URN_NBN_SI_doc-SRGX6AOM

115 UDK 37.091.64:37(091):930.2(497.4) 1.03 Kratki znanstveni prispevek Prejeto: 21. 9. 2012 Ivanka Zajc Cizelj* Šolski zvezek kot nosilec zgodovinskega zapisa v fondih vzgojno-izobraževalnih ustanov The school exercise book as a witness to historical writing kept by educational institutions Izvleček Uporaba šolskih zvezkov je bila v poslovanju vzgojno izobraževalnih ustanov uporablje- na kot pisna podlaga pri nastanku različnih dokumentov - pomembnih za zgodovino usta- nove in življenja v njej. Uporabljali so jih za pisanje zapisnikov, vpisovanje okrožnic, učitelji in vzgojitelji za zapiske, dnevnike vzgojnega dela, evidence učencev, evidence dežurstev in vpise dežurnih učencev in celo za diplomske naloge. Šolski zvezki kot nosilci zgodovinskih zapisov in zaradi tega arhivski dokumenti trajne vrednosti se pojavljajo bolj v obdobju po drugi svetovni vojni nekje do srede sedemdesetih let, ko so vanje pisali za- pisnike sej strokovnih in upravnih organov, na Osnovni šoli Vitanje celo do leta 1988. Šolski zvezek kot nosilec zgodovinskega zapisa v fondih vzgojno izobraže- valnih ustanov Šolske zvezke v vzgojno izobraževalnih ustanovah niso uporabljali samo kot učni pripomoček, kamor so učenci pisali, ampak tudi kot pisno podlago in tako so nastali dokumenti, pomembni za znanost in kulturo – torej arhivski viri. Šolski zvezki kot nosilci zgodovinskih zapisov se pojavljajo bolj v obdobju po drugi svetovni vojni nekje do srede sedemdesetih let, ko so vanje pisali zapisnike sej strokovnih, upravnih in samoupravnih organov; na Osnovni šoli Vitanje celo do leta Abstract School exercise books were used in educa- tional institutions as the basis for the creation of various documents that are important for the history of these institutions and the events they contained. They were used for minutes, recording circulars, teachers’ notes, diaries, pupil registers, registers of class monitors and even for graduation theses. Exercise books and their historical content that turns them into archive documents of lasting value were most common from World War Two to the mid-1970s, when minutes of meetings by professional and administrative bodies were recorded in them. At the Vitanje primary school this went on until as late as 1988. * Ivanka Zajc Cizelj, dr., arhivska svétnica, Zgodovinski arhiv Celje, v p., e-pošta: ivanka.cizelj@guest.arnes.si

RkJQdWJsaXNoZXIy