Pulski most in Ljubljana Ljubljana leži v ožini med Golovcem, gradom in Tivolijem, glej skico! Na severu centra mesta blokira kolodvor z vse ceste sever-jug, od Šmartinske do Celovške ce-ste. Ob centru mesta poteka ob Tivoliju edina ista povezava sever-jug, med Trža-ško in Celovško-Titovo cesto. V ožini za gradom poteka zelo vijugasta cesta med Ižanko in Šmartinsko cesto tik ob Klinič-nem centru. Nova Grablovičeva cesta ob zunanji strani Dolenjske železnice naj bi rešila Klinični center. Ekologi in projek-tanti tramvaja zahtevajo, da se sedanjo Titovo cesto zapre v centru za ves promet razen tramvaja. Resljeva cesta in predor pod gradom nimata izvoza preko kolodvo-ra na severu in Karlovške ceste na jugu. Vse ostale mestne ulice (12) smeri sever--jug so zaprte. V kolikor ne bomo speljali avtomobilski promet na Titovi cesti v pod-zemlje, vsaj od železnice pa do drame oziroma Mirja, potem bomo morali seda-nji promet s Titove ceste prenesti na novo Cesto za gradom, na novo Grablovičevo cesto oziroma Njegoševo cesto oziroma galerijo. Ko smo gradili nov Karlovški most, sta posebni komisiji strokovnjakov in še Ljub-ljanskega urbanističnega zavoda predlaga-li, da naj nov most poveže Ljubljano v smeri sever-jug v trasi Ižanske ceste in ne preko Prul in preko Orlove ulice. Zara-di tega odpora prebivalcev Prul in tudi prebivalcev Trnovega, o trasi Opekarske ceste, nismo vse do danes zgradili novega prulskega mostu. Tako kakor pred 20 leti, tako tudi sedaj prebivalci Prul in prebivalci ob Opekarski cesti ugovarjajo gradnji mostu v sedanji trasi, ker objekti na Prulah in tudi ob Opekarski cesti niso zgrajeni za težak pro-met, ki se bo razvil preko novega mostu, posebno še ako bomo res prisiljeni, da zapremo Titovo cesto za potrebe tramvaja in zraka. Prule so že razglašene za kulturni in zgodovinski spomenik ter naravno zname- nitost in se promet ne sme povečati. Prul-ska šola in varstveni ustanovi so proti pro-metu v Janežičevi ulici in Grudnovem na-brežju. Vsi novi prebivalci Rakove jelše, Zele-nega loga, Murgelj in novi del Trnovega že sedaj zahtevajo most preko Prul, ker se vozijo na delo v severni del mesta. Poseb-no bo prišlo to do izraza, ko bo treba zaradi tramvaja zapreti Titovo cesto. Ne-sporno pa je, da so vsi Prulčani proti mostu v sedanji trasi po Janežičevi ulici, da so tudi proti trasi Privoza vzdolž »Urške« in tudi proti prometu po Grubarjevem na-brežju, ter svetujejo, da naj se ves lokalni in tranzitni promet oziroma Ceste v mestni log, Opekarske ceste in Ceste dveh cesar-jev preneso na Jurčkovo pot in dalje po Ižanski cesti proti severu Ljubljane, pri tem naj se smiselno dopolni Karlovški most. V kolikor je nemogoče prenesti promet iz juga in Trnovega na Ižansko cesto, po-tem naj se za promet proti severu odpre Groharjevo cesto z novim priključkom na novo Prešernovo cesto. Ako se tudi Gro-harjevo cesto ne bo moglo vklopiti v pro-met kot nadomestilo za Titovo in dela Kardeljeve ceste, potem ne preostane Tr-novčanom in Prulčanom nič drugega, ka-kor da dovolijo gradnjo mostu v stari Fabi-janijevi trasi, to je po Privozu, z direktnim priključkom na semafor na Karlovški cesti, to je v trasi, kakor sedaj promet že teče. Tu bo prizadeta samo »Urška« in najmanj hiš. Vse druge trase preko Prul znatno bolj prizadenejo nove stanovanjske bloke, izje-ma je samo še promet v smeri Grubarjeve-ga nabrežja, ki bi prizadel samo eno vrsto starih hiš. Ta trasa pa ob robu prizadene »Spico«, kateri namenjajo oblikovalci spe-cifično obliko in dejavnosti. Cesto dveh cesarjev naj s v vsaketn pri-meru podaljša ob Poti spominov vsaj do Jurčkove poti in na Ižanko. Novo šolo naj se premakne k Malemu grabnu. CIRIL STANIČ