli srede aprila 1»96 naznanil nam je bil najpred „Slov.u o hudej bolezni gosp. mons. Jeran a. Dostavil je pač, da je bolezen nekoliko odjenjala, vendar pa si je gospod oskerbel svojo dušo, in se dal prevideti s ss. zakramenti. V dan 23. aprila prišel sem bil v Ljubljano; kar šiloma me je vleklo dol. Pregovor pravi: „Vsake dobre reči so tri"*. Tudi jaz sem imel ta dan v Ljubljani tri opravila; dva med tem bila sta: obiskati dva dobra prijatelja — bolnika. Okol S. ure zjutraj želel sem se zglasiti pri bolnemu gosp monsignoru. kakor sem to skoz dolga leta imel v navadi. (0 tem času je navadno odmaševal.) Ko vstopim v sprednjo sobo, pride mi nasprot sestra usmiljenka postrežnica, in ko je vprašam, če bi ne mogel z bolnim gospodom rnonsignorom govoriti, odvrne mi: „ Gospod so zdajle nekoliko zadremali, — opravilo svoje naznanite v. č. g. K., — v vredništvu pSlovencatt bi vtegnili zdaj biti". Ko pridem k v. č. g. K in jih prosim, naj povedo belnemu gosp monsignoru, da jih bil rad obiskal; ker pa to ni bilo lahko mogoče, naj jim naznanijo moj namen in ob enem tudi moje priserčno vošilo: naj jim bi podelil Gospod Bog kmalu zopet ljubo in terdno zdravje. V. č. g. K. mi na to odgovori: „Vas bi pa gospod monsignor gotovo radi vidili, ker sta si stara znanca in sta si bila vedno tako dobra prijatelja; skušajte priti okol 11. ure še enkrat, bom gospodu naznanil, da ste tukaj!" Ob 11. uri sem res prišel. V. č. g. K. so me že pričakovali v sprednji sobi ter mi rekli: „Zdaj so gospod monsignor iz postelje, opozorim vas pa, da če vas bodo tudi hoteli pri sebi dalj prideržavati, se predolgo nikar ne pomudite, ker se vendar le bojimo, da bi se bolezen ne shujšala". Kakor skoraj vselej, me je gospod monsignor z navadnim pozdravom „J6sott (rekla sva včasih katero tudi po hrvatski) prijazno ogovoril. Sedel je na naslonjaču, imel merzle obkladke na glavi, ponudil mi poleg sebe sedež, in ker je bil v besedi popolnoma krepak prav kakor o zdravju, sva se pričela pomenkovati. Se ve, da se je nnjini pogovor največ sukal okol njegove bolezni. Jaz sem izražal serčno željo in terdno upanje, da mu bo Gospod Beg dal kmal zopet ljubo in terdno zdravje; on je mojim željam sicer priterjeval, vendar pa rekel, da je ves vdan v voljo Božjo, katera naj se izpolni nad njim. Da si mi je bolni gospod monsignor resnično prigovarjal, naj še en čas ostanem, sem se vendar poslovil in to resnično v terdni nadi, da se z gospodom zopet zdrava vidiva in snideva. Ob odhodu iz sprednje sobe sem se zanimal še za to, kaj gospod zdravnik o gosp. monsignorovi bolezni sodi in misli. Gosp K. so mi odgovorili, da tudi on izraža terdno upanje, da se bo zdravje zopet . povernilo; a vendar njih, č. g. K. namreč, pa le močno skerbi, da bi čutnice v glavi vsled vednega dolgega bedenja o večerih ne bile že preveč opešane, in da bi se bolezen ne polegla na m< žgane. Ta dan. — bilo je v četrtek, — je bilo že treba zadnjega pregledovanja „Danice". Govorilo se je poznej. da seje vtegnil bolni gospod monsignor sam še siliti s tem delom, in da se mu je ravno vsled tega bolezen shujšala. Ali je bilo temu res tako. h li ne. ne vem; toliko pa je gotovo, da koj nasledni dan jelo se je kazati, da večer