O nameravani uredbi jesen- skih počitnic v mariborski oblasti. (K razipravam o osnovn,ošolskem zakoinu.) Pod tem naslavom je izšel v 16. številki »Učit. Tovariša« članek' itov. S. Mnovljcta iz Slovenjgradca, mirno katerega ne smemo tiho naprej, ampak povedati je treba lod vseh strand da ic njcgova trditev stvarno lobjek* tivna,le podprcti jo je še treba z dejstvi in nata način dokazati neumestmost take nepc? dagoške naimcre prosvetnc oblasti. Ali bo predvidena kaka avtonomna. pra« vica gkde ureditve polotnih ali jesenskih po« čitnic v šolskem zakonu, ikadar bo scveda še sprejet, se ne ve, ai ve se le toliko, da ibio naj= brž ostalo mnogo odprtih določb, ki so bodo lahko zavijala v šolsko dobro in tudi v zlo, posebno tam, :kjer je govior o takozvanih olajšavah šolskega obiska. Ako se mamerava uvesti jesenske počitnice, je jasno, da bo šolski zakon v dotični točkii moral imeti od* prto pot, da to naknadno vsakai oblast aii morda oelo vsaka vas po svoji uvidevnosti uredi. Kakšna bo ikrajevna uvidevnost, vcmo že naprej, kakšna bo oblastna, se lahko skk» pa. Ali bo vodilna misel pri ureditvd upošte* vala didaktično=pedagoška načela ali pa »agl= tacijsko gospiodarska«, ali v dobro otroka ali v korist »gospodarsikega izkordščanja« otrok. Kjer bo večina, tam 'bio pa zmaga, se fao re* klo... Druge poti pri tcj rcšiitvi ni, kakor: ali v povzdigo šolstva enotne poletne p>očit= nice ali pai v nazadnjaštvo šolstva, kakor kdo želi, tu jesenske, tam polotne, kje drugje pa še mcida šols^ka obveznost po prosti volji — bog obvaruj. Tu sta samo dve poti, dobra in slaba, srednje ni! Kadar pride kaika preureditev na šolskem polju, naj si bo dobra ali slaba, vselej plane ljudstvo, češ, učitclji 90 krivi, to je že vsak neštctokrat doživel, kdor je na deželi. Dolgo sem iskal vzroke in našel sem jih. Evo vann cne^a. Pred kakim pol letom je imel v ne* kem kraju neik pioslanec shod in je med dru» gim povedal prebivalstvu tudi: »Naša ••••; stranka in poslanci sm!Q vam kmttom vrnili zopet iesenske počitnice, katere so vam vzei' liberalni učitelji.« Lepo dclajo naši poslancl — to jc zbližanje šole in doma — komentarja tu ni trebai, naj si ga napravi vsak sam. Ven* dar bi pa 'bilo dobro, da bi se javno povedalo, ali je trditev resnična, ali jc kdaj učiteljstvo odločilo že kako naredbo ali kaj podobnega. Kakor vem, še do danes učiteljstvo ni imelo odločujoče furikcije, četudi bi marsikje bil« upravičerio. Tu naj vsak sam sodi, 5e ni šola v poliitičnem zlorabljamju. V letošnjem šolskem letu smo tedaj po nekaterih šolah mariborskc 'oblasti pričeli s rroukom oktobra. Kaikšen je bil letošnji za^ četek in kakšen lanski, io tem hooem podati sitatističiK) sliko osnovne šo!e pri Sv. Ani y Slov. goricaih. Treba je ¦omeniti že vnaprej, da izostajanje ni bil vzrok holezen, ampak le delo. Statistika se nanaša \