Med prazniki na delovnem mestu Mnogi kolektivi in posamezni-ki si že načrtujejo, kako bodopre-živeli prnznične dni 29. novem-bra. Mnogi bodo začeli praznova-ti že v ponedeljek, in to bo za mnoge že kratek dopust. Seveda pa so med nami tudi taki, ki bodo praznične dni preživeli na delov-nih mestih. Na železniški postaji v Ljubljani bo tudi v teh prazničnih dneh tre-ba poleg rednega dela postoriti še marsikaj. Z rednim prometom, bodo v teh dneh vozili še ojačani potniški vlaki na posameznih rela-cijah in vrsta izrednih vlakov. To pa zahteva od železničariev dodat-ne napore in disciplino. Pa vendar nas je zanimalo, kaj njim pomeni praznovanje 29. novembra. » Seveda železničarji ne moremo praznovati ne takih ne drugačnih praznikov tako, kot večina naših občanov,« se je nasmehnil naš so-govomik Anton Miklič, z železni-ške postaje Ljubljana, »vlaki mo-rajo voziti, ljudje se mprajo peljati. To je naša dolžnost. Smisel takega praznika, kot je 29. november je, vsaj zame, da poleg tistih zunanjih obeležij, ki označijo praznik, vsak zase le premisli, kaj vse smo dose-gli v minulem obdobju, ali smo naredeli vse, kar bi lahko. In seve-da, kaj bomo, do naslednjega na- šega praznika, da bomo lahko bolj zadovoljni s svojim delom. Kljub temu le moram omeniti nekatere uspehe, ki smo jih v le-tošnjem letu dosegli. To je poveza-va strojne postaje s strojnim ti-rom, ki bo bistveno olajšala delo v samem prometu. Veliko pridobi-tev pomeni tudi pred dobrim me-secem odprta pralnica, ki je edina tovrstna v Sloveniji in bo pripo-mogla ne le k čistoči vlakov, tem-več tudi same ljubljanske postaje. Seveda pa velja pri našem delu največji poudarek vamosti in ure-jenosti prometa, kjer je prav naša postaja dosegla precejšen napre-dek in zaradi uspehov na tem po-dročju smo bili letos tudi dobitni-ki 15.-aprilske nagrade. To je priz-nanje našemu delu, ki poteka v izredno težavnih okoliščinah, saj je urejenost ljubljanske železni-ške postaje daleč od tistega, kar bi moralo biti in kot smo si začrtali z modernizacijo. Toda v taki situa-ciji nismo samo mi, delavci ljub-ljanske železniške postaje, v takih pogojih dela še mnogo železničar-skih in drugih delovnih organiza-cij. Sicer pa je že redno in varno potekanje prometa na naši postaji vzrok za dobro oceno našega dela, spet glede na okoliščine, v katerih delamo.« - Kako pa poteka uresničeva-nje zakona o združenem delu ? »V javni razpravi so vsi potrebni dokumenti, ki bodo marsikaj spremenili, dopolnili, vse s ciljem, da po eni strani realiziramo tisto, kar od nas zahteva zakon o združe- nem delu, po drugi strani pa, da tudi sami razčistimo nekatere stvari in seveda tudi v odnosu do uporabnikov naših storitev. Tako na ravni sestavljene organizacije združenega dela ZG Ljubljana, naše delovne organizacije ZTP Ljubljana in našega TOZD, ki ga imenujemo prometna sekcija Ljubljana.« Kaj pa delo izven železnice? »Tudi če bi hotel biti samo želez-ničar, je to danes v spletu samou-pravnih in družbe- no-političnih dogajanj nemogoče. Sem delegat v občinskem sindi-kalnem svetu občine Ljubljana-Center. V odboru za promet in zveze, in v samoupravni interesni skupnosti za železniški in luški promet. Morda bi v tej zvezi pove-dal le tisto, kar me in nas najbolj žuli. Vse premajhna je namreč po-vezanost delegatov in delegacij z bazo, kot se temu reče v vsakda-njem jeziku. Naše delegacije, bo-lje rečeno delegacije, katerih član sem, se redno sestanemo pred vsa-kim zasedanjem, temeljito prede-lamo vsa vprašanja in se dogovori-mo za stališča. Za povezavo in po-svetovanje z bazo pa premnogo-krat zmanjka časa, še zlasti, ker so materiali izredno obširni, brez po-trebnih pojasnil in obrazložitev, predvsem pa praviloma prihajajo v zadnjem trenutku. Menim da bomo morali tu narediti še marsi-kaj, da bodo delegatski odnosi za-živeli tako, kot si želimo in kot morajo.« Megda Breznikar