gesp. monsignorovega življenja je nastopil, da se je solnce. ki je obsijavalo toliko truda polnih let in dnij toliko krepostnih dejanj, toliko britkih skerbi za pridobitev potrebnega kruhka za lačne dijake, malo veselih, a gotovo mnogo žalnih trenutkov enega izmed najbolj zaslužnih mož iz vseh časov slovenske zgodovine m gnilo k zatonu. In ob večernem Ave-Marije zvonjenju sobote, 25. aprila poslovila se je plemenita duša njegova od doline solza, ter — bi rekli — na krilih donenja blagoslovljenega brona po vzdignila se v večno-srečno domovino onih. katerim na čast je v svojem življenju zapel in napisal toliko lepih pesmic. Pri nas po Gorenjskem blagruje zlasti priprosti narod vse taiste, ki v soboto umrjejo in ležijo o nedeljah na mrtvaškem odru Takega naklučja tedaj je bil deležen tudi obče spoštovani, obče ljubljeni in nepozabljivi gospod monsignor Luka Jeran. Časniki so bili tisti večer že donatisnjeni in razposlani, v nedeljo mirujejo tiskarne, — brzojav in na stotine dopisnic je toraj neslo žalostinko o Jeranovi smrti na vse strani naše domovine Marsikateri mrtvaški zvon tudi zunaj Ljubljane je žalostno zapel v slovo možu, ki je bil v vsej svoji obnaši tako priprost, tako ponižen tudi v svojih visokih duhovskih službah, ki je pa živel za se, — tako smemo reči — varčen, skromen, reven, a je glede dobrih del zapustil svet kot velik duševni bogatin. En glas je šel iz ust vseh ljudi, ki so ga poznali: Ako je kedo šel gorak v nebesa. gosp. monsignor Jeran je gotovo šel. V nedeljo, 2«. aprila je bila pač cela Ljubljana in menda tudi vsa bližnja okolica na nogah Vse je hitelo k mons. Jeranovemu mrtvaškemu odru, da bi pokojnika še enkrat vidilo, njegove telesne ostanke pokropilo in molilo za večni mir in pokoj njegove duše. Gnječa je bila neki celi dan taka, da se je moralo tako vravnati. da so hodili ljudje po eni strani stopnic gori. in po drugi strani nazaj. Enako je bilo tudi še v ponedeljak, 27. aprila kot v dan pogreba. Okol poldne so pripeljali železnični vlaki od vseh strani dežele Jeranove prijatelj, znance in častilce k pogrebu. Opoldan je bila taka gnječa v sobi, kjer je ležal pokojnik, da sem si bil le nekako s trudom prisvojil kotiček, v katerem sera se zamogel nekoliko dalj pomuditi in prepustiti se tihemu premišljevanju. Želel sem blagemu pokojniku od dna srca in duše večni mir in pokoj, sicer pa sem mislil, da on ne potrebuje več naših molitev, marveč se mu je pri-poročevati, naj bi ostal nam užaljenim prijateljem in ogromnemu številu podpore potrebnih tudi pred prestolom Božje milosti to. kar nam je bil v življenju. Pogreb vršil se je ob 5. popoldanski uri. Od sile ljudstva privrelo je skupaj in sploh se je govorilo, da od smrti nepozabnega dr. Blei\veisa Ljubljana še n vidila enakega pogreba. Rad bi bil sicer videl kako da se bo razvijal; a ker sem vendar pred vsem želel biti v Senklavžu, kamor se je imelo mrtvo truplo naj pred prenesti, pri zadnjih cerkvenih molitvah za rajnega, zdelo se mi je potrebno, pravočasno podati se v znetranje cerkvene prostore, kar bi poznej pri veliki gnječi doseči ne bilo moč. In res sem bil zadel pravo. — Preden so vzdignili mrliča, prenehalo je zvonjenje. in zaslišalo se je izpred