ŠOLA V NARAVI NEKOLIKO DRUGAČE Več kot smučanje in plavanje šola v naravl Ima v našl občlnl kar lepo tradlcljo. Kljub organlzacljsklm In flnančnim težavam \e vedno prevladala zdrava pedagoška zavest, kajtl smoter šole v naravl n/ aamo organlzaclja smučarskega all plavalnega tečafa. Največji poudarek naj bl dall živ-IJenJu v naravl v organlzlranl vzgojnolzobraževalnl obllkl. V občini Center se udeleži šole v naravi vsako leto 90-95% otrok, ki obiskujejo četrti in peti razred. V letošnjem letu je zelo pocenil zimsko šolo v naravi prispevek mestne izobraževalne skupnosti, ki je namenila za vsakega otroka po 3.000 dinaijev k oskrbi, kar je razbremenilo starše, in po 2.500 dinaijev za organizacijske stro-ške, kar je prejela šola. Tako je MIS sprejela šolo v naravi v svoj program in je le-ta dobila svoje mesto tudi v srednjeročnem pla-nuMIS. Na pogovoru o problematiki šo-le v naravi, ki ga je organizirala občinska zveza prijateljev mladi-ne in za katerega je kot gradivo služila krajša analiza zavoda za šolstvo in gradivo za javno razpra-vo zveze prijateJjev mladine Slo-venije, je bilo največ besed name-njenih kvaliteti uresničevanja vsebinske zasnove šole v naravi. Obisk svetovalne službe zavoda za šolstvo je prav na tem področju pokazal največ vrzeli. Marsikje (in primeri niso niti tako redki) je šo-la v naravi še vse preveč organizi-rana kot klasični pouk. Premalo je dejavnosti, ki bi bile vezane na življenje in delo v določenem na-ravnem okolju. Premalo je tudi sodelavcev z različnih strokovnih področ«. Da bi že v letošnji letni šoli v naravi odpravili v naši občini ne-katere ^pomanjkljivosti, so bili sprejeti naslednji sklepi: - Mestna izobrazevalna skup-nost zagotovi v srednjeročnem planu, da bo program šole v nara-vi postal sestavni del programa osnovnih šol; - Mestna izobraževalna skup-nost nadaljuje z drugimi subjekti in še posebej z zavodom za šol-stvo s prizadevargi, da v najkraj-šem možnem času pripravijo kva-litetne programe za vso Slovenijo, ki pa bodo pustili možnosti upo-števaijja specifičnih zahtev in po-treb posameznih okolij; - Ker programov ne moremo pričakovati že v nekaj mesecih, bodo za občino Center oblikovali posebno delovno skupino (se-stavljali jo bodo poleg učiteljev tudi strokovnjaki z različnih stro-kovnih področij), ki bo sestavila okvimi program šole v naravi, ki pa bo dopuščal prostor za indivi-dualne pobude in ideje; *- Do sedaj je vsaka šola zase iskala zunarye sodelavce za teles-no kulturno področje, kar je pov-zročalo velike organizacijske te-žave. Zdaj bosta pomagali šolam občinska zveza telesnokulturnih organizacij (iz klubov in društev) ter delovna skupnost za letovanja pri občinski ZPM (iz kluba vzgoji-teljev); - Med. šolami se mora nujno poenotiti sistem honoriranja zU-nanjih sodelavcev. Pri tem naj bi upoštevali dogovoijeni predlog aktiva učiteljev telesne vzgoje. Poenotenje uresničijo ravnatelji v aktivu ravnateljev; - Iz sredstev MIS, ki jih name-nja za organizacijske stroške šole v naravi, naj bi nabavili tudi di-daktično gradivo, ki bi ga uporab-ljale vse šole; - V septembru, po končani let-ni šoli v naravi, bodo v isti sestavi, kot je bil omenjeni pogovor, opra-vili analizo in oceno doseženih re-zultatov, predvsem pa uresniče-vanja navedenih sklepov. R. S.