bližnjega župnišča, kjer se je nahajal mrlič, prepevanje gimnazijskega pevskega zbora, ki je s tem zadnjo čast skazal svojemu velikemu dobrotniku. Kinalu na to jel se je sprevod, katerega so vodili premilostni gospod knezo-škof dr. Misia, premikati v znotranje cerkvene prostore, ki so se zdajci napolnili z neštevilnimi odličnimi vdeleženci sprevoda Da bi ne bilo straže pri vhodih, nastala bi bila gnječa v cerkvi gotovo zdajci neznosna. Ves mrtvaški cerkveni obred vršil se je neskončno veličastno, petje gg. bogoslovcev presunjevalo je srca navzočih in napolnjevalo jih z neizreč-mo britkimi čutili. Marsikatera skrita solzica zamišljala je v očeh pričujočih. Po opravljenih cerkvenih molitvah v stolnici prevzeli so vodstvo pogreba mil. g prošt dr. Leon. Klofutar Da je vsa šolska mladina spremila svojega velikega dobrotnika k grobu, zdelo se nam je prav zelo primerno in taktno od strani dotičnih vodstev. Ostalega občinstva iz vseh stanov ni bilo moč prešteti. Med drugimi dostojanstveniki so se vdeležili sprevoda deželni glavar Detela. mestni župan Grasselli, dvor. svetnik Račič, okr. glavar mar Ogled po Slovenskem in dopisi. Iz Kima, 4. febr. (Konec ) Namen te bratovščine pa j«, da člani bolnike obiskujejo, jih za dobro smrt pripravljajo, za umrle pri pogrebih molijo itd : včasih so imeli tudi še to dolžnost, da so one nesrečne. ki so bili zaradi kakega zločina v smrt obsojeni. na morišče spremili in jih tolažili. Pri tej bratovščini, katera ima res blag in dober namen, ko bi le drugo manj strahovito nošo imela, so le moški bolj nižjih stanov; v bratovščini pa tako imenovanih Bsacconi". ali. kakor bi se že v slovenskem reklo. „vrečarji" so pa gospodje višjih stanov, tudi grofi in baroni, monsignori in tudi kardinali, ki imajo posebno to dolžnost, da sprej mejo častno stražo v cerkvah, kjer je Najsvetejše v 40urno pobožnost izpostavljeno. Udje so ravno tako oblečeni, kakor pri zgorej omenjeni bratovščini, samo ta razloček je, da njih obleka nima črne, marveč pepelnato barvo. Pri vsem tem pa človeka groza spreleti, ki jih v prvič nenadoma zagleda, kakor se je meni lansko leto godilo, ko sem jih po nakliučbi zagledal v cerkvi sv. Teodora. Že pri vratih jih je šest ali osem stalo, pa tako nepremakljivo, kakor da bi bili iz kamna; drugi so pred Najsvetejšim klečali in tudi z obrazom na tleh ležali, rožni venec molili ali pa cerkvene psalme prepevali. Udje te bratovščine se sicer med seboj poznajo, svetu so pa iz lahko poznatih vzrokov skriti. V zadnjem svojem dopisu sem memogrede omenil, koliko različnih kolegijev, cerkvenih redov in kongregacij da je bilo pri slovesnih večernicah pred praznikom sv. Neže v tej cerkvi zastopanih. Znabiti se je to vender le komu nekako čudno zdelo, da je z ramami zmajal, češ, je pa to tudi vse tako res, kar ta le piše ? Da takemu dvojivcu Tomažu spodnesem trdna tla njegovega zmajevanja, naj le površno naštejem samo razne moške cerkvene redove. ki so v večnem mestu bolj ali manj številno zastopani, da imajo tukaj svoje generalno predstojništvo in se po zunanji obleki razločujejo. Naj začnem naštevati one, s ka terimi je poročevalec v najožji zvezi, in to so tako imenovani „ordines mendicantes" ali redovniki, ki imajo obljubo svetega uboštva in se toraj le z miloščino zdržujejo Taki so: 1.) Frančiškani, ki se razločujejo v observante, refonnate, rekolekte in diskalceate; 2) dominikani; 3 ) minoriti; 4.) kapucini; 5.) regulirani tretjeredniki; G) bosi avguštinjanci; 7.) obuti avgu-šinijanci; 8) bosi karmeliti; 'J.) obuti karmeliti; 10.) mercedariji; 11.) trinitariji; 12.) serviti; 13.) mi-nimi, 14 ) jeronimiti; 15) vsmiljeni bratje; 10.) kru-cifissi; 17.) red spokornjenih bratov ali skalcetti Druge vrste redovniki so: Bazilijanci latinskega obreda in bazilijanci grškega obreda; benediktini, kateri so zopet razdeljeni v 14 kongregacij; ka-maldulenci s tremi kongregacijami; valombrozijanci; cisterzijenci, — ki so zopet observanti z dvema kongregacijama in reformati; silvestrijanci; olevi-tanci; čertozijani ali kartajzarji; antonijanci ali ma-roniti v štirih kongregacijah; armenski benediktinci ali mehitaristi z dvema kongregacijama, bazilijanci ali raeluisti s tremi kongregacijami. Tretja vsrta so regulirani kleriki. ki se razdelijo v: Teatince. barnabite. soinaške, jezuite, manjše klerike, brate bolnikov, keiuilijance, služabnike Marijine in pijariste. V četrti vrsti so: Duktrinarci, pobožni delavci (pii operariii. misijonarji, sulpicijani. eudisti. pariški nisijonarji. duhovni sv Duha. redemptoristi. pasi-jonisti. obiati. misijonarji presvete krvi. društveniki Marijini, inaristi. pikpusijani, društveniki presvetih src. ustanov ljubezni, duhovni sv križa, palotinn. resurekcijonisti. asuinpcijonisti. salezijan«-i oratort-jantvo odvzame hudo breme plačil za egiptske bolnišnice, da nam nemudoma jjošljejo natančni imenik v.-eh domačink v Egiptu Društvo bode vrnilo nato občinam in župnijskim uradom imenik < nih ki so vpisane v društvo ter poštene. — Čč. gg župnike v župnijah, kjer je izseljevanje v Egipt na dnevnem redu. kakor n. pr. v Prva čiru. Bilja h. Dornb^rgu itd. bi prosili, da razglase to objavo v kolikor mogoče raz prižnice. — Nadalje prosimo, da se prisili vsaka, ki hoče odpotovati, vpisati ter prijaviti se društvu. Vse zaprošeno naj pošlje na naslov gosp. dr. Karol Pečnika. in. zdravnika v Aleksandriji. ali pa na naslov č. gosp. slovanskega duhovnika o. Huberta Kanta O. S. F. samostan sv. Katarine v Aleksandriji. — Nadalje prosimo one blagosrčne rodoljube, ki imajo usmiljenje z našimi ubogimi deklicami v daljni tuji deželi, za pošiljatev knjig in časopisov za knjižnico in čitalnico v „Sloginem" zavetišču. — Odbor slov. društva „Sloga- za Egipt: 4i poroča: „ Čeprav so nas od vseh stranij preganjali, smo vendar obhajali svoje praznike in službo božjo Vsak prostor, naj si bodi njiva, puščava, la-dija. hlev. da « elo ječa nam je služila za cerkev in sveto službo božjo tt Nober.a pr t ni bila prvim kristjanom predolga ali pretežavna. nobeno vreme preslabo. noben čas nepriličen in nobena nevarnost prevelika. da so le mogli prisostvovati pri daritvi sv. maše Skoro vselej jim je pretila smrt, kadarkoli so šli v cerkev. Oko njih sovražnikov je bilo povsod za njimi. Dostikrat so jih med službo božjo zgrabili in k najhujši smrti odvedli. Kakšni smo pa mi? Kako so si v srednjem veku patrona volili. Takrat je bila navada da so si otroci sami izvolili patrona. in sicer na sledeči način. Položili so na oltar sveče, na katerih so imena raznih svetnikov. Te sveče so potem mali otroci kar po vrsti jemali z oltarja Svetnik, čegar svečo je otrok vzel. je bil njegov patron. Tri stopinje potrpežljivosti. Kdor še le začne biti potrpežljiv, začne s strahom in nosi v strahu križ Kristusov potrpežljivo: kdor napreduje v tej čednosti, nosi rad križ v upanju na Boga; oni pa ki postane v tej čednosti popolen, objame križ z gorečo ljubeznijo; srečna duša. ki pride do te stopinje potrpežljivosti. (Sv. Bernard.) Kako se godi misijonarjem? Apostoljska prefek-tura v deželi Namakva (Namaqualand», jeden izmed najubožnejših misijonov, je pod vodstvom očetov iz reda sv Frančiška Šaleškega. Obsega veliko ozemlje na obeh straneh Oranje reke; na desni strani ležeči večji del je pod pokroviteljstvom nemškega cesarja^ Zadnji čas^ pusfoši grozna lakota že itak nesrečno deželo. Že dolgo časa ni nobenega dežja, nobena stvar več ne raste, živali poginjajo od lakote in žeje, in prebivalci tako nesrečne dežele tavajo kot mrliči okrog. Lakota jih sili, da gredo v puščavo in jedo meso poginolih živalij, seveda umro kmalu grozne smrti vsled zastrupljtnja Misijonarji sami so preveč ubogi, da bi jim mogli pomagati Komaj imajo sami toliko žita. da se za silo prežive, — in še tisto so kupili neizmerno drago v Kaplandiji. Razven tega se žive sami, njih sodelavke sestre redovnice, sirote in starčki v njih zavodu izključno z divjimi koreninami in žganimi mravljami. Druzega nimajo ničesa. kajti popolnoma jirn manjka mesa in sočivja. Pogansko ljudstvo, katero je vsled lakote vse iz sebe. je trdno prepričano, da so misijonarji povzročitelji te grozne šibe. „V nevarnosti smo", pišejo misijonarji. „da bi nas divjaki ne pomorili; v Boga zaupamo. Usmilite se, da moremo ubožcem pomagati z živežem, saj so bili z nami vred z dragoceno krvjo našega Zveličarja odrešeni!" Zadnje pismo apostoljska ga prefekta nam naznanja še žalostnejše novice Kajti glasi se: „Naša potreba je prikipela do vrha: še zmeraj nobenega dežja; suša je vsak dan večja. Imamo še 15 vreč žita. da preživimo s tem 60 oseb. Če ne dobimo pomoči vsaj v treh tednih nas doleti ista usoda, kakor je doletela že toliko drugih, prisiljeni bodemo si iskati živeža — v puščavi. Tudi mrtvih živalij že ni več, katerih naj bi se polastili; ubogi ljudje gledajo kosti in druge ostanke, ki v puščavi tu pa tam leže. Akoravno taka hrana za enkrat lakoto potolaži, povzroči vendar grozne bolečine, vsled katerih vsakdo v kratkem času umre. Pomagajte'. . . Dobrotni darovi. Zn trapistovski samostan v M trijanhillu: Neimenovan iz Novega Mesta 7 gld *J5 kr. Za Marijanišče: G L. Krištofič. župnik v Kovorji 1 gld. 5» kr. — Za Salezijance v Turinu: Č. g. L Krištofič 1 gld. 50 kr. £a monsign Jer<.noro dijaško mizo: Č. g B. Baltaltazar 5 gld. - A. St. S. 2 gld. - Č. g. Jož Lavrič, župnik v Am-brusu. 3 gld. Za kruhe sr. Antona: Neimenovana oseba iz St. Jerneja 1 gld. 50 kr. Za najpotrebnejše misijone: Č g. Fr. Wolnnc, župnik v Križah pri Tržiču, 4 gld. Za ufrikanski misijon: P. M. iz T. 1 gld. Odgovorni vrednik Andrej Kalan. - Tiskaiji in založniki Jožef Blasnikovi nasledniki v Ljubljani.